κείμενο από το ypodomes.com
6,7 δις ευρώ για μεταφορικά έργα ενέκρινε η Κομισιόν. Συνολικά 195 έργα θα υλοποιηθούν μέσω του CEF (Connecting Europe Facilites) και 9 από αυτά αφορούν τη χώρα μας. Από αυτά τα έργα το σημαντικότερο για την Ελλάδα είναι το Ψαθόπυργος-Ρίο όπου εξασφαλίζει την υλοποίηση του.
Να σημειώσουμε πως πρόκειται για τη δεύτερη φάση του CEF καθώς στην πρώτη φάση ολοκληρώθηκε το 2015 με την Ελλάδα να αποσπά χρηματοδότηση 500εκ.ευρώ για τα 2 μεγάλα σιδηροδρομικά έργα της χώρας (Τιθορέα-Δομοκός και Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος).
Σήμερα θα δούμε τι ποσά εξασφάλισε η κάθε χώρα σε αυτή τη δεύτερη φάση χρηματοδότησης και να επισημάνουμε ότι θα υπάρξει ένας ακόμα τελικός γύρος με ότι χρηματοδότηση έχει απομείνει και εκεί θα προκριθούν τα πιο ώριμα έργα συνολικά σε όλη την Ευρώπη.
Παρακάτω θα δείτε τα ποσά ανά χώρα και το σημαντικότερο project. Μεγάλη κερδισμένη είναι η Πολωνία που απέσπασε 1,9δις ευρώ, δηλαδή περίπου το 25% του διαθέσιμου ποσού.
ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ: 154εκ.ευρώ με σημαντικότερο έργο το σιδ.τμήμα Κόστεντες-Σεπτέμβρη με 151εκ.ευρω.
ΒΕΛΓΙΟ: 61,3εκ.ευρώ με σημαντικότερο έργο το SESAR Deployment με 23,4εκ.ευρώ.
ΤΣΕΧΙΑ: 589,1εκ.ευρώ με σημαντικότερα τα έργα στη σιδ.γραμμή Πράγα-Τσερνόσιτσε με 97εκ.ευρώ και έργα ERTMS/ETCS με 141εκ.ευρώ.
ΔΑΝΙΑ: 40,2εκ.ευρώ με σημαντικότερο έργο το ERTMS με 18εκ.ευρώ.
ΓΕΡΜΑΝΙΑ:189,2εκ.ευρώ με σημαντικότερο έργο το SESAR Deployment με 95εκ.ευρώ.
ΕΣΘΟΝΙΑ: 15εκ.ευρώ με σημαντικότερο έργο το διεθνές έργο Rail Baltica με 10εκ.ευρώ.
ΙΡΛΑΝΔΙΑ: 20,1εκ.ευρώ με σημαντικότερο έργο το SESAR Deployment με 10εκ.ευρώ.
ΕΛΛΑΔΑ: 94,1εκ.ευρώ με σημαντικότερο έργο το σιδηροδρομικό τμήμα Ψαθόπυργος-Πάτρα με 78,5εκ.ευρώ.
ΙΣΠΑΝΙΑ:87,1εκ.ευρώ με σημαντικότερο το ERTMS έργο με 36εκ.ευρώ.
ΓΑΛΛΙΑ: 141εκ.ευρώ με σημαντικότερο έργο το SESAR Deployment με 31εκ.ευρώ.
ΚΡΟΑΤΙΑ: 306,9εκ.ευρώ με σημαντικότερο έργο το σιδ.τμήμα Κρίζεβτσι-Κοπριβνιτσα-Σύνορα με 241εκ.ευρώ.
ΙΤΑΛΙΑ: 91,4εκ.ευρώ με σημαντικότερο έργο ERTMS με 45,7εκ.ευρώ.
ΚΥΠΡΟΣ:0,8εκ.ευρώ
ΛΕΤΟΝΙΑ:2,4εκ.ευρώ
ΛΙΘΟΥΑΝΙΑ:204,8εκ.ευρώ με σημαντικότερο έργο το διεθνές έργο Rail Baltica με 190εκ.ευρώ.
ΛΟΥΞΕΜΒΟΥΡΓΟ: 0,1εκ.ευρώ
ΟΥΓΓΑΡΙΑ: 809,6εκ.ευρώ με σημαντικότερο έργο το διεθνές έργο CoRISMa με 692εκ.ευρώ και τη σιδ.γραμμή Ζαχαλομπάτα-Πουζταζαμπολτς με 231εκ.ευρώ
ΜΑΛΤΑ: 0,2 εκ.ευρώ
ΟΛΛΑΝΔΙΑ: 117,8εκ.ευρώ με σημαντικότερο έργο το SESAR Deployment με 49,7εκ.ευρώ
ΑΥΣΤΡΙΑ: 43,5εκ.ευρώ με σημαντικότερο έργο το SESAR Deployment με 24εκ.ευρώ
ΠΟΛΩΝΙΑ:1,9δις ευρώ με σημαντικότερα έργα:σιδ.γραμμή Ζαμπρζε-Κατοβίτσε-Κρακοβίαμε 410εκ.ευρώ,τη σιδ.γραμμή Τσιζεφ-Μπιαλιστοκ με 302εκ.ευρώ, τη σιδ.γραμμή Κρακοβία-Ρουτζιτς με 320εκ.ευρώ, τη σιδ.ένωση με το λιμάνι του Γκντανσκ με 115εκ.ευρώ, τη σιδ.γραμμη Σιεντιτσε-Τέρεσπολ με 109εκ.ευρώ, τη σιδ.ένωση με το λιμάνι του Γκντύνια με 163εκ.ευρω, έργο διαχείρισης του συστήματος μς 125εκ.ευρώ, τη σιδ.ένωση με τα λιμανια Τσετσιν και Σβινουτσιε με 122εκ.ευρώ, περαιτέρω βελτίωση της γραμμής μέσα στο λιμάνι του Γκντανσκ με 93εκ.ευρώ
ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ:423,1εκ.ευρώ με σημαντικότερο έργο την σιδ.γραμμή Μπέιρα Αλτα με 375εκ.ευρώ
ΡΟΥΜΑΝΙΑ: 519,3εκ.ευρώ με σημαντικότερο έργο τη σιδ.γραμμή Μπράσοβ-Σιγκισοάρα ΜΕ 440εκ.ευρώ.
ΣΛΟΒΕΝΙΑ:132,6εκ.ευρώ με σημαντικότερο έργο τη σιδ.γραμμή Ζίντανι Μοστ-Τσέλιγε με 117,6εκ.ευρώ
ΣΛΟΒΑΚΙΑ:507,5εκ.ευρώ με σημαντικότερα έργα τη σιδ.γραμμή Ντέβινσκα Νόβαβες-Σύνορα με Τσεχία με 200εκ.ευρώ, σιδ.έργο στο Γκαμπτσίκοβο με 122,9εκ.ευρώ, τη σιδ.γραμμή Λιτπόβσκι-Τατρυ με 80εκ.ευρώ και το οδικό έργο στον αυτοκινητόδρομο Τσαντκα-Σβρτσινοβετς 74,3εκ.ευρώ.
ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ: 40,2εκ.ευρώ με σημαντικότερο έργο το SESAR Deployment με 15εκ.ευρώ.
ΣΟΥΗΔΙΑ: 65,3εκ.ευρώ με σημαντικότερο έργο το SESAR Deployment με 49,7εκ.ευρώ.
ΜΕΓΑΛΗ ΒΡΕΤΑΝΙΑ:132εκ.ευρώ με σημαντικότερο έργο το SESAR Deployment με 61εκ.ευρώ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου