Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 12 Ιανουαρίου 2021

Η χρονιά της Διπλής Ανάπλασης ξεκίνησε, στα 160 εκατ. ευρώ η επένδυση για γήπεδα και έργα υποδομής

 κείμενο από το ypodomes.com

Η χρονιά του Βοτανικού θα είναι φέτος, σύμφωνα με πηγές που είναι πολύ κοντά στο θέμα. Μεγάλος στόχος είναι μέσα στο έτος να εκκινήσουν οι διαδικασίες υλοποίησης στην περιοχή. Τα έργα είναι σύνθετα καθώς δεν αφορούν μόνο την κατασκευή ενός γηπέδου, αλλά και την γενικότερη κατασκευή υποδομών (δρόμοι, δίκτυα κ.λπ).

Ο φορέας υλοποίησης των έργων υποδομής θα είναι ο Δήμος Αθηναίων και η Περιφέρεια Αττικής ενώ στο εγχείρημα θα εμπλακούν η ΠΑΕ Παναθηναϊκός και ο Ερασιτέχνης για τις αθλητικές εγκαταστάσεις, τα υπουργεία Οικονομικών και ΑΝΕΠ (ίσως και Υποδομών) και τράπεζες.

Τον περασμένο Νοέμβρη, όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς του πρότζεκτ (Κυβέρνηση, Δήμος Αθηναίων, Ερασιτέχνης Παναθηναϊκός, ΠΑΕ Παναθηναϊκός, Περιφέρεια Αττικής, ΑΕΠ Ελαιώνα-Alpha Bank/Πειραιώς) υπέγραψαν μνημόνιο συναντίληψης και συνεργασίας.

Θα πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι πρόκειται για ένα σύνθετο εγχείρημα καθώς η πλήρης απουσία υποδομών στο Βοτανικό προϋποθέτει και ταυτόχρονη υλοποίηση έργων που μπορεί το ένα να εμπλέκεται στο άλλο. Τα απαιτούμενα έργα εκτιμάται ότι θα κοστίσουν περίπου 160 εκατ. ευρώ (ποσό με ΦΠΑ), με προσπάθεια χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ και Ταμείο Ανάκαμψης. Τα έργα είναι:

Έργα Υποδομής

Τα έργα υποδομής στην περιοχή είναι μια αναγκαιότητα και έχουν γίνει πολλές φορές κινήσεις στο παρελθόν αλλά χωρίς αποτέλεσμα. Στην ευρύτερη περιοχή απαιτείται η δημιουργία: δρόμων, πεζοδρόμων, ποδηλατοδρόμων, δικτύων (τηλεπικοινωνιών, ύδρευσης, αποχέτευσης κ.α.) και χώρων πρασίνου. Επίσης περιλαμβάνεται και η διευθέτηση του ρέματος Π.Δανιήλ που διατρέχει την περιοχή. Το κόστος για τις μελέτες στο Βοτανικό αγγίζει τα 1,28 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ). Το κόστος των έργων φτάνει τα 35,15 εκατ. ευρώ. (ποσό χωρίς ΦΠΑ).

Τα γήπεδα

Υπολογίζεται η κατασκευή δύο αθλητικών εγκαταστάσεων. Η πρώτη είναι το ποδοσφαιρικό γήπεδο 34.000 θέσεων όπου θα γίνει η νέα έδρα του Παναθηναϊκού. Το εκτιμώμενο κόστος αγγίζει τα 71,7 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ) που περιλαμβάνει και τις αμοιβές των μηχανικών. Επιπλέον προβλέπονται αθλητικές εγκαταστάσεις 7.500 τ.μ. για τον Ερασιτέχνη με κόστος 10,7 εκατ. ευρώ και 4.500 τ.μ. για το Δήμο Αθηναίων με κόστος 5,31 εκατ. ευρώ.

Η δεύτερη είναι το γήπεδο μπάσκετ για τον Ερασιτέχνη. Πρόκειται για έργο κόστους περίπου 20 εκατ. ευρώ και φυσικά θα εξυπηρετεί και άλλες διοργανώσεις ή αθλήματα όπως γίνεται σε όλα τα αντίστοιχα αθλητικά συγκροτήματα.

Ποιος αναλαμβάνει το κάθε έργο

Η ΑΕΠ Ελαιώνα (δηλαδή η κοινοπραξία των τραπεζών Alpha Bank και Πειραιώς) εκτός απ’ τις δικές της κτιριακές εγκαταστάσεις (το mall πρώην Βωβού), παίρνει πάνω της ένα σημαντικό κομμάτι των έργων που αφορούν τις κτιριακές εγκαταστάσεις (Ερασιτέχνη Παναθηναϊκού-Δήμου Αθηναίων), τις άδειες κατεδαφίσεων και τις μελέτες υποδομών και αναλαμβάνει -με το ΦΠΑ (24%)- τα εξής:

1.Το κόστος των μελετών υποδομών στις δύο περιοχές (1.6 εκατ. ευρώ).

2.Την έκδοση άδειας κατεδαφίσεων για την περιοχή της Λ. Αλεξάνδρας(62.000 ευρώ).

3.Τις αθλητικές εγκαταστάσεις του Ερασιτέχνη Παναθηναϊκού στο Βοτανικό (13.28 εκατ. ευρώ).

4.Τις αθλητικές εγκαταστάσεις του δήμου Αθηναίων (6.5 εκατ. ευρώ).

Το Ελληνικό Δημόσιο, η Περιφέρεια Αττικής κι ο Δήμος Αθηναίων αναλαμβάνουν κόστη 41,9 εκατ. ευρώ:

1.Το κόστος υποδομών στη Λ. Αλεξάνδρας με τις κατεδαφίσεις, τα έργα πρασίνου, με 4.38 εκατ. ευρώ.

2.Το κόστος υποδομών στο Βοτανικό, με τα έργα αποχέτευσης, οδοποιίας, πρασίνου, τα δίκτυα ΟΚΩ με 37,5 εκατ. ευρώ.

Το ελληνικό Δημόσιο αναλαμβάνει το κόστος κατασκευής του γηπέδου  που φτάνει τα 71,7 εκατ. ευρώ. Τις μελέτες του γηπέδου θα τις αναλάβει η ΠΑΕ Παναθηναϊκός.

Αυτό που χρειάζεται για να προχωρήσει το σχέδιο είναι η ωρίμανση τεχνικά και χρηματοδοτικά του έργου που θα του επιτρέψει την έναρξη της υλοποίησης του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα