κείμενο από το ypodomes.com
Δημιουργώντας το περιβάλλον για το μέλλον των υποδομών στην Ελλάδα όλοι σκέφτονται τα συνηθισμένα έργα που κανείς συναντά με τις κατασκευές: οδικά έργα, έργα ύδρευσης και αποχέτευσης, αναπλάσεις, πεζοδρομήσεις, κτιριακά κ.α
Στην Ελλάδα του 2013 αν σκεφτόμαστε μόνο τα παραπάνω για να προχωρήσουμε τα επόμενα χρόνια σε ρυθμούς ανάπτυξης τότε μάλλον βαδίζουμε στο γνωστό μονοπάτι των έργων που δεν αλλάζουν σε μεγάλο βαθμό αυτό που είναι σήμερα αυτή η χώρα.
Πριν από μερικές ημέρες εβρισκόμενος σε ένα από τα όμορφα νησιά των Κυκλάδων διαπίστωσα πως το τουριστικό μας προϊόν περιορίζεται λίγο στη φυσική ομορφιά που μπορεί να υπάρχει στο τοπίο και η ανθρώπινη παρέμβαση είναι από λίγη έως ελάχιστη.
Αυτό μπορεί να ανήκει στην σφαίρα του ιδανικού στο να μείνει το φυσικό περιβάλλον αναλλοίωτο, όμως αναφορικά με την άποψη αυτών που πληρώνουν (των τουριστών δηλαδή) αυτή η κατάσταση ίσως να είναι πολύ ενδεικτική στο γεγονός πως η Ελλάδα με τα εκπληκτικά νησιά της και τις απίστευτες ομορφιές της να μην μπορεί να φτάσει σε αφίξεις άλλες χώρες, την ίδια ώρα που η Τουρκία πάει από το ένα ρεκόρ στο άλλο.
Είναι η Τουρκία πιο όμορφη από την Ελλάδα; Δε νομίζω. Έχει νησιά μοναδικής ομορφιάς; Όχι. Γιατί τότε βλέπουμε όλο και από πιο μακριά την πλάτη της γειτονικής μας χώρας; Πρόσφατα η Κροατία ανακοίνωσε ένα φιλόδοξο σχέδιο επενδύσεων στον τουριστικό τομέα με στόχο να μπει στις πρώτες 20 χώρες του κόσμου από άποψη επισκεψιμότητας.
Στην Ελλάδα αυτή η εμμονή στο πλεονέκτημα του φυσικού τοπίου φτάνει σε σημείο υπερβολής. Τόσο όσο να στερούμε από μία χώρα να κάνει άλματα που οποιαδήποτε άλλη χώρα με προσανατολισμό τον τουρισμό θα είχε κάνει δίχως δεύτερη σκέψη.
Στο σταυροδρόμι που βρισκόμαστε λοιπόν αυτή τη στιγμή υπάρχει μία τεράστια δεξαμενή για την γίνουν τα βήματα προς την ανάδειξη της Ελλάδας ως παγκόσμια κυρίαρχης τουριστικά χώρας. Η δεξαμενή αυτή είναι το νέο ΕΣΠΑ που δίνει την ευκαιρία αυτή στο να δοθούν έξυπνα κονδύλια, όχι μόνο για δρόμους πια αλλά για μία κατηγορία υποδομών.
Οι τουριστικές υποδομές ή υποδομές εξωραϊσμού σε τόπους και μέρη όπου ο τουρισμός μπορεί να βασιλέψει είναι μία ανεξάντλητη πηγή ευκαιρίων. Υπάρχουν τόσα πολλά μέρη που μπορούν να αναδείξουν την φυσική ομορφιά που διαθέτουν που πραγματικά δίνει μία μεγάλη δυνατότητα σε όλη την χώρα στο να αλλάξει πρόσωπο και να δημιουργήσει τουριστικούς παραδείσους σε όσο το δυνατόν περισσότερα σημεία.
Φυσικά όλα ξεκινάνε από τον σχεδιασμό. Οι Περιφέρειες θα μπορούσαν να ξεκινήσουν στρατηγικά σχέδια αναμορφώνοντας ή δημιουργώντας τουριστικές υποδομές (ανάδειξη τοπίων, οικιστικές παρεμβάσεις, αναπλάσεις και πεζοδρομήσεις, κίνητρα για εκμοντερνισμό επιχειρήσεων, καινοτόμα τουριστικά προϊόντα, εξωραϊσμοί τοπίων κ.α) που θα προσελκύσουν τουρίστες.
Ο στόχος θα πρέπει να είναι η Ελλάδα να μπει στην πρώτη δεκάδα των χωρών με την μεγαλύτερη τουριστική κίνηση. Ο τουρισμός είναι ήδη μεγάλη κινητήριος δύναμη αυτής της χώρας. Γιατί να μην γιγαντωθεί;
Το τρίπτυχο ήλιος-θάλασσα-φως είναι λίγο παλιομοδίτικο και οι τουρίστες του σήμερα είναι πιο απαιτητικοί και έχουν τη δυνατότητα να συγκρίνουν. Το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 μας δίνει ένα μεγάλο χέρι βοηθείας. Ας κοιτάξουμε να το εκμεταλλευτούμε και να αλλάξουμε τη μοίρα αυτής της χώρας.
Δημιουργώντας το περιβάλλον για το μέλλον των υποδομών στην Ελλάδα όλοι σκέφτονται τα συνηθισμένα έργα που κανείς συναντά με τις κατασκευές: οδικά έργα, έργα ύδρευσης και αποχέτευσης, αναπλάσεις, πεζοδρομήσεις, κτιριακά κ.α
Στην Ελλάδα του 2013 αν σκεφτόμαστε μόνο τα παραπάνω για να προχωρήσουμε τα επόμενα χρόνια σε ρυθμούς ανάπτυξης τότε μάλλον βαδίζουμε στο γνωστό μονοπάτι των έργων που δεν αλλάζουν σε μεγάλο βαθμό αυτό που είναι σήμερα αυτή η χώρα.
Πριν από μερικές ημέρες εβρισκόμενος σε ένα από τα όμορφα νησιά των Κυκλάδων διαπίστωσα πως το τουριστικό μας προϊόν περιορίζεται λίγο στη φυσική ομορφιά που μπορεί να υπάρχει στο τοπίο και η ανθρώπινη παρέμβαση είναι από λίγη έως ελάχιστη.
Αυτό μπορεί να ανήκει στην σφαίρα του ιδανικού στο να μείνει το φυσικό περιβάλλον αναλλοίωτο, όμως αναφορικά με την άποψη αυτών που πληρώνουν (των τουριστών δηλαδή) αυτή η κατάσταση ίσως να είναι πολύ ενδεικτική στο γεγονός πως η Ελλάδα με τα εκπληκτικά νησιά της και τις απίστευτες ομορφιές της να μην μπορεί να φτάσει σε αφίξεις άλλες χώρες, την ίδια ώρα που η Τουρκία πάει από το ένα ρεκόρ στο άλλο.
Είναι η Τουρκία πιο όμορφη από την Ελλάδα; Δε νομίζω. Έχει νησιά μοναδικής ομορφιάς; Όχι. Γιατί τότε βλέπουμε όλο και από πιο μακριά την πλάτη της γειτονικής μας χώρας; Πρόσφατα η Κροατία ανακοίνωσε ένα φιλόδοξο σχέδιο επενδύσεων στον τουριστικό τομέα με στόχο να μπει στις πρώτες 20 χώρες του κόσμου από άποψη επισκεψιμότητας.
Στην Ελλάδα αυτή η εμμονή στο πλεονέκτημα του φυσικού τοπίου φτάνει σε σημείο υπερβολής. Τόσο όσο να στερούμε από μία χώρα να κάνει άλματα που οποιαδήποτε άλλη χώρα με προσανατολισμό τον τουρισμό θα είχε κάνει δίχως δεύτερη σκέψη.
Στο σταυροδρόμι που βρισκόμαστε λοιπόν αυτή τη στιγμή υπάρχει μία τεράστια δεξαμενή για την γίνουν τα βήματα προς την ανάδειξη της Ελλάδας ως παγκόσμια κυρίαρχης τουριστικά χώρας. Η δεξαμενή αυτή είναι το νέο ΕΣΠΑ που δίνει την ευκαιρία αυτή στο να δοθούν έξυπνα κονδύλια, όχι μόνο για δρόμους πια αλλά για μία κατηγορία υποδομών.
Οι τουριστικές υποδομές ή υποδομές εξωραϊσμού σε τόπους και μέρη όπου ο τουρισμός μπορεί να βασιλέψει είναι μία ανεξάντλητη πηγή ευκαιρίων. Υπάρχουν τόσα πολλά μέρη που μπορούν να αναδείξουν την φυσική ομορφιά που διαθέτουν που πραγματικά δίνει μία μεγάλη δυνατότητα σε όλη την χώρα στο να αλλάξει πρόσωπο και να δημιουργήσει τουριστικούς παραδείσους σε όσο το δυνατόν περισσότερα σημεία.
Φυσικά όλα ξεκινάνε από τον σχεδιασμό. Οι Περιφέρειες θα μπορούσαν να ξεκινήσουν στρατηγικά σχέδια αναμορφώνοντας ή δημιουργώντας τουριστικές υποδομές (ανάδειξη τοπίων, οικιστικές παρεμβάσεις, αναπλάσεις και πεζοδρομήσεις, κίνητρα για εκμοντερνισμό επιχειρήσεων, καινοτόμα τουριστικά προϊόντα, εξωραϊσμοί τοπίων κ.α) που θα προσελκύσουν τουρίστες.
Ο στόχος θα πρέπει να είναι η Ελλάδα να μπει στην πρώτη δεκάδα των χωρών με την μεγαλύτερη τουριστική κίνηση. Ο τουρισμός είναι ήδη μεγάλη κινητήριος δύναμη αυτής της χώρας. Γιατί να μην γιγαντωθεί;
Το τρίπτυχο ήλιος-θάλασσα-φως είναι λίγο παλιομοδίτικο και οι τουρίστες του σήμερα είναι πιο απαιτητικοί και έχουν τη δυνατότητα να συγκρίνουν. Το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 μας δίνει ένα μεγάλο χέρι βοηθείας. Ας κοιτάξουμε να το εκμεταλλευτούμε και να αλλάξουμε τη μοίρα αυτής της χώρας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου