κείμενο από το ypodomes.com
Μετά την προχθεσινή συνάντηση που αφορούσε και την πρόσβαση για το Κέντρο Πολιτισμού έγινε επιτέλους γνωστό ότι η περιοχή χρειάζεται μέσο σταθερής τροχιάς.
Ωστόσο η επισήμανση για επανασχεδιασμό της Γραμμής 4 φαίνεται μάλλον ατυχής καθώς ο σχεδιασμός της είναι πολύ μακριά από το σημείο που υπάρχει το ΚΠΙΣΝ. To κοντινότερο σημείο είναι ..η Άνω Ηλιούπολη.
Για την πρόσβαση στο σημείο αλλά και τη γενικότερη κάλυψη της Λεωφόρου Συγγρού έχουν γίνει και προτάσεις και συζητήσεις στο παρελθόν και όπως όλα δείχνουν θα είναι κάτι που θα αφορά έργα μακροπρόθεσμου χαρακτήρα.
Ποια είναι όμως η καλύτερη και πιο προσιτή λύση που θα φέρει ένα μέσο σταθερής τροχιάς από το κέντρο της Αθήνας μέχρι το Δέλτα Φαλήρου; Στόχος θα πρέπει να είναι να καλυφθεί όλη η Λεωφόρος Συγγρού με τα μεγάλα της hot-spots. Ευγενίδειο, Κέντρο Πολιτισμού Ι.Σ.Νιάρχος, Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών και την επιχειρηματική στέγη που υπάρχει στην περιοχή.
Η κάλυψη με Μετρό ήταν η πρώτη που ζητήθηκε και το ενδεχόμενο επανασχεδιασμού της Γραμμής 4 είναι μάλλον αντιπερισπασμός. Στην ουσία η γραμμή 4 δεν πηγαίνει καθόλου προς την περιοχή του Νέου Κόσμου, Νέας Σμύρνης, Καλλιθέας και Παλαιού Φαλήρου για να πούμε ότι θα μπορούσε να επανασχεδιαστεί. Η μοναδική περίπτωση είναι ο κλάδος προς Άνω Ηλιούπολη θα επεκτεινόταν διαγωνίως, όμως δεν θα κάλυπτε στο σύνολο της την Συγγρού και θα χανόταν μία τέτοια ευκαιρία ενώ θα ήταν ένα πολύ μεγάλο ταξίδι για κάποιον από το κέντρο να πάει μέσω αυτού του κλάδου.
Άλλη πρόταση που είχε γίνει στο παρελθόν είναι ένας κλάδος είτε από τη Γραμμή 1 όπου από τα Πετράλωνα μία γραμμή θα κατέληγε στο ΚΠΙΣΝ είτε από τη Γραμμή 2 ένας κλάδος θα πήγαινε σε όλη τη Συγγρού μέχρι το Κέντρο Πολιτισμού.
Στην πρώτη περίπτωση πάλι η γραμμή θα κάλυπτε μικρό μέρος της Συγγρού και δεν θα είχε το ολικό αποτέλεσμα που αναζητείται. Στην δεύτερη περίπτωση αν και είναι η πιο ιδανική χαρακτηρίζεται δύσκολη τεχνικά από στελέχη της Αττικό Μετρό μιας και αμέσως μετά το σταθμό ΣΥΓΓΡΟΥ/ΦΙΞ η σήραγγα κάνει μία μεγάλη στροφή.
Επίσης το θέμα της χρηματοδότησης είναι εξαιρετικά σημαντικό και μιλάμε για ποσά που φτάνουν ή ξεπερνούν τα 400εκ.ευρώ σε κάθε μία από τις παραπάνω περιπτώσεις, ενώ στην πόλη υπάρχουν άλλες μεγαλύτερες προτεραιότητες, όπως η Γραμμή 4, οι τελευταίες επεκτάσεις της Γραμμής 2 προς Ίλιον και Γλυφάδα, η επέκταση της Γραμμής 1 προς Νέα Ερυθραία κλπ
Σε αυτή τη χρονική στιγμή η πιο ρεαλιστική λύση είναι η δρομολόγηση μίας επέκτασης γραμμής Τραμ που ξεκινώντας από το σταθμό Συγγρού/Φιξ θα διέτρεχε όλη τη Συγγρού και θα ενωνόταν με την υπάρχουσα γραμμή στο Δέλτα Φαλήρου.
Αυτό θα είχε ένα διπλό αποτέλεσμα. Γρήγορη σύνδεση από το κέντρο μέχρι το Κέντρο Πολιτισμού καθώς η Λεωφόρος Συγγρού δεν έχει φανάρια για να σταματά κάθε τόσο ο συρμός (άρα θα είναι και ταχύ), άμεση σύνδεση και των άλλων σημαντικών σημείων της Λεωφόρου, εντυπωσιακή μείωση χρόνου σύνδεσης του Πειραιά με την Αθήνα με το Τραμ.
Σήμερα η σύνδεση αυτή μέσω Νέου Κόσμου, Νέας Σμύρνης και Παλαιού Φαλήρου διαρκεί περίπου 1 ώρα ενώ με τη γραμμή Τραμ μέσω Συγγρού η χρονοαπόσταση θα πέσει τουλάχιστον στο μισό.
Επίσης το θέμα της χρηματοδότησης θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί πολύ πιο εύκολα με το κόστος να μην υπερβαίνει συνολικά τα 100εκ.ευρώ μιας και δεν χρειάζονται σημαντικά έργα και στην υποδομή του δρόμου λόγω πρόσφατης κατασκευής του.
Το βέβαιο είναι πως αυτή η "τρύπα" που υπάρχει στα μέσα σταθερής τροχιάς της Αθήνας, πρέπει να με κάποιο τρόπο να κλείσει μίας με τη λειτουργία του Κέντρου Πολιτισμού και του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και την παρουσία των υπολοίπων θα χρειαστεί επειγόντως ενίσχυση της συγκοινωνιακής κάλυψης της περιοχής.
Μετά την προχθεσινή συνάντηση που αφορούσε και την πρόσβαση για το Κέντρο Πολιτισμού έγινε επιτέλους γνωστό ότι η περιοχή χρειάζεται μέσο σταθερής τροχιάς.
Ωστόσο η επισήμανση για επανασχεδιασμό της Γραμμής 4 φαίνεται μάλλον ατυχής καθώς ο σχεδιασμός της είναι πολύ μακριά από το σημείο που υπάρχει το ΚΠΙΣΝ. To κοντινότερο σημείο είναι ..η Άνω Ηλιούπολη.
Για την πρόσβαση στο σημείο αλλά και τη γενικότερη κάλυψη της Λεωφόρου Συγγρού έχουν γίνει και προτάσεις και συζητήσεις στο παρελθόν και όπως όλα δείχνουν θα είναι κάτι που θα αφορά έργα μακροπρόθεσμου χαρακτήρα.
Ποια είναι όμως η καλύτερη και πιο προσιτή λύση που θα φέρει ένα μέσο σταθερής τροχιάς από το κέντρο της Αθήνας μέχρι το Δέλτα Φαλήρου; Στόχος θα πρέπει να είναι να καλυφθεί όλη η Λεωφόρος Συγγρού με τα μεγάλα της hot-spots. Ευγενίδειο, Κέντρο Πολιτισμού Ι.Σ.Νιάρχος, Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών και την επιχειρηματική στέγη που υπάρχει στην περιοχή.
Η κάλυψη με Μετρό ήταν η πρώτη που ζητήθηκε και το ενδεχόμενο επανασχεδιασμού της Γραμμής 4 είναι μάλλον αντιπερισπασμός. Στην ουσία η γραμμή 4 δεν πηγαίνει καθόλου προς την περιοχή του Νέου Κόσμου, Νέας Σμύρνης, Καλλιθέας και Παλαιού Φαλήρου για να πούμε ότι θα μπορούσε να επανασχεδιαστεί. Η μοναδική περίπτωση είναι ο κλάδος προς Άνω Ηλιούπολη θα επεκτεινόταν διαγωνίως, όμως δεν θα κάλυπτε στο σύνολο της την Συγγρού και θα χανόταν μία τέτοια ευκαιρία ενώ θα ήταν ένα πολύ μεγάλο ταξίδι για κάποιον από το κέντρο να πάει μέσω αυτού του κλάδου.
Άλλη πρόταση που είχε γίνει στο παρελθόν είναι ένας κλάδος είτε από τη Γραμμή 1 όπου από τα Πετράλωνα μία γραμμή θα κατέληγε στο ΚΠΙΣΝ είτε από τη Γραμμή 2 ένας κλάδος θα πήγαινε σε όλη τη Συγγρού μέχρι το Κέντρο Πολιτισμού.
Στην πρώτη περίπτωση πάλι η γραμμή θα κάλυπτε μικρό μέρος της Συγγρού και δεν θα είχε το ολικό αποτέλεσμα που αναζητείται. Στην δεύτερη περίπτωση αν και είναι η πιο ιδανική χαρακτηρίζεται δύσκολη τεχνικά από στελέχη της Αττικό Μετρό μιας και αμέσως μετά το σταθμό ΣΥΓΓΡΟΥ/ΦΙΞ η σήραγγα κάνει μία μεγάλη στροφή.
Επίσης το θέμα της χρηματοδότησης είναι εξαιρετικά σημαντικό και μιλάμε για ποσά που φτάνουν ή ξεπερνούν τα 400εκ.ευρώ σε κάθε μία από τις παραπάνω περιπτώσεις, ενώ στην πόλη υπάρχουν άλλες μεγαλύτερες προτεραιότητες, όπως η Γραμμή 4, οι τελευταίες επεκτάσεις της Γραμμής 2 προς Ίλιον και Γλυφάδα, η επέκταση της Γραμμής 1 προς Νέα Ερυθραία κλπ
Σε αυτή τη χρονική στιγμή η πιο ρεαλιστική λύση είναι η δρομολόγηση μίας επέκτασης γραμμής Τραμ που ξεκινώντας από το σταθμό Συγγρού/Φιξ θα διέτρεχε όλη τη Συγγρού και θα ενωνόταν με την υπάρχουσα γραμμή στο Δέλτα Φαλήρου.
Αυτό θα είχε ένα διπλό αποτέλεσμα. Γρήγορη σύνδεση από το κέντρο μέχρι το Κέντρο Πολιτισμού καθώς η Λεωφόρος Συγγρού δεν έχει φανάρια για να σταματά κάθε τόσο ο συρμός (άρα θα είναι και ταχύ), άμεση σύνδεση και των άλλων σημαντικών σημείων της Λεωφόρου, εντυπωσιακή μείωση χρόνου σύνδεσης του Πειραιά με την Αθήνα με το Τραμ.
Σήμερα η σύνδεση αυτή μέσω Νέου Κόσμου, Νέας Σμύρνης και Παλαιού Φαλήρου διαρκεί περίπου 1 ώρα ενώ με τη γραμμή Τραμ μέσω Συγγρού η χρονοαπόσταση θα πέσει τουλάχιστον στο μισό.
Επίσης το θέμα της χρηματοδότησης θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί πολύ πιο εύκολα με το κόστος να μην υπερβαίνει συνολικά τα 100εκ.ευρώ μιας και δεν χρειάζονται σημαντικά έργα και στην υποδομή του δρόμου λόγω πρόσφατης κατασκευής του.
Το βέβαιο είναι πως αυτή η "τρύπα" που υπάρχει στα μέσα σταθερής τροχιάς της Αθήνας, πρέπει να με κάποιο τρόπο να κλείσει μίας με τη λειτουργία του Κέντρου Πολιτισμού και του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και την παρουσία των υπολοίπων θα χρειαστεί επειγόντως ενίσχυση της συγκοινωνιακής κάλυψης της περιοχής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου