κείμενο από το ypodomes.com
Μετά από σχεδόν 20 χρόνια ατελείωτων έργων και εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, εχθές από τον Υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη ανακοινώθηκε η λειτουργία του τμήματος Τιθορέα-Λιανοκλάδι μήκους 54χλμ τον Ιούνιο του 2017. Τρεις μήνες νωρίτερα τον Μάρτιο θα ολοκληρωθεί κατασκευαστικά και θα χρειαστούν περίπου 3 μήνες δοκιμών για να παραδοθεί σε λειτουργία συντομεύοντας τα σιδηροδρομικά ταξίδια κατά 35 λεπτά.
Πρόκειται για το πρώτο από τα 2 τελευταία τμήματα που είναι σε κατασκευή και ολοκληρώνουν τον σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με τον κο Σπίρτζη, τον Μάρτιο του 2018 θα παραδοθεί και το δεύτερο και τελευταίο τμήμα Λιανοκλάδι-Δομοκός μήκους 52χλμ. Συνολικά η χρονοαπόσταση θα μειωθεί σε μόλις 3 ώρες και 25 λεπτά από 5 ώρες που είναι σήμερα.
Τα σχετικά χρονοδιαγράμματα δόθηκαν λόγω της επίσκεψης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών στον κεντρικό εργοτάξιο του έργου της νέας διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής υψηλών ταχυτήτων Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός για να επιθεωρήσει την εξέλιξη και την πρόοδο των κατασκευαστικών εργασιών του έργου, συνοδευόμενος από τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών κ. Γιώργο Δέδε και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ κ. Θάνο Βούρδα.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισκέφθηκε στη συνέχεια τη σιδηροδρομική γέφυρα ΣΓ26 του εν λόγω έργου, το οποίο θα σηματοδοτήσει τον εκσυγχρονισμό του ελληνικού σιδηροδρόμου και θα φέρει πιο κοντά την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη. Ο κ. Σπίρτζης εξήγησε, ότι αποτελεί πολιτική επιλογή της κυβέρνησης και του υπουργείου να δοθεί έμφαση στην ολοκλήρωση των σιδηροδρομικών υποδομών «ώστε να γίνει η χώρα μας ένας διεθνής κόμβος συνδυασμένων μεταφορών. Με την ολοκλήρωση της ΠΑΘΕ έχουν προγραμματιστεί και τα έργα από Θεσσαλονίκη προς τις δύο εξόδους της χώρας, προς Σκόπια δηλαδή και προς Βουλγαρία.
Ο στόχος μας είναι να ωριμάσουμε και να τρέξουμε μέχρι το 2018 τους διαγωνισμούς για τη σιδηροδρομική Εγνατία και τα εμπορευματικά κέντρα της Βορείου Ελλάδος».
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ
Στο τμήμα Τιθορέα-Δομοκός, υλοποιείται η ολοκλήρωση της κατασκευής της Νέας Διπλής Σιδ/κής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων (ΣΓΥΤ) μήκους 106 χιλιομέτρων, εξοπλισμένη με σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση, ΕΤCS-level1, τηλεπικοινωνίες και ηλεκτροκίνηση, η οποία θα αντικαταστήσει την υφιστάμενη μονή γραμμή, φτωχών γεωμετρικών χαρακτηριστικών μήκους 122 χιλιομέτρων.
Η νέα χάραξη έχει σχεδιασθεί για ταχύτητες 160-200 χλμ/ώρα, ξεκινά από το σιδηροδρομικό Σταθμό Τιθορέας, κατευθύνεται ανατολικά διασχίζοντας το όρος Καλλίδρομο με δίδυμη σήραγγα μονής γραμμής μήκους 9.038 μέτρων η κάθε μία, και ακολουθώντας στη συνέχεια την πεδινή διαδρομή μέσω της πεδιάδας του Σπερχειού ποταμού και καταλήγει στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Λιανοκλαδίου.
Στη συνέχεια, διασχίζει το όρος Όθρυς με δίδυμη σήραγγα μονής γραμμής μήκους 7.000 μέτρων περίπου η κάθε μία, και ακολουθώντας την πεδινή διαδρομή μέσω της αποξηραμένης λίμνης Ξυνιάδας ανέρχεται τον ορεινό όγκο του Δομοκού μέχρι τον ομώνυμο Σιδηροδρομικό Σταθμό.
Το έργο συνολικά χρηματοδοτείται από το Μηχανισμό "Συνδέοντας την Ευρώπη" (Connecting Europe Facility / CEF 2014-2020) και περιλαμβάνει:
• Την ολοκλήρωση έργων υποδομής, την κατασκευή επιδομής, ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και τηλεπικοινωνιών, συστήματος προστασίας συρμών ETCS – Level 1 και ηλεκτρομηχανολογικών (Η/Μ) εγκαταστάσεων.
• Φυτοτεχνικές εργασίες.
• Σύνδεση 2 Υποσταθμών (Ανθήλη & Καλλιπεύκη) ηλεκτρικής έλξης στο σύστημα μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας 150 ΚWH στο τμήμα Τιθορέα-Δομοκός.
• Ενόργανη παρακολούθηση μεγάλων Σιδ/κών Γεφυρών Τιθορέα – Δομοκός.
• Αντιπλημμυρικά έργα Σπερχειού ποταμού.
Το συνολικό έργο προβλέπεται να ολοκληρωθεί την άνοιξη του 2018.
Μετά από σχεδόν 20 χρόνια ατελείωτων έργων και εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, εχθές από τον Υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη ανακοινώθηκε η λειτουργία του τμήματος Τιθορέα-Λιανοκλάδι μήκους 54χλμ τον Ιούνιο του 2017. Τρεις μήνες νωρίτερα τον Μάρτιο θα ολοκληρωθεί κατασκευαστικά και θα χρειαστούν περίπου 3 μήνες δοκιμών για να παραδοθεί σε λειτουργία συντομεύοντας τα σιδηροδρομικά ταξίδια κατά 35 λεπτά.
Πρόκειται για το πρώτο από τα 2 τελευταία τμήματα που είναι σε κατασκευή και ολοκληρώνουν τον σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με τον κο Σπίρτζη, τον Μάρτιο του 2018 θα παραδοθεί και το δεύτερο και τελευταίο τμήμα Λιανοκλάδι-Δομοκός μήκους 52χλμ. Συνολικά η χρονοαπόσταση θα μειωθεί σε μόλις 3 ώρες και 25 λεπτά από 5 ώρες που είναι σήμερα.
Τα σχετικά χρονοδιαγράμματα δόθηκαν λόγω της επίσκεψης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών στον κεντρικό εργοτάξιο του έργου της νέας διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής υψηλών ταχυτήτων Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός για να επιθεωρήσει την εξέλιξη και την πρόοδο των κατασκευαστικών εργασιών του έργου, συνοδευόμενος από τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών κ. Γιώργο Δέδε και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ κ. Θάνο Βούρδα.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισκέφθηκε στη συνέχεια τη σιδηροδρομική γέφυρα ΣΓ26 του εν λόγω έργου, το οποίο θα σηματοδοτήσει τον εκσυγχρονισμό του ελληνικού σιδηροδρόμου και θα φέρει πιο κοντά την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη. Ο κ. Σπίρτζης εξήγησε, ότι αποτελεί πολιτική επιλογή της κυβέρνησης και του υπουργείου να δοθεί έμφαση στην ολοκλήρωση των σιδηροδρομικών υποδομών «ώστε να γίνει η χώρα μας ένας διεθνής κόμβος συνδυασμένων μεταφορών. Με την ολοκλήρωση της ΠΑΘΕ έχουν προγραμματιστεί και τα έργα από Θεσσαλονίκη προς τις δύο εξόδους της χώρας, προς Σκόπια δηλαδή και προς Βουλγαρία.
Ο στόχος μας είναι να ωριμάσουμε και να τρέξουμε μέχρι το 2018 τους διαγωνισμούς για τη σιδηροδρομική Εγνατία και τα εμπορευματικά κέντρα της Βορείου Ελλάδος».
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ
Στο τμήμα Τιθορέα-Δομοκός, υλοποιείται η ολοκλήρωση της κατασκευής της Νέας Διπλής Σιδ/κής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων (ΣΓΥΤ) μήκους 106 χιλιομέτρων, εξοπλισμένη με σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση, ΕΤCS-level1, τηλεπικοινωνίες και ηλεκτροκίνηση, η οποία θα αντικαταστήσει την υφιστάμενη μονή γραμμή, φτωχών γεωμετρικών χαρακτηριστικών μήκους 122 χιλιομέτρων.
Η νέα χάραξη έχει σχεδιασθεί για ταχύτητες 160-200 χλμ/ώρα, ξεκινά από το σιδηροδρομικό Σταθμό Τιθορέας, κατευθύνεται ανατολικά διασχίζοντας το όρος Καλλίδρομο με δίδυμη σήραγγα μονής γραμμής μήκους 9.038 μέτρων η κάθε μία, και ακολουθώντας στη συνέχεια την πεδινή διαδρομή μέσω της πεδιάδας του Σπερχειού ποταμού και καταλήγει στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Λιανοκλαδίου.
Στη συνέχεια, διασχίζει το όρος Όθρυς με δίδυμη σήραγγα μονής γραμμής μήκους 7.000 μέτρων περίπου η κάθε μία, και ακολουθώντας την πεδινή διαδρομή μέσω της αποξηραμένης λίμνης Ξυνιάδας ανέρχεται τον ορεινό όγκο του Δομοκού μέχρι τον ομώνυμο Σιδηροδρομικό Σταθμό.
Το έργο συνολικά χρηματοδοτείται από το Μηχανισμό "Συνδέοντας την Ευρώπη" (Connecting Europe Facility / CEF 2014-2020) και περιλαμβάνει:
• Την ολοκλήρωση έργων υποδομής, την κατασκευή επιδομής, ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και τηλεπικοινωνιών, συστήματος προστασίας συρμών ETCS – Level 1 και ηλεκτρομηχανολογικών (Η/Μ) εγκαταστάσεων.
• Φυτοτεχνικές εργασίες.
• Σύνδεση 2 Υποσταθμών (Ανθήλη & Καλλιπεύκη) ηλεκτρικής έλξης στο σύστημα μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας 150 ΚWH στο τμήμα Τιθορέα-Δομοκός.
• Ενόργανη παρακολούθηση μεγάλων Σιδ/κών Γεφυρών Τιθορέα – Δομοκός.
• Αντιπλημμυρικά έργα Σπερχειού ποταμού.
Το συνολικό έργο προβλέπεται να ολοκληρωθεί την άνοιξη του 2018.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου