Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου 2024

Μετρό Θεσσαλονίκης: στο 94,6% η πρόοδος του έργου - Πως θα λειτουργήσει την 30η Νοεμβρίου η βασική γραμμή (φωτο)

 κείμενο από το ypodomes.com

Στην τελική ευθεία εισέρχεται 18,5 χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης. Σε χθεσινή δημοσιογραφική επίσκεψη στο Αμαξοστάσιο και την γραμμή του Μετρό, έγινε μια πρώτη βόλτα με συρμό του Μετρό από το Αμαξοστάσιο μέχρι τον σταθμό ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ.

Στη συνέχεια ακολούθησε συνέντευξη τύπου στην οποία μίλησαν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, ο Διευθύνων Σύμβουλος της INTRAKAT και της ΑΚΤΩΡ Αλέξανδρος Εξάρχου και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό Νίκος Κουρέτας.


Αυτό που λέχθηκε πολλές φορές ήταν η οριστική εμπορική λειτουργία της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης την 30η Νοεμβρίου. Ο υπουργός ΥΠΟΜΕ, Χρήστος Σταϊκούρας σημείωσε πως σήμερα είμαστε στο 94,6% της συνολικής προόδου και πως το υπόλοιπο ποσοστό αφορά τις δοκιμές των συστημάτων.

Όπως τόνισε "Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αποδεικνύει, στην πράξη, πως σχεδιάζει, δρομολογεί, υλοποιεί και παραδίδει στους πολίτες της Θεσσαλονίκης έργα που βελτιώνουν την καθημερινότητά τους, αναβαθμίζουν το επίπεδο των υποδομών στις υπηρεσίες μεταφορών, αναδεικνύουν το ρόλο και τις αρχές της βιώσιμης αστικής κινητικότητας και μετατρέπουν τη Θεσσαλονίκη σε ένα πρότυπο ανάπτυξης για όλη τη χώρα".

Από την πλευρά του ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος όπως είπε "η πολεοδομική λειτουργία του Μετρό, θα αλλάξει ριζικά πολλά πράγματα στη Θεσσαλονίκη. Αυτό προκύπτει και από την Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης. Δεν σταματάμε εδώ".

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ, Αλέξανδρος Εξάρχου από την πλευρά του υπογράμμισε πως «Το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης έχει τελειώσει» ανακοίνωσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ, κ. Αλέξανδρος Εξάρχου, ο οποίος πρόσθεσε ότι πλέον απομένει να ολοκληρωθούν οι δοκιμές και ότι στο τέλος Νοεμβρίου η Θεσσαλονίκη θα έχει Μετρό. Ο κ. Εξάρχου τόνισε ότι η εταιρεία τήρησε τη δέσμευσή της για παράδοση του έργου στην συγκεκριμένη ημερομηνία από την πρώτη στιγμή που ο Όμιλος Intrakat εξαγόρασε την ΑΚΤΩΡ στα τέλη του 2023.

Τα βήματα για την παράδοση της βασικής γραμμής

Όπως ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας, έχει υπάρξει πολύ καλή συνεργασία με όλους του εμπλεκόμενους φορείς για να φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Όπως η διαδικασία για τη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι μια πρωτόγνωρη εμπειρία για τη χώρα.

Οι δοκιμές συνεχίζονται με αμείωτους ρυθμούς, από την κατασκευαστική κοινοπραξία, την THEMΑ και την TUV, εχει γίνει εκπαίδευση. Αυτή τη στιγμή πιστοποιούνται οι δοκιμές. Από τις αρχές Σεπτεμβρίου η ΤΗΕΜΑ για ένα 8ωρο καθημερινά έχει αναλάβει τις δοκιμές με την επίβλεψη της Ελληνικό Μετρό.

Από τον Οκτώβριο θα αναλάβει 2 οκτάωρα για να φτάσει στην ανάληψη όλης της λειτουργίας του Μετρό μέχρι την έναρξη της εμπορικής λειτουργίας.

Όπως είπε επίσης ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, είναι σημαντικό που την λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης αναλαμβάνει μια ιδιωτική εταιρεία, μια Ιταλογαλλική εταιρεία που ξέρει να κάνει την δουλειά, έχει μεγάλη εμπειρία. Η ΤΗΕΜΑ θα φέρει έναν άλλο αέρα στην λειτουργία του Μετρό. "Η Ελληνικό Μετρό δεν θα επιτρέψει σε καμία περίπτωση τα ποιοτικά χαρακτηριστικά αυτής τη λειτουργίας να πέσουν κάτω από τα standards που έχουν τεθεί" είπε χαρακτηριστικά ο κ.Ταχιάος.

Το σημαντικότερο ορόσημο είναι η άδεια λειτουργίας. Θα πρόκειται για το τελευταίο βήμα πριν δούμε το Μετρό να εγκαινιάζεται και στη συνέχεια να γεμίσει με κόσμο. Με την ολοκλήρωση των πάντων η Ελληνικό Μετρό θα αναλάβει με πρωτόκολλο παράδοσης-παραλαβής το σύστημα Μετρό από την κοινοπραξία κατασκευής.

Στη συνέχεια, ίσως και την ίδια ημέρα θα πρέπει πάλι με πρωτόκολλο παράδοσης-παραλαβής να το δώσει στη ΤΗΕΜΑ η οποία από εκείνη τη στιγμή θα αναλάβει πλέον το σύστημα για να το λειτουργήσει. Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, έχοντας όλα τα απαραίτητα έγγραφα και πιστοποιήσεις θα εκδώσει την άδεια λειτουργίας.

Αυτή η χρονική στιγμή της έκδοσης της άδειας, θα είναι ίσως και η πιο ιστορική. Θα μας περάσει από το -ατελείωτο- στάδιο της κατασκευής, στο στάδιο της λειτουργίας. Η ΤΗΕΜΑ θα μπορεί με τις εντολές του υπουργείου να ξεκινήσει και επίσημα την εμπορική λειτουργία του νέου αυτού συστήματος, ένα από τα πιο σύγχρονα στην Ευρώπη.

Θα πρέπει να διευκρινιστεί ότι ακόμα και μετά την έναρξη λειτουργίας για μια περίοδο 3 ετών η κατασκευαστική κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-HITACHI-WEBUILD θα υπάρχει στο έργο καθώς υπάρχει συμβατική υποχρέωση.

Τέλος γεγονός είναι και το κοινό εισιτήριο μεταξύ Μετρό και λεωφορείων καθώς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον ΟΣΕΘ έτρεξε την διαδικασία πλέον αναμένεται το τελικό κόμιστρο αλλά και οι διάφορες κατηγορίες τιμών, εκπτώσεων, καρτών κλπ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα