Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου 2024

Μετρό Θεσσαλονίκης: Η αντίστροφη μέτρηση συνεχίζεται - 90 ημέρες μέχρι την ημερομηνία λειτουργίας

 κείμενο από το ypodomes.com

90 ημέρες απέμειναν μέχρι να ανοίξει επίσημα τις πύλες του το Μετρό Θεσσαλονίκης και οι σταθμοί και οι συρμοί του να γεμίσουν με κόσμο. Μετά την αποκάλυψη της ημερομηνίας λειτουργίας του Μετρό για τις 30 Νοεμβρίου, από τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, είμαστε πλέον στην απόλυτη αντίστροφη μέτρηση για να δούμε ένα από τα μεγαλύτερα έργα υποδομής της χώρας και σίγουρα το μεγαλύτερο όλων των εποχών για την Θεσσαλονίκη να παραδίδεται στους πολίτες.

Στο διάστημα των 90 ημερών δεν προβλέπεται "χαλάρωση". Κατασκευαστικά οι 12 σταθμοί είναι 100% έτοιμοι ενώ μέχρι το τέλος του μήνα προβλέπεται και η ολοκλήρωση του σταθμού ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ. Οι εργασίες στον σταθμό επικεντρώνονται στην βόρεια και τη νότια πρόσβαση.

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, όπως πολλές φορές έχει ειπωθεί από την ηγεσία του, είχε τονίσει ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης θα λειτουργήσει στο τέλος Νοεμβρίου και πλέον είναι σε εγρήγορση για το τελευταίο "κατοστάρι"

Σε αυτό το διάστημα πρέπει να συντονιστούν όλοι καθώς τα έργα τελείωσαν, όχι όμως και οι δοκιμές. Αντίθετα, οι δοκιμές εντείνονται όλο και περισσότερο με την Ελληνικό Μετρό να είναι σε καθημερινή παρουσία μαζί με την κοινοπραξία κατασκευής, την ΤΗΕΜΑ, την TUV Rheinland ως τον φορέα πιστοποίησης.

Κάθε ημέρα κινούνται σχεδόν 10 συρμοί στη βασική γραμμή Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός-Νέα Ελβετία. Το επόμενο διάστημα θα φτάσουν 15 και στον απόλυτο αριθμό του στόλου, τους 18.

Τα τεστ είναι εξαντλητικά και το ανάδοχο σχήμα ΑΚΤΩΡ-WEBUILD-HITACHI είναι σε ρυθμούς αυξανόμενους όπως σημειώνουν πηγές στο ypodomes.com. Αυτοί οι 3 σχεδόν μήνες μέχρι την ημέρα λειτουργίας είναι οι τελευταίοι στο ατελείωτο γαϊτανάκι της κατασκευής του δεύτερου συστήματος Μετρό της χώρας.

Πέρα από τη βασική γραμμή το ενδιαφέρον στρέφεται και στο δυτικό άκρο της γραμμής. Η διάνοιξη της Ψελλού προχωρά και σύμφωνα με πληροφορίες έχει πλέον διαμορφωθεί ο σταθμός μετεπιβίβασης.

Εδώ τα έργα τρέχουν σε καθημερινή βάση και γίνεται προσπάθεια να ξεπεραστούν οι όποιες δυσκολίες παρουσιάζονται. Το στοίχημα είναι να υπάρχει ένας λειτουργικός σταθμός μετεπιβίβασης. Στην άλλη πλευρά του Σιδηροδρομικού Σταθμού, όλα είναι έτοιμα και αναμένεται η έναρξη της λειτουργίας.

Ο λειτουργός του Μετρό, η ΤΗΕΜΑ, προχωρά με την επάνδρωση της εταιρείας. Μέχρι σήμερα περίπου 150-200 άτομα έχουν προσληφθεί και ο αριθμός αναμένεται να αυξηθεί ακόμα περισσότερο το επόμενο διάστημα.

Κατά τον πρώτο χρόνο λειτουργίας η ΤΗΕΜΑ θα έχει την λειτουργία ενώ και η κοινοπραξία βάσει σύμβασης τον πρώτο χρόνο θα παρέχει τις υπηρεσίες της και στη συνέχεια θα παραδώσει σκυτάλη στον λειτουργό.

Ο πιο σημαντικός σταθμός της βασικής γραμμής αναδεικνύεται ο σταθμός ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ. Από όσους ασχολούνται με την κατασκευή της βασικής γραμμής αλλά και από την ηγεσία του υπουργείου ΥΠΟΜΕ, έχει ειπωθεί πως πρόκειται για ένα νέο σημείο-αναφοράς της Θεσσαλονίκης, ένας σταθμός-κόσμημα.

Για την Ελληνικό Μετρό η αντίστροφη μέτρηση και τελικά η λειτουργία θα είναι μια πορεία όπου η κάθε ημέρα θα μετρά για να επιτευχθεί ο στόχος. Η επόμενη ημέρα της λειτουργίας όμως θα βρει την εταιρεία διαφορετική, θα έχει δώσει το έργο σε κυκλοφορία και θα οδεύει για τον επόμενο στόχο που είναι η επέκταση προς Καλαμαριά.

Η πόλη που τις επόμενες ημέρες θα ζει στους ρυθμούς της 88ης ΔΕΘ, θα ζει παράλληλα και στους ρυθμούς της προσμονής για να λειτουργήσει το δικό της Μετρό και το πολυετές ανέκδοτο -που δεν είχε πλάκα τις περισσότερες φορές και ταλαιπώρησε- θα δώσει τη θέση του σε κάτι πιο χειροπιαστό, στη βασική γραμμή του Μετρό

Η αντίστροφη μέτρηση συνεχίζεται...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα