κείμενο από το ypodomes.com
Έτσι για να μπορούμε να λέμε τα πράγματα με το όνομα τους και χωρίς να θέλουμε να μειώσουμε την απίστευτη αξία της τελικής συμφωνίας (μία πολύ μεγάλη επιτυχία της «Αγίας Τριάδας» της Κυβέρνησης) ας είμαστε λίγο ακόμα υπομονετικοί όσον αφορά τα μεγάλα έργα στους εθνικούς μας δρόμους.
Η συμφωνία θα σημάνει όχι τη νίκη του πολέμου άλλα την οριστικά θετική του έκβαση. Η νίκη θα έρθει όταν δούμε τα εργοτάξια γεμάτα κόσμο να δουλεύουν ακατάπαυστα και έργα να τρέχουν. Ευχολόγιο; Μάλλον όχι, κοντινή εικόνα θα έλεγα..
Όταν τον Νοέμβριο είχε ανακοινωθεί η συμφωνία Υπουργείου Ανάπτυξης και Υποδομών με τις εταιρείες παραχώρησης, τα συναισθήματα ήταν ανάμεικτα. Χαρά γιατί επιτέλους είχε γίνει ένα μεγάλο βήμα για την επανεκκίνηση των έργων αλλά και λύπη για το μεγάλο μαχαίρι που έγινε στους άξονες της Ολυμπίας Οδού και του Ε65.
Από τότε πέρασαν 4 μήνες και όλες οι ενδείξεις είναι ότι είμαστε ένα βήμα πριν την οριστική συμφωνία και με τις τράπεζες που αναμειγνύονται σε αυτά τα τεράστια έργα. Το συναίσθημα πλέον που επικρατεί είναι να κατασκευαστεί ότι μπορεί να κατασκευαστεί έστω και με τις απώλειες που ανακοινώθηκαν πριν λίγο καιρό.
Γιατί η μεγάλη εικόνα είναι να περάσουμε ξανά σε περίοδο κατασκευής. Σε αυτό το σημείο που έχει βρεθεί η χώρα δεν έχουμε την πολυτέλεια να πούμε όλα ή τίποτα. Πρέπει να βρεθούμε και πάλι σε χρόνους κατασκευής, γεμάτα εργοτάξια, έργα με πρόοδο. Η οικονομική κατάσταση της χώρας δημιουργεί τεράστια κενά και μεγάλα προβλήματα στις διαπραγματευτικές υποθέσεις σε όλους τους τομείς.
Όμως είναι μία μεγάλη ευκαιρία, τα έργα τα οποία συμφωνήθηκαν να προχωρήσουν, να προχωρήσουν τελικά. Να βρεθεί εκείνη η απαραίτητη τελική ώθηση που θα τα ζωντανέψει το συντομότερο δυνατό. Φυσικά όταν κάποιος μιλήσει με ανθρώπους της κατασκευαστικής κοινότητας, όλοι μιλούν για ουτοπία όταν μιλάμε για επανεκκίνηση τον Απρίλιο.
Όπως όλα δείχνουν ακόμα και αν αύριο ανακοινώνονταν η συμφωνία για τους 4 μεγάλους οδικούς άξονες θα φτάναμε τουλάχιστον στον Σεπτέμβριο για να δούμε εργοτάξια με κόσμο. Και αυτό έχει την λογική του:
Από τότε πέρασαν 4 μήνες και όλες οι ενδείξεις είναι ότι είμαστε ένα βήμα πριν την οριστική συμφωνία και με τις τράπεζες που αναμειγνύονται σε αυτά τα τεράστια έργα. Το συναίσθημα πλέον που επικρατεί είναι να κατασκευαστεί ότι μπορεί να κατασκευαστεί έστω και με τις απώλειες που ανακοινώθηκαν πριν λίγο καιρό.
Γιατί η μεγάλη εικόνα είναι να περάσουμε ξανά σε περίοδο κατασκευής. Σε αυτό το σημείο που έχει βρεθεί η χώρα δεν έχουμε την πολυτέλεια να πούμε όλα ή τίποτα. Πρέπει να βρεθούμε και πάλι σε χρόνους κατασκευής, γεμάτα εργοτάξια, έργα με πρόοδο. Η οικονομική κατάσταση της χώρας δημιουργεί τεράστια κενά και μεγάλα προβλήματα στις διαπραγματευτικές υποθέσεις σε όλους τους τομείς.
Όμως είναι μία μεγάλη ευκαιρία, τα έργα τα οποία συμφωνήθηκαν να προχωρήσουν, να προχωρήσουν τελικά. Να βρεθεί εκείνη η απαραίτητη τελική ώθηση που θα τα ζωντανέψει το συντομότερο δυνατό. Φυσικά όταν κάποιος μιλήσει με ανθρώπους της κατασκευαστικής κοινότητας, όλοι μιλούν για ουτοπία όταν μιλάμε για επανεκκίνηση τον Απρίλιο.
Όπως όλα δείχνουν ακόμα και αν αύριο ανακοινώνονταν η συμφωνία για τους 4 μεγάλους οδικούς άξονες θα φτάναμε τουλάχιστον στον Σεπτέμβριο για να δούμε εργοτάξια με κόσμο. Και αυτό έχει την λογική του:
- Θα χρειαστούν πολλές νέες μελέτες για τα τμήματα που είναι μισοκατασκευασμένα για την εκτίμηση της κατάστασης τους.
- Θα χρειαστεί χρόνος για να οργανωθούν τα εργοτάξια και να αρχίσει η επάνδρωση τους
- Θα χρειαστεί να πέσει χρήμα για να έχουμε υπεργολάβους, υλικά κλπ
- Θα χρειαστεί το Δημόσιο να έχει ολοκληρώσει απαλλοτριώσεις και ότι άλλο έχει υποχρέωση να κάνει
Έτσι για να μπορούμε να λέμε τα πράγματα με το όνομα τους και χωρίς να θέλουμε να μειώσουμε την απίστευτη αξία της τελικής συμφωνίας (μία πολύ μεγάλη επιτυχία της «Αγίας Τριάδας» της Κυβέρνησης) ας είμαστε λίγο ακόμα υπομονετικοί όσον αφορά τα μεγάλα έργα στους εθνικούς μας δρόμους.
Η συμφωνία θα σημάνει όχι τη νίκη του πολέμου άλλα την οριστικά θετική του έκβαση. Η νίκη θα έρθει όταν δούμε τα εργοτάξια γεμάτα κόσμο να δουλεύουν ακατάπαυστα και έργα να τρέχουν. Ευχολόγιο; Μάλλον όχι, κοντινή εικόνα θα έλεγα..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου