Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 9 Μαρτίου 2023

ΠΕΔΜΕΔΕ: Οι στρεβλώσεις στα δημόσια έργα που έφτασαν μέχρι την τραγωδία στον Σιδηρόδρομο

 κείμενο από το ypodomes.com

Για μεγάλες στρεβλώσεις στο θεσμικό πλαίσιο που διέπει τα δημόσια έργα έκανε λόγο ο πρόεδρος της ΠΕΔΜΕΔΕ, Μιχάλης Δακτυλίδης, σε χθεσινή συνάντηση με δημοσιογράφους. Όπως ανέφερε το φαινόμενο των συνεχών παρατάσεων είναι ένα διαρκές πρόβλημα το οποίο προκαλείται από την αδυναμία των φορέων υλοποίησης να σταματούν τις συμβάσεις και να συνεχίζουν με άλλον ανάδοχο. "Έχουμε δει ακόμα και 14 παρατάσεις σε εκτέλεση έργου" ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο κ.Δακτυλίδης πρότεινε την δημιουργία ενός θεσμικού πλαισίου το οποίο θα επιτρέπει την γρήγορη αντικατάσταση των εργολάβων που δεν ανταποκρίνονται στις συμβατικές τους υποχρεώσεις και την άμεση αντικατάσταση τους με τον επόμενο διαθέσιμο ανάδοχο. Όπως σημείωσε "θέλουμε ανεξάρτητες διαδικασίες από τις αξιώσεις του έκπτωτου αναδόχου, με γρήγορες κι άμεσες διαδικασίες. Ακόμα και σήμερα όμως εάν εφαρμοστεί το θεσμικό πλαίσιο, υπάρχει διέξοδος".

Επισήμανε επίσης πως οι περισσότεροι οργανισμοί είναι προβληματικοί και υποστελεχωμένοι καθώς οι υπηρεσίες συνεχώς υποβαθμίζονται καθώς δεν πάει κανείς με 850 ευρώ στο Δημόσιο. Τόνισε πως τα έργα θα μπορούσαν να τρέξουν αν υπήρχε ιδιωτική επίβλεψη, μια πρακτική που γίνεται εδώ και 15-20 χρόνια στην Ευρώπη. Ανέφερε επίσης ότι σήμερα σε πολλάέργα οι επιβλέποντες υπάλληλοι από τις αναθέτουσες αρχές δεν μπορούν να πάνε στα εργοτάξια λόγω της υποστελέχωσης που υφίστανται.

Για το θέμα του σιδηρόδρομου σημείωσε ότι υπάρχουν παθογένειες και μονοπώλια που δημιουργούν θέματα και μίλησε για ασθένειες που μπορούν να θεραπευτούν. Ειδικά δε ως προς τις επίμαχες συμβάσεις της ΕΡΓΟΣΕ για τα συστήματα τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης του σιδηροδρομικού δικτύου, ήταν μοιραίος ο ρόλος που έπαιξαν οι ξένες εταιρείες οι οποίες λειτούργησαν με όρους μονοπωλίου. Πιστεύει ότι θα πρέπει να έχει τακτοποιηθεί εδώ και 10 χρόνια, η Ευρώπη μας έδωσε πολλα χρήματα τα οποία δεν πήγαν εκει που έπρεπε με ευθύνη των τελευταίων κυβερνήσεων.

Δεν δίστασε μάλιστα να προτείνει και την άφιξη επιβλεπόντων από την Ευρώπη και όπως υπογράμμισε "χρειάζεται συνεργασία κατασκευαστών και επιβλεπόντων σε αυστηρά συγκεκριμένα πλαίσια, που δεν υπάρχουν". Σε μια ενδοσκόπηση των κατασκευών ο κ.Δακτυλίδης είπε πως "όταν τα πράγματα αυτά σέρνονταν τόσο καιρό έχει και ο κατασκευαστικός κλάδος ευθύνη, εκπροσωπείται στο πρόσωπο του ενός αναδόχου όλος ο κλάδος".

Παράλληλα ανέφερε πως παρά το πολύ μεγάλο πρόγραμμα έργων, δεν υπάρχει σωστή κατανομή καθώς πρόκειται για έργα που απευθύνονται σε μεγάλες εταιρείες 7ης τάξης και αποκλείονται οι εταιρείες 4ης, 5ης, 6ης που πολλές φορές είναι και πιο υγιείς.

Κατηγόρησε δε για φωτογραφικούς όρους σε διαγωνισμούς έργων που έχουν ως αποτέλεσμα τον αποκλεισμό των εταιρειών μικρότερης τάξης οι οποίες σε πολλές περιπτώσεις φυτοζωούν καθώς δεν μπορούν να "βγουν". Ο πρόεδρος του ΠΕΔΜΕΔΕ υποστηρίζει για αυτόν τον λόγο ότι έχει διαρραγεί η κατασκευαστική πυραμίδα. "Μπορούμε να κάνουμε ποιοτικά έργα, να μπουν και οι τυπικά μικρότερες εταιρείες στο παιχνίδι, να μην βγαίνουν φωτογραφικά εκτός" είπε με έμφαση.

"Δυσκολεύομαι να φανταστώ πώς θα υλοποιηθούν τα έργα που έχουμε μπροστά μας. Ανειδίκευτοι οι εργάτες που λέμε σήμερα από Μπανγκλαντές και Ινδία δύσκολα θα μπορέσουν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις. Είδατε τι έγινε στο Ντουμπάι" ανέφερε για το πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού.

Ο ίδιος δεν φαίνεται να προκρίνει συγχωνεύσεις εταιρειών ως λύση καθώς "δεν θα φέρουν επιπλέον μάστορες". Κατά τον κ.Δακτυλίδη χρειάζεται εργατοτεχνικό προσωπικό σε συνδυασμό με τη σωστή επίβλεψη των έργων για να έχουμε μια ποιότητα στα έργα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα