Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 5 Σεπτεμβρίου 2023

Υπογράφεται η σύμβαση για 250 ηλεκτρικά λεωφορεία σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη

 κείμενο από το ypodomes.com

Την αναβάθμιση του στόλου των αστικών συγκοινωνιών, ανακοίνωσε στη Βουλή ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας μαζί με την Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, συνοδευόμενοι από τον Γενικό Γραμματέα Μεταφορών, Γιάννη Ξιφαρά.

Κατά την συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου, ο κ. Σταϊκούρας παρουσίασε την σύμβαση για την προμήθεια διακοσίων πενήντα (250) ηλεκτρικών αστικών λεωφορείων, σύγχρονης τεχνολογίας, σύμφωνα με το ΤΜΗΜΑ 5 διενεργηθέντος ηλεκτρονικού διαγωνισμού (υπ’ αρ. 6/2021 διακήρυξη) και το χρονοδιάγραμμα για την αναβάθμιση του στόλου των αστικών συγκοινωνιών με 1.300 νέα λεωφορεία, στο τέλος της τετραετίας.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέλυσε το χρονοδιάγραμμα ενίσχυσης του στόλου των συγκοινωνιακών φορέων, με βάση το οποίο έως το τέλος Απριλίου 2024 αναμένεται η άφιξη 250 ηλεκτρικών λεωφορείων, εκ των οποίων τα 140 θα αξιοποιηθούν στην Αθήνα και τα 110 στη Θεσσαλονίκη.

Πρόκειται για το αρχικό σκέλος του πρώτου διαγωνισμού που αφορά, αθροιστικά, 650 νέα οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, το σύνολο των οποίων προβλέπεται να έχουν παραδοθεί σε κυκλοφορία έως τα μέσα του 2025.

Ενώ, άμεσα δρομολογείται και ο δεύτερος διαγωνισμός, με αντικείμενο επιπλέον 650 οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, καθώς ήδη προγραμματίστηκε η έναρξη σύνταξης Διακήρυξης, με εκτίμηση να ολοκληρωθεί η παράδοση και αυτών των οχημάτων στο τέλος της τετραετίας.

Ο κ. Σταϊκούρας εξέθεσε αρχικά τα σημερινά δεδομένα που αποδεικνύουν ότι οι συγκοινωνιακοί φορείς στις δύο πόλεις διαθέτουν έναν γηρασμένο στόλο με μέση ηλικία οχημάτων τα 1 8,8 έτη, έναντι του μέσου όρου ηλικίας μεταξύ των συνόλου των κρατών – μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που ανέρχεται σε 12,7 έτη. Παράλληλα, επεσήμανε την άμεση επίπτωση της παλαιότητας του στόλου στην υψηλή συχνότητα των βλαβών και τον προσωρινό χαρακτήρα των λύσεων με συμβάσεις leasing και οικεία ΚΤΕΛ για την κάλυψη του συγκοινωνιακού έργου.

Στοιχειοθετώντας την επιχειρηματολογία για την απόφαση προμήθειας νέων οχημάτων, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπενθύμισε, επιπλέον, την ανάγκη συμμόρφωσης στην Κοινοτική Οδηγία που επιβάλλει το 33%/47% των νέων αστικών λεωφορείων να είναι «καθαρά» έως το 2025/2030, αντίστοιχα.

Ο κ. Σταϊκούρας υπογράμμισε κατά τη δευτερολογία τις προσπάθειες που καταβάλλονται προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα συγκοινωνιακά προβλήματα που θα προκύψουν από την εκκίνηση των έργων του Flyover της Θεσσαλονίκης, ενώ τέλος, προανήγγειλε τη δημιουργία δύο Μητροπολιτικών Φορέων για την αντιμετώπιση των κυκλοφοριακών προβλημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Απ΄ την πλευρά της η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου επεσήμανε, ότι η ηλεκτροκίνηση αποτελεί τμήμα της στρατηγικής που ακολουθεί η Κυβέρνηση για τη δημιουργία νέας κουλτούρας στον χώρο των Μεταφορών. Τόνισε μάλιστα πως οι κατευθύνσεις αυτές περιλαμβάνονται στο κυβερνητικό πρόγραμμα, αλλά και στον σχεδιασμό που αναπτύσσεται σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Όσον αφορά στη σύμβαση, η Υφυπουργός Μεταφορών σημείωσε ότι προβλέπονται:

· Προμήθεια 250 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12 μέτρων ελάχιστης αυτονομίας 180 χλμ.

· Προμήθεια παρελκόμενων, ήτοι ανεξάρτητων σταθερών φορτιστών αργής φόρτισης, ένα ανά όχημα ή ένα ανά δύο οχήματα, ανάλογα με τις δυνατότητες φόρτισης των φορτιστών, δηλαδή σύνολο 125 έως 250.

· Προμήθεια επτά κινητών μονάδων με κατάλληλη διαμόρφωση και εξοπλισμό για την φορητή εξυπηρέτηση ηλεκτρικών λεωφορείων σε περίπτωση ανάγκης φόρτισης επιτόπου.

· Κατάρτιση Έκθεσης Εγκατάστασης των Φορτιστών Αργής Φόρτισης στα αμαξοστάσια της Αττικής και της Θεσσαλονίκης.

Με αυτή τη σύμβαση προμήθειας των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων για Αθήνα και Θεσσαλονίκη σηματοδοτείται η έναρξη της προμήθειας συνολικά 1.300 νέων οχημάτων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, υλοποιώντας μια ακόμα δέσμευση της Κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη, υπογράμμισε η κ. Αλεξοπούλου, ενέργεια που συνιστά μια βαθιά φιλολαϊκή πολιτική, η οποία ωφελεί άμεσα εκατομμύρια πολίτες.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα