Κείμενο από το ypodomes.com
Με μεγάλο ενδιαφέρον περιμένουμε τις υπογραφές για την παραχώρηση του Ελληνικού. Το έργο που έχει χαρακτηριστεί από πολλούς ως η ναυαρχίδα της επιστροφής στην ανάπτυξη μέσα από τα δεκάδες κατασκευαστικά project που θα αναπτυχθούν μάλλον δεν έχουν άδικο.
Βέβαια, η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης δεν σημαίνει ότι θα δούμε μπουλντόζες αμέσως. Το πρώτο και πιο σοβαρό βήμα είναι η προετοιμασία όλων αυτών των έργων που θα ξεκινήσουν. Ο λόγος βέβαια για το απαραίτητο ξήλωμα του διαδρόμου προσαπογειώσεων που είναι ένα από τα μεγάλα προπαρασκευαστικά έργα αλλά ουσιαστικά είναι και ο χώρος που θα δώσει την θέση του στο νέο Μητροπολιτικό Πάρκο της πρωτεύουσας.
Το μεγάλο αυτό κατασκευαστικό εγχείρημα αναμένεται να ξεκινήσει τουλάχιστον ένα χρόνο μετά τις υπογραφές, όμως δεν αποκλείονται και ευχάριστες εκπλήξεις. Το θετικό είναι πως η δημιουργία του Μητροπολιτικού Πάρκου είναι από τις άμεσες προτεραιότητες του συνολικού project και ίσως μέχρι το 2018 να το δούμε να λειτουργεί.
Ενδιαφέρον προκαλεί και η αξιοποίηση των πλευρών που «ακουμπούν» στις 2 λεωφόρους των Νοτίων Προαστίων. Η υπογειοποίηση της Λ.Ποσειδώνος πρέπει να θεωρείται δεδομένη για να μπορέσουν να αναπτυχθούν άλλα κατασκευαστικά τμήματα του έργου καθώς αυτό το σημείο θα γίνει το τουριστικό θέρετρο της περιοχής με την πλαζ, την Μαρίνα και το Καζίνο.
Η Λεωφόρος Βουλιαγμένης πάλι βρίσκεται πάνω στα όρια της παραχώρησης και όπως παρατήρησα στα πρώτα σχέδια που δόθηκαν στην δημοσιότητα θα γίνουν εμπορικά κέντρα κυρίως, εκμεταλλευόμενη την παρουσία του Μετρό (σταθμοί ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ και ΕΛΛΗΝΙΚΟ) και του Τραμ που πρόκειται σύντομα να φτάσει στην Λ.Βουλιαγμένης.
Σε αυτό το τμήμα θα έχει μεγάλο κατασκευαστικό και αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον να δούμε τι κτίρια θα ανεγερθούν και αν θα ακολουθήσουν την φιλοσοφία των άλλων κτιρίων που υπάρχουν σήμερα στην Βουλιαγμένης ή θα έχουμε πιο μοντέρνα ή φουτουριστικά κτίρια.
Η αξιοποίηση του Ελληνικού θα φέρει ευεργετικά αποτελέσματα στην εμπορικότητα της περιοχής, θα προσελκύσει μεγάλες επενδύσεις θα εκτοξεύσει τον τουρισμό της Αθήνας μιας και πρόσφατες μελέτες έδειξαν ότι το Ελληνικό μπορεί να προσελκύσει μέχρι και 1 εκατομμύριο τουρίστες ετησίως.
Εδώ όμως προκύπτει και ένα σημαντικό ζήτημα: πως θα καταφέρει η Αθήνα ως πόλη να ανταπεξέλθει σε αυτόν τον νέο πόλο που δημιουργείται; Υπάρχουν αρκετές συγκοινωνιακές υποδομές;
Πως θα εξασφαλιστεί η σύνδεση με το Αεροδρόμιο Βενιζέλος, το λιμάνι του Πειραιά, τον ΚΣ.Σταθμό και το κέντρο της πόλης; Θα μπορέσει η σημερινή συγκοινωνιακή υποδομή να αντέξει όλο αυτόν τον όγκο ανθρώπων που θα χρειάζεται να μετακινούνται;
Αυτά τα ερωτήματα είναι σημαντικό όχι μόνο να απαντηθούν, αλλά να μελετηθούν, να συζητηθούν και πάρουμε αποφάσεις σημαντικές για την βιώσιμη κινητικότητα της περιοχής που μπορεί να φέρει κατασκευαστική Άνοιξη αλλά να επιβαρύνει πολλαπλάσια τις συγκοινωνιακές υποδομές της περιοχές.
Κατά την άποψη μου είναι πλήρως απαραίτητη σε βάθος πενταετίας να ξεκινήσει η κατασκευή τόσο της Σήραγγας Βουλιαγμένης προς τα Μεσόγεια και το Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος όσο και το λιμάνι του Πειραιά. Ίσως θα έπρεπε να διερευνηθεί η δημιουργία μιας γραμμής μέσου σταθερής τροχιάς που να ξεκινά από τον Πειραιά, να διασχίζει τα Νότια Προάστια και μέσω Ελληνικού και Αργυρούπολης να φτάνει στο Κορωπί και το Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος.
Φυσικά είναι απαραίτητο να υπάρξει και αναβάθμιση του οδικού τμήματος της παραλιακής Λεωφόρου Βουλιαγμένης από το Φάληρο μέχρι το Ελληνικό για να μπορέσει να αντέξει του μελλοντικούς κυκλοφοριακούς φόρτους από την λειτουργία αυτής της νέας πόλης μέσα στην πόλη.
Αρκεί να μην καταφέρουμε να δημιουργήσουμε πρώτα το πρόβλημα πριν τρέξουμε πίσω από αυτό.
Εύχομαι σε όλους, Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση με υγεία και αγάπη
Με μεγάλο ενδιαφέρον περιμένουμε τις υπογραφές για την παραχώρηση του Ελληνικού. Το έργο που έχει χαρακτηριστεί από πολλούς ως η ναυαρχίδα της επιστροφής στην ανάπτυξη μέσα από τα δεκάδες κατασκευαστικά project που θα αναπτυχθούν μάλλον δεν έχουν άδικο.
Βέβαια, η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης δεν σημαίνει ότι θα δούμε μπουλντόζες αμέσως. Το πρώτο και πιο σοβαρό βήμα είναι η προετοιμασία όλων αυτών των έργων που θα ξεκινήσουν. Ο λόγος βέβαια για το απαραίτητο ξήλωμα του διαδρόμου προσαπογειώσεων που είναι ένα από τα μεγάλα προπαρασκευαστικά έργα αλλά ουσιαστικά είναι και ο χώρος που θα δώσει την θέση του στο νέο Μητροπολιτικό Πάρκο της πρωτεύουσας.
Το μεγάλο αυτό κατασκευαστικό εγχείρημα αναμένεται να ξεκινήσει τουλάχιστον ένα χρόνο μετά τις υπογραφές, όμως δεν αποκλείονται και ευχάριστες εκπλήξεις. Το θετικό είναι πως η δημιουργία του Μητροπολιτικού Πάρκου είναι από τις άμεσες προτεραιότητες του συνολικού project και ίσως μέχρι το 2018 να το δούμε να λειτουργεί.
Ενδιαφέρον προκαλεί και η αξιοποίηση των πλευρών που «ακουμπούν» στις 2 λεωφόρους των Νοτίων Προαστίων. Η υπογειοποίηση της Λ.Ποσειδώνος πρέπει να θεωρείται δεδομένη για να μπορέσουν να αναπτυχθούν άλλα κατασκευαστικά τμήματα του έργου καθώς αυτό το σημείο θα γίνει το τουριστικό θέρετρο της περιοχής με την πλαζ, την Μαρίνα και το Καζίνο.
Η Λεωφόρος Βουλιαγμένης πάλι βρίσκεται πάνω στα όρια της παραχώρησης και όπως παρατήρησα στα πρώτα σχέδια που δόθηκαν στην δημοσιότητα θα γίνουν εμπορικά κέντρα κυρίως, εκμεταλλευόμενη την παρουσία του Μετρό (σταθμοί ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ και ΕΛΛΗΝΙΚΟ) και του Τραμ που πρόκειται σύντομα να φτάσει στην Λ.Βουλιαγμένης.
Σε αυτό το τμήμα θα έχει μεγάλο κατασκευαστικό και αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον να δούμε τι κτίρια θα ανεγερθούν και αν θα ακολουθήσουν την φιλοσοφία των άλλων κτιρίων που υπάρχουν σήμερα στην Βουλιαγμένης ή θα έχουμε πιο μοντέρνα ή φουτουριστικά κτίρια.
Η αξιοποίηση του Ελληνικού θα φέρει ευεργετικά αποτελέσματα στην εμπορικότητα της περιοχής, θα προσελκύσει μεγάλες επενδύσεις θα εκτοξεύσει τον τουρισμό της Αθήνας μιας και πρόσφατες μελέτες έδειξαν ότι το Ελληνικό μπορεί να προσελκύσει μέχρι και 1 εκατομμύριο τουρίστες ετησίως.
Εδώ όμως προκύπτει και ένα σημαντικό ζήτημα: πως θα καταφέρει η Αθήνα ως πόλη να ανταπεξέλθει σε αυτόν τον νέο πόλο που δημιουργείται; Υπάρχουν αρκετές συγκοινωνιακές υποδομές;
Πως θα εξασφαλιστεί η σύνδεση με το Αεροδρόμιο Βενιζέλος, το λιμάνι του Πειραιά, τον ΚΣ.Σταθμό και το κέντρο της πόλης; Θα μπορέσει η σημερινή συγκοινωνιακή υποδομή να αντέξει όλο αυτόν τον όγκο ανθρώπων που θα χρειάζεται να μετακινούνται;
Αυτά τα ερωτήματα είναι σημαντικό όχι μόνο να απαντηθούν, αλλά να μελετηθούν, να συζητηθούν και πάρουμε αποφάσεις σημαντικές για την βιώσιμη κινητικότητα της περιοχής που μπορεί να φέρει κατασκευαστική Άνοιξη αλλά να επιβαρύνει πολλαπλάσια τις συγκοινωνιακές υποδομές της περιοχές.
Κατά την άποψη μου είναι πλήρως απαραίτητη σε βάθος πενταετίας να ξεκινήσει η κατασκευή τόσο της Σήραγγας Βουλιαγμένης προς τα Μεσόγεια και το Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος όσο και το λιμάνι του Πειραιά. Ίσως θα έπρεπε να διερευνηθεί η δημιουργία μιας γραμμής μέσου σταθερής τροχιάς που να ξεκινά από τον Πειραιά, να διασχίζει τα Νότια Προάστια και μέσω Ελληνικού και Αργυρούπολης να φτάνει στο Κορωπί και το Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος.
Φυσικά είναι απαραίτητο να υπάρξει και αναβάθμιση του οδικού τμήματος της παραλιακής Λεωφόρου Βουλιαγμένης από το Φάληρο μέχρι το Ελληνικό για να μπορέσει να αντέξει του μελλοντικούς κυκλοφοριακούς φόρτους από την λειτουργία αυτής της νέας πόλης μέσα στην πόλη.
Αρκεί να μην καταφέρουμε να δημιουργήσουμε πρώτα το πρόβλημα πριν τρέξουμε πίσω από αυτό.
Εύχομαι σε όλους, Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση με υγεία και αγάπη
1 σχόλιο:
Δεν έχω καταλάβει ακόμη αν ο αρθογράφος συνειδητοποίησε ότι μας οδηγεί και σε υψηλής διανόησης στοχασμούς και συνειρμούς, αν δηλαδή θα συνδεθεί η Αθήνα με το καζίνο και την ιδιωτική παραλία ενός νέου Μall ή για το τι θα προβλήματα θα δημιουργήσει στις υποδομές της Αθήνας και όλης της Ελλάδος το ξεπούλημα του ελληνικού έναντι πινακίου φακής. Γιατί και δεν κάνω λάθος μέσα στην εκποιηθεισα έκταση υπάρχουν αναντικατάστατες υποδομές μέσων μαζικής μεταφοράς, που κανένας και ειδικά το αρμόδιο υπουργείο δεν έχει ανακοινώσει τίποτα για την τύχη τους. Και για να το εξηγήσουμε πιο λιανά περιέχει το ένα και μοναδικό αμαξοστάσιο του τραμ που εξυπηρετεί Αθήνα , παραλιακή και μελλοντικώς το κέντρο του Πειραιά και το μεγαλύτερο αμαξοστάσιο λεωφορείων στην Αττική που καλύπτει την μισή Αθήνα και όλα τα νότια προάστια.
Και μάλλον κανείς δεν ξέρει αφού το υπουργείο ακόμα δεν έχει τολμήσει να ανακοινώσει τα αποτέλεσμα της συγκοινωνιακής μελέτης που ανεθεσε για το μελλοντικό κλείσιμο των εγκαταστάσεων τους.
Αυτό στην Ελλάδα ονομάζεται διαχείριση υποδομών .Πράτα αποφασίζω και μετά σχεδιάζω
Μήπως κανένα άλλος φορέας ξέρει; μήπως ο ΟΑΣΑ μήπως η θειά μου στο χωριό;
Επί τη ευκαιρία μήπως μπορεί ψάξει λίγο και να μας απαντήσει κανένας ειδικός και για τις εγκαταστάσεις της ΥΠΑ, που συντονίζουν όλες τις συγκοινωνίες στον ελληνικό εναέριο χώρο αφού τις πουλήσαμε και αυτές, αν θα τις αναθέσουμε στο τουρκικό FIR η θα τις πάρει μαζί με τα υπόλοιπα σπίτι του ο υπουργός;
Την ημέρα τα βγάζω την νύχτα τα βάζω, τι έχουν τα έρμα και ψωφάνε.
Δημοσίευση σχολίου