κείμενο από το ypodomes.com
Συνεχίζονται με αμείωτους ρυθμούς τα έργα αναβάθμισης της Δυτικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης σε κλειστό αυτοκινητόδρομο και μαζί η ταλαιπωρία των οδηγών. Αυτή την εποχή το έργο εισέρχεται στην πλέον δύσκολη φάση του καθώς οι εργασίες πραγματοποιούνται σε ένα «ζωντανό» οδικό άξονα, ο οποίος είναι η ραχοκοκαλιά των μετακινήσεων στην ευρύτερη Θεσσαλονίκη.
Το έργο που είναι χωρισμένο σε 3 διαφορετικές εργολαβίες ξεκινά από τον Ανισόπεδο Κόμβο 16 και φτάνει μέχρι τον Ανισόπεδο Κόμβο της Ευκαρπίας. Το πρώτο έργο που φορέας υλοποίησης είναι η Περιφέρεια Θεσσαλονίκης είναι η κατασκευή του θηριώδους Ανισόπεδου Κόμβου 16.
Κατασκευάζονται 9 γέφυρες, οι 3 στην διασταύρωση του ΠΑΘΕ με την εσωτερική περιφερειακή, η μία πάνω από την εσωτερική περιφερειακή (επί της οδού Πόντου, διπλής κυκλοφορίας) και οι υπόλοιπες 5 γέφυρες πάνω από τον σωληνοδιάδρομο των ΕΛ.ΠΕ. Τέλος στο αντικείμενο περιλαμβάνονται έργα αποχέτευσης - αποστράγγισης που γίνονται με επενδεδυμένες τάφρους, όπου απορρέουν οι αποχετεύσεις των γεφυρών και του παράπλευρου δικτύου.
Εδώ το κατασκευαστικό αντικείμενο έχει προχωρήσει αρκετά και ήδη όποιος κυκλοφορεί στην περιοχή βλέπει πόσο ογκώδες είναι το συγκεκριμένο έργο. Εδώ δεν παρατηρούνται σημαντικά προβλήματα και αν δεν έχουμε προβλήματα στο μέλλον, το έργο θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2015.
Την ίδια περίοδο αναμένεται να ολοκληρωθούν και οι άλλες 2 εργολαβίες που φορέας υλοποίησης είναι η Εγνατία Οδός ΑΕ. Εδώ τα έργα πραγματοποιούνται στον κυρίως αστικό ιστό οπότε συναντάμε και περισσότερες αντιξοότητες.
Εδώ και αρκετούς μήνες πραγματοποιούνται αρχαιολογικές τομές αλλά για καλή τύχη του έργου δεν έχει βρεθεί κάτι που να δημιουργήσει θέματα στην εξέλιξη των έργων. Εξίσου ομαλά κινούνται οι απαλλοτριώσεις που είναι απαραίτητες και δεν χρίζουν προσοχής.
Το σημαντικότερο θέμα είναι η μετατόπιση των δικτύων κοινής ωφέλειας και κυρίως του αγωγού της ΕΥΑΘ που συναντάται σε αρκετά σημεία του έργου με σημαντικότερη την περιοχή του Ευόσμου και πλησίον της Μοναστηρίου.
Εδώ θα απαιτηθεί μία μικρή δημοπράτηση από την Εγνατία για να ολοκληρωθεί η μετατόπιση του αγωγού. Το κόστος του έργου πιστεύεται πως θα κυμανθεί γύρω στα 2εκ.ευρώ. με διάρκεια περίπου 6 μήνες.
Τα κυρίως κατασκευαστικά έργα δεν έχουν ακόμα γίνει αντιληπτά, όμως αυτό πρόκειται να γίνει τους επόμενους μήνες. Ο αρχικός στόχος των 2 εργολαβιών, (Α/Κ16-Εύοσμος και Εύοσμος-Ευκαρπία) παραμένει ο ίδιος, δηλαδή να ολοκληρωθούν στα τέλη του 2015.
Με την ολοκλήρωση και των 3 έργων από τις αρχές του 2016, ο οδηγός θα μπορεί να εισέρχεται στην Περιφερειακή από την περιοχή της Λαχαναγοράς και σε ένα άνετο, ασφαλές, κλειστό αυτοκινητόδρομο να διανύσει τα συνολικά 22 χιλιόμετρα του δρόμου σε περίπου 15 λεπτά.
Σήμερα με τα μποτιλιαρίσματα να είναι ένα καθημερινό φαινόμενο, η διαδρομή πολλές φορές υπερβαίνει τα 45 λεπτά, ακόμα και 1 ώρα.
Συνεχίζονται με αμείωτους ρυθμούς τα έργα αναβάθμισης της Δυτικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης σε κλειστό αυτοκινητόδρομο και μαζί η ταλαιπωρία των οδηγών. Αυτή την εποχή το έργο εισέρχεται στην πλέον δύσκολη φάση του καθώς οι εργασίες πραγματοποιούνται σε ένα «ζωντανό» οδικό άξονα, ο οποίος είναι η ραχοκοκαλιά των μετακινήσεων στην ευρύτερη Θεσσαλονίκη.
Το έργο που είναι χωρισμένο σε 3 διαφορετικές εργολαβίες ξεκινά από τον Ανισόπεδο Κόμβο 16 και φτάνει μέχρι τον Ανισόπεδο Κόμβο της Ευκαρπίας. Το πρώτο έργο που φορέας υλοποίησης είναι η Περιφέρεια Θεσσαλονίκης είναι η κατασκευή του θηριώδους Ανισόπεδου Κόμβου 16.
Κατασκευάζονται 9 γέφυρες, οι 3 στην διασταύρωση του ΠΑΘΕ με την εσωτερική περιφερειακή, η μία πάνω από την εσωτερική περιφερειακή (επί της οδού Πόντου, διπλής κυκλοφορίας) και οι υπόλοιπες 5 γέφυρες πάνω από τον σωληνοδιάδρομο των ΕΛ.ΠΕ. Τέλος στο αντικείμενο περιλαμβάνονται έργα αποχέτευσης - αποστράγγισης που γίνονται με επενδεδυμένες τάφρους, όπου απορρέουν οι αποχετεύσεις των γεφυρών και του παράπλευρου δικτύου.
Εδώ το κατασκευαστικό αντικείμενο έχει προχωρήσει αρκετά και ήδη όποιος κυκλοφορεί στην περιοχή βλέπει πόσο ογκώδες είναι το συγκεκριμένο έργο. Εδώ δεν παρατηρούνται σημαντικά προβλήματα και αν δεν έχουμε προβλήματα στο μέλλον, το έργο θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2015.
Την ίδια περίοδο αναμένεται να ολοκληρωθούν και οι άλλες 2 εργολαβίες που φορέας υλοποίησης είναι η Εγνατία Οδός ΑΕ. Εδώ τα έργα πραγματοποιούνται στον κυρίως αστικό ιστό οπότε συναντάμε και περισσότερες αντιξοότητες.
Εδώ και αρκετούς μήνες πραγματοποιούνται αρχαιολογικές τομές αλλά για καλή τύχη του έργου δεν έχει βρεθεί κάτι που να δημιουργήσει θέματα στην εξέλιξη των έργων. Εξίσου ομαλά κινούνται οι απαλλοτριώσεις που είναι απαραίτητες και δεν χρίζουν προσοχής.
Το σημαντικότερο θέμα είναι η μετατόπιση των δικτύων κοινής ωφέλειας και κυρίως του αγωγού της ΕΥΑΘ που συναντάται σε αρκετά σημεία του έργου με σημαντικότερη την περιοχή του Ευόσμου και πλησίον της Μοναστηρίου.
Εδώ θα απαιτηθεί μία μικρή δημοπράτηση από την Εγνατία για να ολοκληρωθεί η μετατόπιση του αγωγού. Το κόστος του έργου πιστεύεται πως θα κυμανθεί γύρω στα 2εκ.ευρώ. με διάρκεια περίπου 6 μήνες.
Τα κυρίως κατασκευαστικά έργα δεν έχουν ακόμα γίνει αντιληπτά, όμως αυτό πρόκειται να γίνει τους επόμενους μήνες. Ο αρχικός στόχος των 2 εργολαβιών, (Α/Κ16-Εύοσμος και Εύοσμος-Ευκαρπία) παραμένει ο ίδιος, δηλαδή να ολοκληρωθούν στα τέλη του 2015.
Με την ολοκλήρωση και των 3 έργων από τις αρχές του 2016, ο οδηγός θα μπορεί να εισέρχεται στην Περιφερειακή από την περιοχή της Λαχαναγοράς και σε ένα άνετο, ασφαλές, κλειστό αυτοκινητόδρομο να διανύσει τα συνολικά 22 χιλιόμετρα του δρόμου σε περίπου 15 λεπτά.
Σήμερα με τα μποτιλιαρίσματα να είναι ένα καθημερινό φαινόμενο, η διαδρομή πολλές φορές υπερβαίνει τα 45 λεπτά, ακόμα και 1 ώρα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου