Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 30 Απριλίου 2021

Καραγιάννης: Ξεκινούν τα έργα για τη Γραμμή 4 του Μετρό

 κείμενο από το ypodomes.com

Για ένα ολοκληρωμένο σχέδιο υποδομών με παρεμβάσεις σε όλη την χώρα μίλησε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης, στην συνέντευξη του στο Κόντρα Channel και στην εκπομπή «Επί του πιεστηρίου» με τους δημοσιογράφους Γιώργο Σιαδήμα και Βασίλη Σκουρή.

Ο κ. Καραγιάννης έκανε λόγο για ένα ολιστικό σχέδιο που έχει σχεδιάσει και υλοποιεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ύψους 13 δις ευρώ, τονίζοντας πως “στο Υπουργείο έχουμε δουλέψει πάρα πολύ και αυτό αρχίζει και φαίνεται. Είμαστε ένα Υπουργείο που λέμε λίγα και προσπαθούμε να κάνουμε πολλά, γιατί αυτό ταιριάζει και με τη φύση του αντικειμένου μας”.

Ξεκινούν οι εργασίες στη γραμμή 4 του Μετρό

Ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε στην επέκταση του Μετρό λέγοντας πως “πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα έργα που θα υλοποιεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών” ύψους 1,2 δις ευρώ. Μάλιστα, εκτίμησε ότι στις αρχές του καλοκαιριού θα στηθούν τα πρώτα εργοτάξια για την επέκταση της γραμμής 4 του Μετρό, από το Γουδί ως την Βεΐκου.

“Θα ξεκινήσει ένα από τα μεγαλύτερα κατασκευαστικά έργα που έγιναν ποτέ στη χώρα” υπογράμμισε ο κ. Καραγιάννης επισημαίνοντας πως το επόμενο διάστημα αναμένεται να στηθούν 15 εργοτάξια. Μάλιστα τόνισε ότι σύμφωνα με τον προγραμματισμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εντός του καλοκαιριού θα ξεκινήσουν να στήνονται τα πρώτα εργοτάξια στην Κατεχάκη, στο Άλσος Βεΐκου, στα Εξάρχεια και στο Κολωνάκι.

Ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών αναφέρθηκε και στον Πειραιά λέγοντας πως το επόμενο καλοκαίρι αναμένεται να παραδοθούν στο κοινό οι τρείς τελευταίοι σταθμοί του Μετρό. “ Ο Πειραιάς πλέον θα είναι ένας πλήρης συγκοινωνιακός κόμβος όπου εκεί πέρα θα μπορεί κάποιος να φεύγει από το λιμάνι του Πειραιά και σε 55 λεπτά να είναι στο αεροδρόμιο” τόνισε χαρακτηριστικά.

Αναβαθμίζουμε την Δυτική Αττική

Ο κ. Καραγιάννης στάθηκε ιδιαίτερα στην αναβάθμιση της Δυτικής Αττικής που θα προσφέρει η επέκταση του Μετρό με την δημιουργία τριών νέων σταθμών προς το Ίλιον και την Ανθούπολη. “ Εκτιμούμε ότι αρχές του 2022 ίσως και νωρίτερα, θα προκηρύξουμε την επέκταση προς τις δυτικές συνοικίες. Αυτές οι συνοικίες θα έρθουν πολύ κοντύτερα στο κέντρο, πολύ κοντύτερα στο αεροδρόμιο.

Οι μετακινήσεις θα είναι πολύ ευκολότερες πλέον και θα αναβαθμιστούν όλες αυτές οι περιοχές της Αττικής” δήλωσε ο κ. Καραγιάννης. Παράλληλα, προανήγγειλε ότι στις αρχές του επόμενου έτους θα δημοπρατηθεί και το έργο της επέκτασης του προαστιακού της Δυτικής Αττικής, προς την περιοχή του Ασπροπύργου, της Ελευσίνας και των Μεγάρων.

“Θα έρθουν και αυτές οι περιοχές πολύ κοντύτερα προς το κέντρο της Αθήνας και θα προσφέρουμε υπηρεσίες σε αυτούς τους κατοίκους, με γρήγορες μετακινήσεις αναβαθμίζοντας και αυτές τις περιοχές” ανέφερε.

Καινούργιες θέσεις εργασίες και χρήματα στην αγορά

“ Μόλις ξεκινήσουν τα πρώτα εργοτάξια θα έχουμε καινούργιες θέσεις εργασίας. Πολύ απλά, θα πέσουν, χρήματα στην αγορά και θα κινηθεί όλη η οικονομία. Το κομμάτι των υποδομών κινεί παραπάνω από 100 επαγγέλματα περίπου. Άρα, αυτά τα χρήματα θα φτάνουν στην κοινωνία, ο κόσμος θα βρει νέες δουλειές και όλα θα κυλήσουνε πολύ καλύτερα” υπογράμμισε.

Έργα ΣΔΙΤ – χωρίς διόδια

Ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε και στα δύο πολύ σημαντικά οδικά έργα, το Θεσσαλονίκη-Έδεσσα και το Δράμα-Αμφίπολη, που όπως είπε έχουν περίοπτη θέση στο σχεδιασμό της Βορείου Ελλάδας και είναι συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα. Μάλιστα ξεκαθάρισε ότι “ όπου έχει ανακοινώσει η κυβέρνηση Κυριάκου Μητσοτάκη σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα δεν θα υπάρχουν διόδια. Ο σκοπός μας δεν είναι να υπάρχουν παντού διόδια”.

Αναφέρθηκε ιδιαίτερα στο flyover που πρόκειται να αλλάξει όλη την αρχιτεκτονική των μετακινήσεων στη Θεσσαλονίκη με τις νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που θα επιφέρει επισημαίνοντας πως ούτε εκεί θα υπάρχουν διόδια στις μετακινήσεις των πολιτών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα