Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 12 Ιανουαρίου 2018

Καλώς όρισες 2018: Τι περιμένουμε σε νέα έργα, παραδόσεις και υπογραφές συμβάσεων

κείμενο από το ypodomes.com
Με κεκτημένη ταχύτητα μπαίνει το 2018 στο χώρο των υποδομών και των μεταφορών. Με τις παραδόσεις μεγάλων έργων να κορυφώνονται το 2017, η νέα χρονιά μας επιφυλάσσει την επόμενη μέρα ή τουλάχιστον αυτή είναι η προσδοκία. Τώρα, μέσα σε αυτό το νέο έτος περιμένουμε κάποιες νέες παραδόσεις έργων που αυτή τη φορά κινούνται γύρω από τις σιδηροδρομικές υποδομές της χώρας, υποσχόμενες την αναβάθμιση του μέσου.
Μέσα στο πρώτο δίμηνο οι εξελίξεις σε αυτό το πεδίο θα είναι ραγδαίες. Θα παραδοθεί προς τα τέλη Ιανουαρίου ως ηλεκτροκινούμενο πλέον το τμήμα Πειραιάς-Αθήνα και έτσι όλα τα δρομολόγια, αστικά και υπεραστικά θα έχουν ως αφετηρία τον σταθμό δίπλα από το λιμάνι του Πειραιά. Μαζί περιμένουμε και την ολοκλήρωση των έργων στο τμήμα ΣΚΑ-Λιόσια που θα διορθώσει σημερινές δυστοκίες στην καθημερινότητα των δρομολογίων.
Τα μεγάλα νέα θα έρθουν με την παράδοση του τμήματος Τιθορέα-Λιανοκλάδι που υποβάλλεται σε εξαντλητικές δοκιμές εδώ και 1 μήνα περίπου και πρόκειται να λειτουργήσει το επόμενο διάστημα. Είναι το προτελευταίο τμήμα της αναβαθμισμένης σε διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμής του διαδρόμου Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Με αυτή την παράδοση υπάρχει η ελπίδα ότι το δρομολόγιο θα πέσει στις 4 ώρες και 30 λεπτά. Το καλοκαίρι αναμένεται και η παράδοση σε λειτουργία του τμήματος Λιανοκλάδι-Δομοκός που ολοκληρώνει τα έργα αναβάθμισης στο διάδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη ύστερα από 30 και πλέον χρόνια προσπαθειών.
Εξίσου σημαντική για τις εμπορευματικές μεταφορές είναι η ολοκλήρωση των έργων στο μεγάλο ακίνητο του Θριάσιου Πεδίου και η απόδοση τους σε λειτουργία. Εδώ φυσικά περιμένουμε και τη δημοπράτηση του μεγάλου έργου ΣΔΙΤ μεσα στο 2018 που σε μέγεθος είναι 3 φορές μεγαλύτερο από την παραχώρηση του πρώτου οικοπέδου των 588 στρεμμάτων.
Μιλώντας για αυτό, περιμένουμε να υπογραφεί η σύμβαση μεταξύ ΓΑΙΑΟΣΕ και της κοινοπραξίας που αναλαμβάνει προκειμένου να ξεκινήσει η πρώτη διετής φάση έργων για την κατασκευή υποδομών που σε βάθος δεκαετίας θα φτάσουν τα 130εκατ.ευρώ.
Μέσα στο 2018 περιμένουμε και άλλες συμβάσεις μεγάλης κλίμακας έργων. Μέσα στο πρώτο εξάμηνο περιμένουμε να υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης για το Καστέλι στην Κ/Ξ ΤΕΡΝΑ-GMR. Πρόκειται για το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο της Κρήτης εδώ και δεκαετίες.
Υπογραφή σύμβασης θα έχουμε και για το σιδηροδρομικό έργο της Σήραγγας Σεπολίων περίπου στα τέλη του έτους. Ο ανάδοχος αναμένεται και το έργο έχει αρχικό κόστος 152εκατ.ευρώ. Υπογραφή σύμβασης περιμένουμε και για την προμήθεια 25 Τραμ με την Alstom να είναι μέχρι στιγμής το μεγάλο φαβορί.
Μέσα στο 2018 περιμένουμε την έναρξη 3 μεγάλων οδικών έργων. Το πρώτο είναι η οκταπλή εργολαβία για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος, η δεύτερη και η τρίτη είναι για τα άκρα του Ε65: το Λαμία-Ξυνιάδα που αναμένεται να ξεκινήσει άμεσα και του Τρίκαλα-Εγνατία που αν ολοκληρωθεί η διαπραγμάτευση με την ΕΤΕπ θα ξεκινήσει προς τα τέλη του έτους.
Όλο το 2018 θα συνεχίσουν οι διαγωνιστικές διαδικασίες για το μεγάλο έργο της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας κόστους 1,8δισ.ευρώ και της Υποθαλάσσιας Ζεύξης Σαλαμίνας-Περάματος εκτιμώμενου κόστους 450εκατ.ευρώ. Στο πεδίο των δημοπρατήσεων περιμένουμε πολλές δημοπρατήσεις έργων μιας και είχαμε ένα σχετικά άγονο 2017.
Θα έχουμε την έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας για τον ΒΟΑΚ (Χανιά-Άγιος Νικόλαος) εκτιμώμενου κόστους 1,5δισ.ευρώ, της Παράκαμψης Χαλκίδας (230εκατ.ευρώ), της εργολαβίας-σκούπας για την αποπεράτωση της Αμβρακίας Οδού (165εκατ.ευρώ) κ.α.
Επίσης περιμένουμε σειρά σιδηροδρομικών έργων: ηλεκτροκίνηση στα τμήματα Κιάτο-Ροδοδάφνη, Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα και Λάρισα-Βόλος, το έργο επιδομής-ηλεκτροκίνησης-σηματοδότησης στο τμήμα Ροδοδάφνη-Ρίο καθώς και κάποια μικρότερα.
Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να δούμε μεγάλα κτιριακά έργα να δημοπρατούνται ή να προετοιμάζεται η κατασκευή τους. Έχουμε τη μεγάλη δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος που στο ένα της τμήμα περιλαμβάνει το Νέο Νοσοκομείο Παίδων στη Θεσσαλονίκη, το Γενικό Νοσοκομείο Κομοτηνής αλλά και τις νέες παραχωρήσεις της ΓΑΙΑΟΣΕ για εμπορικά κέντρα στους σιδηροδρομικούς σταθμούς Πειραιά και Θεσσαλονίκης.
Σε άλλα έργα περιμένουμε τη δημοπράτηση του νέου προβλήτα κρουαζιέρας από τον ΟΛΠ που διαχερίζεται η COSCO, τον τριπλό οδικό κόμβο στο Σκαραμαγκά, την Β`φάση της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κυκλάδων.
Στα ιδιωτικά έργα έχουμε επίσης αναμονές για την έναρξη κατασκευής μεγάλων projects όπως τα ξενοδοχειακά συγκροτήματα Elounda Hills, Atalanti Hills, το εμπορικό κέντρο Academy Gardens και το μεγάλο αιολικό πάρκο του Καφηρέα.
ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ
Το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο όλων των εποχών για την Ελλάδα είναι προ των πυλών, όμως δράση αναμένουμεπερισσότερο το 2019 παρά το 2018. Εφόσον το ακίνητο παραδοθεί τον Ιούνιο του 2018 θα περιμένουμε να ξεκινήσουν κάποιες πρώτες κινήσεις που μάλλον θα αφορούν κυρίως χωματουργικές εργασίες τόσο για την αποξήλωση και εξυγίανση του εδάφους στην περιοχή που θα δημιουργηθεί το Μητροπολιτικό Πάρκο, όσο και στην περιοχή που πρώτη θα ξεκινήσει να αξιοποιείται, στον Άγιο Κοσμά. Ωστόσο η εκκίνηση των έργων θα σημάνει και την έναρξη μιας μακράς κατασκευαστικής περιόδου που αναμένεται να φέρει την Άνοιξη στην οικοδομή της Αθήνας που τώρα συντηρείται λόγω κάποιων ξενοδοχειακών επενδύσεων. Το έργο του Ελληνικού θα είναι το ορόσημο του 2018 στον κατασκευαστικό κλάδο όταν ξεκινήσει και σίγουρα θα καθορίσει εν πολλοίς τις εξελίξεις σε αυτόν το επόμενο διάστημα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα