κείμενο από το ypodomes.com
Δεν είναι θεωρία η επανέναρξη των κατασκευαστικών εργασιών στους αυτοκινητοδρόμους ανέφερε ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων στο πλαίσιο της ομιλίας του στη Βουλή για το νέο επενδυτικό νόμο.
"Είμαστε στην τελική ευθεία, αυτήν την ώρα, σε ένα εξαιρετικά δύσκολο σχέδιο. Οι αυτοκινητόδρομοι έχουν σταματήσει για δυο χρόνια. Τώρα, όμως θεωρούμε πως σήμερα πια είμαστε στην τελική ευθεία και πως η κυβέρνηση θα κρατήσει τη δέσμευσή της ότι μέσα στον Απρίλιο θα μπουν μπουλντόζες στους αυτοκινητόδρομους", σημείωσε.
Αναφερόμενος στην ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι "το επόμενο βήμα προς την πλήρη αποκατάσταση της εμπιστοσύνης απέναντι στην ελληνική οικονομία θα είναι η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών. Ακούσατε τις δηλώσεις του Διοικητή της Τραπέζης της Ελλάδος, ο οποίος είπε ότι μέχρι το τέλος Μαΐου θα έχει ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία".
Αναλυτικά ο κ. Χατζηδάκης ανέφερε τα εξής:
"Η ανάπτυξη δεν διατάσσεται, ούτε είναι θέμα καλών προθέσεων, ούτε θέμα ευχών και προσευχών, αλλά συγκεκριμένων πολιτικών. Και θέλω να ξεκινήσω την τοποθέτησή μου με δύο βασικές παραδοχές που πρέπει να κάνουμε, έτσι ώστε να μη βάλουμε το κάρο μπροστά από το άλογο και να καταλήξουμε σε ανορθόδοξα σχήματα, τα οποία δεν θα οδηγήσουν πουθενά.
Πρώτη παραδοχή είναι ότι ανάπτυξη στον γκρεμό και στο κενό δεν γίνεται. Δεν θα μπορούσε να γίνει. Και γι’ αυτό το λόγο τα τελευταία χρόνια, με τη μεγάλη κοινωνική ένταση αλλά και με την πολιτική αστάθεια και, στο τέλος με την απειλή της εξόδου της χώρας από την ευρωζώνη, κανείς επενδυτής ξένος ή Έλληνας δεν συζητούσε σοβαρά να επενδύσει στην Ελλάδα. Και αυτή ήταν η προσπάθεια αυτής της κυβέρνησης, της τρικομματικής κυβέρνησης, υπό τον Πρωθυπουργό τον Αντώνη Σαμαρά, τους πρώτους μήνες της διακυβέρνησης. Να καταλήξουμε σε μια συμφωνία με το Eurogroup και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, προκειμένου η προσπάθειά μας να έχει μια βάση στήριξης. Να μπορούμε να προχωρήσουμε αποκαθιστώντας σταδιακά την εμπιστοσύνη προς την ελληνική οικονομία. Και γι’ αυτό το λόγο, πήραμε και πολύ δύσκολα μέτρα, ακριβώς γιατί ξέραμε ότι η εναλλακτική επιλογή ήταν ο γκρεμός. Όπως φάνηκε, νομίζω ξεκάθαρα και με την περίπτωση της Κύπρου, το τι θα συνέβαινε αν δεν κατέληγε και η Κύπρος σε μία συμφωνία.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Αυτό δεν είναι ένα θεωρητικό σχήμα. Θα σας καταθέσω κάποιες προσωπικές εμπειρίες σε αυτό. Θυμάμαι την περίπτωση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων. Παρά τις καλές προθέσεις του Προέδρου της, δεν έχω καμιά αμφιβολία περί αυτού, η Ευρωπαϊκή τράπεζα Επενδύσεων μέχρι το Νοέμβριο είχε δώσει στην Ελλάδα εννέα εκατομμύρια ευρώ, όλο το χρόνο. Από το Νοέμβριο έως το Δεκέμβριο μετά τη συμφωνία στο Eurogroup έδωσε ένα δισεκατομμύριο ευρώ. Επομένως, όλα αυτά δεν είναι θεωρίες. Όπως δεν είναι θεωρία κι αυτό που θα σας πω τώρα, σε σχέση με τους αυτοκινητοδρόμους. Αναφέρθηκε προηγουμένως και ο συνάδελφος ο κ. Μαρκόπουλος. Επειδή η διαπραγμάτευση έχει ξεκινήσει από τον Αύγουστο και εμπλέκονται 43 τράπεζες, από όλο τον κόσμο, θέλω να σας πω ότι μέχρι και το Νοέμβριο η συζήτηση ήταν παραπάνω από δύσκολη μαζί τους διότι μέχρι τότε η Ελλάδα κρεμόταν από μία κλωστή. Και θα ήταν εξαιρετικά δύσκολο, τράπεζες από τη Γερμανία, από την Ιρλανδία, από την Πορτογαλία να έρθουν και να επενδύσουν στην Ελλάδα για τους αυτοκινητόδρομους με όλους τους κινδύνους που θεωρούσαν εκείνες ότι υπήρχαν. Αντιθέτως, από εκεί και πέρα τα πράγματα πάνε πολύ καλύτερα στις διαπραγματεύσεις. Και γι’ αυτό το λόγο είμαστε στην τελική ευθεία, αυτήν την ώρα, σε ένα εξαιρετικά δύσκολο σχέδιο. Οι αυτοκινητόδρομοι έχουν σταματήσει για δυο χρόνια. Τώρα, όμως θεωρούμε πως σήμερα πια είμαστε στην τελική ευθεία και πως η κυβέρνηση θα κρατήσει τη δέσμευσή της ότι μέσα στον Απρίλιο θα μπουν μπουλντόζες στους αυτοκινητόδρομους. Κι αυτό είναι πολύ σημαντικό διότι θα δημιουργηθούν πρώτα απ’ όλα 25.000 νέες θέσεις εργασίας μόνο για τα έργα αυτά καθ’ αυτά. Αλλά παράλληλα η επανεκκίνηση των αυτοκινητοδρόμων έχει ένα συμβολισμό διότι θα συμβολίσει την επανεκκίνηση της ελληνικής οικονομίας.
Και το επόμενο βήμα προς την πλήρη αποκατάσταση της εμπιστοσύνης απέναντι στην ελληνική οικονομία θα είναι η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών. Ακούσατε τις δηλώσεις του Διοικητή της Τραπέζης της Ελλάδος, ο οποίος είπε ότι μέχρι το τέλος Μαΐου θα έχει ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία. Και αυτό δεν έχει μόνο λογιστική σημασία στα βιβλία των τραπεζών. Είναι σημαντικό για την εμπιστοσύνη απέναντι στις ελληνικές τράπεζες και απέναντι την ελληνική οικονομία, γιατί το τραπεζικό μας σύστημα θα ξεκινήσει να λειτουργεί ομαλά και αυτό θα αλλάξει το κλίμα , θα έχει πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα. Επομένως, δουλέψαμε όλον αυτόν τον καιρό και δουλεύουμε για να μπει μια βάση στην πορεία για την ανάπτυξη.
Η δεύτερη παραδοχή που πρέπει να κάνουμε είναι πως πρέπει να εγκαταλείψουμε τα δόγματα που μας ταλάνισαν τόσο καιρό. Διότι σε μεγάλο βαθμό είχε γίνει πιστευτό από πολλούς ότι μπορεί να γίνει ανάπτυξη χωρίς επενδυτές, να γίνουν επενδύσεις χωρίς επενδυτές, να έχουμε επιχειρήσεις χωρίς επιχειρηματίες και να στηριχτούμε σε μια πολιτική καλών προθέσεων για να πετύχουμε αυτό που θέλουμε. Στην πραγματικότητα δεν έχουμε να ανακαλύψουμε την πυρίτιδα. Έχουμε να διδαχθούμε από καλές πρακτικές προηγμένων ευρωπαϊκών και άλλων χωρών, προκειμένου να γίνουμε μια χώρα πράγματι φιλική στην επιχειρηματικότητα. Και γι’ αυτό αυτή η κυβέρνηση έχει κάνει μια βασική παραδοχή: πως αυτήν την ώρα από το δημόσιο δεν μπορεί να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας, μπορούν να δημιουργηθούν μόνο από τον ιδιωτικό τομέα και γι’ αυτό πρέπει να κάνουμε ένα άνοιγμα στην υγιή επιχειρηματικότητα. Αυτό είναι η πραγματική κοινωνική πολιτική σήμερα. Κάθε άλλη πολιτική εκτινάσσει την ανεργία και ακόμα περισσότερο την ανεργία των νέων. Το δημόσιο μετά βίας εκπληρώνει τις υποχρεώσεις του. Άρα στον ιδιωτικό τομέα πρέπει να στραφούμε για να βρούμε επενδυτές και επενδύσεις. Και δεν θα τους βρούμε επειδή απλά και μόνο το επιθυμούμε, αλλά και επειδή έχουμε ένα πλέγμα πολιτικής φιλικό στην επιχειρηματικότητα. Αυτό είναι που επιδιώκουμε να κάνουμε με αυτό το νομοσχέδιο. Αυτή είναι η κατεύθυνση του Πρωθυπουργού, αυτή είναι η κατεύθυνση της κυβέρνησης και δεν πρόκειται σε αυτό το ζήτημα να βάλουμε νερό στο κρασί μας.
Έχοντας πει αυτά θέλω να σημειώσω πως το νομοσχέδιο που συζητούμε για τη διαμόρφωση ενός φιλικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος, ο επενδυτικός αναπτυξιακός νόμος ουσιαστικά, δεν είναι ένα νομοσχέδιο που έρχεται να γκρεμίσει. Έρχεται να χτίσει. Δεν ήρθαμε να πούμε ο κ. Μηταράκης, εγώ όλοι οι άλλοι εμπλεκόμενοι σε αυτό το νομοσχέδιο ότι εμείς έχουμε την εξ αποκαλύψεως αλήθεια και διαγράφουμε ό,τι θετικό υπήρχε στο παρελθόν. Αντιθέτως, ερχόμαστε να χτίσουμε σε όλα τα θετικά. Άλλωστε, ήμουν τομεάρχης της Νέας Δημοκρατίας, όταν με κατεύθυνση του Πρόεδρου τότε της Νέας Δημοκρατίας, του Αντώνη Σαμαρά, στηρίξαμε το νόμο για το fast track, στηρίξαμε το νόμο για τις περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις. Στηρίξαμε μια σειρά από θετικές παρεμβάσεις, οι οποίες, όμως, δεν έπιασαν τόπο, γιατί ακριβώς υπήρχε αυτό το κλίμα της κοινωνικής έντασης και της πολιτικής αστάθειας. Ερχόμαστε λοιπόν, να κρατήσουμε όλα τα θετικά και έχοντας κάνει διάλογο με την επιχειρηματική κοινότητα, με τους υποψήφιους επενδυτές, με κάθε ενδιαφερόμενο και φυσικά με τους φορείς τους επιχειρηματικού κόσμου στην Ελλάδα, ερχόμαστε να καταθέσουμε ένα νομοσχέδιο που διορθώνει ατέλειες και κάνει ένα άνοιγμα στην επιχειρηματικότητα. Γιατί μας ενδιαφέρει με αυτόν τον τρόπο να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας. Δεν είναι η στήριξη της επιχειρηματικότητας αυτοσκοπός. Ο βασικός σκοπός είναι να περιοριστεί η ανεργία, ιδιαίτερα των νέων παιδιών και αυτό πρέπει να είναι ξεκάθαρο. Αυτή είναι λοιπόν η φιλοσοφία αυτού εδώ του νομοσχεδίου.
Και θα μου επιτρέψετε, τώρα, κύριες και κύριοι συνάδελφοι, να κάνω μερικές παρατηρήσεις για ορισμένες διατάξεις του νομοσχεδίου που είτε συζητήθηκαν είτε δεν συζητήθηκαν αλλά εγώ τις θεωρώ σημαντικές. Θα αναφερθώ σε τέσσερα- πέντε ζητήματα: στο πλαίσιο για τις στρατηγικές επενδύσεις, τροποποιήσεις του υφιστάμενου επενδυτικού νόμου, το νομικό πλαίσιο για τα υδατοδρόμια, το παραλιακό μέτωπο της Αττικής, τα περιφερειακά αεροδρόμια και το ΕΣΠΑ, παρεμβάσεις που κάνουμε στο ΕΣΠΑ με τις τροπολογίες που κατατίθενται.
Δεν είναι θεωρία η επανέναρξη των κατασκευαστικών εργασιών στους αυτοκινητοδρόμους ανέφερε ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων στο πλαίσιο της ομιλίας του στη Βουλή για το νέο επενδυτικό νόμο.
"Είμαστε στην τελική ευθεία, αυτήν την ώρα, σε ένα εξαιρετικά δύσκολο σχέδιο. Οι αυτοκινητόδρομοι έχουν σταματήσει για δυο χρόνια. Τώρα, όμως θεωρούμε πως σήμερα πια είμαστε στην τελική ευθεία και πως η κυβέρνηση θα κρατήσει τη δέσμευσή της ότι μέσα στον Απρίλιο θα μπουν μπουλντόζες στους αυτοκινητόδρομους", σημείωσε.
Αναφερόμενος στην ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι "το επόμενο βήμα προς την πλήρη αποκατάσταση της εμπιστοσύνης απέναντι στην ελληνική οικονομία θα είναι η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών. Ακούσατε τις δηλώσεις του Διοικητή της Τραπέζης της Ελλάδος, ο οποίος είπε ότι μέχρι το τέλος Μαΐου θα έχει ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία".
Αναλυτικά ο κ. Χατζηδάκης ανέφερε τα εξής:
"Η ανάπτυξη δεν διατάσσεται, ούτε είναι θέμα καλών προθέσεων, ούτε θέμα ευχών και προσευχών, αλλά συγκεκριμένων πολιτικών. Και θέλω να ξεκινήσω την τοποθέτησή μου με δύο βασικές παραδοχές που πρέπει να κάνουμε, έτσι ώστε να μη βάλουμε το κάρο μπροστά από το άλογο και να καταλήξουμε σε ανορθόδοξα σχήματα, τα οποία δεν θα οδηγήσουν πουθενά.
Πρώτη παραδοχή είναι ότι ανάπτυξη στον γκρεμό και στο κενό δεν γίνεται. Δεν θα μπορούσε να γίνει. Και γι’ αυτό το λόγο τα τελευταία χρόνια, με τη μεγάλη κοινωνική ένταση αλλά και με την πολιτική αστάθεια και, στο τέλος με την απειλή της εξόδου της χώρας από την ευρωζώνη, κανείς επενδυτής ξένος ή Έλληνας δεν συζητούσε σοβαρά να επενδύσει στην Ελλάδα. Και αυτή ήταν η προσπάθεια αυτής της κυβέρνησης, της τρικομματικής κυβέρνησης, υπό τον Πρωθυπουργό τον Αντώνη Σαμαρά, τους πρώτους μήνες της διακυβέρνησης. Να καταλήξουμε σε μια συμφωνία με το Eurogroup και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, προκειμένου η προσπάθειά μας να έχει μια βάση στήριξης. Να μπορούμε να προχωρήσουμε αποκαθιστώντας σταδιακά την εμπιστοσύνη προς την ελληνική οικονομία. Και γι’ αυτό το λόγο, πήραμε και πολύ δύσκολα μέτρα, ακριβώς γιατί ξέραμε ότι η εναλλακτική επιλογή ήταν ο γκρεμός. Όπως φάνηκε, νομίζω ξεκάθαρα και με την περίπτωση της Κύπρου, το τι θα συνέβαινε αν δεν κατέληγε και η Κύπρος σε μία συμφωνία.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Αυτό δεν είναι ένα θεωρητικό σχήμα. Θα σας καταθέσω κάποιες προσωπικές εμπειρίες σε αυτό. Θυμάμαι την περίπτωση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων. Παρά τις καλές προθέσεις του Προέδρου της, δεν έχω καμιά αμφιβολία περί αυτού, η Ευρωπαϊκή τράπεζα Επενδύσεων μέχρι το Νοέμβριο είχε δώσει στην Ελλάδα εννέα εκατομμύρια ευρώ, όλο το χρόνο. Από το Νοέμβριο έως το Δεκέμβριο μετά τη συμφωνία στο Eurogroup έδωσε ένα δισεκατομμύριο ευρώ. Επομένως, όλα αυτά δεν είναι θεωρίες. Όπως δεν είναι θεωρία κι αυτό που θα σας πω τώρα, σε σχέση με τους αυτοκινητοδρόμους. Αναφέρθηκε προηγουμένως και ο συνάδελφος ο κ. Μαρκόπουλος. Επειδή η διαπραγμάτευση έχει ξεκινήσει από τον Αύγουστο και εμπλέκονται 43 τράπεζες, από όλο τον κόσμο, θέλω να σας πω ότι μέχρι και το Νοέμβριο η συζήτηση ήταν παραπάνω από δύσκολη μαζί τους διότι μέχρι τότε η Ελλάδα κρεμόταν από μία κλωστή. Και θα ήταν εξαιρετικά δύσκολο, τράπεζες από τη Γερμανία, από την Ιρλανδία, από την Πορτογαλία να έρθουν και να επενδύσουν στην Ελλάδα για τους αυτοκινητόδρομους με όλους τους κινδύνους που θεωρούσαν εκείνες ότι υπήρχαν. Αντιθέτως, από εκεί και πέρα τα πράγματα πάνε πολύ καλύτερα στις διαπραγματεύσεις. Και γι’ αυτό το λόγο είμαστε στην τελική ευθεία, αυτήν την ώρα, σε ένα εξαιρετικά δύσκολο σχέδιο. Οι αυτοκινητόδρομοι έχουν σταματήσει για δυο χρόνια. Τώρα, όμως θεωρούμε πως σήμερα πια είμαστε στην τελική ευθεία και πως η κυβέρνηση θα κρατήσει τη δέσμευσή της ότι μέσα στον Απρίλιο θα μπουν μπουλντόζες στους αυτοκινητόδρομους. Κι αυτό είναι πολύ σημαντικό διότι θα δημιουργηθούν πρώτα απ’ όλα 25.000 νέες θέσεις εργασίας μόνο για τα έργα αυτά καθ’ αυτά. Αλλά παράλληλα η επανεκκίνηση των αυτοκινητοδρόμων έχει ένα συμβολισμό διότι θα συμβολίσει την επανεκκίνηση της ελληνικής οικονομίας.
Και το επόμενο βήμα προς την πλήρη αποκατάσταση της εμπιστοσύνης απέναντι στην ελληνική οικονομία θα είναι η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών. Ακούσατε τις δηλώσεις του Διοικητή της Τραπέζης της Ελλάδος, ο οποίος είπε ότι μέχρι το τέλος Μαΐου θα έχει ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία. Και αυτό δεν έχει μόνο λογιστική σημασία στα βιβλία των τραπεζών. Είναι σημαντικό για την εμπιστοσύνη απέναντι στις ελληνικές τράπεζες και απέναντι την ελληνική οικονομία, γιατί το τραπεζικό μας σύστημα θα ξεκινήσει να λειτουργεί ομαλά και αυτό θα αλλάξει το κλίμα , θα έχει πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα. Επομένως, δουλέψαμε όλον αυτόν τον καιρό και δουλεύουμε για να μπει μια βάση στην πορεία για την ανάπτυξη.
Η δεύτερη παραδοχή που πρέπει να κάνουμε είναι πως πρέπει να εγκαταλείψουμε τα δόγματα που μας ταλάνισαν τόσο καιρό. Διότι σε μεγάλο βαθμό είχε γίνει πιστευτό από πολλούς ότι μπορεί να γίνει ανάπτυξη χωρίς επενδυτές, να γίνουν επενδύσεις χωρίς επενδυτές, να έχουμε επιχειρήσεις χωρίς επιχειρηματίες και να στηριχτούμε σε μια πολιτική καλών προθέσεων για να πετύχουμε αυτό που θέλουμε. Στην πραγματικότητα δεν έχουμε να ανακαλύψουμε την πυρίτιδα. Έχουμε να διδαχθούμε από καλές πρακτικές προηγμένων ευρωπαϊκών και άλλων χωρών, προκειμένου να γίνουμε μια χώρα πράγματι φιλική στην επιχειρηματικότητα. Και γι’ αυτό αυτή η κυβέρνηση έχει κάνει μια βασική παραδοχή: πως αυτήν την ώρα από το δημόσιο δεν μπορεί να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας, μπορούν να δημιουργηθούν μόνο από τον ιδιωτικό τομέα και γι’ αυτό πρέπει να κάνουμε ένα άνοιγμα στην υγιή επιχειρηματικότητα. Αυτό είναι η πραγματική κοινωνική πολιτική σήμερα. Κάθε άλλη πολιτική εκτινάσσει την ανεργία και ακόμα περισσότερο την ανεργία των νέων. Το δημόσιο μετά βίας εκπληρώνει τις υποχρεώσεις του. Άρα στον ιδιωτικό τομέα πρέπει να στραφούμε για να βρούμε επενδυτές και επενδύσεις. Και δεν θα τους βρούμε επειδή απλά και μόνο το επιθυμούμε, αλλά και επειδή έχουμε ένα πλέγμα πολιτικής φιλικό στην επιχειρηματικότητα. Αυτό είναι που επιδιώκουμε να κάνουμε με αυτό το νομοσχέδιο. Αυτή είναι η κατεύθυνση του Πρωθυπουργού, αυτή είναι η κατεύθυνση της κυβέρνησης και δεν πρόκειται σε αυτό το ζήτημα να βάλουμε νερό στο κρασί μας.
Έχοντας πει αυτά θέλω να σημειώσω πως το νομοσχέδιο που συζητούμε για τη διαμόρφωση ενός φιλικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος, ο επενδυτικός αναπτυξιακός νόμος ουσιαστικά, δεν είναι ένα νομοσχέδιο που έρχεται να γκρεμίσει. Έρχεται να χτίσει. Δεν ήρθαμε να πούμε ο κ. Μηταράκης, εγώ όλοι οι άλλοι εμπλεκόμενοι σε αυτό το νομοσχέδιο ότι εμείς έχουμε την εξ αποκαλύψεως αλήθεια και διαγράφουμε ό,τι θετικό υπήρχε στο παρελθόν. Αντιθέτως, ερχόμαστε να χτίσουμε σε όλα τα θετικά. Άλλωστε, ήμουν τομεάρχης της Νέας Δημοκρατίας, όταν με κατεύθυνση του Πρόεδρου τότε της Νέας Δημοκρατίας, του Αντώνη Σαμαρά, στηρίξαμε το νόμο για το fast track, στηρίξαμε το νόμο για τις περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις. Στηρίξαμε μια σειρά από θετικές παρεμβάσεις, οι οποίες, όμως, δεν έπιασαν τόπο, γιατί ακριβώς υπήρχε αυτό το κλίμα της κοινωνικής έντασης και της πολιτικής αστάθειας. Ερχόμαστε λοιπόν, να κρατήσουμε όλα τα θετικά και έχοντας κάνει διάλογο με την επιχειρηματική κοινότητα, με τους υποψήφιους επενδυτές, με κάθε ενδιαφερόμενο και φυσικά με τους φορείς τους επιχειρηματικού κόσμου στην Ελλάδα, ερχόμαστε να καταθέσουμε ένα νομοσχέδιο που διορθώνει ατέλειες και κάνει ένα άνοιγμα στην επιχειρηματικότητα. Γιατί μας ενδιαφέρει με αυτόν τον τρόπο να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας. Δεν είναι η στήριξη της επιχειρηματικότητας αυτοσκοπός. Ο βασικός σκοπός είναι να περιοριστεί η ανεργία, ιδιαίτερα των νέων παιδιών και αυτό πρέπει να είναι ξεκάθαρο. Αυτή είναι λοιπόν η φιλοσοφία αυτού εδώ του νομοσχεδίου.
Και θα μου επιτρέψετε, τώρα, κύριες και κύριοι συνάδελφοι, να κάνω μερικές παρατηρήσεις για ορισμένες διατάξεις του νομοσχεδίου που είτε συζητήθηκαν είτε δεν συζητήθηκαν αλλά εγώ τις θεωρώ σημαντικές. Θα αναφερθώ σε τέσσερα- πέντε ζητήματα: στο πλαίσιο για τις στρατηγικές επενδύσεις, τροποποιήσεις του υφιστάμενου επενδυτικού νόμου, το νομικό πλαίσιο για τα υδατοδρόμια, το παραλιακό μέτωπο της Αττικής, τα περιφερειακά αεροδρόμια και το ΕΣΠΑ, παρεμβάσεις που κάνουμε στο ΕΣΠΑ με τις τροπολογίες που κατατίθενται.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου