Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 21 Ιουνίου 2019

Η Τράπεζα των Κατασκευών: Συμπεράσματα από την πιο "ηλεκτρική" συνεδρία των τελευταίων ετών

κείμενο από το ypodomes.com
Η πλέον δυνατή συνεδρία πραγματοποιήθηκε προχθές στο 3ο Συνέδριο Υποδομών-Μεταφορών, στο Μέγαρο Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών. Η Τράπεζα των Κατασκευών, με την συμμετοχή εκπροσώπων από τις 5 κορυφαίες κατασκευατικές εταιρείες της χώρας, αλλά και τις ομιλίες Καραμανλή και Σπίρτζη άφησε κυριολεκτικά εποχή, με την εξέλιξη της.
Τόσο οι τοποθετήσεις Καραμανλή που μίλησε για την ανάγκη υλοποίησης ενός βιώσιμου πλάνου για τα έργα υποδομών, αλλά και για τις αυξήσεις της Αττικής Οδού που τις χαρακτήρισες μονομερείς, όσο και οι τοποθετήσεις των κορυφαίων στελεχών των κατασκευαστικών έθεσαν τα θεμέλια για την πιο ουσιαστική συζήτηση που έχει γίνει ποτέ.
Η παρουσία των 5 που κάλυψαν πλήθος θεμάτων που απασχολούν τον κλάδο, έγινε επίσης με την παρουσία του Υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη. Τα προβλήματα με την έλλειψη έργων και μελετών, οι υπερβολικές εκπτώσεις, η ανάγκη για στήριξη για την εξωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων, για την ανάγκη πρωτοβουλιών των μεγάλων ομίλων στον τομέα των κατασκευών, για την ανάγκη διαμόρφωσης ενός εθνικού σχεδίου για τις υποδομές και για την απογοήτευση από την παρατεταμένη ξηρασία ήταν κάποια από τα σημαντικότερα.
Ήταν η πρώτη φορά, που λέχθηκαν τόσα πολλά, σε ένα τέτοιο συνέδριο. Οι 5 "μεγάλοι", δεν έκρυψαν την ανησυχία τους, τις προσδοκίες τους, ενώ έγινε και η απαραίτητη αυτοκριτική. Η συνεδρία αυτή αποτελεί ένα μεγάλο βήμα μπρος σε όλο τον κατασκευαστικό κλάδο, που μιλάει για τα θέματα, που βάζει προβληματισμούς, που θέτει ερωτήματα, που προτείνει. Στον κύκλο ερωτήσεων που ακολούθησε δόθηκαν συγκεκριμένες απαντήσεις για τις πρωτοβουλίες που πρέπει να ληφθούν για να βγει δυνατός ο κλάδος και να υπάρχει μία βιώσιμη ανάπτυξη του.
Η ομιλία Σπίρτζη, κινήθηκε σε οξείς τόνους καθώς μίλησε για φταίξιμο της ίδιας της αγοράς, για ύπαρξη έργων, για αυθαίρετη αύξηση των διοδιων στην Αττική Οδό, ενώ ιδιαίτερα αρνητική ήταν η αναφορά του για τις δραστηριότητες των ελληνικών επιχειρήσεων που προκάλεσε την αντίδραση και βέβαια ήταν το σημείο που κυριολεκτικά το πάνελ έγινε "ηλεκτρικό".
Έντονη ήταν η αντίδραση Καλέργη (ΣΕΓΜ) που διαφώνησε κάθετα στην άποψη αυτή δηλώνοντας υπερήφανος για την παρουσία των ελληνικών επιχειρήεων και ακολούθησε η αντίδραση των Εξάρχου, Περδικάρη, Μιτζάλη, Σουρέτη και Γαρδελίνου.
Είναι φανερό από το γεγονός ότι έγιναν πολλές αναφορές στα προβλήματα στις κατασκευές και βέβαια δεν μπορεί να πει κανείς ότι βρισκόμαστε σε μία "Ανοιξη" του κλάδου. Είναι βέβαιο επίσης ότι το blame-game δεν οδηγεί πουθενά, δημιουργεί ρήξεις σαν αυτή που είδαμε προχθές και η εποχή απαιτεί όχι να δείξουμε με το δάχτυλο αυτόν που πιστεύουμε ότι φταίει, αλλά να δούμε τις διαθέσιμες λύσεις και τον τρόπο με τον οποίο η αγορά θα μπορέσει να επιβιώσει.
Η αγορά δεν κάνει λάθος, δεν έχει λόγους να κάνει λάθος, αντίθετα μιλώντας για τα προβλήματα, καλεί στην πραγματικότητα σε διάλογο την πολιτεία, στο βαθμό που το πρόβλημα αφορά την πολιτεία. Η συναίνεση, η συμπόρευση και η εύρεση μίας καλύτερης προοπτικής δεν θα έπρεπε να είναι ο στόχος; Το βέβαιο είναι ότι την επόμενη περίοδο και την επόμενη κυβέρνηση θα τη βρει στο ίδιο περιβάλλον.
Θα κληθεί να δει τα θέματα που υπάρχουν και θα πρέπει να τα αντιμετωπίσει με αποφασιστικότητα, γιατί ακόμα μία καθυστέρηση, ίσως αποβεί μοιραία. Ο Κωνσταντίνος Μιτζάλης το έθεσε εύγλωττα άλλωστε μιλώντας για την ανάγκη ενός άμεσου "επενδυτικού σοκ", έκφραση που χρησιμοποίησε και ο Γιώργος Περδικάρης.
Το 3ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών αδιαμφισβήτητα έδωσε αυτό το βήμα. Η συνεδρία αυτή αυτή, δημιούργησε ήδη τον δικό της "μύθο", αναδεικνύοντας όμως και τη χρησιμότητα ύπαρξης μίας τέτοιας τράπεζας που θα λέγονται σε υψηλό επίπεδο, αλήθειες, ανάγκες και χώρος για αυτοκριτική και πρωτοβουλιες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα