Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 20 Ιανουαρίου 2021

Προχωρούν έργα 5,5 δισ. ευρώ στο σιδηρόδρομο και στη Γραμμή 4 μέσω συμβούλων

 κείμενο από το ypodomes.com

Μέσω συμβούλων θα γίνει η επόμενη γενιά μεγάλων έργων σε Μετρό και Σιδηρόδρομο. Όπως αναφέρουν αξιόπιστες πηγές, η δυσκολία που υπάρχει στην αποδοχή των έργων, ειδικά των σιδηροδρομικών, από την Κομισιόν και η αλλαγή μοντέλου στον τρόπο υλοποίησης τους φέρνουν στο προσκήνιο, την συμβολή αναγνωρισμένων, εξειδικευμένων συμβούλων που θα αναλάβουν όχι μόνο την επίβλεψη των έργων αλλά και την ορθή προετοιμασία τους κατά την περίοδο της ωρίμανσης τους.

Ήδη τους τελευταίους μήνες έχει συσταθεί ομάδα εργασίας υπό τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών, Γιώργο Καραγιάννη, που θα αναλάβει τη διοικητική και οργανωτική αναδιάρθρωση του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ για την προετοιμασία των νέων έργων της επόμενης προγραμματικής περιόδου αλλά και τη δρομολόγηση των προβληματικών έργων του σιδηροδρόμου.

Ενας πρώτος διαγωνισμός περιπου 24 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), για την πρόσληψη συμβούλου ετοιμάζεται από την ΕΡΓΟΣΕ και αναμένεται να προκηρυχθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα. Ο σύμβουλος θα κληθεί να κλείσει όλες τις εκκρεμότητες σε έργα που τρέχουν αυτή την περίοδο. Πρόκειται για συγχρηματοδοτούμενα έργα που είτε έχουν υλοποιηθεί κατά ένα ποσοστό και βρίσκονται εν γένει σε εξέλιξη, είτε έχουν ολοκληρωθεί ως κύρια έργα και εκκρεμούν τυχόν εγκεκριμένες (αλλά και υπό έγκριση) συμπληρωματικές συμβάσεις.

Επιπρόσθετα η ΕΡΓΟΣΕ προετοιμάζει διαγωνισμούς μέσω ανταγωνιστικού διαλόγου 3,3 δισ. ευρώ που στόχο θα έχουν να υλοποιηθούν μέσω του ΕΣΠΑ και του CEF II. Επίσης εδώ θα βγεί διαγωνισμός για την πρόσληψη συμβούλου, πιθανότατα μετά το καλοκαίρι ύψους περίπου 30 εκατ. ευρώ.

Θα αφορά νέα έργα προς δημοπράτηση ενταγμένα ή υπό ένταξη για χρηματοδότηση Πρόκειται για συγχρηματοδοτούμενα έργα ενταγμένα για χρηματοδότηση από το ΥΜΕΠΕΡΑΑ ή προς ένταξη από διάφορους φορείς χρηματοδότησης.

Αττικό Μετρό

Σύμβουλος όμως θα προσληφθεί και από την Αττικό Μετρό για το project management της Γραμμής 4 αλλά και μελλοντικές επεκτάσεις του δικτύου. Πρόκειται για ένα μεγάλο διαγωνισμό ο οποίος είχε αρχικά δημοπρατηθεί το 2018 αλλά πέρυσι ακυρώθηκε λόγω των απανωτών προσφυγών κατά τη διάρκεια της διαδικασίας.

Ο διαγωνισμός εμπλουτίστηκε σε αντικείμενο και θα είναι ύψους περίπου 42 εκατ. ευρώ (ποσό με ΦΠΑ) είναι κρίσιμος για την ομαλή υλοποίηση του έργου που θα ξεκινήσει το καλοκαίρι. Προς ώρας είναι στη διαχειριστική αρχή και μόλις επιστρέψει θα ξεκινήσει η δημοπράτηση του που αναμένεται να τραβήξει την προσοχή όλων των μεγάλων συμβουλευτικών εταιρειών της χώρας. Στόχος είναι να συμβασιοποιηθεί μέσα στο έτος.

Γενικότερος στόχος είναι να αλλάξει η εικόνα που υπάρχει για τα έργα που εκτελούνται στη χώρα και τα οποία ταλαιπωρούνται από μεγάλες καθυστερήσεις και δομικά προβλήματα. Η συμβολή των εταιρειών παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών θεωρείται κρίσιμη για την επιτάχυνση των απορροφήσεων και την υποβοήθηση των ΔΕΚΟ που τα υλοποιούν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα