Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 27 Ιουνίου 2019

Τα έργα που μεταμορφώνουν το Αεροδρόμιο της Μυκόνου, τι αλλάζει, ποιο στοιχείο συναρπάζει

κείμενο από το ypodomes.com
Το πρώτο "κυκλαδίτικο" αεροδρόμιο της χώρας με τη φινέτσα της Μυκόνου ετοιμάζεται εδώ και περίπου 1 έτος από τη Fraport Greece. Στα πλαίσια του προγράμματος αναβάθμισης των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων, ξεχωρίζει η επένδυση των 25εκατ.ευρώ για την ανακατασκευή και επέκταση του Αεροδρομίου της Μυκόνου. Στόχος είναι η χωρητικότητα του νέου αεροσταθμού να φτάσει από τα 1,4εκατ.επιβάτες ετησίως και τους 2εκατ.επιβάτες σε ορίζοντα εξαετίας.

Αυτό που εντυπωσιάζει είναι η εξωτερική όψη του αεροσταθμού που εναρμονίζεται απόλυτα με την λαϊκή αρχιτεκτονική της Μυκόνου και εισάγει ως κυρίαρχα στοιχεία τους περιστερώνες και το "μαλακό", καμπυλωτό σαν φρέσκο χιόνι περίγραμμα των κτιρίων του νησιού. Ο αρχιτεκτονικός σχεδιασμός φέρει την υπογραφή των αρχιτεκτονικών γραφείων K-STUDIO και ΒΕΤΑPLAN.

Χαρακτηριστικά ο ο κ. Αλεξάντερ Τσίνελ, διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece δήλωσε πως «είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι για τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό του νέου αεροδρομίου Μυκόνου ο οποίος συνδυάζει το όραμα όχι μόνο της εταιρείας αλλά και της τοπικής κοινωνίας, καθώς η πρόταση αυτή είναι αποτέλεσμα των συζητήσεων και του ανοιχτού διαλόγου μαζί τους. Το νέο αεροδρόμιο Μυκόνου το 2021 θα αποτελεί συνώνυμο της Κυκλαδίτικης αρχιτεκτονικής. Μέχρι σήμερα έχουμε υλοποιήσει μια σειρά αναβαθμίσεων σε λειτουργικό κυρίως επίπεδο ενώ τα κατασκευαστικά έργα συνεχίζονται απρόσκοπτα. Με την ολοκλήρωσή τους σε δυο χρόνια, το αεροδρόμιο της Μυκόνου θα αναδειχθεί σε ένα από τα πλέον σύγχρονα αεροδρόμια- μια πύλη τουρισμού εφάμιλλη του πανέμορφου αυτού τόπου.»

ΤΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΘΑ ΥΠΑΡΞΟΥΝ ΣΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ
Αυτό που ήδη ολοκληρώθηκε είναι η ολική ανακατασκευή του διαδρόμου προσαπογειώσεων 1900 μέτρων και 40 πλάτους ( εδώ χρειάστηκε η παρέμβαση της κατασκευάστριας εταιρείας ΙΝΤΡΑΚΑΤ που δημιούργησε ειδική μονάδα παραγωγής ασφάλτου λόγω έλλειψης στο νησί) ενώ έχει βελτιωθεί η διαρρύθμιση του υφιστάμενου κτιρίου. Παράλληλα επεκτείνεται κατά 3.450τμ και θα φτάσει τα 13.000τμ με ωφέλιμα τα 7.500τμ. Οι πύλες επιβίβασης από 6 θα γίνουν 7, θα εγκατασταθεί νέο μοντέρνο σύστημα διαχείρισης αποσκευών, τα check-in points θα αυξηθούν από 14 σε 16.

Το νέο τμήμα αφίξεων του αεροδρομίου θα στεγαστεί στην επέκταση της βόρειας πλευράς του υφιστάμενου κτιρίου συνολικής επιφάνειας 2.000 τ.μ.. Ταυτόχρονα προβλέπεται πλήρης αναδιαμόρφωση και ανακαίνιση των εσωτερικών χώρων του, δημιουργία νέων εμπορικών καταστημάτων (700 τ.μ.), χώρων εστίασης 1.000 τ.μ. καθώς και πλήρης ανακαίνιση των υφιστάμενων χώρων υγιεινής.

Στο νέο αεροδρόμιο θα υπάρχουν εκτεταμένοι εμπορικοί χώροι σε συνολικά 700τμ, ενώ άλλα 1.000τμ θα φιλοξενούν χώρους εστίασης. Επίσης θα δημιουργηθούν χώροι για 2 lounge, που είναι βέβαιο ότι θα γίνει μάχη από τις αεροπορικές για την απόκτηση τους.

Επίσης σε φάση ολοκλήρωσης είναι ο νέος Πυροσβεστικός Σταθμός που εκτιμάται ότι τον Οκτώβριο θα είναι έτοιμος ενώ έχει ήδη δρομολογηθεί η προμήθεια 4 σύγχρονων πυροσβεστικών οχημάτων ενώ για τον νέο Πύργο Ελέγχου αναμένεται η άδεια της ΥΠΑ. Η ολοκλήρωση όλων των έργων εκτιμάται ότι θα πραγματοποιηθεί το 2021.

Γκρίζο σημείο αποτελεί το οδικό δίκτυο που σε οδηγεί από το αεροδρόμιο στα διάφορα σημεία του νησιού καθώς παραμένει ιδιαίτερα στενό και το καλοκαίρι δημιουργούνται σημαντικά προβλήματα στην μετακίνηση των επιβατών από και προς το αεροδρόμιο

Στο Αεροδρόμιο της Μυκόνου η επιβατική κίνηση το καλοκαίρι απογειώνεται. Περίπου 200 αεροπλάνα το χρησιμοποιούν καθημερινα με μία συχνότητα που φτάνει τα 10-12 την ώρα. Σήμερα, ο ρυθμός ανάπτυξης αγγίζει το 13,8% με τα ιδιωτικά τζετ να είναι καθημερινό φαινόμενο.

Η Fraport Greece έχει ξεκινήσει το επενδυτικό πρόγραμμα αναβάθμισης των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων από τις αρχές του 2018 και έχει ήδη αυξήσει το σχετικό ποσό από τα 330εκατ.ευρώ σε περίπου 415εκατ.ευρώ. Η κατασκευάστρια εταιρεία ΙΝΤΡΑΚΑΤ έχει σήμερα ταυτόχρονα εργοτάξια σε όλα τα υπό αναβάθμιση αεροδρόμια ενώ ο Πέτρος Σουρέτης διευθύνων συμβουλος της, στην ειδική τελετή που πραγματοποιήθηκε στη Μύκονο με αφορμή τα έργα στο αεροδρόμιο ευχαρίστησε την Fraport Greece και τον Όμιλο Κοπελούζου για την ανάληψη των κατασκευών και τόνισε ότι νοιώθει πολύ περήφανος για τα όσα έχουν πετύχει ενώ χαρακτήρισε την εμπειρία μοναδική αποκαλύπτοντας ότι το 2018 ολοκληρώθηκαν τα έργα στα αεροδρόμια Καβάλας, Ζακύνθου και Χανίων και έκανε γνωστό πως μέσα στο 2019 θα ολοκληρωθούν εμπρόθεσμα Άκτιο, Κεφαλονιά, Σκιάθος, Σάμος, Μυτιλήνη και Ρόδος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα