κείμενο από το ypodomes.com
Στην τελική ευθεία εισέρχεται 18,5 χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης. Σε χθεσινή δημοσιογραφική επίσκεψη στο Αμαξοστάσιο και την γραμμή του Μετρό, έγινε μια πρώτη βόλτα με συρμό του Μετρό από το Αμαξοστάσιο μέχρι τον σταθμό ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ.
Στη συνέχεια ακολούθησε συνέντευξη τύπου στην οποία μίλησαν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, ο Διευθύνων Σύμβουλος της INTRAKAT και της ΑΚΤΩΡ Αλέξανδρος Εξάρχου και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό Νίκος Κουρέτας.
Αυτό που λέχθηκε πολλές φορές ήταν η οριστική εμπορική λειτουργία της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης την 30η Νοεμβρίου. Ο υπουργός ΥΠΟΜΕ, Χρήστος Σταϊκούρας σημείωσε πως σήμερα είμαστε στο 94,6% της συνολικής προόδου και πως το υπόλοιπο ποσοστό αφορά τις δοκιμές των συστημάτων.
Όπως τόνισε "Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αποδεικνύει, στην πράξη, πως σχεδιάζει, δρομολογεί, υλοποιεί και παραδίδει στους πολίτες της Θεσσαλονίκης έργα που βελτιώνουν την καθημερινότητά τους, αναβαθμίζουν το επίπεδο των υποδομών στις υπηρεσίες μεταφορών, αναδεικνύουν το ρόλο και τις αρχές της βιώσιμης αστικής κινητικότητας και μετατρέπουν τη Θεσσαλονίκη σε ένα πρότυπο ανάπτυξης για όλη τη χώρα".
Από την πλευρά του ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος όπως είπε "η πολεοδομική λειτουργία του Μετρό, θα αλλάξει ριζικά πολλά πράγματα στη Θεσσαλονίκη. Αυτό προκύπτει και από την Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης. Δεν σταματάμε εδώ".
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ, Αλέξανδρος Εξάρχου από την πλευρά του υπογράμμισε πως «Το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης έχει τελειώσει» ανακοίνωσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ, κ. Αλέξανδρος Εξάρχου, ο οποίος πρόσθεσε ότι πλέον απομένει να ολοκληρωθούν οι δοκιμές και ότι στο τέλος Νοεμβρίου η Θεσσαλονίκη θα έχει Μετρό. Ο κ. Εξάρχου τόνισε ότι η εταιρεία τήρησε τη δέσμευσή της για παράδοση του έργου στην συγκεκριμένη ημερομηνία από την πρώτη στιγμή που ο Όμιλος Intrakat εξαγόρασε την ΑΚΤΩΡ στα τέλη του 2023.
Τα βήματα για την παράδοση της βασικής γραμμής
Όπως ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας, έχει υπάρξει πολύ καλή συνεργασία με όλους του εμπλεκόμενους φορείς για να φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Όπως η διαδικασία για τη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι μια πρωτόγνωρη εμπειρία για τη χώρα.
Οι δοκιμές συνεχίζονται με αμείωτους ρυθμούς, από την κατασκευαστική κοινοπραξία, την THEMΑ και την TUV, εχει γίνει εκπαίδευση. Αυτή τη στιγμή πιστοποιούνται οι δοκιμές. Από τις αρχές Σεπτεμβρίου η ΤΗΕΜΑ για ένα 8ωρο καθημερινά έχει αναλάβει τις δοκιμές με την επίβλεψη της Ελληνικό Μετρό.
Από τον Οκτώβριο θα αναλάβει 2 οκτάωρα για να φτάσει στην ανάληψη όλης της λειτουργίας του Μετρό μέχρι την έναρξη της εμπορικής λειτουργίας.
Όπως είπε επίσης ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, είναι σημαντικό που την λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης αναλαμβάνει μια ιδιωτική εταιρεία, μια Ιταλογαλλική εταιρεία που ξέρει να κάνει την δουλειά, έχει μεγάλη εμπειρία. Η ΤΗΕΜΑ θα φέρει έναν άλλο αέρα στην λειτουργία του Μετρό. "Η Ελληνικό Μετρό δεν θα επιτρέψει σε καμία περίπτωση τα ποιοτικά χαρακτηριστικά αυτής τη λειτουργίας να πέσουν κάτω από τα standards που έχουν τεθεί" είπε χαρακτηριστικά ο κ.Ταχιάος.
Το σημαντικότερο ορόσημο είναι η άδεια λειτουργίας. Θα πρόκειται για το τελευταίο βήμα πριν δούμε το Μετρό να εγκαινιάζεται και στη συνέχεια να γεμίσει με κόσμο. Με την ολοκλήρωση των πάντων η Ελληνικό Μετρό θα αναλάβει με πρωτόκολλο παράδοσης-παραλαβής το σύστημα Μετρό από την κοινοπραξία κατασκευής.
Στη συνέχεια, ίσως και την ίδια ημέρα θα πρέπει πάλι με πρωτόκολλο παράδοσης-παραλαβής να το δώσει στη ΤΗΕΜΑ η οποία από εκείνη τη στιγμή θα αναλάβει πλέον το σύστημα για να το λειτουργήσει. Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, έχοντας όλα τα απαραίτητα έγγραφα και πιστοποιήσεις θα εκδώσει την άδεια λειτουργίας.
Αυτή η χρονική στιγμή της έκδοσης της άδειας, θα είναι ίσως και η πιο ιστορική. Θα μας περάσει από το -ατελείωτο- στάδιο της κατασκευής, στο στάδιο της λειτουργίας. Η ΤΗΕΜΑ θα μπορεί με τις εντολές του υπουργείου να ξεκινήσει και επίσημα την εμπορική λειτουργία του νέου αυτού συστήματος, ένα από τα πιο σύγχρονα στην Ευρώπη.
Θα πρέπει να διευκρινιστεί ότι ακόμα και μετά την έναρξη λειτουργίας για μια περίοδο 3 ετών η κατασκευαστική κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-HITACHI-WEBUILD θα υπάρχει στο έργο καθώς υπάρχει συμβατική υποχρέωση.
Τέλος γεγονός είναι και το κοινό εισιτήριο μεταξύ Μετρό και λεωφορείων καθώς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον ΟΣΕΘ έτρεξε την διαδικασία πλέον αναμένεται το τελικό κόμιστρο αλλά και οι διάφορες κατηγορίες τιμών, εκπτώσεων, καρτών κλπ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου