κείμενο από το ypodomes.com
Μία χώρα ένα δίκτυο. Ακούγεται λίγο σαν διαφημιστικό σποτ κάποιας εταιρείας αλλά δεν θα χρειαστεί να περιμένουμε και πάρα πολύ για να γίνει αυτό πραγματικότητα στην Ελλάδα.
Σταδιακά από το τέλος του 2015 και μετά η χώρα μας, για πρώτη φορά στην ιστορία της θα διαθέτει ένα διαρκώς αυξανόμενο δίκτυο από αυτοκινητόδρομους, από τον Έβρο μέχρι τη Λακωνία. Θα είναι η πρώτη φορά που κάποιος θα εισέρχεται σε ένα κλειστό αυτοκινητόδρομο π.χ από την Καλαμάτα και χωρίς να βγει από αυτόν να φτάσει εύκολα, γρήγορα και με ασφάλεια π.χ στην Κοζάνη.
Η κατασκευή των αυτοκινητόδρομων είναι μία στρατηγική επιλογή, η οποία επί της ουσίας προσπαθεί να δημιουργήσει αυτό που στη Δυτική Ευρώπη υπάρχει ως κατάκτηση εδώ και χρόνια.
Η Εγνατία Οδός με τους κάθετους άξονες της, η Ιόνια Οδός, η Νέα Οδός, ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, ο Ε65, ο Μορέας και η Ολυμπία Οδός θα έχουν μία διασύνδεση που θα κάνει την Ελλάδα πιο προσβάσιμη παντού.
Το 2016 το 90% αυτού του δικτύου θα έχει ολοκληρωθεί και οι περισσότερες περιοχές της ηπειρωτικής Ελλάδας θα έχει πρόσβαση. Το 2020 όταν θα έχουν ολοκληρωθεί και τα τελευταία τμήματα του παζλ του δικτύου των αυτοκινητόδρομων (κυρίως στον Ε65 αλλά και σε κάποιους κάθετους της Εγνατίας) τότε θα έχουμε μία άλλη πραγματικότητα στις μετακινήσεις.
Αυτό που δημιουργεί ακόμα μεγαλύτερες ελπίδες είναι πως αυτοί οι δρόμοι θα συνδέονται με τα μεγάλα και μικρά λιμάνια και αεροδρόμια της χώρας. Αυτό για το εμπόριο είδαμε τι σημαίνει με την περίπτωση της COSCO στον Πειραιά.
Πολλές άλλες «COSCO» θα μπορέσουν να λειτουργήσουν βοηθώντας στην ανάπτυξη του εμπορίου, της βιομηχανίας, των μεταφορών κάνοντας την Ελλάδα ένα πολύτιμο hub για όλη την Ευρώπη.
ΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ
Μέχρι το καλοκαίρι θα λειτουργήσει ο άξονας Λεύκτρο-Σπάρτη του Μορέα. Στα τέλη του επόμενου έτους θα λειτουργήσουν τα 25 χιλιόμετρα του τμήματος Ευαγγελισμός-Σκοτίνα με τις 3 μεγάλες σήραγγες σε Τέμπη και Πλαταμώνα. Στο ίδιο διάστημα θα ολοκληρωθεί η Ολυμπία στο τμήμα Κόρινθος-Πάτρα, το τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα του Ε65, η Ιόνια Οδός πλην Κλόκοβας, τμήματα της Αμβρακίας Οδού και κάποια τμήματα καθέτων της Εγνατίας.
Το 2016 περιμένουμε να λειτουργήσει όλη η Αμβρακία Οδός και υπόλοιπα τμήματα των καθέτων της Εγνατίας Οδού. Το 2017 πιθανότατα θα δούμε να λειτουργεί η σήραγγα Κλόκοβας και το τμήμα Λαμία-Ξυνιάδα. Από το 2018 μέχρι το 2020 περιμένουμε να λειτουργήσουν τα τμήματα της Ολυμπίας Οδού Πάτρα-Πύργος και Καλό Νερό-Τσακώνα, ο κάθετος της Εγνατίας Ξάνθη-Σύνορα, η βόρεια επέκταση της Ιόνιας Οδού Ιωάννινα-Κακαβιά και το βόρειο άκρο του Ε65 Τρίκαλα-Εγνατία.
Μία χώρα ένα δίκτυο. Ακούγεται λίγο σαν διαφημιστικό σποτ κάποιας εταιρείας αλλά δεν θα χρειαστεί να περιμένουμε και πάρα πολύ για να γίνει αυτό πραγματικότητα στην Ελλάδα.
Σταδιακά από το τέλος του 2015 και μετά η χώρα μας, για πρώτη φορά στην ιστορία της θα διαθέτει ένα διαρκώς αυξανόμενο δίκτυο από αυτοκινητόδρομους, από τον Έβρο μέχρι τη Λακωνία. Θα είναι η πρώτη φορά που κάποιος θα εισέρχεται σε ένα κλειστό αυτοκινητόδρομο π.χ από την Καλαμάτα και χωρίς να βγει από αυτόν να φτάσει εύκολα, γρήγορα και με ασφάλεια π.χ στην Κοζάνη.
Η κατασκευή των αυτοκινητόδρομων είναι μία στρατηγική επιλογή, η οποία επί της ουσίας προσπαθεί να δημιουργήσει αυτό που στη Δυτική Ευρώπη υπάρχει ως κατάκτηση εδώ και χρόνια.
Η Εγνατία Οδός με τους κάθετους άξονες της, η Ιόνια Οδός, η Νέα Οδός, ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, ο Ε65, ο Μορέας και η Ολυμπία Οδός θα έχουν μία διασύνδεση που θα κάνει την Ελλάδα πιο προσβάσιμη παντού.
Το 2016 το 90% αυτού του δικτύου θα έχει ολοκληρωθεί και οι περισσότερες περιοχές της ηπειρωτικής Ελλάδας θα έχει πρόσβαση. Το 2020 όταν θα έχουν ολοκληρωθεί και τα τελευταία τμήματα του παζλ του δικτύου των αυτοκινητόδρομων (κυρίως στον Ε65 αλλά και σε κάποιους κάθετους της Εγνατίας) τότε θα έχουμε μία άλλη πραγματικότητα στις μετακινήσεις.
Αυτό που δημιουργεί ακόμα μεγαλύτερες ελπίδες είναι πως αυτοί οι δρόμοι θα συνδέονται με τα μεγάλα και μικρά λιμάνια και αεροδρόμια της χώρας. Αυτό για το εμπόριο είδαμε τι σημαίνει με την περίπτωση της COSCO στον Πειραιά.
Πολλές άλλες «COSCO» θα μπορέσουν να λειτουργήσουν βοηθώντας στην ανάπτυξη του εμπορίου, της βιομηχανίας, των μεταφορών κάνοντας την Ελλάδα ένα πολύτιμο hub για όλη την Ευρώπη.
ΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ
Μέχρι το καλοκαίρι θα λειτουργήσει ο άξονας Λεύκτρο-Σπάρτη του Μορέα. Στα τέλη του επόμενου έτους θα λειτουργήσουν τα 25 χιλιόμετρα του τμήματος Ευαγγελισμός-Σκοτίνα με τις 3 μεγάλες σήραγγες σε Τέμπη και Πλαταμώνα. Στο ίδιο διάστημα θα ολοκληρωθεί η Ολυμπία στο τμήμα Κόρινθος-Πάτρα, το τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα του Ε65, η Ιόνια Οδός πλην Κλόκοβας, τμήματα της Αμβρακίας Οδού και κάποια τμήματα καθέτων της Εγνατίας.
Το 2016 περιμένουμε να λειτουργήσει όλη η Αμβρακία Οδός και υπόλοιπα τμήματα των καθέτων της Εγνατίας Οδού. Το 2017 πιθανότατα θα δούμε να λειτουργεί η σήραγγα Κλόκοβας και το τμήμα Λαμία-Ξυνιάδα. Από το 2018 μέχρι το 2020 περιμένουμε να λειτουργήσουν τα τμήματα της Ολυμπίας Οδού Πάτρα-Πύργος και Καλό Νερό-Τσακώνα, ο κάθετος της Εγνατίας Ξάνθη-Σύνορα, η βόρεια επέκταση της Ιόνιας Οδού Ιωάννινα-Κακαβιά και το βόρειο άκρο του Ε65 Τρίκαλα-Εγνατία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου