κείμενο από το ypodomes.com
Όταν στις 16 Ιουνίου είμασταν εκεί για την εντυπωσιακή είσοδο του Μετροπόντικα στο σταθμό ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, τον πρώτο σταθμό της επέκτασης προς Πειραιά, είπαμε ότι είναι ένα πολύ εντυπωσιακό σκηνικό. Η χτεσινή επίσκεψη όμως του ypodomes.com στον εργοταξιακό χώρο του σταθμού ξεπέρασε κάθε προηγούμενο.
Η αλήθεια είναι πως οι συνθήκες δεν ήταν οι ιδανικές καθώς με τη θερμοκρασία να αγγίζει τους 37 βαθμούς, είναι εξαιρετικά δύσκολο να κινηθείς σε ένα ανοιχτό εργοταξιακό χώρο. Η αίσθηση από ψηλά ήταν εκπληκτική.
Κατά μήκος του σταθμού, εκεί που μελλοντικά θα κινούνται οι συρμοί, είχε «πιάσει» όλο το χώρο ο Μετροπόντικας. Το ΤΒΜ με τα 140 μέτρα μήκος έχει καταλάβει το όλο το μήκος και περίπου άλλα 20 μέτρα μέσα στην έτοιμη σήραγγα.
Η ξενάγηση στο σταθμό ξεκίνησε κατεβαίνοντας την σκάλα και φτάνοντας 28 μέτρα κάτω από τη γη. Όπως μας εξήγησε ο διευθυντής του εργοταξίου κος Γιώργος Γιανναράς, το «πάτωμα» που τελικά θα στρωθούν οι σιδηροτροχιές, θα είναι περίπου στα -26 μέτρα.
Εκεί έστεκαν στη σειρά, οι γνωστές στρογγυλές κολώνες που συναντούμε στους περισσότερους σταθμούς του Μετρό, μόνο που στην παρούσα φάση είναι ένα σύμπλεγμα από σίδερα που δημιουργούν ένα κυκλικό σχήμα.
Το έργο απασχολεί περίπου 20 άτομα ανά βάρδια ενώ σε όλο το έργο υπολογίζεται πως απασχολούνται περισσότερα από 1.000 άτομα. Το εργοτάξιο τους σταθμού που πριν βρισκόταν η πλατεία μπροστά από την εκκλησία της Αγίας Ελεούσας, ξεκίνησε τις πρώτες εργασίες τον Ιούλιο του 2012 (2 χρόνια πριν δηλαδή) και η πλήρης κατάληψη του ολοκληρώθηκε τον Ιανουάριο του 2013.
Έγιναν οι απαραίτητες αρχαιολογικές εργασίες που δεν έφεραν σπουδαία ευρήματα, ακολούθησαν οι απαλλοτριώσεις που περιορίστηκαν σε ένα κτίσμα και ξεκίνησε η εκσκαφή. Σήμερα αυτό το εργοτάξιο είναι το πιο προχωρημένο από όλα τα υπόλοιπα του έργου.
Έχει γίνει η υδατοστεγάνωση και τμήματα των περιμετρικών τοιχίων ενώ μετά την νέα εκκίνηση του Μετροπόντικα θα ξεκινήσουν τα μεγάλα οικοδομικά έργα και σε ένα χρόνο περίπου υπολογίζεται να κατασκευαστεί η πλάκα οροφής και να συνεχίσουν οι εργασίες εσωτερικά. Θα διαθέτει 3 υπόγεια επίπεδα (αποβάθρας, διακίνηση κοινού, όροφος Η/Μ).
Ο ΜΕΤΡΟΠΟΝΤΙΚΑΣ ΙΠΠΟΔΑΜΟΣ
Ο βαφτισμένος «Ιππόδαμος» είναι το ΤΒΜ, ή Μετροπόντικας που θα διανοίξει τη σήραγγα μέχρι το κέντρο του Πειραιά, επιτελεί από μόνος του περίπου το 1/3 των συνολικών εργασιών. Μέχρι σήμερα έχει κατασκευάσει 600 μέτρα.
Αυτές τις μέρες, εκτός από ξεκούραση, δέχθηκε τις φροντίδες του προσωπικού ενώ αλλάχθηκαν και τα μπροστινά αφαιρούμενα τμήματα που «τρώνε» καθημερινά το έδαφος. Είναι η κοπτική μηχανή που έχει διάμετρο 9,5 μέτρα. Το μπροστινό μέρος αποτελείται από 3 μέρη που συνδέονται μεταξύ τους με αρθρώσεις. Το πρώτο υπέδαφος μέχρι το σταθμό αποδείχθηκε αρκετά σκληρό και ταλαιπώρησε το ογκώδες μηχάνημα.
Τώρα αναμένεται να συναντήσει μαλακότερα εδάφη και να διανοίγει καθημερινά 10-12 μέτρα. Ανανεωμένος και ξεκούραστος θα ξεκινήσει τις επόμενες μέρες για τον επόμενο σταθμό που είναι σε απόσταση 1.500 μέτρα και είναι ο ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ. Χωρίς βραδυπορίες αναμένεται να φτάσει στα τέλη του έτους ή τις αρχές του 2015. Για τη λειτουργία του απασχολούνται 30 άτομα ανά βάρδια δηλαδή 90 άτομα.
Τα τσιμεντένια τοιχία (τα «δαχτυλίδια» στην κατασκευαστική ορολογία) που δημιουργούν το περίβλημα της σήραγγας, έρχονται έτοιμα, προκατασκευασμένα και τοποθετούνται με την βοήθεια του εσωτερικού μηχανισμού του ΤΒΜ.
Οι εκσκαφές διάνοιξης της σήραγγας οδηγούνται μέσα από μία κυλιόμενη ράμπα που βρίσκεται στο πάνω τμήμα του Μετροπόντικα πίσω και μετά από μία δεύτερη μηχανική κυλιόμενη ράμπα που έχει δημιουργηθεί στην έτοιμη σήραγγα, οδηγούνται στο φρέαρ εκκίνησης και από εκεί φεύγουν με φορτηγά.
Όταν ρωτήσαμε για τυχόν προβλήματα από διακοπές της ηλεκτροδότησης ο κος Γιάνναρης μας είπε πως υπάρχει ειδικός υποσταθμός στην Αγία Βαρβάρα για την απρόσκοπτη ηλεκτροδότηση του ΤΒΜ αλλά και των έργων, ενώ σε έκτακτες περιπτώσεις εκτεταμένης διακοπής έχει προβλεφθεί να λειτουργεί γεννήτρια προκειμένου να μην μένουν ημιτελείς εργασίες και να εξασφαλίζεται η ασφάλεια του προσωπικού.
Μέσα στη σήραγγα, πάνω στους πλάγιους τοίχους αλλά και σε διάφορες θέσεις πέριξ του σταθμού έχουν τοποθετηθεί ειδικά μετρητικά όργανα που παρακολουθούν τυχόν μετακινήσεις είτε του υπεδάφους, είτε του εδάφους, είτε των κτιρίων λόγω των έργων. Είναι ένα σύστημα που συνεχίζει ακολούθως να υφίσταται και κατά τη λειτουργία της επέκτασης για λόγους ασφάλειας.
Ο σταθμός στην ολοκληρωμένη του μορφή θα έχει πλάγιες αποβάθρες όπως και οι υπόλοιποι 5 σταθμοί. Η ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ είναι ο πρώτος σταθμός μετά το σημερινό τερματικό σταθμό της γραμμής 3, ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ. Ακολουθούν οι σταθμοί ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ, ΝΙΚΑΙΑ, ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ, ΠΕΙΡΑΙΑΣ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ.
Η επίσκεψη μας ολοκληρώθηκε με το θερμόμετρο να δείχνει 38 βαθμούς και τον ήλιο ακριβώς πάνω από τον εργοταξιακό χώρο. Το προσωπικό σε εξαιρετική οργάνωση σε όλη τη διάρκεια της επίσκεψης ήταν καλά συντονισμένο και ο χώρος καθαρός (όσο γίνεται σε εργοταξιακό χώρο).
Κλείνοντας δώσαμε ραντεβού με το Μετροπόντικα, για τις αρχές του 2015 όταν θα ξεκουράζεται στον επόμενο σταθμό της σημαντικής διαδρομής του. Next station, Korydallos!
Όταν στις 16 Ιουνίου είμασταν εκεί για την εντυπωσιακή είσοδο του Μετροπόντικα στο σταθμό ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, τον πρώτο σταθμό της επέκτασης προς Πειραιά, είπαμε ότι είναι ένα πολύ εντυπωσιακό σκηνικό. Η χτεσινή επίσκεψη όμως του ypodomes.com στον εργοταξιακό χώρο του σταθμού ξεπέρασε κάθε προηγούμενο.
Η αλήθεια είναι πως οι συνθήκες δεν ήταν οι ιδανικές καθώς με τη θερμοκρασία να αγγίζει τους 37 βαθμούς, είναι εξαιρετικά δύσκολο να κινηθείς σε ένα ανοιχτό εργοταξιακό χώρο. Η αίσθηση από ψηλά ήταν εκπληκτική.
Κατά μήκος του σταθμού, εκεί που μελλοντικά θα κινούνται οι συρμοί, είχε «πιάσει» όλο το χώρο ο Μετροπόντικας. Το ΤΒΜ με τα 140 μέτρα μήκος έχει καταλάβει το όλο το μήκος και περίπου άλλα 20 μέτρα μέσα στην έτοιμη σήραγγα.
Η ξενάγηση στο σταθμό ξεκίνησε κατεβαίνοντας την σκάλα και φτάνοντας 28 μέτρα κάτω από τη γη. Όπως μας εξήγησε ο διευθυντής του εργοταξίου κος Γιώργος Γιανναράς, το «πάτωμα» που τελικά θα στρωθούν οι σιδηροτροχιές, θα είναι περίπου στα -26 μέτρα.
Εκεί έστεκαν στη σειρά, οι γνωστές στρογγυλές κολώνες που συναντούμε στους περισσότερους σταθμούς του Μετρό, μόνο που στην παρούσα φάση είναι ένα σύμπλεγμα από σίδερα που δημιουργούν ένα κυκλικό σχήμα.
Το έργο απασχολεί περίπου 20 άτομα ανά βάρδια ενώ σε όλο το έργο υπολογίζεται πως απασχολούνται περισσότερα από 1.000 άτομα. Το εργοτάξιο τους σταθμού που πριν βρισκόταν η πλατεία μπροστά από την εκκλησία της Αγίας Ελεούσας, ξεκίνησε τις πρώτες εργασίες τον Ιούλιο του 2012 (2 χρόνια πριν δηλαδή) και η πλήρης κατάληψη του ολοκληρώθηκε τον Ιανουάριο του 2013.
Έγιναν οι απαραίτητες αρχαιολογικές εργασίες που δεν έφεραν σπουδαία ευρήματα, ακολούθησαν οι απαλλοτριώσεις που περιορίστηκαν σε ένα κτίσμα και ξεκίνησε η εκσκαφή. Σήμερα αυτό το εργοτάξιο είναι το πιο προχωρημένο από όλα τα υπόλοιπα του έργου.
Έχει γίνει η υδατοστεγάνωση και τμήματα των περιμετρικών τοιχίων ενώ μετά την νέα εκκίνηση του Μετροπόντικα θα ξεκινήσουν τα μεγάλα οικοδομικά έργα και σε ένα χρόνο περίπου υπολογίζεται να κατασκευαστεί η πλάκα οροφής και να συνεχίσουν οι εργασίες εσωτερικά. Θα διαθέτει 3 υπόγεια επίπεδα (αποβάθρας, διακίνηση κοινού, όροφος Η/Μ).
Ο ΜΕΤΡΟΠΟΝΤΙΚΑΣ ΙΠΠΟΔΑΜΟΣ
Ο βαφτισμένος «Ιππόδαμος» είναι το ΤΒΜ, ή Μετροπόντικας που θα διανοίξει τη σήραγγα μέχρι το κέντρο του Πειραιά, επιτελεί από μόνος του περίπου το 1/3 των συνολικών εργασιών. Μέχρι σήμερα έχει κατασκευάσει 600 μέτρα.
Αυτές τις μέρες, εκτός από ξεκούραση, δέχθηκε τις φροντίδες του προσωπικού ενώ αλλάχθηκαν και τα μπροστινά αφαιρούμενα τμήματα που «τρώνε» καθημερινά το έδαφος. Είναι η κοπτική μηχανή που έχει διάμετρο 9,5 μέτρα. Το μπροστινό μέρος αποτελείται από 3 μέρη που συνδέονται μεταξύ τους με αρθρώσεις. Το πρώτο υπέδαφος μέχρι το σταθμό αποδείχθηκε αρκετά σκληρό και ταλαιπώρησε το ογκώδες μηχάνημα.
Τώρα αναμένεται να συναντήσει μαλακότερα εδάφη και να διανοίγει καθημερινά 10-12 μέτρα. Ανανεωμένος και ξεκούραστος θα ξεκινήσει τις επόμενες μέρες για τον επόμενο σταθμό που είναι σε απόσταση 1.500 μέτρα και είναι ο ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ. Χωρίς βραδυπορίες αναμένεται να φτάσει στα τέλη του έτους ή τις αρχές του 2015. Για τη λειτουργία του απασχολούνται 30 άτομα ανά βάρδια δηλαδή 90 άτομα.
Τα τσιμεντένια τοιχία (τα «δαχτυλίδια» στην κατασκευαστική ορολογία) που δημιουργούν το περίβλημα της σήραγγας, έρχονται έτοιμα, προκατασκευασμένα και τοποθετούνται με την βοήθεια του εσωτερικού μηχανισμού του ΤΒΜ.
Οι εκσκαφές διάνοιξης της σήραγγας οδηγούνται μέσα από μία κυλιόμενη ράμπα που βρίσκεται στο πάνω τμήμα του Μετροπόντικα πίσω και μετά από μία δεύτερη μηχανική κυλιόμενη ράμπα που έχει δημιουργηθεί στην έτοιμη σήραγγα, οδηγούνται στο φρέαρ εκκίνησης και από εκεί φεύγουν με φορτηγά.
Όταν ρωτήσαμε για τυχόν προβλήματα από διακοπές της ηλεκτροδότησης ο κος Γιάνναρης μας είπε πως υπάρχει ειδικός υποσταθμός στην Αγία Βαρβάρα για την απρόσκοπτη ηλεκτροδότηση του ΤΒΜ αλλά και των έργων, ενώ σε έκτακτες περιπτώσεις εκτεταμένης διακοπής έχει προβλεφθεί να λειτουργεί γεννήτρια προκειμένου να μην μένουν ημιτελείς εργασίες και να εξασφαλίζεται η ασφάλεια του προσωπικού.
Μέσα στη σήραγγα, πάνω στους πλάγιους τοίχους αλλά και σε διάφορες θέσεις πέριξ του σταθμού έχουν τοποθετηθεί ειδικά μετρητικά όργανα που παρακολουθούν τυχόν μετακινήσεις είτε του υπεδάφους, είτε του εδάφους, είτε των κτιρίων λόγω των έργων. Είναι ένα σύστημα που συνεχίζει ακολούθως να υφίσταται και κατά τη λειτουργία της επέκτασης για λόγους ασφάλειας.
Ο σταθμός στην ολοκληρωμένη του μορφή θα έχει πλάγιες αποβάθρες όπως και οι υπόλοιποι 5 σταθμοί. Η ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ είναι ο πρώτος σταθμός μετά το σημερινό τερματικό σταθμό της γραμμής 3, ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ. Ακολουθούν οι σταθμοί ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ, ΝΙΚΑΙΑ, ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ, ΠΕΙΡΑΙΑΣ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ.
Η επίσκεψη μας ολοκληρώθηκε με το θερμόμετρο να δείχνει 38 βαθμούς και τον ήλιο ακριβώς πάνω από τον εργοταξιακό χώρο. Το προσωπικό σε εξαιρετική οργάνωση σε όλη τη διάρκεια της επίσκεψης ήταν καλά συντονισμένο και ο χώρος καθαρός (όσο γίνεται σε εργοταξιακό χώρο).
Κλείνοντας δώσαμε ραντεβού με το Μετροπόντικα, για τις αρχές του 2015 όταν θα ξεκουράζεται στον επόμενο σταθμό της σημαντικής διαδρομής του. Next station, Korydallos!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου