κείμενο από το ypodomes.com
Νέος μήνας, νέες υποχρεώσεις, νέος Υπουργός. Μεγάλες είναι οι προσδοκίες που υπάρχουν στο Υπουργείο Υποδομών. Μία μεγάλη συζήτηση που δεν έχει γίνει εδώ και τουλάχιστον 3 χρόνια είναι τι μέλλει γενέσθαι με την ανάπτυξη του δικτύου των μέσων σταθερής τροχιάς της πρωτεύουσας.
Τις επόμενες εβδομάδες θα λειτουργήσει η επέκταση προς Ελληνικό και τον Σεπτέμβριο θα λειτουργήσει η επέκταση προς Χαϊδάρι. Υπό κατασκευή είναι η επέκταση από το Χαϊδάρι στο κέντρο του Πειραιά και η επέκταση του Τραμ από το Φάληρο στον Πειραιά. Αυτά είναι δύο έργα που τα περιμέναμε πριν πολλά χρόνια αλλά πλέον είναι υπό κατασκευή.
Αυτό που είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό και το επισημαίνω είναι ότι ο σχεδιασμός για την επόμενη μέρα είναι ιδιαίτερα πίσω. Αυτό είναι κάτι το οποίο δεν είναι προς όφελος της πόλης και των πολιτών της.
Στο Μετρό τα χρόνια περνούν και η ανάπτυξης της 4ης γραμμής παραμένει εξαγγελία. Στην Αττικό Μετρό δηλώνουν έτοιμοι να προχωρήσουν στην κατασκευή του τμήματος Άλσος-Βείκου- Ευαγγελισμός όμως στο Υπουργείο ΠΟΜΕΔΙ δείχνουν προς το επόμενο ΕΣΠΑ για χρηματοδότηση, άρα θα πρέπει να περιμένουμε τουλάχιστον δύο χρόνια μέχρι το έργο να δημοπρατηθεί.
Στα σχέδια του Τραμ υπάρχει η επέκταση προς την Πατησίων (που συνδυάζεται με την πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου) μήκους 2,2χλμ και μία μικρή επέκταση προς την Λ.Βουλιαγμένης στο ύψος της Αργυρούπολης με μήκος 1,1χλμ. Αυτά τα δύο έργα εμφανίζονται επίσης ώριμα, αλλά και πάλι φαίνεται ότι θα τα δούμε να κατασκευάζονται με το νέο ΕΣΠΑ.
Αν ρίξουμε και μία ματιά στον Προαστιακό της Αθήνας τότε θα δούμε πως εδώ τα πράγματα είναι πολύ πιο πίσω. Σήμερα λειτουργεί ένα κουτσό τμήμα με αραιά δρομολόγια, η ηλεκτροκίνηση υπάρχει μόνο στο τμήμα Κιάτο-Άνω Λιόσια-Αεροδρόμιο. Το τμήμα ΣΚΑ-Αθήνα-Πειραιάς παραμένει χωρίς ηλεκτροκίνηση και με λειψούς σταθμούς.
Εδώ πρέπει να ενεργοποιηθεί η εργολαβία-σκούπα στο τμήμα Πειραιάς-Αθήνα-3 Γέφυρες, να γίνουν πιο πολλά τα αστικά δρομολόγια και να προωθηθεί η επέκταση προς Λαύριο. Όλα αυτά για να γίνουν πρέπει να τρέξουν ταυτόχρονα πολλά πράγματα.
Πως θα είμαστε σίγουροι πόσα και πότε από τα παραπάνω έργα θα τα δούμε να υλοποιούνται; Δεν θέλω να είμαι «προπέτης» αλλά έχω την αίσθηση πως με το τρέχον ΕΣΠΑ να τελειώνει (δεν προλαβαίνουν άλλα έργα να ενταχθούν) και το νέο ΕΣΠΑ να βρίσκεται σε εμβρυακή κατάσταση δύσκολα θα τα δούμε να κατασκευάζονται σύντομα.
Μεγάλο ρόλο θα παίξει φυσικά και κατά πόσο η νέα ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών που έγινε και πάλι αυτόνομο θα βάλει προτεραιότητες και θα επιδιώξει την προώθηση των παραπάνω άμεσων αναγκών των μέσων σταθερής τροχιάς της πόλης. Τις επόμενες μέρες θα δούμε λοιπόν κατά πόσο αυτό θα είναι ρεαλιστικό..
Νέος μήνας, νέες υποχρεώσεις, νέος Υπουργός. Μεγάλες είναι οι προσδοκίες που υπάρχουν στο Υπουργείο Υποδομών. Μία μεγάλη συζήτηση που δεν έχει γίνει εδώ και τουλάχιστον 3 χρόνια είναι τι μέλλει γενέσθαι με την ανάπτυξη του δικτύου των μέσων σταθερής τροχιάς της πρωτεύουσας.
Τις επόμενες εβδομάδες θα λειτουργήσει η επέκταση προς Ελληνικό και τον Σεπτέμβριο θα λειτουργήσει η επέκταση προς Χαϊδάρι. Υπό κατασκευή είναι η επέκταση από το Χαϊδάρι στο κέντρο του Πειραιά και η επέκταση του Τραμ από το Φάληρο στον Πειραιά. Αυτά είναι δύο έργα που τα περιμέναμε πριν πολλά χρόνια αλλά πλέον είναι υπό κατασκευή.
Αυτό που είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό και το επισημαίνω είναι ότι ο σχεδιασμός για την επόμενη μέρα είναι ιδιαίτερα πίσω. Αυτό είναι κάτι το οποίο δεν είναι προς όφελος της πόλης και των πολιτών της.
Στο Μετρό τα χρόνια περνούν και η ανάπτυξης της 4ης γραμμής παραμένει εξαγγελία. Στην Αττικό Μετρό δηλώνουν έτοιμοι να προχωρήσουν στην κατασκευή του τμήματος Άλσος-Βείκου- Ευαγγελισμός όμως στο Υπουργείο ΠΟΜΕΔΙ δείχνουν προς το επόμενο ΕΣΠΑ για χρηματοδότηση, άρα θα πρέπει να περιμένουμε τουλάχιστον δύο χρόνια μέχρι το έργο να δημοπρατηθεί.
Στα σχέδια του Τραμ υπάρχει η επέκταση προς την Πατησίων (που συνδυάζεται με την πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου) μήκους 2,2χλμ και μία μικρή επέκταση προς την Λ.Βουλιαγμένης στο ύψος της Αργυρούπολης με μήκος 1,1χλμ. Αυτά τα δύο έργα εμφανίζονται επίσης ώριμα, αλλά και πάλι φαίνεται ότι θα τα δούμε να κατασκευάζονται με το νέο ΕΣΠΑ.
Αν ρίξουμε και μία ματιά στον Προαστιακό της Αθήνας τότε θα δούμε πως εδώ τα πράγματα είναι πολύ πιο πίσω. Σήμερα λειτουργεί ένα κουτσό τμήμα με αραιά δρομολόγια, η ηλεκτροκίνηση υπάρχει μόνο στο τμήμα Κιάτο-Άνω Λιόσια-Αεροδρόμιο. Το τμήμα ΣΚΑ-Αθήνα-Πειραιάς παραμένει χωρίς ηλεκτροκίνηση και με λειψούς σταθμούς.
Εδώ πρέπει να ενεργοποιηθεί η εργολαβία-σκούπα στο τμήμα Πειραιάς-Αθήνα-3 Γέφυρες, να γίνουν πιο πολλά τα αστικά δρομολόγια και να προωθηθεί η επέκταση προς Λαύριο. Όλα αυτά για να γίνουν πρέπει να τρέξουν ταυτόχρονα πολλά πράγματα.
Πως θα είμαστε σίγουροι πόσα και πότε από τα παραπάνω έργα θα τα δούμε να υλοποιούνται; Δεν θέλω να είμαι «προπέτης» αλλά έχω την αίσθηση πως με το τρέχον ΕΣΠΑ να τελειώνει (δεν προλαβαίνουν άλλα έργα να ενταχθούν) και το νέο ΕΣΠΑ να βρίσκεται σε εμβρυακή κατάσταση δύσκολα θα τα δούμε να κατασκευάζονται σύντομα.
Μεγάλο ρόλο θα παίξει φυσικά και κατά πόσο η νέα ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών που έγινε και πάλι αυτόνομο θα βάλει προτεραιότητες και θα επιδιώξει την προώθηση των παραπάνω άμεσων αναγκών των μέσων σταθερής τροχιάς της πόλης. Τις επόμενες μέρες θα δούμε λοιπόν κατά πόσο αυτό θα είναι ρεαλιστικό..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου