κείμενο από το ypodomes.com
Μεγάλες προσδοκίες θέτει η χθεσινή δήλωση του Υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη σχετικά με την προώθηση του έργου για την κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας καθώς διεκδικεί την υλοποίηση του κεντρικού κορμού της γραμμής από το Γαλάτσι μέχρι το Μαρούσι μέσω κέντρου.
Όπως είπε ο κος Σπίρτζης, τα έργα θα προχωρήσουν με τη μέθοδο της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Μέσα στο επόμενο πεντάμηνο πρόκειται να προκηρυχθεί η δημοπράτηση για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ-ΓΟΥΔΗ κόστους 1,3δις ευρώ. Το μήκος του τμήματος είναι 12,9χλμ και περιλαμβάνει 14 σταθμούς σε μερικά από τα πιο κεντρικά σημεία της πόλης. Οι σταθμοί που περιλαμβάνονται είναι οι: ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ, ΓΑΛΑΤΣΙ, ΚΥΨΕΛΗ, ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ, Λ.ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ, ΕΞΑΡΧΕΙΑ, ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ (σύνδεση με γραμμή 2), ΚΟΛΩΝΑΚΙ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ (σύνδεση με γραμμή 3), ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ, ΝΗΑΡ ΗΣΤ, ΙΛΙΣΙΑ, ΖΩΓΡΑΦΟΥ, ΓΟΥΔΗ.
Το θέμα της χρηματοδότησης εξακολουθεί να είναι το κρίσιμο καθώς σύμφωνα με τον Υπουργό ΥΠΟΜΕΔΙ η ΕΤΕπ είναι πρόθυμη να καταβάλει το 75% του συνολικού κόστους. Θα πρέπει πάντως να σημειωθεί πως ακόμα και αν ξεκινήσει ο διαγωνισμός το καλοκαίρι το νωρίτερο που θα μπορούσε να ξεκινήσει το έργο είναι το Φθινόπωρο του 2017 καθώς σε έργα τόσο μεγάλης κλίμακας οι δημοπρατήσεις διαρκούν συνήθως περισσότερο από 1 έτος ενώ αναπόφευκτες θα είναι και οι ενστάσεις μεταξύ των διαγωνιζομένων.
ΣΕ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΤΜΗΜΑ ΓΟΥΔΗ-ΜΑΡΟΥΣΙ
Η έκπληξη της ημέρας ήρθε όμως με την αποκάλυψη πως γίνονται συζητήσεις με την ΕΤΕπ για να οδεύσει προς δημοπράτηση, πάλι με τη μέθοδο ΣΔΙΤ το επόμενο μεγάλο τμήμα της γραμμής 4 ΓΟΥΔΗ-ΜΑΡΟΥΣΙ. Το Υπουργείου επιθυμεί ιδανικά να προλάβει να δημοπρατήσει το έργο φέτος για να υπάρχει σχεδόν παράλληλη κατασκευή με το πρώτο τμήμα.
Το ζήτημα της χρηματοδότησης είναι το ίδιο με το πρώτο τμήμα εφόσον ξεπεραστεί ο σκόπελος της απαίτησης της ΕΤΕπ για δημόσια συνδρομή στο υπόλοιπο 25% του κόστους προκειμένου να χρηματοδοτήσει με 75% τα έργα.
Το δεύτερο τμήμα καλύπτει το μεγαλύτερο τμήμα της Λεωφόρου Κηφισίας έχει μήκος 9χλμ έχοντας τους εξής 8 σταθμούς: ΚΑΤΕΧΑΚΗ (σύνδεση με γραμμή 3), ΦΑΡΟΣ, ΦΙΛΟΘΕΗ, ΣΙΔΕΡΑ, ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ ΣΤΑΔΙΟ, ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ (σύνδεση με Προαστιακό Σιδηρόδρομο), ΟΤΕ, ΜΑΡΟΥΣΙ (σύνδεση με γραμμή 1).
Όπως είπε ο υπουργός, μόνο με ένα μεγάλο πρόγραμμα έργων υποδομής θα αντιμετωπιστεί και το ασφαλιστικό και θα υπάρξει ανάπτυξη. Φυσικά με 2 έργα που θα φέρουν σε κατασκευή 22 νέους σταθμούς και 23χλμ νέας γραμμής οι νέες θέσεις εργασίες αναμένεται να είναι πολλές χιλιάδες, όμως μέχρι να κλειδώσει το φιλόδοξο project θα πρέπει να ξεπεραστούν όλες οι τεχνοκρατικές και πρακτικές δυσκολίες του εγχειρήματος.
Μεγάλες προσδοκίες θέτει η χθεσινή δήλωση του Υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη σχετικά με την προώθηση του έργου για την κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας καθώς διεκδικεί την υλοποίηση του κεντρικού κορμού της γραμμής από το Γαλάτσι μέχρι το Μαρούσι μέσω κέντρου.
Όπως είπε ο κος Σπίρτζης, τα έργα θα προχωρήσουν με τη μέθοδο της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Μέσα στο επόμενο πεντάμηνο πρόκειται να προκηρυχθεί η δημοπράτηση για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ-ΓΟΥΔΗ κόστους 1,3δις ευρώ. Το μήκος του τμήματος είναι 12,9χλμ και περιλαμβάνει 14 σταθμούς σε μερικά από τα πιο κεντρικά σημεία της πόλης. Οι σταθμοί που περιλαμβάνονται είναι οι: ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ, ΓΑΛΑΤΣΙ, ΚΥΨΕΛΗ, ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ, Λ.ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ, ΕΞΑΡΧΕΙΑ, ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ (σύνδεση με γραμμή 2), ΚΟΛΩΝΑΚΙ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ (σύνδεση με γραμμή 3), ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ, ΝΗΑΡ ΗΣΤ, ΙΛΙΣΙΑ, ΖΩΓΡΑΦΟΥ, ΓΟΥΔΗ.
Το θέμα της χρηματοδότησης εξακολουθεί να είναι το κρίσιμο καθώς σύμφωνα με τον Υπουργό ΥΠΟΜΕΔΙ η ΕΤΕπ είναι πρόθυμη να καταβάλει το 75% του συνολικού κόστους. Θα πρέπει πάντως να σημειωθεί πως ακόμα και αν ξεκινήσει ο διαγωνισμός το καλοκαίρι το νωρίτερο που θα μπορούσε να ξεκινήσει το έργο είναι το Φθινόπωρο του 2017 καθώς σε έργα τόσο μεγάλης κλίμακας οι δημοπρατήσεις διαρκούν συνήθως περισσότερο από 1 έτος ενώ αναπόφευκτες θα είναι και οι ενστάσεις μεταξύ των διαγωνιζομένων.
ΣΕ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΤΜΗΜΑ ΓΟΥΔΗ-ΜΑΡΟΥΣΙ
Η έκπληξη της ημέρας ήρθε όμως με την αποκάλυψη πως γίνονται συζητήσεις με την ΕΤΕπ για να οδεύσει προς δημοπράτηση, πάλι με τη μέθοδο ΣΔΙΤ το επόμενο μεγάλο τμήμα της γραμμής 4 ΓΟΥΔΗ-ΜΑΡΟΥΣΙ. Το Υπουργείου επιθυμεί ιδανικά να προλάβει να δημοπρατήσει το έργο φέτος για να υπάρχει σχεδόν παράλληλη κατασκευή με το πρώτο τμήμα.
Το ζήτημα της χρηματοδότησης είναι το ίδιο με το πρώτο τμήμα εφόσον ξεπεραστεί ο σκόπελος της απαίτησης της ΕΤΕπ για δημόσια συνδρομή στο υπόλοιπο 25% του κόστους προκειμένου να χρηματοδοτήσει με 75% τα έργα.
Το δεύτερο τμήμα καλύπτει το μεγαλύτερο τμήμα της Λεωφόρου Κηφισίας έχει μήκος 9χλμ έχοντας τους εξής 8 σταθμούς: ΚΑΤΕΧΑΚΗ (σύνδεση με γραμμή 3), ΦΑΡΟΣ, ΦΙΛΟΘΕΗ, ΣΙΔΕΡΑ, ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ ΣΤΑΔΙΟ, ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ (σύνδεση με Προαστιακό Σιδηρόδρομο), ΟΤΕ, ΜΑΡΟΥΣΙ (σύνδεση με γραμμή 1).
Όπως είπε ο υπουργός, μόνο με ένα μεγάλο πρόγραμμα έργων υποδομής θα αντιμετωπιστεί και το ασφαλιστικό και θα υπάρξει ανάπτυξη. Φυσικά με 2 έργα που θα φέρουν σε κατασκευή 22 νέους σταθμούς και 23χλμ νέας γραμμής οι νέες θέσεις εργασίες αναμένεται να είναι πολλές χιλιάδες, όμως μέχρι να κλειδώσει το φιλόδοξο project θα πρέπει να ξεπεραστούν όλες οι τεχνοκρατικές και πρακτικές δυσκολίες του εγχειρήματος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου