κείμενο από το ypodomes.com
Fraport Greece θα ονομάζεται τελικά το σχήμα Fraport-Slentel (Κοπελούζος) που θα διαχειρίζεται τα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια για τα επόμενα 40 χρόνια.
Σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε εχθές με τους δημοσιογράφους δόθηκαν οι πρώτες εξηγήσεις για τις επενδύσεις, τη λειτουργία και τα οφέλη των 14 αεροδρομίων από εδώ και έπειτα.
Ο δρ.Στέφαν Σούλτε, Διευθύνων Σύμβουλος της Fraport ανέφερε πολλές φορές την πίστη του για το μέλλον της χώρας αλλά και της επένδυσης που θα γίνει. Από την πλευρά του ο Δημήτρης Κοπελούζος μίλησε για ένα πολλαπλό μήνυμα που δίνει αυτή η επένδυση σε όλο τον κόσμο. "Κάτι καινούργιο έρχεται" είπε χαρακτηριστικά ενώ μίλησε για το προσφερόμενο τίμημα που παρότι ήταν 500εκ.ευρώ υψηλότερο από το αμέσως επόμενο. "Δεν έχουμε μετανοιώσει, καθώς δώσαμε αυτό που πιστεύαμε ότι αξίζουν αυτά τα Αεροδρόμια. Είναι σημαντικό που η Fraport πιστεύει στην Ελλάδα" σημείωσε.
Η διαδικασία μεταφοράς των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων, αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2016. Τότε θα καταβληθεί στο Ελληνικό Δημόσιο το ποσό των 1,2 δις ευρώ σε μετρητά, χρήματα που είναι ήδη δεσμευμένα σύμφωνα με τον κο Σούλτε.
Όμως το Δημόσιο εκτός από αυτό το εφάπαξ ποσό θα λαμβάνει 23εκ.ευρώ κάθε χρόνο ενώ μελλοντικά θα καταβάλλεται ένα κυμαινόμενο fee πράγμα που σημαίνει πως όσο αναπτύσσονται τα αεροδρόμια τόσο μεγαλύτερο ποσό θα έχει να λαμβάνει το Δημόσιο.
Θα επενδυθούν περίπου 330εκ.ευρώ τα επόμενα 4 χρόνια με τα κυριότερα έργα να είναι επεκτάσεις των αεροσταθμών και των διαδρόμων προσαπογειώσεων. Τα έργα θα εκτελούνται ταυτόχρονα σε όλα τα Αεροδρόμια (που προφανώς ανάλογα με το έργο θα έχουν και διαφορετικό χρονοδιάγραμμα). Το πλήρες πρόγραμμα των αναβαθμίσεων θα γίνει γνωστό στο τέλος του φετινού καλοκαιριού.
Σε ερώτηση του ypodomes.com σχετικά με τους διαγωνισμούς αλλά και την γνωστή Ελληνική γραφειοκρατία (σχετικά με τις άδειες) ο κος Κοπελούζος είπε πως πιστεύουν ότι δεν θα υπάρξει καθυστέρηση αλλά το κράτος θα βοηθήσει ενώ για τους διαγωνισμούς είπε πως ήδη έχουν ξεκινήσει μελέτες που πάνω τους θα υποστηριχθούν οι διαγωνισμοί για τα απαιτούμενα έργα.
Όπως σημείωσε ο δρ. Σούλτε στα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια οι επιβάτες θα απολαμβάνουν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες και ασφάλεια πράγμα που χαρακτήρισε σημαντικό και ο κος Κοπελούζος καθώς όπως είπε "είναι το πρώτο και το τελευταίο που βλέπει ένας επιβάτης όταν έρχεται στη χώρα".
Για τα οφέλη ο δρ. Σούλτε ανέφερε πως με την αναμενόμενη αύξηση των πτήσεων και την διακίνηση επιβατών θα υπάρξει αύξηση του τουρισμού, της απασχόλησης ενώ θα απασχοληθούν και ντόπιοι εργαζόμενοι από την αύξηση της εμπορικής κίνησης. Ήδη έχουν γίνει συναντήσεις με 2 κορυφαίους tour operator χωρίς όμως να γίνει γνωστό ποιοι είναι αυτοί. Για το υπάρχον προσωπικό είπε πως θα υπάρξουν κίνητρα για να παραμείνουν και πως θα είναι η ραχοκοκαλιά του προσωπικού.
Ο κος Κοπελούζος τόνισε πως θα υπάρχουν 14 πύλες εισόδου-εξόδου στη χώρα. "Μέχρι σήμερα είχαμε Παράδεισο χωρίς εισόδους. Με τη βοήθεια της fraport θα επιδιώξουμε την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου που είναι και ο βασικός μας στόχος".
Εκτίμηση της Fraport είναι πως το τελικό ποσό που θα χρειαστεί να επενδυθεί θα είναι αρκετά μεγαλύτερο από όσο έχει αρχικά υπολογιστεί. Αρκετά συντηρητικός εμφανίστηκε ο δρ. Σούλτε στις προβλέψεις του για την ετήσια προβλεπόμενη αύξηση καθώς μίλησε για 3% ετησίως.
Στα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια πέρυσι διακινήθηκαν περίπου 23εκ.επιβάτες. Το τέλος στα 14 αεροδρόμια για επιβάτες εντός ζώνης Σένγκεν είναι 12 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη αυτή τη στιγμή, με τη χρέωση να ανεβαίνει στα 22 ευρώ για επιβάτες εκτός Σένγκεν.
Όταν αναλάβει η κοινοπραξία Fraport - Slentel τη διαχείρισή τους το τέλος θα διαμορφωθεί στα 13 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη, ανεξαρτήτως εαν θα ταξιδεύει εντός ή εκτός συνθήκης Σένγκεν. Όταν ολοκληρωθεί η πρώτη φάση επενδύσεων στα αεροδρόμια, ύψους 330 εκατομμυρίων ευρώ, η οποία αναμένεται να έχει χρονική διάρκεια περίπου 4 ετών, τότε η κοινοπραξία θα έχει το δικαίωμα να ανεβάσει το τέλος στο 18 ευρώ.
Ωστόσο, σύμφωνα με τον Στέφαν Σούλτε, δεν είναι σίγουρο ότι το τέλος θα αυξηθεί. Όπως είπε "δεν είμαστε εδώ για το γρήγορο κέρδος, πιστεύουμε σε αυτή τη χώρα. Δεν θέλουμε ακριβά αεροδρόμια γιατί θέλουμε περισσότερους επιβάτες". Τέλος σε ερώτηση του ypodomes.com για το αν κατέβουν για το Νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι αναφέρθηκε πως είναι προσηλωμένοι στο project που αναλαμβάνουν, πως δεν έχουν πρόθεση να συμμετάσχουν ενώ θα επιδιώξουν την αναβάθμιση του Αεροδρομίου των Χανίων.
Τα αεροδρόμια που παραχωρούνται είναι του Άκτιου (PVK), της Καβάλας (KVA) της Θεσσαλονίκης (SKG) της Κέρκυρας (CFU), των Χανίων/ Κρήτης (CHQ), της Κεφαλονιάς (EFL), της Κω (KGS), της Μυτιλήνης (MJT), της Μυκόνου (JMK), της Ρόδου (RHO), της Σάμου (KGS), της Σαντορίνης (JTR), της Σκιάθου (JSI) και της Ζακύνθου (ZTH).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου