Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 30 Απριλίου 2021

Το καλοκαίρι ο διαγωνισμός που θα φέρει με τούνελ 5 χλμ το σύγχρονο τρένο στην Πάτρα

 κείμενο από το ypodomes.com

Στην τελική ευθεία είναι μετά από πολλά χρόνια αβεβαιότητας η πολυπόθητη σιδηροδρομική σύνδεση της Πάτρας με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com το επόμενο δίμηνο θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την εργολαβία-σκούπα από το Αίγιο (Ροδοδάφνη)-Ρίο και μέσα στο καλοκαίρι σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, θα ξεκινήσει ο μεγάλος διαγωνισμός για το τελικό τμήμα από το Ρίο μέχρι το Νέο Λιμάνι της Πάτρας. Τα έργα θα υλοποιήσει η ΕΡΓΟΣΕ.

Ειδικότερα για το έργο που φέρνει επιτέλους το σύγχρονο τρένο στην Πάτρα ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου. Αυτό σημαίνει ότι θα ξεκινήσει με την εκδήλωση ενδιαφέροντος και περνώντας στη δεύτερη φάση θα οριστικοποιηθεί το τεχνικό αντικείμενο, το κόστος και θα ληφθούν όλες οι απαραίτητες εγκρίσεις για μελέτες (με σημαντικότερη την περιβαλλοντική).

Εγκρίθηκε από την Ε.Ε. η χρηματοδότηση

Όπως αναφέρουν πηγές με γνώση στο θέμα, το μεγάλο νέο είναι πως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει εγκρίνει την υπογειοποίηση 8 χιλιομέτρων στην χάραξη για την Πάτρα, μεγαλύτερο τμήμα των οποίων είναι στο αστικό τμήμα της πόλης.

“Δόθηκε μάχη για να γίνει εφικτή η έγκριση της χρηματοδότησης αυτού του σιδηροδρομικού έργου” σημειώνουν οι ίδιες πηγές. Η χρηματοδότηση του έργου θα προέλθει από ένα μείγμα ΕΣΠΑ 2021-2027 και CEFII. Με το έργο αυτό εξασφαλίζεται οριστικά η απρόσκοπτη σύνδεση της τρίτης μεγαλύτερης πόλης της Ελλάδας με το σύγχρονο ηλεκτροκινούμενο δίκτυο.

Το έργο Ρίο-Νέος Λιμάνι Πάτρας

Στο μεγάλο project που το κόστος του ξεπερνά τα 510 εκατ. ευρώ, πέρα από την υπογειοποίηση, περιλαμβάνεται και μία μεγάλη αστική ανάπλαση στις παλιές γραμμές που υπόσχεται να μεταμορφώσει το παράκτιο πρόσωπο της πόλης.

Ειδικότερα για το τμήμα Ρίο-Νέο Λιμάνι Πάτρας περιλαμβάνεται γραμμή 8 χιλιομέτρων εκ των οποίων τα 5,16 χιλιόμετρα θα είναι υπόγεια. Συνολικά περιλαμβάνονται 9 στάσεις. Οι δύο επίγειες: Καστελόκαμπος, Μποζαίτικα, και 7 υπόγειες: Κανελοπούλου, Αγιά, Παναχαϊκή, Άγιος Διονύσιος, Τριών Συμμάχων, Άγιος Ανδρέας, Νέο Λιμάνι. Στη στάση Άγιος Ανδρέας θα υπάρχει και σύνδεση με την υφιστάμενη γραμμή προς Πύργο.

Επίσης επιτυγχάνεται η σύνδεση και του νέου λιμανιού, πάγιο αίτημα των Πατρινών ενώ πλέον το τρένο θα είναι κοντά στη ΒΙΠΕ, ούτως ώστε με μία μελλοντική επέκταση να μπορέσει να συνδεθεί η βιομηχανική περιοχή με το λιμάνι και το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Αυτό κατά πολλούς θα ήταν το φιλί της ζωής για βιομηχανική περιοχή που σήμερα δεν περνά και τις καλύτερες μέρες της.

Το έργο Αίγιο-Ρίο

Για το τμήμα Αίγιο-Ρίο, που θα δημοπρατήσει η ΕΡΓΟΣΕ αρχές καλοκαιριού, περιλαμβάνονται οι γραμμές (επιδομή), η σηματοδότηση, η ηλεκτροκίνηση, το ETCS και οι νέοι σταθμοί και στάσεις. Η νέα διπλή γραμμή Θα έχει μήκος 32 χιλιόμετρα και περιλαμβάνει τις στάσεις: Ροδοδάφνη, Σελιανίτικα, Καμάρες, Ψαθόπυργος, Αραχωβίτικα, Αγ. Βασίλειος, Ρίο και Μποζαϊτικα. Το κόστος ξεπερνά τα 130 εκατ. ευρώ.

Σήμερα, θα γίνει συνάντηση του Δημάρχου Πατρέων Κώστα Πελετίδη με τον υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή με αίτημα την επιπλέον υπογειοποίηση των γραμμών και ανατολικότερα της οδού Κανελλοπούλου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα