κείμενο από το ypodomes.com
Ολοκληρώνεται το επόμενο διάστημα η δημοπράτηση του νότιου τμήματος του ποδηλατοδρόμου της Αθήνα. Ο τίτλος του έργου είναι "ΠΟΔΗΛΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΦΑΛΗΡΙΚΟΣ ΟΡΜΟΣ-ΚΗΦΙΣΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΛΑΣΕΙΣ ΣΕ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΚΑΤΑ ΜΗΚΟΣ ΤΟΥ ΝΟΤΙΟ ΤΜΗΜΑ". Το έργο περιλαμβάνει την δημιουργία ποδηλατοδρόμου στο τμήμα Φάληρο-Γκάζι.
Ανάδοχος του έργου ανδείχθηκε η Κοινοπραξία ΠΑΤΙΔΗΣ-ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ με ποσοστό έκπτωσης 52,18%. Φορέας Υλοποίησης είναι το Υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (ΥΠΕΚΑ). Ο προυπολογισμός του έργου είναι 4.650.000 ευρώ. To έργο είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ. Πρόκειται για την πρώτη φάση και αφορά πρόσκληση ενδιαφέροντος προς τους εργολάβους. Το έργο οδεύει πλέον προς υπογραφή σύμβασης και αν δεν έχουμε καθυστερήσεις τότε η ολοκλήρωση του αναμένεται το πρώτο εξάμηνο του 2016.
Το έργο «Δημιουργία ποδηλατόδρομου Φάληρο – Γκάζι και αστικές αναπλάσεις» - προϋπολογισμού 4.650.000 ευρώ - εκπονήθηκε από τη διεύθυνση Ειδικών Έργων Αναβάθμισης Περιοχών του ΥΠΕΚΑ και υποστηρίχτηκε ερευνητικά από τη Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου μέσω του ερευνητικού προγράμματος «Έρευνα ανάπτυξης μεγάλου μήκους ποδηλατικών διαδρομών στην Αθήνα. Η περίπτωση της διαδρομής Φάληρο – Κηφισιά». Να θυμίσουμε πως πριν 2 μήνες περίπου ο Δήμος Αθηναίων ενέκρινε και την δημοπράτηση για το βόρειο τμήμα του έργου Γκάζι-Κηφισιά (τουλάχιστον όσον αφορά τα δικά του όρια).
Αναμφισβήτητα πρόκειται για μία από τις πιο ελπιδοφόρες ειδήσεις που αφορούν τη βελτίωση της ποιότητας ζωής και την προώθηση της χρήσης ποδηλάτου στην Αθήνα. Η κατασκευή του θα ενθαρρύνει τους πολίτες, μικρούς και μεγάλους, να χρησιμοποιούν ποδήλατο . Και θα ταυτόχρονα θα αποτελέσει και μία παρέμβαση ανάπλασης. Με την υλοποίησή του θα αναβαθμιστεί ο δρόμος και το γύρω περιβάλλον, αφού θα γίνουν φυτεύσεις, θα μπουν νέα υλικά μειωθεί το κυκλοφοριακό, ο θόρυβος και η ρύπανση και ο διαθέσιμος χώρος για το αυτοκίνητο.
ΑΠΟ ΠΟΥ ΘΑ ΠΕΡΝΑΕΙ
Η διαδρομή Φάληρο – Γκάζι έχει μήκος 11 χλμ. Θα μπορεί να συνδέει το Φαληρικό Όρμο με το Παναθηναϊκό Στάδιο.
-Τα 4,55 χλμ. είναι πεζόδρομοι (Π. Τσαλδάρη, Θεσσαλονίκης τμηματικά, Απ. Παύλου, Δ. Αρεοπαγίτου),
-Τα 1,15 χλμ. είναι ο ήπιας κυκλοφορίας παρόχθιος δρόμος του Ιλισού
-Τα 0,75 χλμ. είναι ο υλοποιημένος ποδηλατόδρομος, παρόχθιος του Ιλισσού
-Τα 1,3 χλμ. είναι κανονικές οδοί
Ο ποδηλατόδρομος θα διέρχεται από τους σταθμούς του ΗΣΑΠ και ΜΕΤΡΟ: Ακρόπολη, Θησείο, Πετράλωνα, Ταύρος και Μοσχάτο.
Στο έργο υπάρχει πρόβλεψη η κύρια διαδρομή να εξασφαλίζει την άμεση σύνδεση του ποδηλατόδρομου με τον μελλοντικό ισχυρό πόλο πολιτισμού Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (εκεί κατασκευάζονται η Εθνική Βιβλιοθήκη, Λυρική Σκηνή, πάρκο) . Η σύνδεση με την παραλιακή ζώνη θα γίνεται μέσω της εσπλανάδας, περίπου 800 μέτρα ανατολικότερα του Ιλισού, στην οποία οδηγεί η παράλληλος της Λ.Ποσειδώνος οδός Ασκληπιού.
Σημαντικό είναι επίσης, σημειώνει ο κ.Μπακογιάννης πως «πρόκειται για ένα έργο του ΥΠΕΚΑ». Αυτό σημαίνει ότι η Πολιτεία επιθυμεί να δώσει το παράδειγμα για την προώθηση του ποδηλάτου, συμπληρώνει.
Ακόμη, η προτεινόμενη διαδρομή νότια διαδρομή – όπως σημειώνεται από τους υπευθύνους - «εντάσσεται σε μία γενική στρατηγική μείωσης των μετακινήσεων με αυτοκίνητο και ειδικότερα σχεδόν πλήρους απελευθέρωσης τμημάτων οδών για τη διακοπή της διαμπερούς κυκλοφορίας. Στρατηγική που ακολουθείται συστηματικά στην ευρωπαϊκή πόλη».
ΑΛΛΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΦΑΛΗΡΟ - ΓΚΑΖΙ
Αμφίδρομης ροής:: Ο ποδηλατόδρομος θα είναι αμφίδρομης ροής για το ποδήλατο. Θα βρίσκεται δηλαδή στη μία πλευρά του δρόμου.
Επελέγη η λύση της μία αμφίδρομης λωρίδας (αντί των δύο στενότερων) διότι, σύμφωνα με τους ειδικούς, «απλοποιεί το δίκτυο. Αν η κίνηση του ποδηλάτου διαχωριζόταν σε δύο παράλληλους δρόμους, τότε το δίκτυο θα γινόταν περίπλοκο, δύσκολα αναγνώσιμο. Και επικίνδυνο καθώς οι διασταυρώσεις ποδηλάτου αυτοκινήτου θα διπλασιάζονταν. Θα τοποθετούνται στην πλευρά του οδοστρώματος ώστε ο ποδηλάτης που βρίσκεται προς την πλευρά του αυτοκινήτων να κινείται σε αντίθετη φορά προς αυτά. Έτσι, ελέγχει ο καθένας καλύτερα τις κινήσεις του άλλου».
Επίσης η κατασκευή ποδηλατόδρομου μόνο από τη μία πλευρά του δρόμου περιορίζει σημαντικά το κόστος του έργου.
Ακόμη έγινε προσπάθεια η λωρίδα ποδηλάτου να βρίσκεται σε διαφορετική πλευρά από τη ζώνη στάθμευσης έτσι ώστε να μην εκτίθενται οι ποδηλάτες σε αιφνίδια ανοίγματα θυρών.
-Ποδηλατοστάσια: Στους χώρους στάθμευσης ποδηλάτων θα τοποθετηθούν ειδικά ποδηλατοστάσια για να ασφαλίζονται τα ποδήλατα
-Πινακίδες σήμανσης:-Νέες πινακίδες σήμανσης για τον ποδηλατόδρομο θα τοποθετηθούν στις εισόδους και εξόδους προ των διασταυρώσεων των οδών και όπου αλλού επιβάλλεται.
-Μεταλλική γέφυρα: Κρίνεται αναγκαία η κατασκευή μεταλλικής γέφυρας πλάτους 2,5 μέτρων για τη διέλευση πεζών και ποδηλάτων πάνω από τον Ιλισσό ποταμό στο ύψος της οδού Πεισιστράτου
-Ζώνη προστασίας - δενδροφύτευση:Για την προστασία των ποδηλατών και των πεζών από τα αυτοκίνητα σχεδιάστηκε ανά τμήματα μία ζώνη πλάτους 50 εκατοστών όπου θα γίνει δενδροφύτευση.
-Ενιαία κλίση: Η κλίση πεζοδρομίου – ποδηλατοδρόμου θα είναι ενιαία με εξαίρεση μικρά τμήματα.
-Υλικά: Χυτός ακρυλικός τάπητας κόκκινου χρώματος. Επίσης θα υπάρξουν θερμοπλαστικές διαγραμμίσει για τους ποδηλατόδρομους και για τμήματα του οδικού χώρου.
-Προϊόν βιωματικής εμπειρίας: Ο ποδηλατόδρομος Κηφισιά – Φάληρο ανήκει σε ένα ολοκληρωμένο δίκτυο διαδρομών ποδηλάτου μεγάλου μήκους που απλώνεται στο λεκανοπέδιο και που σύλλογοι ποδηλατών κατέθεσαν στο ΥΠΕΧΩΔΕ (σήμερα ΥΠΕΚΑ). Το δίκτυο αυτό θα μπορούσε να χαρακτηριστεί βιωματικό διότι χαράχτηκε βάσει της εμπειρίας από τις καθημερινές μετακινήσεις τους με ποδήλατο.
-Δυνατότητα Μετεπιβίβασης: Πλεονέκτημα και των δύο διαδρομών είναι ότι αρθρώνονται με σταθμούς του ηλεκτρικού, δίνοντας έτσι στους ποδηλάτες τη δυνατότητα της μετεπιβίβασης.
Το βόρειο τμήμα του ποδηλατόδρομου Γκάζι – Κηφισιά έχει μήκος 16 χιλιόμετρα. Θα διέρχεται από τους σταθμούς Μοναστηράκι, Ομόνοια, Βικτώρια, Περισσός, Πευκάκια, Ν.Ιωνία, Ηράκλειο, Ειρήνη, Μαρούσι, ΚΑΤ, Κηφισιά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου