κείμενο από το ypodomes.com
Μέσω του Νέου ΕΣΠΑ 2014-2020 αναμένεται να χρηματοδοτηθεί η Μελέτη Στρατηγικού Σχεδιασμού για την μετατροπή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτη (ΒΟΑΚ) σε κλειστό σύγχρονο αυτοκινητόδρομο.
Αυτό αναφέρεται σε απάντηση του Υπουργείου Οικονομίας σε ερώτηση για τον οδικό άξονα της Κρήτης από τους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας Κώστα Καραμανλή (νυν Τομεάρχης Υποδομών) και Λευτέρη Αυγενάκη (τέως Τομεάρχη Υποδομών). Όπως σημειώνεται η χρηματοδότηση θα προέλθει από πόρου της "Τεχνικής Βοήθειας του Άξονα Προτεραιότητας 15". Έχει ολοκληρωθεί η σχετική εξειδίκευση και αναμένεται η έκδοση της σχετικής πρόσκλησης.
Σε σχέση με το τι θα γίνει με την υπόθεση της υλοποίησης του έργου που είναι αίτημα της Κρήτης εδώ και χρόνια το Υπουργείο Οικονομίας (μέσω της κας Ζωής Παπασιώπης, Προϊσταμένη της Διεύθυνσης ΕΥΔ/ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ) από την μελέτη θα προκύψουν ο ενιαίας σχεδιασμός, οι βασικές προτεραιότηυες με τις αντίστοιχες δαπάνες τους και οι εναλλακτικοί τρόποι κατασκευής και χρηματοδότησης.
Η μελέτη θα χωροθετήσει όλο τον άξονα γεωγραφικά, θα ιεραρχήσει τη σκοπιμότητα και την αναγκαιότητα των επιμέρους τμημάτων με βάση αντικειμενικές παραμέτρους, όπως ο τρέχω και ο μελλοντικά αναμενόμενος φόρτος κυκλοφορίας, στατιστικά στοιχεία ατυχημάτων, επιδιωκώμενη χρονοαπόσταση μεταξύ βασικών προορισμών (με αεροδρόμια-λιμάνια κλπ), ταχύτητες κυκλοφορίας κ.α.
ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ
Ουσιαστικά το θέμα του ΒΟΑΚ έχει ακόμα πολύ "ψωμί" μέχρι να φτάσουμε στην υλοποίηση καθώς θα χρειαστούν τουλάχιστον 2-3 χρόνια μέχρι την ένταξη του έργου, τη δημοπράτηση και εκπόνηση της μελέτης.
Τα σενάρια που έχουν παίξει μέχρι σήμερα για τον ΒΟΑΚ είναι αρκετά με τα περισσότερα να μιλούν για έργο ΣΔΙΤ και αποπληρωμή μέσω διαθεσιμότητας που προς το παρόν ανήκουν στη σφαίρα των συζητήσεων.
Ο άξονας που αγγίζει τα 300χλμ από τα ανατολικά μέχρι τα δυτικά βόρεια παράλια της Κρήτης, περνά από όλα τα σημαντικά αστικά κέντρα του νησιού, τα μεγάλα λιμάνια, αεροδρόμια αλλα και τις περιοχές ΒΙΠΕ.
Εφόσον καταλήξει σε μία θετική εισήγηση η υλοποίηση του έργου μετατίθεται για μετά το 2020 καθώς μετά τη μελέτη θα χρειαστεί η προκήρυξη διαγωνισμού που συνήθως είναι μακροχρόνιος ενώ και η κατασκευή (σύμφωνα με την εμπειρία από άλλους άξονες στην Ελλάδα) θα χρειαστεί 4-5 χρόνια και εφόσον έχουν λυθεί τα συνήθως καυτά θέματα των απαλλοτριώσεων και τυχόν αρχαιολογικών ευρημάτων που στην Κρήτη είναι πλούσια.
ΤΟ ΠΑΡΟΝ
Προς το παρόν σε κατασκευή βρίσκεται το τμήμα Γούρνες-Χερσόνησος το οποίο έχει καθυστερήσει σημαντικά λόγω απαλλοτριώσεων και αρχαιολογικών τα οποία αντιμετωπίστηκαν. Η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται στα τέλη του 2017. Το έργο είναι ενταγμένο στο Νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Ε.Π ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ ως έργο γέφυρα.
Σε φάση υπογραφής σύμβασης είναι και το έργο στο τμήμα Πάνορμος-Εξάντης (στο Νομό Ρεθύμνου). Το έργο δημοπρατήθηκε πριν 1,5 έτος, κόλλησε αλλά πλέον οι υπογραφές θα πέσουν στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα. Το έργο είναι ενταγμένο στο Νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Ε.Π ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ.
Στο τμήμα Αυχένας Αγκαθιάς-Χαμέζι βρίσκεται υπό κατασκευή ενώ τέλος το έργο Αγία Βαρβάρα-Απομαρμά είναι σε φάση υπογραφής της σύμβασης. Το συγκεκριμένο έργο δημοπρατήθηκε πριν 2 χρόνια, ωστόσο υπήρξε πρόβλημα με τον αρχικό ανάδοχο με αποτέλεσμα να κολλήσει στα γρανάζια της γραφειοκρατίας.
Μέσω του Νέου ΕΣΠΑ 2014-2020 αναμένεται να χρηματοδοτηθεί η Μελέτη Στρατηγικού Σχεδιασμού για την μετατροπή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτη (ΒΟΑΚ) σε κλειστό σύγχρονο αυτοκινητόδρομο.
Αυτό αναφέρεται σε απάντηση του Υπουργείου Οικονομίας σε ερώτηση για τον οδικό άξονα της Κρήτης από τους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας Κώστα Καραμανλή (νυν Τομεάρχης Υποδομών) και Λευτέρη Αυγενάκη (τέως Τομεάρχη Υποδομών). Όπως σημειώνεται η χρηματοδότηση θα προέλθει από πόρου της "Τεχνικής Βοήθειας του Άξονα Προτεραιότητας 15". Έχει ολοκληρωθεί η σχετική εξειδίκευση και αναμένεται η έκδοση της σχετικής πρόσκλησης.
Σε σχέση με το τι θα γίνει με την υπόθεση της υλοποίησης του έργου που είναι αίτημα της Κρήτης εδώ και χρόνια το Υπουργείο Οικονομίας (μέσω της κας Ζωής Παπασιώπης, Προϊσταμένη της Διεύθυνσης ΕΥΔ/ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ) από την μελέτη θα προκύψουν ο ενιαίας σχεδιασμός, οι βασικές προτεραιότηυες με τις αντίστοιχες δαπάνες τους και οι εναλλακτικοί τρόποι κατασκευής και χρηματοδότησης.
Η μελέτη θα χωροθετήσει όλο τον άξονα γεωγραφικά, θα ιεραρχήσει τη σκοπιμότητα και την αναγκαιότητα των επιμέρους τμημάτων με βάση αντικειμενικές παραμέτρους, όπως ο τρέχω και ο μελλοντικά αναμενόμενος φόρτος κυκλοφορίας, στατιστικά στοιχεία ατυχημάτων, επιδιωκώμενη χρονοαπόσταση μεταξύ βασικών προορισμών (με αεροδρόμια-λιμάνια κλπ), ταχύτητες κυκλοφορίας κ.α.
ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ
Ουσιαστικά το θέμα του ΒΟΑΚ έχει ακόμα πολύ "ψωμί" μέχρι να φτάσουμε στην υλοποίηση καθώς θα χρειαστούν τουλάχιστον 2-3 χρόνια μέχρι την ένταξη του έργου, τη δημοπράτηση και εκπόνηση της μελέτης.
Τα σενάρια που έχουν παίξει μέχρι σήμερα για τον ΒΟΑΚ είναι αρκετά με τα περισσότερα να μιλούν για έργο ΣΔΙΤ και αποπληρωμή μέσω διαθεσιμότητας που προς το παρόν ανήκουν στη σφαίρα των συζητήσεων.
Ο άξονας που αγγίζει τα 300χλμ από τα ανατολικά μέχρι τα δυτικά βόρεια παράλια της Κρήτης, περνά από όλα τα σημαντικά αστικά κέντρα του νησιού, τα μεγάλα λιμάνια, αεροδρόμια αλλα και τις περιοχές ΒΙΠΕ.
Εφόσον καταλήξει σε μία θετική εισήγηση η υλοποίηση του έργου μετατίθεται για μετά το 2020 καθώς μετά τη μελέτη θα χρειαστεί η προκήρυξη διαγωνισμού που συνήθως είναι μακροχρόνιος ενώ και η κατασκευή (σύμφωνα με την εμπειρία από άλλους άξονες στην Ελλάδα) θα χρειαστεί 4-5 χρόνια και εφόσον έχουν λυθεί τα συνήθως καυτά θέματα των απαλλοτριώσεων και τυχόν αρχαιολογικών ευρημάτων που στην Κρήτη είναι πλούσια.
ΤΟ ΠΑΡΟΝ
Προς το παρόν σε κατασκευή βρίσκεται το τμήμα Γούρνες-Χερσόνησος το οποίο έχει καθυστερήσει σημαντικά λόγω απαλλοτριώσεων και αρχαιολογικών τα οποία αντιμετωπίστηκαν. Η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται στα τέλη του 2017. Το έργο είναι ενταγμένο στο Νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Ε.Π ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ ως έργο γέφυρα.
Σε φάση υπογραφής σύμβασης είναι και το έργο στο τμήμα Πάνορμος-Εξάντης (στο Νομό Ρεθύμνου). Το έργο δημοπρατήθηκε πριν 1,5 έτος, κόλλησε αλλά πλέον οι υπογραφές θα πέσουν στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα. Το έργο είναι ενταγμένο στο Νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Ε.Π ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ.
Στο τμήμα Αυχένας Αγκαθιάς-Χαμέζι βρίσκεται υπό κατασκευή ενώ τέλος το έργο Αγία Βαρβάρα-Απομαρμά είναι σε φάση υπογραφής της σύμβασης. Το συγκεκριμένο έργο δημοπρατήθηκε πριν 2 χρόνια, ωστόσο υπήρξε πρόβλημα με τον αρχικό ανάδοχο με αποτέλεσμα να κολλήσει στα γρανάζια της γραφειοκρατίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου