κείμενο από το ypodomes.com
Κυρώθηκε όπως ήταν άλλωστε αναμενόμενο εχθές βράδυ από τη Βουλή των Ελλήνων η τροποποιημένη σύμβαση για την ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου Μορέα.
Πρόκειται για τον οδικό άξονα Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα και τον κλάδο Λεύκτρο-Σπάρτη. Τα έργα στον βασικό άξονα έχουν ολοκληρωθεί από το 2012 με εξαίρεση την Περιμετρική Καλαμάτας και την Μεταλλική Γέφυρα Τσακώνας που αναμένεται να ολοκληρωθούν τμηματικά μέχρι τον τον Αύγουστο του 2016, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση για τα προαπαιτούμενα ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.
Απαντώντας στην κριτική της αντιπολίτευσης ότι η κυβέρνηση έφερε αυτούσιες τις συμβάσεις που είχαν κάνει οι προηγούμενες κυβερνήσεις ο κ. Σπίρτζης ανέφερε, ότι η σημερινή συμφωνία έχει πολλά πρόσθετα που δεν υπήρχαν στις προηγούμενες και παρ' ότι έχει ήδη ολοκληρωθεί το 92,5% του έργου.
Αγώνας με το χρόνο θα είναι το επόμενο διάστημα καθώς θα πρέπει να γεμίσουν τα εργοτάξια άμεσα καθώς τέλος Απριλίου αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία ο κλάδος Λεύκτρο-Σπάρτη μήκους 47χλμ που περιλαμβάνει και ένα σταθμό διοδίων στην Πελλάνα. Ο αυτοκινητόδρομος αυτός καθυστέρησε λόγω απαλλοτριώσεων και αρχαιολογικών ευρημάτων ενώ στο σύνολο του αποτελεί νέα χάραξη, δηλαδή ένα αυτοκινητόδρομο που κατασκευάστηκε από το μηδέν.
Στις υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου περιλαμβάνεται ότι μέσα σε 18 μήνες από το τέλος του έργου, θα έχει μπει αναλογικό υβριδικό σύστημα διοδίων με δαπάνη του παραχωρησιούχου.
Υπάρχει σενάριο οριζόντιας μείωσης των διοδίων, ενώ ήδη από αύριο θα ισχύσουν στα διόδια της Ιονίας οδού μικρές μειώσεις από 15 λεπτά ως 5 λεπτά.
Προβλέπεται δωρεάν μετακίνηση για μόνιμους κατοίκους όπου δεν υπάρχει παράπλευρο οδικό δίκτυο, και ελεύθερη μετακίνηση στα όρια του καλλικρατικού δήμου ενώ γίνεται ειδική μνεία για τους κατοίκους του Σπαθοβουνίου.
Ακόμη, κλιμακωτές εκπτώσεις που φτάνουν μέχρι και το 70% για συχνούς χρήστες του αυτοκινητόδρομου, ενώ συμφωνήθηκε η ελεύθερη δίοδος των εκλογέων την ημέρα των εθνικών και των αυτοδιοικητικών εκλογών.
Περιορίστηκαν κατά 12% οι λειτουργικές δαπάνες ενώ οι αποζημιώσεις του παραχωρησιούχου και του κατασκευαστή ήταν αρχικά 130 εκατ. ευρώ, 182 εκατ. ευρώ επί υπουργίας του κ. Χρυσοχοίδη και σήμερα είναι 79,5 εκατ. ευρώ.
Κυρώθηκε όπως ήταν άλλωστε αναμενόμενο εχθές βράδυ από τη Βουλή των Ελλήνων η τροποποιημένη σύμβαση για την ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου Μορέα.
Πρόκειται για τον οδικό άξονα Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα και τον κλάδο Λεύκτρο-Σπάρτη. Τα έργα στον βασικό άξονα έχουν ολοκληρωθεί από το 2012 με εξαίρεση την Περιμετρική Καλαμάτας και την Μεταλλική Γέφυρα Τσακώνας που αναμένεται να ολοκληρωθούν τμηματικά μέχρι τον τον Αύγουστο του 2016, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση για τα προαπαιτούμενα ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.
Απαντώντας στην κριτική της αντιπολίτευσης ότι η κυβέρνηση έφερε αυτούσιες τις συμβάσεις που είχαν κάνει οι προηγούμενες κυβερνήσεις ο κ. Σπίρτζης ανέφερε, ότι η σημερινή συμφωνία έχει πολλά πρόσθετα που δεν υπήρχαν στις προηγούμενες και παρ' ότι έχει ήδη ολοκληρωθεί το 92,5% του έργου.
Αγώνας με το χρόνο θα είναι το επόμενο διάστημα καθώς θα πρέπει να γεμίσουν τα εργοτάξια άμεσα καθώς τέλος Απριλίου αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία ο κλάδος Λεύκτρο-Σπάρτη μήκους 47χλμ που περιλαμβάνει και ένα σταθμό διοδίων στην Πελλάνα. Ο αυτοκινητόδρομος αυτός καθυστέρησε λόγω απαλλοτριώσεων και αρχαιολογικών ευρημάτων ενώ στο σύνολο του αποτελεί νέα χάραξη, δηλαδή ένα αυτοκινητόδρομο που κατασκευάστηκε από το μηδέν.
Στις υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου περιλαμβάνεται ότι μέσα σε 18 μήνες από το τέλος του έργου, θα έχει μπει αναλογικό υβριδικό σύστημα διοδίων με δαπάνη του παραχωρησιούχου.
Υπάρχει σενάριο οριζόντιας μείωσης των διοδίων, ενώ ήδη από αύριο θα ισχύσουν στα διόδια της Ιονίας οδού μικρές μειώσεις από 15 λεπτά ως 5 λεπτά.
Προβλέπεται δωρεάν μετακίνηση για μόνιμους κατοίκους όπου δεν υπάρχει παράπλευρο οδικό δίκτυο, και ελεύθερη μετακίνηση στα όρια του καλλικρατικού δήμου ενώ γίνεται ειδική μνεία για τους κατοίκους του Σπαθοβουνίου.
Ακόμη, κλιμακωτές εκπτώσεις που φτάνουν μέχρι και το 70% για συχνούς χρήστες του αυτοκινητόδρομου, ενώ συμφωνήθηκε η ελεύθερη δίοδος των εκλογέων την ημέρα των εθνικών και των αυτοδιοικητικών εκλογών.
Περιορίστηκαν κατά 12% οι λειτουργικές δαπάνες ενώ οι αποζημιώσεις του παραχωρησιούχου και του κατασκευαστή ήταν αρχικά 130 εκατ. ευρώ, 182 εκατ. ευρώ επί υπουργίας του κ. Χρυσοχοίδη και σήμερα είναι 79,5 εκατ. ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου