Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 19 Απριλίου 2021

Σε τροχιά υλοποίησης η μεγάλη παρέμβαση αναβάθμισης της Διώρυγας Κορίνθου

 κείμενο από το ypodomes.com

Τη Διώρυγα της Κορίνθου, η οποία είναι κλειστή λόγω κατολισθήσεων, επισκέφτηκε το πρωί του Σαββάτου ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, προκειμένου να ενημερωθεί για το σχέδιο αποκατάστασης που βρίσκεται σε εξέλιξη. Εκεί βρίσκονταν ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης ο οποίος παρουσίασε την τεχνική λύση για την άμεση αποκατάστασή της.

Πρόκειται για ένα κατασκευαστικό θαύμα και μία από τις τρεις τεχνικές διώρυγες που υφίστανται στον κόσμο σήμερα. Αποτελεί κομβικό τεχνικό έργο εθνικής σημασίας και η επαναλειτουργία του αποτελεί προτεραιότητά μας.

Η Γενική Γραμματεία Υποδομών με εντολή του Πρωθυπουργού και υπό την καθοδήγηση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, ανέλαβε με fast-track διαδικασίες, αμέσως μετά το περιστατικό του Φεβρουαρίου, την εκπόνηση μελετών και την κατασκευή του έργου για την αποκατάσταση των ζημιών στα πρανή της διώρυγας, ώστε να ολοκληρωθεί σύντομα και να επαναλειτουργήσει ξανά.

Μητσοτάκης: Παρέμβαση μετά από πολλά χρόνια

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης μίλησε για την μεγάλη παρέμβαση που έρχεται «Μετά από πάρα πολλά χρόνια γίνεται μία ουσιαστική παρέμβαση στη διώρυγα, ύψους 9 εκατομμυρίων». Τόνισε πως «Είναι μία αναγκαία παρέμβαση προκειμένου να εξασφαλιστεί και η ασφάλεια της διέλευσης από τη Διώρυγα. Είναι ένα πολύ εντυπωσιακό έργο, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι είναι ένα έργο του 19ου αιώνα, το οποίο εγκαινιάστηκε από τον Χαρίλαο Τρικούπη. Και ήρθε η ώρα τον 21ο αιώνα να γίνουν οι απαραίτητες παρεμβάσεις έτσι ώστε να αναδειχθεί η σημασία της».

Ο κ.Μητσοτάκης συνομίλησε μεταξύ άλλων με τον Δ.Σ.της Διώρυγας Κορίνθου Α.Ε. Βασίλη Ανδρικόπουλοτον, τον Δ.Σ. της ΕΕΣΥΠ Γρηγόρη Δημητριάδη, τον Υφυπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων και βουλευτή Κορινθίας Χρίστο Δήμα, τον Υφυπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας και βουλευτή Κορινθίας Νίκο Ταγαρά, τη βουλευτή ΝΔ Κορινθίας Μαριλένα Σούκουλη και τον Περιφερειάρχη Πελοποννήσου Παναγιώτη Νίκα, σημείωσε ότι για λόγους ασφαλείας η Διώρυγα θα παραμείνει κλειστή για ένα χρονικό διάστημα, ενώ ζήτησε από τους συναρμόδιους φορείς καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για το ταχύτερο δυνατό άνοιγμά της στη ναυσιπλοΐα.

Ο κ. Δημητριάδης επισήμανε ότι το σχέδιο έχει πρόνοιες για τους εργαζόμενους, «τους οποίους εξασφαλίζουμε». «Αυτό είναι πολύ σημαντικό», υπογράμμισε ο Πρωθυπουργός.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης επισήμανε ακόμα ότι τα έργα στη Διώρυγα αποτελούν έναυσμα για την συνολικότερη αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής, η οποία έχει «αναπτυξιακή δυναμική», ενώ τόνισε πως η Διώρυγα αποτελεί «πάρα πολύ σημαντικό αξιοθέατο». «Ξεχνάμε πόσοι έρχονται και επισκέπτονται τη Διώρυγα για να δουν ένα τεχνικό έργο το οποίο είναι μοναδικό στην Ευρώπη», ανέφερε.

Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Δήμας είπε πως η τουριστική ανάπτυξη της περιοχής είναι «ένας από τους στρατηγικούς στόχους που πρέπει να έχουμε όλοι μας για τη Διώρυγα».

Το έργο

Το πρόβλημα εμφανίστηκε αρχικά το 2018. Μετά τις μεγάλες καταπτώσεις που καταγράφηκαν τον φετινό Ιανουάριο και Φεβρουάριο στην πλευρά της Πελοποννήσου, η κυβέρνηση αντέδρασε άμεσα και ανέθεσε με διαδικασίες fast-track στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών την εκπόνηση μελετών (γεωτεχνική έρευνα, γεωτεχνικές μελέτες, υδρολογικές και υδραυλικές μελέτες, περιβαλλοντικές μελέτες και μελέτες λιμενικών έργων), και την υλοποίηση του έργου αποκατάστασης.

Οι προκαταρκτικές εργασίες όσον αφορά τις μελέτες έχουν αρχίσει. Το στάδιο εκπόνησης των μελετών αναμένεται να ολοκληρωθεί το Σεπτέμβριο. Στη συνέχεια θα γίνει η δημοπράτηση του έργου και θα αρχίσουν οι πρόδρομες εργασίες στα πρανή.

Το όλο έργο, προϋπολογισμού 9 εκατομμυρίων ευρώ, έχει ενταχθεί στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Ο σχεδιασμός που έχει γίνει αποβλέπει στην ευρύτερη επίλυση του προβλήματος των καταπτώσεων. Μεταξύ άλλων, θα εγκατασταθεί πλήρες σύστημα γεωτεχνικής παρακολούθησης που θα επιδεικνύει πιθανά νέα προβλήματα σε σημεία της Διώρυγας, προκειμένου να αποφευχθούν μελλοντικές μεγάλες ζημιές που θα μπορούσαν να διακόψουν την απρόσκοπτη λειτουργία της. Η διώρυγα είναι κομβικής σημασίας για το εμπόριο και τις μεταφορές, ενώ αποτελεί μία από τις μόλις τρεις υπάρχουσες τεχνητές διώρυγες στον κόσμο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα