κείμενο από το ypodomes.com
Μία νέα εποχή για τις Ευρωπαϊκές αερομεταφορές ξεκινά για την Ευρώπη. Η νέα φιλοσοφία του Aviation Strategy της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχει να κάνει με τον κοινό Ευρωπαϊκό Ουρανό και την κοινή πολιτική απέναντι στις τρίτες χώρες.
Το ypodomes βρέθηκε στις Βρυξέλλες, στην καρδιά των εξελίξεων και όπως ήταν αναμενόμενο το ενδιαφέρον για αυτή τη νέα πολιτική υπήρξε μεγάλο. Σύμφωνα με Ευρωπαίους αξιωματούχους αυτό που γίνεται πλέον είναι οι συμφωνίες με τρίτες χώρες να γίνονται απευθείας με την Ε.Ε και όχι με διακρατικές συμφωνίες.
Αυτό θα δώσει μεγάλη ώθηση στις αερομεταφορές που σήμερα παρουσιάζουν μεγάλες αγκυλώσεις από δαιδαλώδεις συμφωνίες και περιορισμούς. Ο στόχος είναι να αντιμετωπιστούν οι νέες μεγάλες παγκόσμιες δυνάμεις στο χώρο των αερομεταφορών κυρίως από τις χώρες του Κόλπου, την Τουρκία, την Κίνα κ.α.
Αναφορικά με τις διακρατικές συμφωνίες όπου αυτές υπάρχουν θα ισχύουν αλλά με την προσθήκη των συμφωνιών της Ε.Ε. Ουσιαστικά μιλάμε για ένα μεγάλο βήμα στην απελευθέρωση δυνάμεων στις αεροπορικές εταιρείες που σύμφωνα με Ευρωπαίους αξιωματούχους μεταφράζεται σε νέες θέσεις απασχόλησης και φυσικά σε ανάπτυξη.
Ένα από τα μεγάλα ζητήματα που συζητείται αυτή την εποχή είναι το θέμα του 1 stop control στις πτήσεις μετεπιβίβασης. Η προσπάθεια που γινεται είναι να γίνεται ένας συνολικός έλεγχος κατά την είσοδο του επιβάτη (και των αποσκευών του) στο αεροδρόμιο και να μην επαναλαμβάνεται σε κάθε μετεπιβίβαση.
Σε αυτό προς το παρόν υπάρχουν κάποια κράτη-μέλη τα οποία έχουν διαφωνίες και γίνεται προσπάθεια να συγκεραστούν και να ξεπεραστούν οι λογικές ανησυχίες που υπάρχουν στα θέματα ασφαλείας.
Σύμφωνα με πηγές της Ε.Ε. σήμερα τα αεροδρόμια σπαταλούν το 20% των εσόδων τους στην ασφάλεια και διαθέτουν για τον ίδιο λόγο το 40% του προσωπικού τους. Όπως σημειώθηκε, με το ρυθμό να είναι αυξανόμενος σε αυτά τα θέματα, το θέμα της ασφάλειας κινδυνεύει να γίνει μη βιώσιμο για τα οικονομικά δεδομένα των Ευρωπαϊκών Αεροδρομίων.
Εξίσου σημαντικό είναι και το θέμα της περαιτέρω ανάπτυξης των αεροδρομίων καθώς μόνο στην Κίνα πρόκειται να ανοίξουν την επόμενη εξαετία 66 νέα διεθνή αεροδρόμια. Μόνο φέτος στην μεγάλη Ασιατική χώρα προστέθηκαν 200 νέα διεθνή δρομολόγια, πολλά από αυτά με προορισμό την Ε.Ε.
Εδώ ουσιαστικά τίθεται το θέμα της επέκτασης των Ευρωπαϊκών Αεροδρομίων καθώς τα σημερινά μεγέθη είναι αμφίβολο ότι θα μπορέσουν να αντέξουν τις μελλοντικές προβλεπόμενες αυξημένες ανάγκες. Σε αυτό ήδη γίνεται κουβέντα στο Λονδίνο για την επέκταση ή την δημιουργία νέου Αεροδρομίου την ώρα που στην (εκτός Ε.Ε) Κωνσταντινούπολη κατασκευάζεται το mega-αεροδρόμιο των 200εκ.επιβατών το χρόνο με πρόβλεψη για λειτουργία το 2018.
Ο ανταγωνισμός είναι επίσης ένα ζήτημα που πρέπει να αντιμετωπιστεί καθώς ανοίγουν συνεχώς νέες αγορές. Σήμερα π.χ στις πτήσεις της Κίνας προς Βραζιλία γίνεται μετεπιβίβαση στο διεθνές αεροδρόμιο της Αιθιοπίας, εξέλιξη που κανείς δεν φανταζόταν πριν από 10 χρόνια.
Η Νέα Στρατηγική στις Αερομεταφορές της Ε.Ε είναι ένα ζήτημα το οποίο αγγίζει την πραγματική αγορά και στις εμπορευματικές μεταφορέ καθώς η σύνδεση των αεροδρομίων με το σιδηρόδρομο, τους αυτοκινητόδρομους και τα λιμάνια μπορούν να δημιουργήσουν μία νέα πορεία ανάπτυξης σε όλη την Ε.Ε με ευεργετικά αποτελέσμα σε πολλούς κλάδους της οικονομίας αλλά και σε γενική βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της Ε.Ε. σε σχέση με τις άλλες μεγάλες δυνάμεις του Πλανήτη.
Μία νέα εποχή για τις Ευρωπαϊκές αερομεταφορές ξεκινά για την Ευρώπη. Η νέα φιλοσοφία του Aviation Strategy της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχει να κάνει με τον κοινό Ευρωπαϊκό Ουρανό και την κοινή πολιτική απέναντι στις τρίτες χώρες.
Το ypodomes βρέθηκε στις Βρυξέλλες, στην καρδιά των εξελίξεων και όπως ήταν αναμενόμενο το ενδιαφέρον για αυτή τη νέα πολιτική υπήρξε μεγάλο. Σύμφωνα με Ευρωπαίους αξιωματούχους αυτό που γίνεται πλέον είναι οι συμφωνίες με τρίτες χώρες να γίνονται απευθείας με την Ε.Ε και όχι με διακρατικές συμφωνίες.
Αυτό θα δώσει μεγάλη ώθηση στις αερομεταφορές που σήμερα παρουσιάζουν μεγάλες αγκυλώσεις από δαιδαλώδεις συμφωνίες και περιορισμούς. Ο στόχος είναι να αντιμετωπιστούν οι νέες μεγάλες παγκόσμιες δυνάμεις στο χώρο των αερομεταφορών κυρίως από τις χώρες του Κόλπου, την Τουρκία, την Κίνα κ.α.
Αναφορικά με τις διακρατικές συμφωνίες όπου αυτές υπάρχουν θα ισχύουν αλλά με την προσθήκη των συμφωνιών της Ε.Ε. Ουσιαστικά μιλάμε για ένα μεγάλο βήμα στην απελευθέρωση δυνάμεων στις αεροπορικές εταιρείες που σύμφωνα με Ευρωπαίους αξιωματούχους μεταφράζεται σε νέες θέσεις απασχόλησης και φυσικά σε ανάπτυξη.
Ένα από τα μεγάλα ζητήματα που συζητείται αυτή την εποχή είναι το θέμα του 1 stop control στις πτήσεις μετεπιβίβασης. Η προσπάθεια που γινεται είναι να γίνεται ένας συνολικός έλεγχος κατά την είσοδο του επιβάτη (και των αποσκευών του) στο αεροδρόμιο και να μην επαναλαμβάνεται σε κάθε μετεπιβίβαση.
Σε αυτό προς το παρόν υπάρχουν κάποια κράτη-μέλη τα οποία έχουν διαφωνίες και γίνεται προσπάθεια να συγκεραστούν και να ξεπεραστούν οι λογικές ανησυχίες που υπάρχουν στα θέματα ασφαλείας.
Σύμφωνα με πηγές της Ε.Ε. σήμερα τα αεροδρόμια σπαταλούν το 20% των εσόδων τους στην ασφάλεια και διαθέτουν για τον ίδιο λόγο το 40% του προσωπικού τους. Όπως σημειώθηκε, με το ρυθμό να είναι αυξανόμενος σε αυτά τα θέματα, το θέμα της ασφάλειας κινδυνεύει να γίνει μη βιώσιμο για τα οικονομικά δεδομένα των Ευρωπαϊκών Αεροδρομίων.
Εξίσου σημαντικό είναι και το θέμα της περαιτέρω ανάπτυξης των αεροδρομίων καθώς μόνο στην Κίνα πρόκειται να ανοίξουν την επόμενη εξαετία 66 νέα διεθνή αεροδρόμια. Μόνο φέτος στην μεγάλη Ασιατική χώρα προστέθηκαν 200 νέα διεθνή δρομολόγια, πολλά από αυτά με προορισμό την Ε.Ε.
Εδώ ουσιαστικά τίθεται το θέμα της επέκτασης των Ευρωπαϊκών Αεροδρομίων καθώς τα σημερινά μεγέθη είναι αμφίβολο ότι θα μπορέσουν να αντέξουν τις μελλοντικές προβλεπόμενες αυξημένες ανάγκες. Σε αυτό ήδη γίνεται κουβέντα στο Λονδίνο για την επέκταση ή την δημιουργία νέου Αεροδρομίου την ώρα που στην (εκτός Ε.Ε) Κωνσταντινούπολη κατασκευάζεται το mega-αεροδρόμιο των 200εκ.επιβατών το χρόνο με πρόβλεψη για λειτουργία το 2018.
Ο ανταγωνισμός είναι επίσης ένα ζήτημα που πρέπει να αντιμετωπιστεί καθώς ανοίγουν συνεχώς νέες αγορές. Σήμερα π.χ στις πτήσεις της Κίνας προς Βραζιλία γίνεται μετεπιβίβαση στο διεθνές αεροδρόμιο της Αιθιοπίας, εξέλιξη που κανείς δεν φανταζόταν πριν από 10 χρόνια.
Η Νέα Στρατηγική στις Αερομεταφορές της Ε.Ε είναι ένα ζήτημα το οποίο αγγίζει την πραγματική αγορά και στις εμπορευματικές μεταφορέ καθώς η σύνδεση των αεροδρομίων με το σιδηρόδρομο, τους αυτοκινητόδρομους και τα λιμάνια μπορούν να δημιουργήσουν μία νέα πορεία ανάπτυξης σε όλη την Ε.Ε με ευεργετικά αποτελέσμα σε πολλούς κλάδους της οικονομίας αλλά και σε γενική βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της Ε.Ε. σε σχέση με τις άλλες μεγάλες δυνάμεις του Πλανήτη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου