κείμενο από το ypodomes.com
Η 15ΕΤΙΑ ΣΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ
Τα νούμερα είναι καθηλωτικά για τα ελληνικά δεδομένα:
Επιβάτες: 218,7εκ.επιβάτες
Πτήσεις: 2,7εκ.
Αποσκευές: 92.587.725
Εμπορεύματα/τόνοι: 1.492.425
Έλληνες Επιβάτες: 104.900.000
Ξένοι Επιβάτες: 113.800.000
Μετεπιβιβαζόμενοι Επιβάτες: 49.000.000
Ανακύκλωση/τόνοι: 40.290
Όταν στην δεκαετία του 1990 ξεκίνησα να κάνω τα πρώτα μου αεροπορικά ταξίδια, όταν επέστρεφα στην Ελλάδα αισθανόμουν ντροπή για το Αεροδρόμιο της Αθήνας στο Ελληνικό. Ταβάνια που έσταζαν, ελλειπής υποδομές, ανοργανωσιά και κυρίως έλλειψη επαγγελματισμού αναδύονταν σε όλη την έκταση του αεροδρομίου.
Μετά, το 1997 ξεκίνησε η κατασκευή και τα σχέδια για αυτό το νέο αεροδρόμιο δημιούργησαν μεγάλες προσδοκίες για το ΝΕΟ που έρχεται. Χρειάστηκαν 4 χρόνια συνεχόμενων εργασιών (τότε που τα έργα εκτελούνταν στο χρόνο τους), και τελικά έφτασε η μεγάλη στιγμή, ήρθε ο Μάρτιος του 2001.
Τα εγκαίνια για τη λειτουργία του Αεροδρομιου "Ελευθέριος Βενιζέλος" έγιναν στις 29 Μαρτίου και θυμάμαι πως το γεγονός ήταν μεγάλο, η χώρα ζούσε τη δική της ανύψωση. Ένα χρόνο νωρίτερα είχαν τεθεί σε λειτουργία οι γραμμές 2 και 3 του Μετρό ενώ εκείνες τις μέρες λειτούργησε και το πρώτο τμήμα της Αττικής Οδού από τη Δ.Πλακεντίας μέχρι το Αεροδρόμιο.
Απευθείας συνδέσεις με τα media, ο Πρωθυπουργός και ο Πρόεδρος της χώρας, όλα τα πολιτικά κόμματα και φυσικά οι κορδέλες. Η λειτουργία του σηματοδότησε τη νέα εποχή για την Αθήνα αλλα και την Ελλάδα γενικότερα. Ένα κόσμημα, σύγχρονο, λειτουργικό, απολύτως τεχνοκρατικό, δεν θύμιζε δημόσια δομή αλλά μία πολυτέλεια σε εκείνη την Ελλάδα.
Υπήρξαν πολλοί σταθμοί στην 15ετή ιστορία του Ελ.Βενιζέλος. Το 2004 το Αεροδρόμιο συνδέθηκε διπλά με την Αθήνα, καθώς Μετρό και Προαστιακός ξεκίνησαν τα δρομολόγια τους λίγες μέρες πριν ξεκινήσουν οι Ολυμπιακοί Αγώνες της Αθήνας του 2004. Μαγικές εικόνες για την πρωτεύουσα, μαγικές εικόνες και για το αεροδρόμιο της πόλης.
Το 2007 έκανε το πρώτο απόλυτο ρεκόρ το οποίο χρειάστηκε αρκετά χρόνια για να πέσει. Το 2011 κλείνοντας την πρώτη δεκαετία το Αεροδρόμιο της Αθήνας έβλεπε με τρόμο την κρίση να το χτυπά και όντως αυτό έγινε. Μέχρι και το 2012 όμως.
Από το 2013 και μετά το Αεροδρόμιο ανακάμπτει και βασικοί παράγοντες σε αυτό ήταν 2 αεροπορικές εταιρείες. Από τη μία η Aegean έβρισκε το βηματισμό της ως ο φυσικός διάδοχος της Ολυμπιακής και προσθέτοντας πτήσεις, μεγάλωνε μαζί με το "Βενιζέλος".
Το 2014 γίνεται το μεγάλο βήμα και έρχεται η Ryanair. Σχεδόν αμέσως γίνεται η δεύτερη σε μέγεθος εταιρεία του αεροδρομίου και σε 1,5 έτος καταφέρνει να μεταφέρει από/προς το Αεροδρόμιο 3 εκατομμύρια επιβάτες.
Το 2015 είναι η Ονειρεμένη Χρονιά του Αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος. Η μία μετά την άλλη οι αεροπορικές εταιρείες του κόσμου έλκονται όπως οι μέλισσες από τη γύρη και δημιουργούν μία μεγάλη ευφορία που καταλήγει στην χρονιά του απόλυτου ρεκόρ. Το κατόρθωμα του 2007 επιτέλους καταρρίπτεται πανηγυρικά. 18,1 εκατομμύρια επιβάτες περνούν από το Βενιζέλος και επισήμως το ΑΙΑ γυρνά την πλάτη στην κρίση και βλέπει ως πρωτοπόρος της χώρας ανάπτυξη με μεγάλες προοπτικές.
Προχθές στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε η εικόνα χαράς και αγαλίασης ήταν παντού. Όχι άδικα, όχι υπερφίαλα, το Αεροδρόμιο της Αθήνας το Ελ.Βελ. που πολλοί προσφωνούν χαϊδευτικά δείχνει τον δρόμο της ανάπτυξης και στην υπόλοιπη Ελλάδα.
Τώρα, ο στόχος είναι τα επόμενα 5 χρόνια που θα μας φέρουν στα 20 έτη του Αεροδρομίου να γεμίσουν περισσότερο τους χώρους του και αυτή η αγαπημένη υποδομή της Ελλάδας να μεγαλώσει και μαζί της να μεγαλώσουν και οι δικές μας ελπίδες.
Ένα από τα βασικότερα στοιχεία επιτυχίας του Αεροδρομίου είναι φυσικά οι άνθρωποι του. Παρά τα πολλά και σημαντικά βραβεία και διεθνείς διακρίσεις (61 συνολικά) παραμένουν σεμνοί, με χαμηλό προφίλ, εργάτες της επιτυχίας αυτής της μεγάλης για τη χώρα, υποδομής.
Η 15ΕΤΙΑ ΣΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ
Τα νούμερα είναι καθηλωτικά για τα ελληνικά δεδομένα:
Επιβάτες: 218,7εκ.επιβάτες
Πτήσεις: 2,7εκ.
Αποσκευές: 92.587.725
Εμπορεύματα/τόνοι: 1.492.425
Έλληνες Επιβάτες: 104.900.000
Ξένοι Επιβάτες: 113.800.000
Μετεπιβιβαζόμενοι Επιβάτες: 49.000.000
Ανακύκλωση/τόνοι: 40.290
Για τα 15 χρόνια του αεροδρομίου, ο CEO του ΔΑΑ, Γιάννης Παράσχης, δήλωσε: «Συμπληρώνοντας τα 15 χρόνια λειτουργίας του αεροδρομίου μας, αφήνουμε πίσω μας μια διαδρομή γεμάτη από σημαντικές στιγμές και εμπειρίες, από την ανάπτυξη και το πέρασμα στην εφηβεία ως την ωρίμανση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, μιας υποδομής αλλά κυρίως μιας επιχειρησιακής και επιχειρηματικής κοινότητας 300 φορέων και επιχειρήσεων και 14.000 εργαζομένων, που σύντομα απέδειξε πως είναι ένα σημαντικό παραγωγικό κεφάλαιο για την ελληνική οικονομία, με ουσιαστικά οφέλη για την απασχόληση, την επιχειρηματικότητα, τον τουρισμό και την κοινωνία, σε εθνική αλλά και τοπική κλίμακα.
Οι προκλήσεις που αντιμετωπίσαμε, ανέπτυξαν δύο κυρίως χαρακτηριστικά στην αεροδρομιακή κοινότητα. Το πρώτο είναι η προσαρμοστικότητα σε συνθήκες που συνεχώς αλλάζουν και το δεύτερο η συνεργασία. Αυτά είναι τα εφόδια που μας επέτρεψαν να ανταποκρινόμαστε σε σημαντικές προκλήσεις, συνολικά στα 15 χρόνια λειτουργίας του αεροδρομίου, αλλά και ιδιαίτερα δυναμικά κατά την τελευταία πενταετία.
Γιορτάζουμε τα 15 χρόνια σε μία περίοδο που, παρά τις δυσκολίες στη χώρα, τα μηνύματα και οι προοπτικές για το αεροδρόμιο της Αθήνας παραμένουν καταρχάς ιδιαίτερα θετικά. Η επιτυχία είναι πάντα αποτέλεσμα ομαδικής δουλειάς, συλλογικής προσπάθειας και προσήλωσης σε κοινούς στόχους.
Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά όλους τους συναδέλφους και όλους τους εργαζόμενους και τους συνεργάτες μας στην αεροδρομιακή κοινότητα της Αθήνας, για την αφοσίωση και τη συμβολή τους.»
Γιορτάζουμε τα 15 χρόνια σε μία περίοδο που, παρά τις δυσκολίες στη χώρα, τα μηνύματα και οι προοπτικές για το αεροδρόμιο της Αθήνας παραμένουν καταρχάς ιδιαίτερα θετικά. Η επιτυχία είναι πάντα αποτέλεσμα ομαδικής δουλειάς, συλλογικής προσπάθειας και προσήλωσης σε κοινούς στόχους.
Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά όλους τους συναδέλφους και όλους τους εργαζόμενους και τους συνεργάτες μας στην αεροδρομιακή κοινότητα της Αθήνας, για την αφοσίωση και τη συμβολή τους.»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου