Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2024

Ξεκινά σήμερα το ITC 2024 - Αύριο η ημέρα των Υποδομών με 9 συνεδρίες και 39 ομιλητές - Δείτε αναλυτικά

 κείμενο από το ypodomes.com

Την σκυτάλη θα πάρει στο Μέγαρο Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών αύριο 17 Σεπτεμβρίου η ημέρα των Υποδομών όπου σε 9 συνεδρίες, 39 καταξιωμένοι ομιλητές από τον ευρύτερο τεχνικό, τον χρηματο-οικονομικό και πολιτικό χώρο θα συζητήσουν για τα θέματα που απασχολούν τον κλάδο των κατασκευών. Μέχρι σήμερα το πρωί έχουν γραφτεί πάνω από 1.100 σύνεδροι για να παρακολουθήσουν ζωντανά τις εργασίες του ITC 2024.

Ποιο είναι το φετινό πρόγραμμα των Υποδομών

Το φετινό πρόγραμμα της ημέρα των Υποδομών ξεκινά στις 9:30 με την έναρξη των εργασιών και την παρουσίαση του επίσημου βίντεο του ITC 2024.

Στις 09:45 ξεκινά η συνεδρία: Ποιος είναι ο σχεδιασμός για τα έργα στα μέσα σταθερής τροχιάς: Σιδηρόδρομος, μετρό και τραμ πως μπορούν να αναπτυχθούν με βάση την ευρωπαϊκή εμπειρία;

Η ανάταξη μέσω έργων του σιδηρόδρομου, το πρόγραμμα έργων για την αναβάθμιση τμημάτων. Ποιο είναι το μέλλον του δικτύου Μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Έχει ρόλο το Τραμ; Πως επιτυγχάνουμε καλύτερα αποτελέσματα με βάση την κοινή ευρωπαϊκή εμπειρία;

Ομιλητές θα είναι οι:

-Κωνσταντίνος Μαγουλάς – Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

-Νικόλαος Κουρέτας – Διευθύνων Σύμβουλος Ελληνικό Μετρό Α.Ε.

-Χρήστος Παληός – Διευθύνων Σύμβουλος ΕΡΓΟΣΕ

-Γιάννης Βαλαβάνης, Director, Metro & Rail Projects, Hill International

-Δημήτρης Κατσώχης, Senior Manager, Head of Transport & Urban Planning, Planet

Συντονισμός πάνελ: Όλγα Κλώντζα, δημοσιογράφος, businessdaily.gr

Στις 10:35 ξεκινά το fireside chat: Η Ελλάδα στο χάρτη των ενεργειακών διαδρόμων

Η χώρα μας εντάσσεται στον ευρύτερο ευρωπαϊκό σχεδιασμό με στόχο την επάρκεια και την διασυνδεσιμότητα. Ο ρόλος των ηλεκτρικών διασυνδέσεων και τα επόμενα πλάνα.

Ομιλητές θα είναι οι:

Αλεξάνδρα Σδούκου – Υφυπουργός Ενέργειας, Υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας

Μάνος Μανουσάκης – Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος ΑΔΜΗΕ

συζήτηση με την Χρύσα Λιάγγου, δημοσιογράφος, Καθημερινή

Στις 11:00 ξεκινά η συνεδρία: Χρηματοδότηση και μεγάλα project – Ο ρόλος Υπερταμείου και Ταμείου Ανάκαμψης – Οι νέες μέθοδοι για την υλοποίηση έργων

Ο μεγάλος ρόλος της χρηματοδότησης στα έργα. ΕΣΠΑ, RRF και τραπεζική χρηματοδότηση αποτελούν τα κλειδιά για να τρέξουν τα έργα και ο μεγάλος παράγοντας που λέγεται ‘χρόνος’. Ο σημαίνων ρόλος του Υπερταμείου στην υλοποίηση έργων.

Ομιλητές θα είναι οι:

-Γρηγόρης Δημητριάδης – Διευθύνων Σύμβουλος Υπερταμείου

-Κωνσταντίνος Μακέδος –  Πρόεδρος ΤΜΕΔΕ

-Παναγιώτης Σταμπουλίδης – Εντεταλμένος Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ

-Δημήτρης Σαμαράς – Πρόεδρος του Ομίλου “Σαμαράς & Συνεργάτες”

Συντονισμός πάνελ: Πέννυ Κούτρα, δημοσιογράφος, euro2day.gr, news247.gr

Στις 12:20 ξεκινά το fireside chat: Η Ελλάδα στο χάρτη των ενεργειακών διαδρόμων 

Η ευρωπαϊκή χρηματοδότηση είναι καταλύτης για την υλοποίηση των μεγάλων έργων υποδομής της χώρας. Ποια είναι η συμβολή της ΕΤΕπ στην ανάπτυξη της Ελλάδας;

Ομιλητής είναι ο:

Ιωάννης Τσακίρης – Αντιπρόεδρος Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων

συζήτηση με την Πέννυ Κούτρα, δημοσιογράφο euro2day.gr, news247.gr

Στις 12:30 ξεκινα η συνεδρία: Η τράπεζα των κατασκευών: Η επόμενη ημέρα στα μεγάλα έργα

Η καθιερωμένη τράπεζα των κατασκευών επιστρέφει και πάλι για να καταγράψει τις νέες προκλήσεις. Η μεγάλη ανάκαμψη των έργων, η αναζήτηση χρηματοδοτήσεων, η έλλειψη προσωπικού αλλά και η επόμενη ημέρα στις υποδομές είναι κάποια από τα θέματα που θα απασχολήσουν τη φετινή συνεδρία.

Ομιλητές είναι ο:

-Χρήστος Σταϊκούρας – Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών

-Γιώργος Στασινός – Πρόεδρος ΤΕΕ

-Χρήστος Παναγιωτόπουλος – Διευθύνων Σύμβουλος ΤΕΡΝΑ

-Αναστάσιος Αρανίτης – Γενικός Διευθυντής ΙΝΤRAKAT-ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ

-Κωνσταντίνος Μιτζάλης – Διευθύνων Σύμβουλος Ομίλου ΑΒΑΞ

-Ντίνος Μπενρουμπή – Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ

Συντονισμός πάνελ: Νίκος Καραγιάννης, δημοσιογράφος, ypodomes.com

Στις 14:40 ξεκινά η συνεδρία: Smart, Green and Digital Construction: Reshaping the cities of tomorrow

Πως χτίζουμε σήμερα σύγχρονα κτίρια; ποιες είναι οι παγκόσμιες τάσεις και τα νέα υλικά που φέρνουν επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τις κατασκευές; Ποιες μεθόδους χρησιμοποιούν οι εταιρείες ανάπτυξης, ο τεχνικός κλάδος και η βιομηχανία των κατασκευών.

Ομιλητές είναι οι:

-Νικόλαος-Ιωάννης Δήμτσας – Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος, Dimand

-Κωνσταντίνος Μπήτρος – Διευθύνων Σύμβουλος Inventio Edge

-Δημήτρης Χανής – Διευθύνων Σύμβουλος ΗΡΑΚΛΗΣ

-Γιάννης Πανιάρας – Διευθυντής Δραστηριοτήτων Ευρώπης, Όμιλος ΤΙΤΑΝ (TBC)

-Χρόνης Ακριτίδης – Διευθύνων Σύμβουλος ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΧΩΡΩΝ Α.Ε.

-Βασιλική Καλαμποκίδου, Vice President System Certification, TÜV HELLAS (TÜV NORD)

-Δημοσθένης Καλετζιώτης - Διευθύνων Σύμβουλος Praksys, Sidenor

Συντονισμός πάνελ: Νίκος Ρουσάνογλου, δημοσιογράφος, Καθημερινή

Στις 15:45 ξεκινά η συνεδρία: Το μέλλον στα έργα παραχωρήσεων και ΣΔΙΤ: υπάρχει χώρος για νέους αυτοκινητοδρόμους; Μπαίνει στο κάδρο η συντήρηση;

Ποιο είναι το μέλλον των έργων παραχωρήσεων; Πώς προχωρούν τα εμβληματικά έργα στους αυτοκινητόδρομους; Υπάρχει χώρος για άλλα οδικά έργα ή φτάσαμε στο τέλος της κυριαρχίας τους;

Ομιλητές είναι οι:

-Νικόλαος Ταχιάος – Υφυπουργός Υποδομών, Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

-Μάνος Μουστάκας – Γενικός Διευθυντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης και Εκτελεστικό Μέλος Δ.Σ. Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

-Γιώργος Συριανός – Πρόεδρος ΣΤΕΑΤ, Διευθύνων Σύμβουλος ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ

-Παναγιώτης Παπανικόλας – Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. – Πρόεδρος της ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. – Διευθυντής Ελλάδας, VINCI Concessions

-Costanzo Graffi – Transport Director Continental Europe AECOM

-Χρήστος Ράδος  – Διευθύνων Εταίρος RACE Σύμβουλοι Μηχανικοί

Στις 17:00 ξεκινά η συνεδρία: Οι μεγάλες προκλήσεις στα έργα – Πως θα βελτιωθεί η ωρίμανση και θα θωρακιστεί η εύρυθμη υλοποίηση στις κατασκευές

Για πρώτη φορά ζωντανά από το Μέγαρο Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών, διοργανώνεται μια συζήτηση που αφορά τον κατασκευαστικό κλάδο με την συμμετοχή των θεσμικών οργάνων του τεχνικού κλάδου στα πλαίσια του ITC 2024.

Ομιλητές είναι οι:

Ζαχαρίας Αθουσάκης – Πρόεδρος ΣΑΤΕ

Δέσποινα Καλλιδρομίτου – Πρόεδρος ΣΕΓΜ

Κωνσταντίνος Γκολιόπουλος – Πρόεδρος ΠΕΔΜΕΔΕ

Μαρία Τσιομπάνου – Πρόεδρος ΠΕΣΕΔΕ

Αθανασία Οικονόμου – Τομεάρχης Υποδομών, Νέα Δημοκρατία

Συντονισμός πάνελ: Ηλίας Παλιαλέξης, δημοσιογράφος, ΑΠΕ-ΜΠΕ

Για να παρακολουθήσετε ζωντανά και ΔΩΡΕΑΝ την παραπάνω συνεδρία αλλά και όλο το πρόγραμμα του ITC 2024,   πατήστε εδώ για να εγγραφείτε και να εξασφαλίσετε μια θέση στο Μέγαρο Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών.

Μπορείτε πάντα να ανατρέξετε στο www.itcgreece.gr για περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα και την εν γένει διοργάνωση του Συνεδρίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα