Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 27 Ιουνίου 2019

Γιώργος Περιστέρης: Μονόδρομος οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ, εμείς συνεχίζουμε να επενδύουμε

κείμενο από το ypodomes.com
Ως μονόδρομο χαρακτήρισε τα έργα παραχωρήσεων και ΣΔΙΤ ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ στη σημερινή Γενική Συνέλευση. Ο ίδιος σημείωσε ότι ο όμιλος έχει ενεργή συμμετοχή στα project του ΒΟΑΚ, της Υποθαλάσσιας Σαλαμίνας, στην ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας ενώ είπε πως υπάρχει μεγάλο περιθώριο για ΣΔΙΤ και στην ανάπτυξη μονάδων διαχείρισης απορριμμάτων.
Για τη γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, υποστήριξε πως θα έπρεπε να υπάρχει ένα άλλο διαγωνιστικό μοντέλο (μάλιστα όπως μαθαίνει το ypodomes.com είχε σταλεί και σχετική επιστολή στην Αττικό Μετρό). Ο κ. Περιστέρης υποστήριξε πως δε μπορεί να προεξοφλήσει τις αποφάσεις της Αττικό Μετρό και του εποπτεύοντος υπουργείο λέγοντας πως «εμείς δεν υποβάλαμε προσφορά με βάση λόγους που εξηγήσαμε γιατί πιστεύαμε πως έπρεπε να επιλεγεί διαφορετικός τρόπος που θα μπορούσε να οδηγήσει σε κατακύρωση του έργου εντός τεσσάρων μηνών». Τη χρονική στιγμή που επελέγη από την Αττικό Μετρό υπήρχαν ορισμένες εμπλοκές λόγω της διακήρυξης, λόγω της ανάγκης εκτέλεσης προδρόμων εργασιών και λόγω προσφυγής που εκκρεμούσε στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Όλα αυτά οδηγούσαν στο συμπέρασμα πως η δυνατότητα κατακύρωσης θα παρατεινόταν σε πολύ μακρύ χρονικό διάστημα και πως ο διαγωνισμός αυτός μπορεί να οδηγούνταν σε επιπλοκές. Είχαμε προτείνει άλλον τρόπο που θα ήταν απολύτως συμβατός με το εθνικό και κοινοτικό δίκαιο και θα οδηγούσε σε κατακύρωση εντός λίγων μηνών».
Ο ισχυρός άνδρας του ομίλου ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ τόνισε πως θα συνεχιστούν οι επενδύσεις και μάλιστα υπογράμμισε πως «οι ελληνικές εταιρείες εξακολουθούν να βρίσκονται σε δυσμενές ανταγωνιστικό σημείο όσον αφορά το κόστος χρηματοδότησης και την υψηλότατη φορολογία που πρέπει να μειωθεί». Ο κ. Περιστέρης τόνισε πως συνεχίζεται η στρατηγική απεξάρτησης των εσόδων του ομίλου από την κυκλικότητα των κατασκευών με στόχο αύξηση του κύκλου εργασιών από επαναλαμβανόμενες δραστηριότητες όπως οι παραχωρήσεις και η ενέργεια ενώ σημείωσε σκωπτικά πως «πρέπει να καταλάβει η πολιτεία πως κάθε προσπάθεια επενδυτική έχει την αξία της όταν γίνεται έγκαιρα. Ένα πράγμα που σύρεται χωρίς λόγο χάνει την επιρροή της στην κοινωνία».
Υπενθύμισε πως η διοίκηση προωθεί σχέδιο για τη σύσταση ξεχωριστής εταιρείας στην οποία θα μεταφερθούν οι συμμετοχές στις παραχωρήσεις. Επανέλαβε πως ο στόχος για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) είναι πλέον τα 2.000 MW, ενώ στον τομέα της συμβατικής ηλεκτροπαραγωγής ο όμιλος έχει ανακοινώσει τα σχέδια για μεγάλη επένδυση στην Κομοτηνή «η οποία με βάση τις αναλύσεις μας θα είναι και χρήσιμη και αναγκαία και επιχειρηματικά ενδιαφέρουσα».
Παρών στην Γενική Συνέλευση ήταν και ο μεγαλομέτοχος του ομίλου κ. Henry M. Holterman, διευθύνων σύμβουλος της Reggerborgh Invest που ελέγχει περί το 28% της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Αναφορά έγινε και στη ΔΕΗ, κάνοντας γνωστό πως ο όμιλος δεν έχει ενεργοποιήσει συμβατικές ρήτρες παρά τις πολύ σημαντικές καθυστερήσεις στις πληρωμές. Πρόσθεσε πως «από τότε που αρχίσαμε να ασχολούμαστε με τα ενεργειακά λέμε πως η ΔΕΗ πρέπει να υποστηριχθεί για να παραμείνει οικονομικώς ισχυρή ως πυλώνας της ενεργειακής αγοράς. Πιστεύω πως η κυβέρνηση που θα προκύψει μετά τις εκλογές θα το έχει σαν πρώτη προτεραιότητα γιατί ορισμένα πράγματα έχουν καθυστερήσει». Για το θέμα της μονάδας Πτολεμαϊδα 5, ο Γ. Περιστέρης ήταν διπλωματικός αλλά επισήμανε πως «ήταν επενδυτική απόφαση που ελήφθη το 2009 όταν η τιμή των ρύπων ήταν στα 5,9 ευρώ και τώρα είναι 28 ευρώ».
Πρόσθεσε πως «εμείς προσπαθούμε να μην προκαλέσουμε περαιτέρω εμπλοκές υποστηρίζοντας χρηματοδοτικά σε μεγάλο βαθμό τις ταμειακές ανάγκες του έργου, δεν διακόψαμε ούτε περιορίσαμε τον ρυθμό κατασκευής, αλλά όλα αυτά δε μπορούν παρά να επηρεάζουν το έργο».
Ο επικεφαλής του ομίλου ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ κάνοντας μία αναδρομή στην τελευταία δεκαετία είπε πως η Ελλάδα υπέστη μια πρωτοφανή για τα δεδομένα της Δύσης οικονομική κρίση και αυτό που επιτεύχθηκε να μείνει η εταιρεία όρθια «αλλά και τη φέραμε στη σημερινή κατάσταση όπου είναι ισχυρότερη και μεγαλύτερη στη μακρά ιστορία της ενώ βλέπει το μέλλον με αισιοδοξία και σημαντικές προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης».
Τα έσοδα το 2018 ξεπέρασαν τα 1,4 δισ.ευρώ ενώ 2008 ήταν μόλις 650 εκατ. ενώ έχει εγκατεστημένα ή υπό κατασκευή 1.500 MW ενώ το 2008 είχε περίπου 150 MW. Για τον τομέα των υποδομών ο κ. Περιστέρης έκανε γνωστό πως διατηρείται ένα σοβαρό ανεκτέλεστο και παράλληλα κερδοφόρο χαρακτηρίζοντας το το μεγαλύτερο στον κλάδο των υποδομών στην Ελλάδα.
Ο όμιλος είναι 100% ιδιοκτήτες δύο σημαντικών παραχωρήσεων στην Ελλάδα και με 17% σε άλλη μία παραχώρηση ενώ έχει επεκταθεί στα ΣΔΙΤ σε διαχείριση απορριμμάτων και σε έργα όπως η διαχείριση του συστήματος του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Η εγκατεστημένη ισχύ σε θερμική ηλεκτροπαραγωγή είναι της τάξης των 650 MW με ισχυρούς στρατηγικούς εταίρους.
Για την ίδια την εταιρεία ο κ. Περιστέρης σημείωσε πως εκσυγχρονίστηκε η λειτουργία μας και καθορίστηκαν υψηλά επίπεδα εταιρικής διακυβέρνησης. Μιλώντας για το Δ.Σ. είπε πως «τα ανεξάρτητα μέλη που μας τιμούν με συμμετοχή στο Δ.Σ έχουν αφοσίωση στην εταιρεία και αφιερώνουν πολύ χρόνο για να συνδράμουν με τη γνώση και την εμπειρία τους. Το λέω αυτό γιατί εμείς τα κάνουμε εδώ και χρόνια, χωρίς να τα διαφημίζουμε».
Επαίνεσε επίσης την δραστηριότητά του ομίλου ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ λέγοντας "βοηθήσαμε ουσιαστικά τη χώρα μας. Από την αρχή της κρίσης μιλάω για επενδυτικό σοκ, επενδυτικός πατριωτισμός και ισότιμη μεταχείριση των ελληνικών εταιρειών με τις ξένες εταιρείες. Μέσα στην περίοδο της πιο βαθιάς κρίσης επενδύσαμε πάνω από 2 δις. Ευρώ, διατηρήσαμε αδιαλείπτως το σύνολο των ταμειακών διαθεσίμων στις ελληνικές τράπεζες ιδίως την εποχή που ήταν οξυγόνο εν ανεπάρκεια για το ελληνικό τραπεζικό σύστημα. Μας εμπιστεύθηκαν σοβαροί επενδυτικοί οίκοι με τελευταία την Reggerborgh Invest. Οι ελληνικές εταιρείες βρίσκονται σε δυσμενές ανταγωνιστικό σημείο όσον αφορά το κόστος χρηματοδότησης, την υψηλότατη φορολογία (μάλλον έχουμε μία από τις υψηλότερες παγκοσμίως φορολογικές επιβαρύνσεις) που πρέπει να μειωθεί.
Στόχος της ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ στις ΑΠΕ είναι τα 2.000 MW. Στον τομέα της συμβατικής ηλεκτροπαραγωγής έχουν ήδη ανακοινωθεί σχέδια για μεγάλη επένδυση στην Κομοτηνή. Για τις επενδύσεις στην αντλησοταμίευση αποκάλυψε πως αναπτύσσεται ένα μεγάλο σύστημα στον Αχελώο ποταμό ισχύος 680 MW αλλά με κάποιες ελλείψεις στην αδειοδότηση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα