Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 12 Οκτωβρίου 2009

Εγνατία: Το 2010 τελειώνει λένε στο Υποδομών


Αμφισβητήθηκε η ολοκλήρωση του άξονα της Εγνατίας Οδού και φυσικά η παράδοση της από το νέο Υπουργείο Υποδομών και από τον Υφυπουργό υπεύθυνο για τα Δημόσια Έργα κο Μαγκριώτη. Συγκεκριμένα και με αφορμή την επίσκεψη του στο εργοτάξιο της γέφυρας του Κεντρικού Άξονα της Εγνατίας, στο Μικρό Περιστέρι του Δήμου Εγνατίας, στο Νομού Ιωαννίνων και αφού ενημερώθηκε από τον υπεύθυνο του εργοταξίου κ. Παντελή Δελαπόγλου, ο οποίος σημείωσε πως: «εάν δεν υπάρξουν άλλα προβλήματα, αρχές του νέου χρόνου θα μπορεί να παραδοθεί σε χρήση η γέφυρα του οριζόντιου άξονα στο Περιστέρι».
Ο υφυπουργός δήλωσε:
«Η «Εγνατία Οδός» είναι το πιο μεγάλο δημόσιο έργο που έχει κατασκευαστεί ποτέ στη χώρα μας, με εθνικούς και κοινοτικούς πόρους. Πρέπει να είναι περήφανοι όλοι οι Έλληνες για το έργο αυτό. Η κατασκευή της ξεκίνησε την δεκαετία του ‘90 και προχώρησε με γρήγορους ρυθμούς, βάζοντας με αυτό τον τρόπο στο συρτάρι τα σχέδια τρίτων για την κατασκευή της «Παρα-Εγνατίας».
Ήταν και είναι μια μεγάλη γεωστρατηγική επιτυχία που αποδεικνύει πως όταν το πολιτικό σύστημα στη χώρα μας βάζει υψηλούς στόχους, μπορεί να τους πετύχει.
Για να αποκτήσει όμως και τον ευρύτερο αναπτυξιακό, περιβαλλοντικό και κοινωνικό της χαρακτήρα η Εγνατία, θα πρέπει να κατασκευαστούν και οι κάθετες συνδέσεις της με τις Βαλκανικές χώρες, όπως και οι κόμβοι και οι συνδέσεις με τα τοπικά και περιφερειακά αναπτυξιακά κέντρα από την Ήπειρο, την Θεσσαλία, τη Μακεδονία μέχρι τη Θράκη(....)
Όπως διαπιστώνουμε όμως, παρ’ όλες τις προεκλογικές φιέστες των Ευρωεκλογών, ο οριζόντιος άξονας της Εγνατίας, δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί. Πριν ένα μήνα δόθηκαν δύο τμήματα σε χρήση ενώ η γέφυρα στο Περιστέρι, όπως μας διαβεβαίωσε και ο υπεύθυνος του εργοταξίου, εάν δεν υπάρξουν άλλα προβλήματα, θα δοθεί σε χρήση στις αρχές του 2010 (...)
Τα τελευταία δύο και πλέον χρόνια η Εγνατία Οδός κατασκευάζεται με δάνεια που ξεπερνούν το 1 δις € της εταιρείας Εγνατία Α.Ε. Ο κρυφός αυτός δανεισμός έγινε με υποθήκη τα μελλοντικά διόδια της Εγνατίας και δεν έχει εγγραφεί στο δημόσιο χρέος και στο έλλειμμα.
Από πέρυσι τέτοια εποχή, λόγω των επιταχυνόμενων πολιτικών εξελίξεων, η κυβέρνηση της ΝΔ θέλοντας να παρουσιάσει έργο, πίεζε την Εγνατία Α.Ε με αποτέλεσμα να παρουσιαστούν ήδη αρκετές κακοτεχνίες και να υπάρχουν σημαντικές ελλείψεις στα τμήματα που έχουν παραδοθεί. Στην αυριανή συνάντηση που θα έχω στα γραφεία της Εγνατίας Α.Ε, θα ζητήσω την επίλυση όλων των προβλημάτων που έχουν παραμείνει και την κάλυψη όλων των ελλείψεων, ιδιαίτερα στα συστήματα ασφαλείας».

3 σχόλια:

τρενομανής είπε...

Το Υπουργείο Υποδομών οφείλει να ρίξει το βάρος στα έργα που ήδη τρέχουν κάνοντας παράλληλα τον προγραμματισμό και για άλλα. Για την Εγνατία οφείλουν να ολοκληρώσουν τον βασικό άξονά της, να διορθώσουν τις όποιες ατέλειες, να προσθέσουν αριστερά και δεξιά πάρκιγκ, σταθμούς ανεφοδιασμού (αυτή τη στιγμή στα 670 χλμ. της Εγνατίας δεν υπάρχει ούτε ένα βενζινάδικο, αλλά ούτε και ένα πάρκινκ (με εξαίρεση το παλαιότερο κοινό με την ΠΑΘΕ τμήμα της, Γαλλικός Ποταμός - Κλειδί Ημαθίας). Έπειτα σειρά έχουν οι κάθετοι άξονες της και ο άξονας που θα συνδέει την ΠΑΘΕ στο ύψος της Λαμίας με την Εγνατία. Στην χώρα μας όμως είναι εξαιρετικά ΑΔΙΚΟ να αναπτύσσονται τα οδικά δίκτυα και τα σιδηροδρομικά να εγκαταλείπονται στην τύχη τους. Η σιδηροδρομική Εγνατία, έστω με χάραξη που έχει, από τα τέλη της τελευταίας δεκαετίας του 19ου αι., είναι έτοιμη σε ποσοστό τουλάχιστον 65%. Επειδή σίγουρα μια καινούργια χάραξη θα την καθυστερούσε υπερβολικά, είναι ανάγκη να ολοκληρωθεί, σε μονή γραμμή ΑΡΧΙΚΑ και στο υπόλοιπο τμήμα της (ολοκλήρωση των έργων υποδομής και επιδομής στο ημιτελές τμήμα Καλαμπάκας - Κοζάνης) και κατασκευή του τμήματος Καλαμπάκα - Ιωάννινα - Ηγουμενίτσα καθώς και ενός κάθετου διασυνοριακού άξονα Ιωαννίνων - Τιράνων. Παράλληλα επειδή η γραμμή θα έχει στερηθεί μιας σειράς σοβαρών βελτιώσεων (καινούργιας χάραξης, διπλής γραμμής κ.λ.π.) τουλάχιστον της οφείλουμε να προικισθεί με υποδομή ηλεκτροκίνησης και τηλεδιοίκησης. Τέλος, με την ολοκλήρωση των ως άνω σιδ/κων έργων θα υπολοίπεται για την ολοκλήρωση και του κάθετου σιδηροδρομικού άξονα Ηγουμενίτσας - Καλαμπάκας - Παλαιοφαρσάλου - Βόλου, η διαπλάτυνση μόλις 50 χλμ. παλαιάς μετρικής γραμμής Παλιοφαρσάλου - Βελεστίνου σε κανονικού εύρους, εκ των οποίων τα 3/4 τους μήκους της αφορούν απολύτως πεδινό έδαφος, με τα κτίρια των σταθμών να προϋπάρχουν.
Με τον τρόπο αυτό οδικά και σιδηροδρομικά έργα θα έχουν κατά κάποιον τρόπο μια παράλληλη εξέλιξη, δίχως να δημιουργείται υπερβολικά αθέμιτος ανταγωνισμός μόνο υπέρ των οδικών έργων...

spiros go είπε...

ego eimai enas ap'autous tous filous tou istologiou po eixan episimanei tin mi oloklirosi tou dromou,me poles kakotexnies kai osa akomi anaferei o trenomanis.episimenw oti i egnantia teleiwnei sunexia apo to telos tou 2008.
kai kati akomi oso anafora tin piotita to aytokinitodromwn stin ellada.xtes evlepa ston skay ena ntokimanter gia tous dromous stin germania.oi dromoi ekei milane(metaforika enoite)exoun anaptixi sustimata ta opia enimeronoun ta panta ton odigo.kai ekino pou mou ekane entiposi einai oti prin rixoun tin asfalto rixnoun 15 pontous (akrivos) tsimento,gia na min ginete kathizisi kai na min skaei i asfaltos.to erotima einai.oi idiotes pou ftiaxnoun tous dikous mas monternous autokinitodromous kai pernoun tosa lefta apo to diodia kai argotera apo ta tosa xronia ekmetaleusis,tha pliroun autes tis suxrones kenotomies?( an einai suxrones kai oxi palies).kai ti ginete me tous idi uparxontes dromous?

Unknown είπε...

Εχω ταξιδεψει αρκετά και στην ελλαδα και στο εξωτερικό για επαγγελματικους λόγους. Σαφώς και οι δρόμοι μας είναι υποδεεστεροι από αυτούς του εξωτερικού. Ε΄χει τυχει όμως να κάνω και απόσταση 50 χιλιομέτρων σε 1 1/2 ώρα στην γερμανία και όχι μόνο μια φορά και χωρίς ατύχημα.

Πέρα από τις ατέλειες και στο οδόστρωμα αλλά και το απαράδεκτο της μη ύπαρξης πάρκινγκ και σταθμών ανεφοδιασμού. Εγω προσωπικά σαν οδηγός ο οποίος ταξιδευω 3-4 φορές το μήνα από θεσ/νικη προς αρτα πρεβεζα, δέχομαι να έχω εναν δρόμο με ατέλειες παραδομένο 6 μήνες νωρίτερα παρά να περνάω από την παλαιά εθνική οδο. Το τί πληρώνουμε σε διόδια για μενα δεν μπορεί να υπολογιστεί μπροστα στον κίνδυνο που διετρεχα και την κατασταση στην οποία εφτανα στον προορισμό μου. Είμαι ογηγός ΙΧΕ στην εταιρεία αν ρωτήσεις τους οδηγους των φορτηγών που τώρα θέλουν το μισό χρόνο και σχεδόν τα μισα καυσιμα τα ίδια θα πουν.

Αν είναι να δωθουν σε ιδιώτες και να τελειώσουν έστω και 1 χρόνο νωρίτερα τότε να δωθούν και ας πληρώσω και διόδια, γιατι κάθε μέρα που βγαίνω στον αρτα αμφιλοχία παίζω το κεφάλι μου. Ενα τρακάρισμα πόσο θα μου στοιχίσει χωρις να υπολογίσω τον κίνδυνο ζωής...

Η μήπως αν ενα έργο κατασκευαστει με τον τρόπο που κατασκευάζονταν τόσο χρόνια τα έργα και δεν τελείωναν ποτέ δεν τα πληρώναμε. Γιατι μπορεί να μην έβγαιναν από την τσεπη μας άμεσα στα διόδια αλλα όταν ενα έργο ξεκινούσε φέτος και τελείωνε μετά από 10 χρόνια (αν τελείωνε) με τις αναπροσσαρμογές κοστους κτλ πάλι από μας δεν πληρωνόταν μέσω του προυπολογισμού?

Αυτό που είδα με την Εγνατία και με το πέταλο του Μαλιακου είναι οτι αν πραγματικά θέλουν μπορούν να τελειώσουν έργα.... Η μεσόγια χάραξη πότε αποφασίστηκε και πότε παραδόθηκε? Το ίδιο και το πεταλο...

Νικος

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα