Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου 2015

Στη Βουλή για κύρωση η νέα σύμβαση για τον Αυτοκινητόδρομο Μορέα

κείμενο από το ypodomes.com
Αυτό ήταν. Μετά από 2,5 χρόνια αγωνίας, καλών και κακών ειδήσεων, αλλαγών κυβερνήσεων και Υπουργών και 2 χρόνια ακριβώς μετά την υπογραφή των άλλων 4 οδικών αξόνων, η νέα σύμβαση παραχώρησης για τον Αυτοκινητόδρομο Μορέα είναι γεγονός.

Η τροποποιημένη σύμβαση έχει ισχύ από τις 9 Δεκεμβρίου μεταξύ του Υπουργείου Υποδομών και της Παραχωρησιούχου Μορέας ΑΕ (που αποτελείται από τους ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, J&P ΑΒΑΞ, ΙΝΤΡΑΚΟΜ) καθώς όπως αναφέρεται στην αρχή του σχετικού κειμένου "κυρώνεται και αποκτα ισχύ η από 9.12.2015 Συμφωνία Τροποποίησης Διατάξεων της Σύμβασης Παραχώρησης". Αυτό σημαίνει και το τέλος της αναμονής για το έργο, τους κατοίκους αλλά και τους επαγγελματίες και την έναρξη των εναπομεινουσών εργασιών.

Εχθές 12 Δεκεμβρίου η σχετική τροποποιημένη σύμβαση κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων για να κυρωθεί πιθανότατα την ερχόμενη Τρίτη (μαζί με το 2ο πακέτο προαπαιτουμένων για τη δόση του 1 δις ευρώ). Η κύρωση της αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στην εβδομάδα ενώ μετά θα ξεκινήσει η περίοδος του reset, δηλαδή η περίοδος που το έργο επανεκκινείται και να αποκατατσταθούν όσα είναι σταματημένα, όπως η χρηματοδότηση από τις Τράπεζες και το Δημόσιο.

Σύμφωνα με τη νέα σύμβαση ο χρόνος υλοποίησης ορίζεται η 1η Ιανουαρίου 2016. Η ολοκλήρωση των έργων θα έχει χρονικό ορίζοντα 4 μηνών για τον κλάδο Λεύκτρο-Σπάρτη (δηλαδή για τις 30 Απριλίου 2016) και 8 μηνών για τα υπόλοιπα τμήματα που περιλαμβάνουν και την Περιμετρική Καλαμάτας (δηλαδή για τις 31 Αυγούστου 2016). Να σημειωθεί πως ο κλάδος Λεύκτρο-Σπάρτη στην αρχική του 4μηνη παράδοση θα αφορά τον αυτοκινητόδρομο και όχι τους παράπλευρους που θα ολοκληρωθούν στην προθεσμία των 8 μηνών.

Η χρονοαπόσταση μεταξύ Αθήνας-Σπάρτης αναμένεται να συρρικνωθεί στις 2 ώρες μεταμορφώνοντας για πάντα τις οδικές μεταφορές προς την Νότιο-Ανατολική Πελοπόννησο.

Το μέγιστο ποσό πρόσθετης περίοδο επιδότησης λειτουργίας από το Υπουργείο Υποδομών ορίστηκε σε 330εκ.ευρώ σε τρέχουσες τιμές, πράγμα που σημαίνει πως μέχρι το τέλος της διάρκειας της σύμβασης το συγκεκριμένο ποσό θα αναπροσαρμόζεται ανάλογα με τον πληθωρισμό. Αξίζει να σημειώσουμε πως οι λειτουργικές δπαάνες του παραχωρησιούχου σε αυτή την περίοδο έχουν εκτιμηθεί για 497.741.161 ευρώ.

ΤΙ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ Η ΝΕΑ ΣΥΜΒΑΣΗ
Όπως αναφέρεται στο άρθρο 4 "σκοπός της συμφωνίας είναι η τροποποίηση συγκεκριμένων όρων ...προς αποκατάσταση της οικονομικής ισορροπίας η οποία έχει διαταραχθεί από την οικονομική και δημοσιονομική κρίση των τελευταίων 4 ετών και η οποία ήταν αδύνατο να προβλεφθεί κατά το χρόνο σύναψης της σύμβασης ...που θα επιτρέχει την εξυπηρέτηση του Δημοσίου συμφέροντος μέσω της συνέχισης, ολοκλήρωσης και λειτουργίας του σημαντικού αυτού έργου υποδομής".

Στη σύμβαση επίσης περιλαμβάνεται η αύξηση του χρόνου κατασκευής από 40 σε 84 μήνες, αναδεικνύοντας ουσιαστικά σε 44 μήνες τη συνολική καθυστέρηση για την ολοκλήρωση του έργου. Στα σημαντικότερα στοιχεία της σύμβασης είναι η ανώτατη ονομαστική απόδοση της δεσμευτικής επένδυσης στο 5%, η υποχρέωση των αρχικών μετόχων να καταβάλουν επιπλέον 20εκ.ευρώ για την πρόσθετη δεσμευτική επένδυση.

Μέσα στην σύμβαση υπάρχει πλέον η υποχρέωση του Μορέα να καταρτίσει πριν το τέλος της κατασκευαστικής περιόδου μελέτην για την ανάπτυξη συστήματος ηλεκτρονικών διοδίων που θα προβλέπει χρονοδιάγραμμα το αργότερο 18 μηνών από την έναρξη υλοποίησης του.

Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει και συχνή αναφορά στους "Δανειστές", καθώς σε πολλά σημεία γίνεται λόγος για έγκριση, βέβαίωση, σύμφωνη γνώμη. Η σύμβαση παραχώρησης λήγει στις 3 Μαρτίου 2038, χρόνος που ισχύει από την πρώτη σύμβαση. Αυτό σημαίνει πως σε αυτή τη σύμβαση η διάρκεια των 30 ετών δεν αλλάζει, σε αντίθεση με τη συμφωνία του 2013 στους άλλους αυτοκινητόδρομους που  η διάρκεια της σύμβασης δύναται να παραταθεί έως και 3 χρόνια επιπλέον. Η λήξη όλων των δανείων είναι στις 28 Φεβρουαρίου 2033.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα