Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 19 Απριλίου 2021

Σε τροχιά υλοποίησης τα μεγάλα αντιπλημμυρικά έργα στον αυτοκινητόδρομο Μορέα

 κείμενο από το ypodomes.com

Σε τροχιά υλοποίησης περνούν τα μεγάλα αντιπλημμυρικά έργα στον αυττοκινητόδρομο Μορέα (είναι ο άξονας Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα και ο κλάδος Μεγαλόπολη-Σπάρτη) . Με απόφαση απόφαση του Υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Γιάννη Τσακίρη, εγκρίθηκε η ένταξη στο ΠΔΕ, του έργου: “Αντιπλημμυρική θωράκιση των περιοχών ανάντη και κατάντη του αυτοκινητοδρόμου Τσακώνα – Καλαμάτα και της Περιμετρικής Οδού Καλαμάτας”, προϋπολογισμού 79.000.000 ευρώ, ενώ στην συνέχεια θα χρηματοδοτηθεί από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης.

Η έγκρισης της χρηματοδότησης έρχεται ως συνέχεια της απόφασης από το περασμένο Φθινόπωρο του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή που ενέκρινε τα έργα. Σύμφωνα με εκείνη την εντολή, πρόκειται για συμπληρωματικές εργασίες που “κολλάνε” στην τρέχουσα σύμβαση παραχώρησης όπως συνέβη και με τους αυτοκινητόδρομους της Νέας Οδού (που διαχειρίζεται την Ιόνια Οδό αλλά και το τμήμα του ΑΘΕ, Μεταμόρφωση-Σκάρφεια) αλλά και της Κεντρικής Οδού (που αφορά τα τμήματα Σκάρφεια-Ράχες Φθιώτιδας και Ξυνιάδα-Τρίκαλα).

Έργα εγκεκριμένα από τον Δεκέμβριο του 2019

Τα αντιπλημμυρικά έργα στον Μορέα, εντάσσονται στην από 14 Δεκεμβρίου 2019 απόφαση της Κυβερνητική Επιτροπή Συντονισµού Μεγάλων Έργων Υποδοµής, έκανε οµόφωνα δεκτή την από 02/12/2019 Εισήγηση του Υπουργού Υποδοµών και Μεταφορών για την εκτέλεση επειγόντων έργων αντιπληµµυρικής θωράκισης των περιοχών ανάντη και κατάντη των αυτοκινητοδρόµων που υλοποιήθηκαν µε Συµβάσεις Παραχώρησης συνολικού ύψους 350 εκατοµµυρίων ευρώ (περιλαµβανοµένης της δαπάνης του αναλογούντος Φ.Π.Α.). Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com το συνολικό ποσό αναμένεται τελικά να ανέλθει σε 500 εκατ.ευρώ.

Σύμφωνα με το άρθρο 18.6 της Σύµβασης Παραχώρησης προβλέπεται η δυνατότητα ανάθεσης συµπληρωµατικών εργασιών στον Παραχωρησιούχο µε εφαρµογή των εκάστοτε ισχυουσών διατάξεων της νοµοθεσίας περί εκτέλεσης δηµοσίων έργων για συµπληρωµατικές εργασίες στον τοµέα των συµβάσεων παραχώρησης δηµοσίων έργων.

Πως θα προχωρήσουν τα έργα

Στις υποχρεώσεις του Παραχωρησιούχου θα πρέπει να περιληφθεί και η εκπόνηση εντός του επόμενου διμήνου, των οριστικών υδραυλικών µελετών (περιλαµβανοµένων των αναγκαίων κτηµατολογικών, περιβαλλοντικών, γεωτεχνικών, στατικών µελετών καθώς και των µελετών οριοθέτησης υδατορεµάτων) και για τα έργα που δεν επιλέχθηκαν ή δεν θα επιλεγούν τελικά να κατασκευαστούν ως επείγοντα και προς άρση των επικείµενων κινδύνων και οι οποίες (µελέτες) σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να εξικνούνται συνολικά µέχρι το διπλάσιο προϋπολογισµό µελέτης από αυτόν που αντιστοιχεί και σε αυτά που θα υλοποιηθούν µέσω της Σύµβασης Παραχώρησης, σύµφωνα µε τις διατάξεις περί ανάθεσης Συµπληρωµατικών Εργασιών.

Οι υπόψη µελέτες µετά την έγκρισή τους και αφού ολοκληρωθούν οι απαιτούµενες περιβαλλοντικές και άλλες αδειοδοτήσεις θα παραδοθούν για υλοποίηση στους κατά περίπτωση αρµόδιους φορείς (Περιφέρειες και ∆ήµοι). Οι εν λόγω μελέτες επιβαρύνουν τον παραχωρησιούχο. Για το Δημόσιο αποτελεί προϋπόθεση να πραγματοποιούνται αδαπάνως.

Επίσης για τις ανάγκες εκτέλεσης των εν λόγω έργων, θα τροποποιηθεί η έγκριση των περιβαλλοντικών όρων του έργου ανεξαρτήτως της απόστασης του αδειοδοτηµένου έργου του αυτοκινητοδρόµου από τα εκάστοτε υδραυλικά έργα, εφόσον τα τελευταία εντάσσονται λειτουργικά από αντιπληµµυρικής άποψης στον αυτοκινητόδροµο.

Η συντήρηση των αντιπλημμυρικών έργων που θα υλοποιηθούν μέσω της Σύμβασης Παραχώρησης μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής και την παραλαβή τους, θα αναληφθεί από τους φορείς που είναι κατά το νόμο υπεύθυνοι για τη συντήρησή τους

Ανάλογες αποφάσεις αναμένεται να δημοσιευθεί και για τους αυτοκινητόδρομους της Ολυμπίας Οδού και του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα