κείμενο από το ypodomes.com
To 2015 φεύγει και σιγά-σιγά αρχίζει η αποτίμηση της χρονιάς. Μία αποτίμηση η οποία είναι φτωχή, περιλαμβάνει πολλά προβλήματα και παραδίδει προβλήματα.
Αυτή η χρονιά ξεκίνησε με μεγάλες προσδοκίες στο χώρο των κατασκευών ως η χρονιά εκκίνησης νέων μεγάλων έργων και κλεισίματος άλλων που μας απασχολούν εδώ και χρόνια.
Στην κατάληξη του έτους βλέπουμε μία κακή κατάσταση στα έργα. Σχεδόν σύσσωμα τα έργα που έπρεπε να παραδοθούν φέτος μεταφέρθηκαν για το 2016 και πολλά από αυτά ακόμα και για το 2017, με χαρακτηριστικότερη την περίπτωση των αυτοκινητόδρομων.
Φέτος έπρεπε να παραδοθούν περίπου 55 έργα. Τελικά μόνο 5 από αυτά έφτασαν στη γραμμή του τερματισμού. Η παράκαμψη Λαμίας και Στυλίδας ήταν ίσως η σημαντικότερη απόδοση έργου για όλη τη χρονιά.
Σε λειτουργία όμως παραδόθηκαν ακόμα 4 έργα: η σιδηροδρομική σύνδεση του Λιμένα Αλεξανδρούπολης, η οδική σύνδεση του 6ου Προβλήτα του ΟΛΘ, το τμήμα Καραβόπορος-Λυγαριά της Ε.Ο Τρίκαλα-Άρτα και το Φράγμα Γαδουρά στη Ρόδο.
Ένα παράδοξο φαινόμενο της εποχής είναι η ολοκλήρωση έργων που όμως δεν αποδίδονται σε χρήση. Μετά την περυσινή περίπτωση του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης στου Φιξ, το ίδιο έγινε φέτος με το Μουσείο Μεσσαράς στην Κρήτη που δεν έχει ..οδική σύνδεση, το Αεροδρόμιο Σητείας που απομένει η επίπλωση για την εγκατάσταση της ΥΠΑ κ.α
Περίπου τα ίδια είχαμε στο πεδίο των δημοπρατήσεων φέτος. Αν εξαιρέσουμε την ΕΡΓΟΣΕ που μας έχει εκπλήξει ευχάριστα και που κάτα κάποιο τρόπο "έσωσε" την παρτίδα των δημοπρατήσεων φέτος ήταν μία απογοητευτική χρονιά σε αυτό τον τομέα.
Ακυρώθηκε (ως μοναδική εργολαβία) ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος και συνεχίστηκε η μετάθεση των νέων μεγάλων έργων για το Αεροδρόμιο στο Καστέλι και την Υποθαλάσσια Σαλαμίνας.
Οι κυριότερες δημοπρατήσεις φέτος ήταν: το σιδηροδρομικό έργο Ψαθόπυργος-Ρίο με 215εκ.ευρώ και μετά πολύ πιο κάτω η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Πειραιάς-Αθήνα και Πολύκαστρο-Ειδομένη, το έργο διανομής από το Φράγμα Ανάβαλου, ο υποθαλάσσιος Αγωγός μεταφοράς νερού στην Αίγινα (στα 25εκ.ευρώ).
Το ζητούμενο πλέον είναι η επόμενη χρονιά να είναι πιο παραγωγική με τα έργα που χρονίζουν να ολοκληρώνονται και τις νέες δημοπρατήσεις να φέρουν το απαραίτητο φρέσκο χρήμα που χρειάζεται η αγορά για να αντέξει τις αφόρητες πιέσεις που δέχεται.
To 2015 φεύγει και σιγά-σιγά αρχίζει η αποτίμηση της χρονιάς. Μία αποτίμηση η οποία είναι φτωχή, περιλαμβάνει πολλά προβλήματα και παραδίδει προβλήματα.
Αυτή η χρονιά ξεκίνησε με μεγάλες προσδοκίες στο χώρο των κατασκευών ως η χρονιά εκκίνησης νέων μεγάλων έργων και κλεισίματος άλλων που μας απασχολούν εδώ και χρόνια.
Στην κατάληξη του έτους βλέπουμε μία κακή κατάσταση στα έργα. Σχεδόν σύσσωμα τα έργα που έπρεπε να παραδοθούν φέτος μεταφέρθηκαν για το 2016 και πολλά από αυτά ακόμα και για το 2017, με χαρακτηριστικότερη την περίπτωση των αυτοκινητόδρομων.
Φέτος έπρεπε να παραδοθούν περίπου 55 έργα. Τελικά μόνο 5 από αυτά έφτασαν στη γραμμή του τερματισμού. Η παράκαμψη Λαμίας και Στυλίδας ήταν ίσως η σημαντικότερη απόδοση έργου για όλη τη χρονιά.
Σε λειτουργία όμως παραδόθηκαν ακόμα 4 έργα: η σιδηροδρομική σύνδεση του Λιμένα Αλεξανδρούπολης, η οδική σύνδεση του 6ου Προβλήτα του ΟΛΘ, το τμήμα Καραβόπορος-Λυγαριά της Ε.Ο Τρίκαλα-Άρτα και το Φράγμα Γαδουρά στη Ρόδο.
Ένα παράδοξο φαινόμενο της εποχής είναι η ολοκλήρωση έργων που όμως δεν αποδίδονται σε χρήση. Μετά την περυσινή περίπτωση του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης στου Φιξ, το ίδιο έγινε φέτος με το Μουσείο Μεσσαράς στην Κρήτη που δεν έχει ..οδική σύνδεση, το Αεροδρόμιο Σητείας που απομένει η επίπλωση για την εγκατάσταση της ΥΠΑ κ.α
Περίπου τα ίδια είχαμε στο πεδίο των δημοπρατήσεων φέτος. Αν εξαιρέσουμε την ΕΡΓΟΣΕ που μας έχει εκπλήξει ευχάριστα και που κάτα κάποιο τρόπο "έσωσε" την παρτίδα των δημοπρατήσεων φέτος ήταν μία απογοητευτική χρονιά σε αυτό τον τομέα.
Ακυρώθηκε (ως μοναδική εργολαβία) ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος και συνεχίστηκε η μετάθεση των νέων μεγάλων έργων για το Αεροδρόμιο στο Καστέλι και την Υποθαλάσσια Σαλαμίνας.
Οι κυριότερες δημοπρατήσεις φέτος ήταν: το σιδηροδρομικό έργο Ψαθόπυργος-Ρίο με 215εκ.ευρώ και μετά πολύ πιο κάτω η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Πειραιάς-Αθήνα και Πολύκαστρο-Ειδομένη, το έργο διανομής από το Φράγμα Ανάβαλου, ο υποθαλάσσιος Αγωγός μεταφοράς νερού στην Αίγινα (στα 25εκ.ευρώ).
Το ζητούμενο πλέον είναι η επόμενη χρονιά να είναι πιο παραγωγική με τα έργα που χρονίζουν να ολοκληρώνονται και τις νέες δημοπρατήσεις να φέρουν το απαραίτητο φρέσκο χρήμα που χρειάζεται η αγορά για να αντέξει τις αφόρητες πιέσεις που δέχεται.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου