Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 20 Ιανουαρίου 2021

Αυτές είναι οι επόμενες επεκτάσεις σε Μετρό, Τραμ και Προαστιακό

 κείμενο από το ypodomes.com

Μετά από πολλά χρόνια, το 2021 δείχνει να είναι μία πολλά υποσχόμενη χρονιά για τα μέσα σταθερής τροχιάς της Αθήνας. Νέες επεκτάσεις, νέα έργα, νέο τροχαίο υλικό. Μετά από πολλά χρόνια ακαμψίας λόγω της κρίσης, βλέπουμε μία σημαντική κινητικότητα σε επίπεδο πολιτικής βούλησης η οποία μένει να γίνει πράξη.

Ξεκινώντας από το Μετρό, μετά την λειτουργία της επέκτασης της Γραμμής 3 μέχρι τη Νίκαια με 3 σταθμούς, σειρά έχει το υπόλοιπο μισό. Οι 3 σταθμοί Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο σύμφωνα με τις δηλώσεις που έχουν γίνει θα λειτουργήσουν το 2022.

Τα έργα στο Μετρό

Προς το τέλος της χρονιάς ο υπουργός ΥΠΟΜΕ, Κώστας Καραμανλής τοποθέτησε την έναρξη του διαγωνισμού για την επέκταση της Γραμμής 2 Ανθούπολη-Άγιος Νικόλαος (Ίλιον) με συνολικά 3 σταθμούς. Θα είναι η πρώτη επέκταση της γραμμής μετά από 8 χρόνια. Το 2013 είχαν λειτουργήσει οι επεκτάσεις προς Ελληνικό και Ανθούπολη.

Στην Αττικό Μετρό από το 2020, διερευνούν τις πιθανότητες να επεκταθεί το δίκτυο Μετρό προς Γλυφάδα μέσω της Γραμμής 2 και προς Καλλιθέα μέχρι το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος μέσω της Γραμμής 1. Φέτος περιμένουμε τα αποτελέσματα, αλλά και την επόμενη κίνηση που θα είναι η έναρξη ωρίμανσης των έργων με την εκπόνηση μελετών.

Φέτος θα είναι και η χρονιά που θα ξεκινήσουν τα έργα για τη Γραμμή 4 από το Άλσος Βεϊκου μέχρι το Γουδή. Οι πρόδρομες εργασίες θα εγκαινιάσουν την περίοδο κατασκευής του πολύ μεγάλου αυτού έργου. Υπογραφές θα πέσουν και για το κυρίως έργο προκειμένου να ξεκινήσουν οι μελέτες και να προετοιμαστεί το έδαφος για την παραλαβή των 2 Μετροπόντικων, που θα ξεκινήσουν να σκάβουν από το 2022. Ζητούμενο παραμένει και η ενεργοποίηση της επόμενης φάσης της γραμμής 4 από το Γουδή μέχρι τον Κηφισό στο ύψος της Λυκόβρυσης μέσω της Λεωφόρου Κηφισίας. Εδώ έχουμε και κάποια ωριμότητα στις μελέτες.

Μέσα στο μενού των έργων είναι και η περίφημη υπογειοποίηση της γραμμής 1 από το Φάληρο μέχρι τον Πειραιά. Το έργο που είναι ώριμο μελετητικά, έχει κόστος 100 εκατ. ευρώ και συμπεριλαμβάνει και ένα νέο σταθμό στα Καμίνια. Η υπογειοποίηση θα βοηθήσει στη δημιουργία μίας οδικής λεωφόρου που θα οδηγεί απευθείας στο λιμάνι του Πειραιά και θα ανακουφίσει το σοβαρό κυκλοφοριακό πρόβλημα που βιώνει η πόλη ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Το Τραμ: Στόχος ο Πειραιάς

Αναφορικά με το Τραμ, φέτος, ίσως και μέσα στον Φεβρουάριο, θα λειτουργήσει η στοιχειωμένη επέκταση από το Φάληρο μέχρι τον Πειραιά. Το αμέσως επόμενο διάστημα θα δούμε επίσης να βγαίνουν στην κυκλοφορία και τα νέα πορτοκαλί Τραμ που έχουν κερδίσει τις εντυπώσεις με τον μοντέρνο σχεδιασμό τους.

Αυτό που μπορεί όμως να ενθουσιάσει τους “Τραμόφιλους” είναι ότι επιτέλους αρχίζει να συζητείται η πιθανότητα επέκτασης του δικτύου προς Χατζηκυριάκειο και Κερατσίνι/Πέραμα. Πρόκειται για επεκτάσεις που έχουν απασχολήσει τη δημοσιότητα κάποια χρόνια πριν αλλά φαίνεται ότι τώρα μπαίνουν και πάλι στην μεγάλη εικόνα. Εδώ αναμένουμε περισσότερα το επόμενο διάστημα.

Εξελίξεις όμως αναμένονται λόγω της επένδυσης στο Ελληνικό για την επέκταση του Τραμ από τον Άγιο Κοσμά που μέσω του χώρου της επένδυσης θα φτάσει μέχρι το σταθμό του Μετρό “Αργυρούπολη”. Η σύνδεση Ποσειδώνος-Βουλιαγμένης πιθανότατα θα χρηματοδοτηθεί από την Lamda.

Ο Προαστιακός: Ραφήνα και Λαύριο

Ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος τα τελευταία χρόνια έχει δει -με εξαίρεση την περίοδο της πανδημίας- να αυξάνεται το μεταφορικό του έργο. Ο εξηλεκτρισμός των δρομολογίων άλλαξε την εικόνα που υπάρχει για το μέσο. Αυτό που δεν έχουμε δει εδώ και αρκετά χρόνια είναι οι επεκτάσεις προς τα δύο μεγάλα λιμάνια της Ανατολικής Αττικής. Τα έργα έχουν εξαγγελθεί πολλές φορές αλλά ποτε δεν έφτασαν στην εκκίνηση της υλοποίησης.

Πέρυσι, η ΕΡΓΟΣΕ παρουσίασε ένα συνολικό πλάνο σιδηροδρομικών έργων 3,3 δισ. ευρώ το οποίο θα ξεκινήσει να υλοποιείται. Δύο από τα έργα του αφορούν τις επεκτάσεις προς Λαύριο και Ραφήνα. Τα έργα προβλέπεται να υλοποιηθούν μέσα από τον ανταγωνιστικό διάλογο και η χρηματοδότηση τους θεωρείται δεδομένη λόγω της εμπορικότητας που πιστεύεται ότι θα έχουν.

Η κάλυψη των 2 αυτών λιμανιών, ιδιαίτερα όμως αυτό της Ραφήνας, που εκτελούν πολλά ακτοπλοϊκά δρομολόγια, θα μεταμορφώσει τις μετακινήσεις προς την Ανατολική Αττική και θα δώσει μεγάλη ώθηση στον Προαστιακό Σιδηρόδρομο που θα γίνει το κυρίαρχο μέσο σε μία ραγδαία αναπτυσσόμενη περιοχή με πληθυσμό που ξεπερνά τους 500.000 κατοίκους.

Η χρηματοδότηση αναζητείται και ίσως το πολλά υποσχόμενο CEF (ο μηχανισμός Connecting Europe Facility) μέσω του οποίου η χώρα έχει υλοποιήσει σημαντικά έργα να είναι η λύση.

Τέλος περιμένουμε και την ενεργοποίηση της γραμμής 3, Γέφυρες-Ασπρόπυργος-Ελευσίνα, έργο που είχε εξαγγελθεί πριν από 3 χρόνια και βρίσκεται στα συρτάρια. Το έργο αφορά την κανονικοποίηση και ηλεκτροκίνηση της παλιάς γραμμής που ήταν τμήμα του δρομολογίου Αθήνα-Πάτρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα