κείμενο από το ypodomes.com
Σε ποσοστό 75% έχουν ολοκληρωθεί το κατασκευαστικό αντικείμενο στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου (ΠΑΘΕ Μαλιακός-Κλειδί), με την ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης να επιθεώρησε σήμερα το έργο.
«Έχουμε σήμερα μια ακόμη μια απόδειξη ότι οι μηχανές των μεγάλων έργων, των αυτοκινητόδρομων έχουν πάρει μπροστά» σημείωσε ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης.
"Η επίσπευση των έργων στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους δείχνει ότι είμαστε στο σωστό δρόμο. Δίνουμε ένα αγώνα δρόμου με στόχο την ανάκαμψη και την πολυπόθητη ανάπτυξη. Ο αγώνας αυτός είναι μαραθώνιος και χρειάζονται αντοχές, επιμονή και σταθεροί ρυθμοί. Παρά τις δυσκολίες η Ελλάδα αρχίζει να τα καταφέρνει" σημείωσε ο αναπληρωτής υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Μάξιμος Χαρακόπουλος.
Στον αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, οι μεγάλες σήραγγες της παράκαμψης των Τεμπών έχουν πλέον ανοίξει, ενώ τα έργα σε αυτές σε επίπεδο πολιτικού μηχανικού, ολοκληρώνονται και τα ηλεκτρομηχανολογικά, είναι ήδη έτοιμα σε ποσοστό 75%, ανέφερε από την πλευρά του ο υφυπουργός Ανάπτυξης Σταύρος Καλογιάννης. Όπως διαβεβαίωσε, η πλήρης επανεκκίνηση των έργων είναι χρόνου.
«Είναι θέμα ελάχιστου χρόνου, ελάχιστων εβδομάδων και πρέπει να πούμε ότι το έργο αυτό μπορεί να έχει ολοκληρωθεί σε δυο χρόνια. Δουλεύουμε στην κατεύθυνση τμήματα του έργου να μπορέσουν να αποδοθούν πιο νωρίς στην κυκλοφορία» σημείωσε ο κ. Καλογιάννης.
Όσον αφορά τα διόδια, ο κ. Χατζηδάκης διευκρίνισε ότι οι νέες συμβάσεις, που θα κατατεθούν στη Βουλή για τα έργα, δεν προβλέπουν αναπροσαρμογή προς τα πάνω των τελών διέλευσης.
Το έργο
Η σύμβαση του έργου περιλαμβάνει την κατασκευή των νέων Τμημάτων αυτοκινητοδρόμου Ευαγγελισμός – Ραψάνη και Πλαταμώνας – Σκοτίνα. Με την κατασκευή του νέου τμήματος Ευαγγελισμός – Ραψάνη, μήκους 11 χλμ παρακάμπτεται η κοιλάδα των Τεμπών μέσω των διπλών σηράγγων Τ1 (μήκους 2000 μ.) και Τ2 (μήκους 6.000 μέτρων).
Με την κατασκευή του νέου τμήματος Πλαταμώνας – Σκοτίνα, μήκους 14 χλμ, παρακάμπτονται οι επικίνδυνες στροφές στην περιοχή του Παντελεήμονα Πιερίας μέσω των σηράγγων Τ3, μήκους 2.700 μ.
Μέχρι σήμερα έχουν ολοκληρωθεί στο σύνολό τους οι εργασίες Πολιτικού Μηχανικού στις σήραγγες Τ1 και Τ2 και κατασκευάζονται (ήδη έχει ολοκληρωθεί το 50%) οι εργασίες Ηλεκτρομηχανολογικών Εγκαταστάσεων στις σήραγγες αυτές.
Οι εργασίες Πολιτικού Μηχανικού στις σήραγγες Τ3 είναι κατά 75% ολοκληρωμένες. Απομένει προς διάνοιξη τμήμα μήκους 350 μέτρων περίπου.
Μετά την υπογραφή, την 12-4-2013, της Συμφωνίας μεταξύ του Δημοσίου και Παραχωρησιούχου / Κατασκευαστή και σε συνδυασμό με την αποπληρωμή, στο τέλος του 2012, εκτελεσμένων εργασιών κατασκευής της λωρίδας έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) στις σήραγγες, έχει επέλθει πλήρης επανεκκίνηση των κατασκευαστικών δραστηριοτήτων σε όλα τα μέτωπα του Έργου.
Συγκεκριμένα εκτελούνται :
• Εργασίες οδοποιίας στο τμήμα μεταξύ των σηράγγων Τ1 και Τ2 μήκους 1 χλμ.
• Εργασίες κατασκευής κτιρίου Ελέγχου της σήραγγας Τ2
• Κατασκευή κτιρίων εξαερισμού της σήραγγας Τ2 (βόρειο και νότιο).
• Εργασίες κατασκευής οδικού τμήματος εκατέρωθεν της νέας γέφυρας του ποταμού Πηνειού, μήκους 220 μέτρων.
• Εργασίες κατασκευής οδικών τμημάτων εκατέρωθεν της γέφυρας Β460 του ΟΣΕ.
• Χωματουργικές εργασίες στην περιοχή του Ανισόπεδου Κόμβο Ραψάνης.
• Εργασίες διάνοιξης και τελικών επενδύσεων στα νότια μέτωπα της σήραγγας Παντελεήμονα. Στα βόρεια μέτωπα της σήραγγας αυτής γίνονται προπαρασκευαστικές εργασίες για την ολοκλήρωση της υπόγειας διάνοιξης σε 350 μέτρων.
• Εργασίες κατασκευής της γέφυρας Β560 και οδοποιίας στο τμήμα βορείως των σηράγγων Παντελεήμονα στην περιοχή Σκοτίνας.
Ήδη έχει ολοκληρωθεί περίπου το 72% του φυσικού αντικειμένου του Έργου.
Με βάση το εγκεκριμένο πλέον χρονοδιάγραμμα, η ολοκλήρωση των νέων Τμημάτων του αυτοκινητοδρόμου Ευαγγελισμός – Ραψάνη και Πλαταμώνας – Σκοτίνα προβλέπεται στο τέλος Μαίου του 2015.
Μετά την παράδοση των προαναφερόμενων νέων Τμημάτων του αυτοκινητοδρόμου και σε συνδυασμό με την επανέναρξη των εργασιών κατασκευής της Παράκαμψης Στυλίδας (το περασμένο φθινόπωρο) και του Ανισόπεδου Κόμβου Ροδίτσας στην περιοχή Λαμίας, ολοκληρώνεται ο αυτοκινητόδρομος Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
Ας σημειωθεί ότι στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου συμμετέχουν με 35% η Hochtief Solutions, με 20% η Άκτωρ παραχωρήσεις, με 16,25% η J&P Άβαξ, με 13,75% η Vinci Concessions, με 10% η ΑΕΓΕΚ και με 5% η Αθηνά.
Σε ποσοστό 75% έχουν ολοκληρωθεί το κατασκευαστικό αντικείμενο στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου (ΠΑΘΕ Μαλιακός-Κλειδί), με την ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης να επιθεώρησε σήμερα το έργο.
«Έχουμε σήμερα μια ακόμη μια απόδειξη ότι οι μηχανές των μεγάλων έργων, των αυτοκινητόδρομων έχουν πάρει μπροστά» σημείωσε ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης.
"Η επίσπευση των έργων στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους δείχνει ότι είμαστε στο σωστό δρόμο. Δίνουμε ένα αγώνα δρόμου με στόχο την ανάκαμψη και την πολυπόθητη ανάπτυξη. Ο αγώνας αυτός είναι μαραθώνιος και χρειάζονται αντοχές, επιμονή και σταθεροί ρυθμοί. Παρά τις δυσκολίες η Ελλάδα αρχίζει να τα καταφέρνει" σημείωσε ο αναπληρωτής υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Μάξιμος Χαρακόπουλος.
Στον αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, οι μεγάλες σήραγγες της παράκαμψης των Τεμπών έχουν πλέον ανοίξει, ενώ τα έργα σε αυτές σε επίπεδο πολιτικού μηχανικού, ολοκληρώνονται και τα ηλεκτρομηχανολογικά, είναι ήδη έτοιμα σε ποσοστό 75%, ανέφερε από την πλευρά του ο υφυπουργός Ανάπτυξης Σταύρος Καλογιάννης. Όπως διαβεβαίωσε, η πλήρης επανεκκίνηση των έργων είναι χρόνου.
«Είναι θέμα ελάχιστου χρόνου, ελάχιστων εβδομάδων και πρέπει να πούμε ότι το έργο αυτό μπορεί να έχει ολοκληρωθεί σε δυο χρόνια. Δουλεύουμε στην κατεύθυνση τμήματα του έργου να μπορέσουν να αποδοθούν πιο νωρίς στην κυκλοφορία» σημείωσε ο κ. Καλογιάννης.
Όσον αφορά τα διόδια, ο κ. Χατζηδάκης διευκρίνισε ότι οι νέες συμβάσεις, που θα κατατεθούν στη Βουλή για τα έργα, δεν προβλέπουν αναπροσαρμογή προς τα πάνω των τελών διέλευσης.
Το έργο
Η σύμβαση του έργου περιλαμβάνει την κατασκευή των νέων Τμημάτων αυτοκινητοδρόμου Ευαγγελισμός – Ραψάνη και Πλαταμώνας – Σκοτίνα. Με την κατασκευή του νέου τμήματος Ευαγγελισμός – Ραψάνη, μήκους 11 χλμ παρακάμπτεται η κοιλάδα των Τεμπών μέσω των διπλών σηράγγων Τ1 (μήκους 2000 μ.) και Τ2 (μήκους 6.000 μέτρων).
Με την κατασκευή του νέου τμήματος Πλαταμώνας – Σκοτίνα, μήκους 14 χλμ, παρακάμπτονται οι επικίνδυνες στροφές στην περιοχή του Παντελεήμονα Πιερίας μέσω των σηράγγων Τ3, μήκους 2.700 μ.
Μέχρι σήμερα έχουν ολοκληρωθεί στο σύνολό τους οι εργασίες Πολιτικού Μηχανικού στις σήραγγες Τ1 και Τ2 και κατασκευάζονται (ήδη έχει ολοκληρωθεί το 50%) οι εργασίες Ηλεκτρομηχανολογικών Εγκαταστάσεων στις σήραγγες αυτές.
Οι εργασίες Πολιτικού Μηχανικού στις σήραγγες Τ3 είναι κατά 75% ολοκληρωμένες. Απομένει προς διάνοιξη τμήμα μήκους 350 μέτρων περίπου.
Μετά την υπογραφή, την 12-4-2013, της Συμφωνίας μεταξύ του Δημοσίου και Παραχωρησιούχου / Κατασκευαστή και σε συνδυασμό με την αποπληρωμή, στο τέλος του 2012, εκτελεσμένων εργασιών κατασκευής της λωρίδας έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) στις σήραγγες, έχει επέλθει πλήρης επανεκκίνηση των κατασκευαστικών δραστηριοτήτων σε όλα τα μέτωπα του Έργου.
Συγκεκριμένα εκτελούνται :
• Εργασίες οδοποιίας στο τμήμα μεταξύ των σηράγγων Τ1 και Τ2 μήκους 1 χλμ.
• Εργασίες κατασκευής κτιρίου Ελέγχου της σήραγγας Τ2
• Κατασκευή κτιρίων εξαερισμού της σήραγγας Τ2 (βόρειο και νότιο).
• Εργασίες κατασκευής οδικού τμήματος εκατέρωθεν της νέας γέφυρας του ποταμού Πηνειού, μήκους 220 μέτρων.
• Εργασίες κατασκευής οδικών τμημάτων εκατέρωθεν της γέφυρας Β460 του ΟΣΕ.
• Χωματουργικές εργασίες στην περιοχή του Ανισόπεδου Κόμβο Ραψάνης.
• Εργασίες διάνοιξης και τελικών επενδύσεων στα νότια μέτωπα της σήραγγας Παντελεήμονα. Στα βόρεια μέτωπα της σήραγγας αυτής γίνονται προπαρασκευαστικές εργασίες για την ολοκλήρωση της υπόγειας διάνοιξης σε 350 μέτρων.
• Εργασίες κατασκευής της γέφυρας Β560 και οδοποιίας στο τμήμα βορείως των σηράγγων Παντελεήμονα στην περιοχή Σκοτίνας.
Ήδη έχει ολοκληρωθεί περίπου το 72% του φυσικού αντικειμένου του Έργου.
Με βάση το εγκεκριμένο πλέον χρονοδιάγραμμα, η ολοκλήρωση των νέων Τμημάτων του αυτοκινητοδρόμου Ευαγγελισμός – Ραψάνη και Πλαταμώνας – Σκοτίνα προβλέπεται στο τέλος Μαίου του 2015.
Μετά την παράδοση των προαναφερόμενων νέων Τμημάτων του αυτοκινητοδρόμου και σε συνδυασμό με την επανέναρξη των εργασιών κατασκευής της Παράκαμψης Στυλίδας (το περασμένο φθινόπωρο) και του Ανισόπεδου Κόμβου Ροδίτσας στην περιοχή Λαμίας, ολοκληρώνεται ο αυτοκινητόδρομος Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
Ας σημειωθεί ότι στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου συμμετέχουν με 35% η Hochtief Solutions, με 20% η Άκτωρ παραχωρήσεις, με 16,25% η J&P Άβαξ, με 13,75% η Vinci Concessions, με 10% η ΑΕΓΕΚ και με 5% η Αθηνά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου