Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 28 Απριλίου 2023

Στο Ταμείο Ανάκαμψης η αναβάθμιση των υποδομών του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών

κείμενο από το ypodomes.com

Στο Ταμείο Ανάκαμψης εντάχθηκε η αναβάθμιση των υποδομών του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών. Πρόκειται για σειρά έργων ύψους 45,67 εκατ. ευρώ (με τον ΦΠΑ). Το έργο εντάσσεται στον άξονα προώθησης της έρευνας και της καινοτομίας, με δράση την αναβάθμιση των υποδομών ερευνητικών κέντρων εποπτείας.

Το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων έχει την ευθύνη του έργου ενώ ο Φορέας Υλοποίησης του είναι ο Ειδικός Λογαριασμός Κονδυλίων Έρευνας του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών. Η ολοκλήρωση των έργων θα πρέπει να έχει επιτευχθεί μέχρι το τέλος του 2025.

Το έργο αναβάθμισης του Αστεροσκοπείου Αθηνών εντάσσεται μαζί με πολλά άλλα παρόμοια έργα που είναι ενταγμένα στο Ταμείο Ανάκαμψης όπως: Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας Ερευνητικό Κέντρο «Αθηνά», Ερευνητικό Κέντρο Βιοϊατρικών Επιστημών «Αλέξανδρος Φλέμινγκ», Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης, Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, Ίδρυμα Ιατροβιολογικών Ερευνών της Ακαδημίας Αθηνών, Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών, Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών, Ελληνικό Ινστιτούτο Παστέρ, Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών, Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, Θεσσαλονίκη, Ελληνική Επιτροπή Ατομικής Ενέργειας, Επιστημονικό Πάρκο Πατρών, Πάρκο Υψηλής Τεχνολογίας και Έρευνας στην Περιφέρεια Ηπείρου.

Το αντικείμενο των έργων

Το Έργο του ΕΘΝΙΚΟΥ ΑΣΤΕΡΟΣΚΟΠΕΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ αφορά στην ανάπτυξη νέων ερευνητικών και κτηριακών υποδομών και δικτύων πανελλαδικής εμβέλειας, σχετικών με τη μελέτη, το μετριασμό και την προσαρμογή στην Κλιματική Αλλαγή και την αντιμετώπιση φυσικών και ανθρωπογενών καταστροφών.

Το Έργο αποτελείται από δύο συναρτώμενα Υποέργα

Το υποέργο με ακρωνύμιο NOA-AEGIS αφορά στην ανάπτυξη της «Υποδομής για την ασφάλεια, την προστασία και την ανθεκτικότητα σε
κινδύνους καταστροφών», μια ολοκληρωμένη νέα κεντρική υποδομή του ΕΑΑ που θα διασυνδέει και τα 3 Ινστιτούτα του για εφαρμοσμένη
έρευνα, ανάπτυξη υπηρεσιών και καινοτόμων εργαλείων σχετικών με την Ασφάλεια, την Προστασία και την Κοινωνική Ανθεκτικότητα σε
Φυσικές, Ανθρωπογενείς και Τεχνολογικές καταστροφές, δράσεις που ήδη αναπτύσσονται από ερευνητικές ομάδες του ΕΑΑ – και
χρησιμοποιούνται από φορείς της Πολιτείας - αλλά είναι απαραίτητη η ενίσχυση των υποδομών τους με υψηλής τεχνολογίας επιστημονικά
όργανα, αναβαθμισμένες παρατηρησιακές δυνατότητες και δυνατότητες επεξεργασίας τεράστιου όγκου δεδομένων μέσω της απόκτησης
υπερ-υπολογιστή, κτηριακών εγκαταστάσεων, την ενίσχυση των συνεργειών (διεθνών, περιφερειακών και εθνικών) αλλά και η στελέχωση με νέους επιστήμονες.

Το υποέργο με ακρωνύμιο PANGEA αφορά στη νέα, Εθνικής σημασίας και Πανευρωπαϊκής εμβέλειας, υποδομή του ΕΑΑ το «Παρατηρητήριο
Γεωεπιστημών και Κλιματικής Αλλαγής - ΠΑΓΓΑΙΑ» στα Αντικύθηρα (The Pan-hellenic Geophysical observatory of Antikythera - PANGEA).

Tο Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών (ΕΑΑ), ως ο πλέον αρμόδιος Εθνικός φορέας για την παρακολούθηση και καταγραφή των κλιματικών,
ατμοσφαιρικών, περιβαλλοντικών και γεωδυναμικών παραμέτρων στη χώρα μας, έχει ξεκινήσει ήδη από το 2017, με απόφαση του
Διοικητικού του Συμβουλίου, τη διαδικασία σύστασης στα Αντικύθηρα του PANGEA, σύμφωνα με τις διεθνείς προδιαγραφές του Συστήματος
Παρακολούθησης του Παγκόσμιου Μετεωρολογικού Οργανισμού (GAW/WMO) και σε συντονισμό με την Εθνική Ερευνητική Υποδομή
PANACEA (PANhellenic infrastructure for Atmospheric Composition and climatΕ chAnge), που εντάσσεται στον Εθνικό Οδικό Χάρτη
Ερευνητικών Υποδομών, με ιδιαίτερη περιφερειακή διάσταση και σημαντική διασύνδεση με ευρωπαϊκές και παγκόσμιες υποδομές για έρευνα και καινοτομία.

Το Έργο αποτελείται από 17 Υποέργα ως εξής:

Υποέργο 1. Προμήθεια Εξειδικευμένου Επιστημονικού Εξοπλισμού για την παρακολούθηση μετεωρολογικών, πυρομετρικών, ακτινομετρικών
και υδρολογικών παραμέτρων

Υποέργο 2. Προμήθεια Εξειδικευμένου Επιστημονικού Εξοπλισμού επίγειας παρατήρησης παραμέτρων ατμοσφαιρικής σύστασης και
ποιότητας της ατμόσφαιρας

Υποέργο 3. Προμήθεια Εξειδικευμένου Επιστημονικού Εξοπλισμού εργαστηρίου ατμοσφαιρικης χημείας

Υποέργο 4. Προμήθεια Εξειδικευμένου Επιστημονικού Εξοπλισμού Γεωδυναμικού Ινστιτούτου για την υποδομή NOA-AEGIS

Υποέργο 5. Προμήθεια Εξειδικευμένου Επιστημονικού Εξοπλισμού Γεωδυναμικού Ινστιτούτου για το Παρατηρητήριο PANGEA

Υποέργο 6. Προμήθεια νέου τηλεσκοπίου για το Πρόγραμμα Space Surveillance and Tracking (SST) και σταθμοί δικτύου του ΙΑΑΔΕΤ

Υποέργο 7. Συστήματα Κεραιών Συλλογής Δορυφορικών Δεδομένων Παρατήρησης της Γης και Αναβάθμιση Κάμερας Baker-Nunn

Υποέργο 8. Προμήθεια Εξειδικευμένου Επιστημονικού Εξοπλισμού Τηλεπισκόπησης για το Παρατηρητήριο Γεωεπιστημών και Κλιματικής
Αλλαγής Αντικυθήρων PANGEA

Υποέργο 9: Προμήθεια Εξειδικευμένου Επιστημονικού Εξοπλισμού SST/SSA/EARTH OBSERVATION

Υποέργο 10. Παροχή υπηρεσίας τεχνικού συμβούλου για την προμήθεια Εξειδικευμένου Επιστημονικού Εξοπλισμού SST/SSA/EARTH
OBSERVATION

Υποέργο 11. Απόκτηση Υπερ-υπολογιστικού συγκροτήματος NOA-AEGIS

Υποέργο 12. Κτηριακές εγκαταστάσεις PANGEA

Υποέργο 13. Απόκτηση και αποπεράτωση κτηριακών εγκαταστάσεων NOA-AEGIS

Υποέργο 14. Ενοικίαση χώρων αποθήκευσης και εργασίας

Υποέργο 15. Προγραμματική Σύμβαση για την επίβλεψη κατασκευής του κτηριακού έργου PANGEA και της κτηριακής ανακατασκευής του
NOA-AEGIS

Υποέργο 16. ΑΥΤΕΠΙΣΤΑΣΙΑ ΕΑΑ

Υποέργο 17: Έμμεσες δαπάνες ΕΑΑ

Η νέα κεντρική υποδομή NOA-AEGIS

Η νέα κεντρική υποδομή NOA -AEGIS του ΕΑΑ στοχεύει στην πραγματοποίηση πρωτοποριακών ερευνών και στην παροχή καινοτόμων
υπηρεσιών και εργαλείων σχετικά με την Ασφάλεια της Γης, και την Προστασία και την Ανθεκτικότητα απέναντι σε κινδύνους.

Αναμένονται σημαντικά οφέλη στην βελτίωση των δεξιοτήτων, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του υφιστάμενου ερευνητικού
προσωπικού αλλά και στην προσέλκυση νέων εξειδικευμένων επιστημόνων από την αλλοδαπή και την ημεδαπή.

Η απόκτηση προηγμένων οργάνων και η αξιοποίηση των συνεργειών μεταξύ των ερευνητικών ομάδων θα τοποθετήσει το ΕΑΑ ως βασικό πάροχο σχετικών υπηρεσιών σε παγκόσμια κλίμακα.

Μέσα από το NOA -AEGIS θα ενισχυθεί η επιστημονική αριστεία και η πρωτοποριακή έρευνα καθιστώντας το ΕΑΑ και το ερευνητικό προσωπικό ανταγωνιστικό σε παγκόσμιο επίπεδο, όχι μόνο στο τομέα της πρωτογενούς έρευνας αλλά και στο τομέα της τεχνολογικής ανάπτυξης και καινοτομίας στην παραγωγή εργαλείων και υπηρεσιών που σχετίζονται με την Ασφάλεια, την Εκτίμηση Κινδύνου και την Προστασία Υποδομών και Πολιτών από Φυσικές και Ανθρωπογενείς Καταστροφές.

Η κεντρική υποδομή NOA -AEGIS του ΕΑΑ θα παρέχει πρόσβαση στις ερευνητικές εγκαταστάσεις σε ερευνητές από τη διεθνή κοινότητα μέσω μιας ανταγωνιστικής διαδικασίας επιλογής. Η υιοθέτηση μιας αντίληψης ανοιχτής καινοτομίας θα παράγει σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο σημαντικά οφέλη και θα ενισχύσει τόσο την επιστημονική όσο και την οικονομική ανάπτυξη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα