Παραχωρήσεις και ΣΔΙΤ θα κυριαρχήσουν στα μελλοντικά μεγάλα έργα
κείμενο από το
ypodomes.com
Οι παραχωρήσεις και τα έργα ΣΔΙΤ θα είναι το μέλλον των έργων καθώς τα χρήματα για υποδομές στη χώρα αυξάνοντα με γεωμετρική πρόοδο. Το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 φέρνει ένα μεγάλο ποσό 4,2 δις ευρώ για έργα υποδομών και περιβαλλοντικά, όμως είναι ποσό που σίγουρα δεν μπορεί να καλύψει όλες τις ανάγκες για σημαντικές υποδομές το επόμενο διάστημα.Σε μία εποχή που δεν είναι και η πλέον ταραγμένη, όπως τα προηγούμενα χρόνια, αλλά με το στίγμα που αφήνει η κρίση, τα έργα με παραχώρηση και εκείνα που γίνονται μέσω ΣΔΙΤ θα κυριαρχήσουν. Πριν από λίγες ημέρες ξεκίνησαν να κατασκευάζονται με 2 διαφορετικές συμβάσεις 24 σχολεία στην Αττική με ΣΔΙΤ.Σε δημοπράτηση με παραχώρηση είναι και πάλι το Νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου, έργο που θεωρείται το κορυφαίο όλων των εποχών για την Κρήτη.Με 5 συνεχόμενες παρατάσεις, συνεχίζουν να μας απασχολούν τα έργα με παραχώρηση για την Ζεύξη Σαλαμίνας, Λευκάδας και ο νέος οδικός άξονας Ελευσίνα-Θήβα.Σε διαδικασία διαγωνισμού με ΣΔΙΤ είναι η κατασκευή πάρα πολλών μονάδων επεξεργασίας απορριμμάτων ανά την Ελλάδα.Ο κατάλογος τα επόμενα χρόνια αναμένεται να μεγαλώσει και τα περισσότερα μεγάλα έργα θα κατευθύνονται προς αυτή την πλευρά λόγω στενότητα εύρεσης δημόσιου χρήματος. Μερικά από τα έργα που αναζητούν χρηματοδότηση και είναι πολύ πιθανό να τα δούμε να δημοπρατούνται με την συμμετοχή ιδιωτών είναι η κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, η γραμμή 4 του Μετρό, μονάδες ηλεκτρισμού κ.αΜε το κρατικό χρήμα να λιγοστεύει όλο και πιο πολύ, τόσο περισσότερο θα είναι αναγκαία η συμμετοχή επενδυτών που θα μπορούν με μικρή δημόσια συμμετοχή να κατασκευάζουν έργα που σε άλλες περιπτώσεις θα ήταν σχεδόν αδύνατο να προχωρήσουν.
Το ξέρετε ότι....
Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....
...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;
H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη
Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).
Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.
ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)
Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...
Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)
Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.
Νίκος Καραγιάννης
Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.
H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις
Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.
Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930
Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες
-
Λαϊκές αγορές: Οι πωλητές δεν χρειάζονται αποδεικτικό φορολογικής και
ασφαλιστικής ενημερότητας για τις άδειες
-
Καταργείται με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκου, η
υποχρέωση των πωλητών λαϊκών αγορών να προσκομίζουν αποδεικτικό φορολογικής
και ασφαλ...
Πριν από 1 μήνα
-
Consultants for Crete's Motorway environmental studies and tenders, assigned
-
[image: Consultants for Crete's Motorway environmental studies and tenders,
assigned]
Consultants for the environmental study and the two tenders regarding...
Πριν από 5 χρόνια
-
Αρχή '16, σαρανταδυό εικόνες
-
Άθενς μιξ: τρεις ναοί, τρεις θρησκείες, σε ένα μόλις κάδρο
-Μοναστηράκι
-Νύχτα Ερμού και Βουλής
/όσο να ναι κάνανε μερακλιδικη δουλειά/
Όμορφη πόλη,
-Π...
Πριν από 8 χρόνια
-
H ξυλόσομπα να είναι καλά...
-
Η κεντρική θέρμανση πετρελαίου μας άφησε χρόνους .. Οι καυστήρες στέκονται
μόνοι και ερημωμένοι στα υπόγεια των πολυκατοικιών θυμίζοντας απλά το
ένδοξο παρ...
Πριν από 12 χρόνια
-
Δράσεις και συνέργειες για τις εξαγωγικές επιχειρήσεις
-
Δράσεις και συνέργειες για τη δραστηριοποίηση των εξωστρεφών επιχειρήσεων
της χώρας, ιδίως των μικρομεσαίων, στις αγορές της Κίνας, της Ιταλίας και
των ΗΠ...
Πριν από 12 χρόνια
-
HOLIDAYS TO BEAUTIFULL SAMOS IN GREECE
-
*H0TEL NAFTILOS BUTIQUE *Το ξενοδοχείο Χτισμένο στο ειδυλλιακό τοπίο του
Πυθαγορείου στην Σάμο το ξενοδοχείο Naftilos Boutique Hotel ολοκληρώθηκε το
2007 ...
Πριν από 12 χρόνια
Σχόλια- Ψηφοφορίες
Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!
Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου