Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 22 Μαΐου 2018

2o Συνέδριο Υποδομών-Μεταφορών: Ηχηρές παρεμβάσεις των τριών «μεγάλων» των κατασκευών για την επόμενη ημέρα

κείμενο από το ypodomes.com
«Ηχηρές» ήταν οι παρεμβάσεις από τους τρεις «μεγάλους» των κατασκευών (ΑΚΤΩΡ, ΤΕΡΝΑ, J&P ABAΞ), στο 2ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών, που συνδιοργανώνουν οι ιστοσελίδες www.ypodomes.com και www.metaforespress.gr, στο αμφιθέατρο του Πολεμικού Μουσείου της Αθήνας. Οι κ.κ. Δημήτρης Κούτρας, πρόεδρος του ΑΚΤΩΡ, Γιώργος Περδικάρης, εντεταλμένος σύμβουλος της ΤΕΡΝΑ και ο Κωνσταντίνος Μιτζάλης, διευθύνων σύμβουλος και αντιπρόεδρος της J&P ΑΒΑΞ εξέφρασαν την ανησυχία τους για το μέλλον του εγχώριου κατασκευαστικού κλάδου, κάνοντας λόγο για κίνδυνο «αποελληνοποίησης».
Και οι τρεις στάθηκαν στην έλλειψη κατασκευαστικού αντικειμένου, μετά την ολοκλήρωση των οδικών αξόνων, κάτι το οποίο θα επιφέρει αρνητικές συνέπειες, όχι μόνο στον κλάδο των κατασκευών, αλλά και σε συναφείς κλάδους.
Δ. Κούτρας: «Η Εθνική Ελλάδας των κατασκευών δε θα έχει Έλληνες παίκτες»
Τον κίνδυνο του αφελληνισμού του κατασκευαστικού κλάδου κατέδειξε στην ομιλία του ο κ. Δημήτρης Κούτρας, πρόεδρος της ΑΚΤΩΡ.  «Αυτό που γίνεται πλέον καθήκον για όλους εμάς τους εμπλεκόμενους απέναντι στην χώρα μας και τον εαυτό μας, είναι να μεγαλώνουμε ολοένα και περισσότερο την συμμετοχή μας στο ευρωπαϊκό τουλάχιστον γίγνεσθαι των κατασκευών», ανέφερε ο κ. Κούτρας.
Και συμπλήρωσε: «για να γίνει αυτό με τα μεγαθήρια των χωρών και των εταιρειών που έχουμε να αντιμετωπίσουμε πρέπει να μεγαλώνουμε και εμείς το μέγεθος των εταιρειών μας.
Και αυτό, το προσπαθούμε, ξεπερνώντας χιλιάδες εμπόδια μικρά και μεγάλα που μπαίνουν μπροστά μας και δεν εννοώ βέβαια τον Ανταγωνισμό που έτσι και αλλιώς εκεί κολυμπάμε, αλλά και από τις «φιλικές» δυνάμεις που έπρεπε να έχουν και αυτές κατά τη γνώμη μου το ίδιο καθήκον με εμάς».
Ειδικότερα δε, ο κ. Κούτρας αναφέρθηκε σε προσχώματα που μπήκαν και μπαίνουν από την πολιτεία και αφορούν στο Ανεκτέλεστο, στην Προεπιλογή για τα Συγχρηματοδοτούμενα έργα με κριτήριο τον κύκλο εργασιών και στο Νόμο για το Βασικό Μέτοχο.
Χαρακτηριστικά ανέφερε: «όταν όλες οι εταιρείες της Ευρώπης εκτινάσσονταν σε μεγέθη, εμείς βάζαμε ανώτατα όρια Ανεκτέλεστου Έργου για κάθε εταιρεία. Έτσι φτάσαμε στην μαγική εικόνα της Ανάποδης Πυραμίδας. Είχαμε εταιρείες ανώτατης τάξης πάνω από 60 και λιγότερες στις άλλες τάξεις».
Χαρακτήρισε ως «άθλο» τις προσπάθειες που κάνουν οι ελληνικές εταιρείες για την παρουσία τους στην Ευρώπη, καθώς όπως είπε, περνάνε από «σαράντα κύματα». «Την τεχνογνωσία την αναπτύσσουμε στην Ελλάδα και τη μεταφέρουμε στο εξωτερικό. Δεν είναι μία εύκολη άσκηση», ανέφερε.
Όπως εξήγησε, «χωρίς κατασκευαστική δραστηριότητα και στήριξη από την Ελλάδα, είναι αδύνατη η επέκταση στο εξωτερικό, σε συνθήκες βαθύτατης κρίσης και ύφεσης». 
Μάλιστα, όσον αφορά τον διεθνή ανταγωνισμό, επεσήμανε το γεγονός ότι οι ελληνικές τράπεζες βρίσκονται σε αδυναμία να παρέχουν δανειοδοτήσεις, ενώ οι ξένοι κατασκευαστές έχουν πρόσβαση στο τραπεζικό σύστημα των χωρών τους».
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «ευνουχίζεται κάθε προοπτική εξωστρεφούς δραστηριότητας, με δραματικές επιπτώσεις και εντός Ελλάδας», ενώ έκανε λόγο για εν δυνάμει αφελληνισμό του κλάδου.
Σύμφωνα με τον κ. Κούτρα, «τα καίρια χτυπήματα του κατασκευαστικού κλάδου στο εσωτερικό της χώρας, με επιθέσεις κάθε μορφής από διάφορες κατευθύνσεις και κέντρα, έχει δραματικές επιπτώσεις. Εντός Ελλάδος αφήνει πλούσιο έδαφος για την επέκταση της ανταγωνιστικής δραστηριότητας ξένων εταιρειών και εν δυνάμει τελικά στον αφελληνισμό του κλάδου. Την ίδια στιγμή στις χώρες του εξωτερικού, όπου η παρουσία των ελληνικών εταιρειών εξελίσσεται, τερματίζεται άδοξα κάθε προοπτική, με το κενό ευλόγως να καλύπτεται ταχύτατα από τον διεθνή ανταγωνισμό.
Κλείνοντας, ο πρόεδρος του ΑΚΤΩΡ ανέφερε: «Όσο η κατάσταση αυτή συνεχίζεται και με ορισμένους εκπροσώπους να βάλλουν κατά των Ελλήνων κατασκευαστών στο όνομα δήθεν «της φιλοπατρίας», τόσο τα προβλήματα θα αυξάνονται και θα συνεχίζουν να έρχονται «προξενιά» από το εξωτερικό για να πουλήσουμε τις εταιρείες μας. Και τελικά η Εθνική Ελλάδος των κατασκευών, που τουλάχιστον εγώ ευαγγελίζομαι δεν θα έχει Έλληνες παίκτες αλλά μεταγραφές από το εξωτερικό».
Γ. Περδικάρης: «Οι επενδύσεις στις υποδομές είναι ο μόνος δρόμος να μπει άμεσα φρέσκο χρήμα στην ελληνική οικονομία»
Την κατάσταση στον κλάδο, με βάση τα επίσημα στοιχεία από εργοληπτικούς συνδέσμους, περιέγραψε ο κ. Γιώργος Περδικάρης, εντεταλμένος σύμβουλος της ΤΕΡΝΑ. Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε, οι δημόσιες επενδύσεις στην περίοδο 2008 - 2016 παρουσίασαν μείωση με Μέσο Ετήσιο Ρυθμό Μεταβολής -4,3%, το πλήθος δημοπρασιών δημοσίων τεχνικών έργων την περίοδο 2012 – 2016 Μέσο Ετήσιο Ρυθμό Μεταβολής -9,5% και ο Μέσος Ετήσιος Ρυθμός Μεταβολής των οικοδομικών αδειών διαμορφώθηκε στο -18,5% (από 79.407 άδειες το 2007 σε 12.641 άδειες το 2016) την δεκαετία 2007 - 2016.
Επιπλέον, η συνεισφορά (σε σταθερές τιμές) του κατασκευαστικού κλάδου στο Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν (ΑΕΠ) έχει συρρικνωθεί από 8,2% το 2006, σε 4,3% το 2010 και σε 2,1% το 2016, ενώ ο δείκτης παραγωγής στις κατασκευές την οκταετία 2009-2016 παρουσίασε Μέσο Ετήσιο Ρυθμό Μεταβολής -13,2% 
«Οι επενδύσεις στις υποδομές είναι ο μόνος δρόμος να μπει άμεσα φρέσκο χρήμα στην ελληνική οικονομία», ανέφερε χαρακτηριστικά, καθώς είναι καθοριστικές για την οικονομική ανάκαμψη.
Όπως εξήγησε ο κ. Περδικάρης, «έχουν πολύ μεγάλο πολλαπλασιαστή (1,8), προσελκύουν ακόμα και σήμερα σοβαρό επιχειρηματικό ενδιαφέρον, αλλά και ενδιαφέρον μεγάλων επενδυτικών τραπεζών».
Επεσήμανε δε, ότι «το κατασκευαστικό κενό απειλεί την οικονομική ανάκαμψη», προσθέτοντας ότι «υπήρχε ήδη κενό 2 δις. ευρώ», ενώ όπως είπε, «τα νέα έργα δεν φαίνεται να συμβασιοποιούνται με τους ρυθμούς που όλοι επιθυμούν».
Κάλεσε για επιτάχυνση των διαδικασιών, λέγοντας ότι «το κράτος πρέπει να συγχρονιστεί στοιχειωδώς». 
«Μένουμε συνέχεια πίσω. Οι συμβασιοποιήσεις του 2016-2017 είναι σε πολύ μικρούς ρυθμούς. Δεν υπάρχει όριο χρονικό. Πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος να περπατήσει η αδειοδότηση των έργων σε γρηγορότερους ρυθμούς», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Περδικάρης.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στις επενδύσεις σε ενεργειακό τομέα, καθώς όπως είπε, από τα 18,7 δις δυνητικές επενδύσεις σε υποδομές, μέχρι το 2022, το 38% αφορά την ενέργεια. 
Μάλιστα, δήλωσε ότι δημιουργούνται ευκαιρίες για μία νέα γενιά μεγάλων επενδύσεων στη χώρα, αλλά και επενδύσεις στην αποθήκευση ενέργειας, με την ώριμη τεχνολογία των αντλησιοταμιευτικών έργων.
«Για την αντιμετώπιση του Brain Drain, απαιτείται ανάπτυξη. Η ελληνική οικονομία έχει δυνατότητες, αρκεί να ξεπεράσουν τις αγκυλώσεις του παρελθόντος», είπε. 
Τέλος, ο εντεταλμένος σύμβουλος της ΤΕΡΝΑ επεσήμανε την ανάγκη οι ελληνικές εταιρείες να έχουν ισότιμη πρόσβαση σε χρηματοδότηση με τους ξένους εταίρους. «Ζητάμε απ΄ την ελληνική πολιτεία να εμπιστευτεί τις ελληνικές εταιρείες», δήλωσε ο κ. Περδικάρης.
Κ. Μιτζάλης: «Οι αλήθειες για τα προβλήματα του κατασκευαστικού κλάδου»
Στις «αλήθειες», όπως υποστήριξε, των προβλημάτων του κατασκευαστικού κλάδου αναφέρθηκε ο κ. Κωνσταντίνος Μιτζάλης, διευθύνων σύμβουλος και αντιπρόεδρος της J&P ΑΒΑΞ. 
Αν και, όπως είπε, ο κατασκευαστικός κλάδος περνάει μεγάλη κρίση, η συμβολή των ελληνικών εταιρειών είναι καθοριστική και άκρως επιτυχημένη.
«Δεν είναι ψέμα ότι ξεπεράσαμε τους εαυτούς μας για να παραδοθούν έγκαιρα τα έργα και με βάση τις επιταγές της ΕΕ», ανέφερε, προσθέτοντας, ωστόσο, ότι «η δραστηριότητά μας στο εσωτερικό περιορίστηκε δραματικά, με την ολοκλήρωση των οδικών αξόνων».
«Καλό είναι να δοθούν λύσεις με μακροχρόνιο ορίζοντα. Μόνο έτσι θα καταφέρουμε να πετύχουμε», επεσήμανε, προσθέτοντας ότι «ο κλάδος των κατασκευών έχει υποστεί διαχρονικά υπερβολική δυσφήμιση». Μάλιστα, ανέφερε ότι με βάση επίσημα στοιχεία, «στην Ελλάδα κατασκευάζονται έργα με το μικρότερο κόστος σε όλη την Ευρώπη», εξηγώντας ότι τα δημόσια έργα γίνονται πεδίο αντιπαράθεσης των πολιτικών κομμάτων.
«Είναι αναγκαία η ύπαρξη συγκλίσεων για τη διαμόρφωση κοινής στρατηγικής στον τομέα των έργων». 
Όσον αφορά τα κοινοτικά προγράμματα, ο κ. Μιτζάλης τόνισε ότι «ποτέ δεν υπήρξε έγκαιρος προγραμματισμός. Και στο τέλος για να προλάβουμε, αναπτύσσονται τα έργα ανώριμα, και η χρηματοδότησή τους συνεχίζεται απ΄ τα επόμενα προγράμματα, τα λεγόμενα προγράμματα – γέφυρες».
Στη συνέχεια υποστήριξε ότι «λύσεις υπάρχουν. Εξαρτώνται από την τεχνολογία και τον ανθρώπινο παράγοντα», είπε, χαρακτηρίζοντας ως ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση την εξαγγελία του πρωθυπουργού για ηλεκτρονική διακίνηση δημοσίων εγγράφων.
«Όσο πιο γρήγορα αντιμετωπιστούν τα προβλήματα, τόσο πιο γρήγορα ένα έργο θα παραδοθεί στην ώρα του», ανέφερε.
Επιπλέον, χαρακτήρισε ως «γάγγραινα» τις μεγάλες εκπτώσεις. Όπως εξήγησε, «ιστορικά, τρεις φορές παρατηρήθηκε αυτό το φαινόμενο, και εξαφανίστηκαν εταιρείες μικρές και μεγάλες» και πρόσθεσε: «έργα σταματούν, κοινοτικά κονδύλια χάνονται, και συνεχίζουμε με πολύ μεγάλη καθυστέρηση. Είναι άμεση ανάγκη η νομοθετική ρύθμιση του προβλήματος των εξωπραγματικών εκπτώσεων.
Πρόκειται για ένα μοντέλο που έχει αποτύχει όσες φορές έχει εφαρμοστεί. Δε θα αντέξουν οι εταιρείες αυτή την πραγματική στρέβλωση του ανταγωνισμού». 
Για τον κ. Μιτζάλη, «είναι σημαντικό να παραμερίζονται οι μικροπολιτικές σκοπιμότητες, αν και όπως τόνισε, παρόλα τα προβλήματα, τις τελευταίες δεκαετίες έχουν κατασκευαστεί στη χώρα μας χιλιάδες έργα.
Υπάρχουν δημόσιοι λειτουργοί και πολιτικοί που άφησαν το στίγμα τους. Τα έργα που έγιναν μιλάνε από μόνα τους». 
Τέλος, ο διευθύνων σύμβουλος και αντιπρόεδρος της J&P ΑΒΑΞ αναφέρθηκε στην έλλειψη νέων έργων στη χώρα μας και τη δυσκολία στη συμμετοχή ελληνικών εταιρειών στο εξωτερικό.
Όπως δήλωσε, «στερείται από την Ελλάδα η ευκαιρία παραγωγής πλούτου. Χρειαζόμαστε τη βοήθεια και της Ελληνικής πολιτείας και του τραπεζικού συστήματος, προκειμένου οι ελληνικές εταιρείες να είναι ανταγωνιστικές στο εξωτερικό.
Είμαστε εδώ αρωγοί στην προσπάθεια με την κατάθεση προτάσεων. Δε λύνονται όλα σε μία μέρα. Πρέπει να γίνει η αρχή. Ήδη έχουμε αργήσει πολύ. Οι ελληνικές εταιρείες δεν ξέρουμε πόσο θα αντέξουν. Ήδη βλέπουμε την είσοδο ξένων συμφερόντων σε αυτές».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα