κείμενο από το ypodomes.com
Για το μεγαλύτερο οδικό έργο της της τρέχουσας δεκαετίας το Πάτρα-Πύργος μίλησε ο Υπουργός Υποδομών, Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, απαντώντας στον βουλευτή Νίκο Νικολόπουλο. Όπως υπερτόνισε "όσο υπάρχει στο Υπουργείο η δική μου παρουσία, οι εκβιαστές δεν θα πάρουν ποτέ ούτε ένα ευρώ. Όπως, επίσης -επειδή το θέλετε κι εσείς- δεν θα πάρει κανείς που δεν το δικαιούται ούτε ένα ευρώ παραπάνω όσο είμαι εγώ στο Υπουργείο. Αυτό να το έχετε υπόψη σας".
Μιλώντας συγκεκριμένα για το έργο Πάτρα-Πύργος, βγήκαν πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες για το ίδιο το έργο και τα χαρακτηριστικά του. Σημείωσε πως το τελικό κόστος θα είναι μικρότερο από 340εκ.ευρώ.
Ενδιαφέροντα στοιχεία είναι επίσης πως: α) το έργο θα είναι κατά 90% σε νέα χάραξη, β) Ουσιαστικά ο νέος άξονας Πάτρα-Πύργος δεν ακουμπάει στον παλιό άξονα αλλά θα είναι 5 χιλιόμετρα ανατολικότερα, γ) Μέσα στην εργολαβία έχει προβλεφθεί να συνδεθεί και ο Άραξος και η βιομηχανική περιοχή με το νέο οδικό αξονα.
ΟΧΙ ΔΙΟΔΙΑ
Σε ό,τι αφορά αυτό καθ’ αυτό το δρόμο, δεν θα υπάρξουν διόδια, δηλαδή στο δρόμο Πάτρας-Πύργου. Δεύτερον, θα γίνει συνδετήριος, πλήρης, κανονικός δρόμος μεταξύ του δρόμου αυτού και της βιομηχανικής περιοχής. Επίσης, θα γίνει συνδετήριος άξονας Πάτρας-Πύργου-Αράξου.
Στην απάντηση του κου Χρυσοχοϊδη έγινε επίσης γνωστό το πως προχώρησε η δημοπράτηση του έργου με συναίνερση. Όπως είπε "στη Βουλή, όλοι οι Βουλευτές, όλων των κομμάτων, ψήφισαν το άρθρο 5 του ν.4219/2013. Στο συγκεκριμένο άρθρο ο οδικός άξονας «Αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα» χαρακτηρίζεται ως έργο υποδομής και άμεσης προτεραιότητας, προκειμένου, αμέσως μετά την εξαίρεσή του από τη Σύμβαση Παραχώρησης του Έργου να προκηρυχθεί κατά προτεραιότητα ως δημόσιο έργο. Ενώ λίγο παρακάτω, παράγραφος 1, «το τμήμα από τον κόμβο Μιντιλογλίου, δηλαδή μετά το πέρας της παράκαμψης Πάτρας μέχρι τον Πύργο, θα κατασκευαστεί με μελέτες του παραχωρησιούχου".
ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ
Αναφερόμενος στο τελικό κόστος της δημοπράτησης είπε πως "το Φεβρουάριο του 2014 οι υπηρεσίες του Υπουργείου ζήτησαν την ένταξη του έργου στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Εμπροσθοβαρώς, γιατί δεσμευθήκαμε εδώ στην Επιτροπή και γιατί το λέει ο νόμος «κατά προτεραιότητα». Πριν την πλήρη έγκριση του νέου συγχρηματοδοτούμενου προγράμματος, προκειμένου να υλοποιηθεί η δέσμευση του νόμου, εστάλη στο Υπουργείο Ανάπτυξης για να πάρουμε ένα ενάριθμο έργο βάζοντας τον ενδεικτικό προϋπολογισμό των 340 εκατομμυρίων ευρώ. Πολύ σωστά και πολύ έντιμα έκανε η υπηρεσία. Στο μεταξύ ζήτησε η υπηρεσία, όπως ορίζει ο νόμος, το εδάφιο α του άρθρου 5, τις μελέτες του 2006, να τις επικαιροποιήσουν ως προς τις ποσότητες. Είναι ακριβές λοιπόν, αυτό που είπα ότι υπάρχουν πλήρεις μελέτες.
Βγαίνει δημόσιο έργο, υπάρχει άλλο τιμολόγιο. Στα τιμολόγια του δημοσίου, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, υπάρχουν 9% απρόβλεπτες δαπάνες επί του συνόλου των εργασιών. Στην περίπτωσή μας υπάρχουν και 15 εκατομμύρια επιπλέον για τη νέα κατηγορία, το νέο είδος στηθαίων ασφαλείας, καλύτερης ποιότητας που απαιτείται. Είκοσι εννιά και δεκαπέντε λοιπόν, μας κάνουν σαράντα τέσσερα εκατομμύρια επιπλέον.
Τι προβλέπει, λοιπόν, ο νόμος; Ο ν. 3669/2008 προβλέπει συγκεκριμένο τιμολόγιο εργασιών, προβλέπει 29 εκατομμύρια απρόβλεπτα, προβλέπει 15 εκατομμύρια για τα καινούργια στηθαία ασφαλείας.
...Αποφασίστηκε να γίνει δημοπράτηση του έργου με κατ’ αποκοπήν τίμημα. Και αυτό τι σημαίνει, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι; Ότι 29 εκατομμύρια δεν θα καταβληθούν. Γι’ αυτό αγαπάμε, σεβόμαστε και τιμάμε τον ιδρώτα του ελληνικού λαού.
Θέλω, λοιπόν, επειδή αυτό που λέω γράφεται στα Πρακτικά, να σας πω το εξής: το κόστος θα είναι μικρότερο από τα 340 εκατομμύρια, με 15 εκατομμύρια επιπλέον καινούργια στηθαία ασφαλείας, που είναι μία δαπάνη η οποία δεν μπορεί να αποφευχθεί λόγω του νέου κανονισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής."
Για το μεγαλύτερο οδικό έργο της της τρέχουσας δεκαετίας το Πάτρα-Πύργος μίλησε ο Υπουργός Υποδομών, Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, απαντώντας στον βουλευτή Νίκο Νικολόπουλο. Όπως υπερτόνισε "όσο υπάρχει στο Υπουργείο η δική μου παρουσία, οι εκβιαστές δεν θα πάρουν ποτέ ούτε ένα ευρώ. Όπως, επίσης -επειδή το θέλετε κι εσείς- δεν θα πάρει κανείς που δεν το δικαιούται ούτε ένα ευρώ παραπάνω όσο είμαι εγώ στο Υπουργείο. Αυτό να το έχετε υπόψη σας".
Μιλώντας συγκεκριμένα για το έργο Πάτρα-Πύργος, βγήκαν πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες για το ίδιο το έργο και τα χαρακτηριστικά του. Σημείωσε πως το τελικό κόστος θα είναι μικρότερο από 340εκ.ευρώ.
Ενδιαφέροντα στοιχεία είναι επίσης πως: α) το έργο θα είναι κατά 90% σε νέα χάραξη, β) Ουσιαστικά ο νέος άξονας Πάτρα-Πύργος δεν ακουμπάει στον παλιό άξονα αλλά θα είναι 5 χιλιόμετρα ανατολικότερα, γ) Μέσα στην εργολαβία έχει προβλεφθεί να συνδεθεί και ο Άραξος και η βιομηχανική περιοχή με το νέο οδικό αξονα.
ΟΧΙ ΔΙΟΔΙΑ
Σε ό,τι αφορά αυτό καθ’ αυτό το δρόμο, δεν θα υπάρξουν διόδια, δηλαδή στο δρόμο Πάτρας-Πύργου. Δεύτερον, θα γίνει συνδετήριος, πλήρης, κανονικός δρόμος μεταξύ του δρόμου αυτού και της βιομηχανικής περιοχής. Επίσης, θα γίνει συνδετήριος άξονας Πάτρας-Πύργου-Αράξου.
Στην απάντηση του κου Χρυσοχοϊδη έγινε επίσης γνωστό το πως προχώρησε η δημοπράτηση του έργου με συναίνερση. Όπως είπε "στη Βουλή, όλοι οι Βουλευτές, όλων των κομμάτων, ψήφισαν το άρθρο 5 του ν.4219/2013. Στο συγκεκριμένο άρθρο ο οδικός άξονας «Αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα» χαρακτηρίζεται ως έργο υποδομής και άμεσης προτεραιότητας, προκειμένου, αμέσως μετά την εξαίρεσή του από τη Σύμβαση Παραχώρησης του Έργου να προκηρυχθεί κατά προτεραιότητα ως δημόσιο έργο. Ενώ λίγο παρακάτω, παράγραφος 1, «το τμήμα από τον κόμβο Μιντιλογλίου, δηλαδή μετά το πέρας της παράκαμψης Πάτρας μέχρι τον Πύργο, θα κατασκευαστεί με μελέτες του παραχωρησιούχου".
ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ
Αναφερόμενος στο τελικό κόστος της δημοπράτησης είπε πως "το Φεβρουάριο του 2014 οι υπηρεσίες του Υπουργείου ζήτησαν την ένταξη του έργου στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Εμπροσθοβαρώς, γιατί δεσμευθήκαμε εδώ στην Επιτροπή και γιατί το λέει ο νόμος «κατά προτεραιότητα». Πριν την πλήρη έγκριση του νέου συγχρηματοδοτούμενου προγράμματος, προκειμένου να υλοποιηθεί η δέσμευση του νόμου, εστάλη στο Υπουργείο Ανάπτυξης για να πάρουμε ένα ενάριθμο έργο βάζοντας τον ενδεικτικό προϋπολογισμό των 340 εκατομμυρίων ευρώ. Πολύ σωστά και πολύ έντιμα έκανε η υπηρεσία. Στο μεταξύ ζήτησε η υπηρεσία, όπως ορίζει ο νόμος, το εδάφιο α του άρθρου 5, τις μελέτες του 2006, να τις επικαιροποιήσουν ως προς τις ποσότητες. Είναι ακριβές λοιπόν, αυτό που είπα ότι υπάρχουν πλήρεις μελέτες.
Βγαίνει δημόσιο έργο, υπάρχει άλλο τιμολόγιο. Στα τιμολόγια του δημοσίου, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, υπάρχουν 9% απρόβλεπτες δαπάνες επί του συνόλου των εργασιών. Στην περίπτωσή μας υπάρχουν και 15 εκατομμύρια επιπλέον για τη νέα κατηγορία, το νέο είδος στηθαίων ασφαλείας, καλύτερης ποιότητας που απαιτείται. Είκοσι εννιά και δεκαπέντε λοιπόν, μας κάνουν σαράντα τέσσερα εκατομμύρια επιπλέον.
Τι προβλέπει, λοιπόν, ο νόμος; Ο ν. 3669/2008 προβλέπει συγκεκριμένο τιμολόγιο εργασιών, προβλέπει 29 εκατομμύρια απρόβλεπτα, προβλέπει 15 εκατομμύρια για τα καινούργια στηθαία ασφαλείας.
...Αποφασίστηκε να γίνει δημοπράτηση του έργου με κατ’ αποκοπήν τίμημα. Και αυτό τι σημαίνει, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι; Ότι 29 εκατομμύρια δεν θα καταβληθούν. Γι’ αυτό αγαπάμε, σεβόμαστε και τιμάμε τον ιδρώτα του ελληνικού λαού.
Θέλω, λοιπόν, επειδή αυτό που λέω γράφεται στα Πρακτικά, να σας πω το εξής: το κόστος θα είναι μικρότερο από τα 340 εκατομμύρια, με 15 εκατομμύρια επιπλέον καινούργια στηθαία ασφαλείας, που είναι μία δαπάνη η οποία δεν μπορεί να αποφευχθεί λόγω του νέου κανονισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής."
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου