Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 17 Μαΐου 2021

Μετρό Αθήνας: Στο δρόμο για τη Βουλή η κύρια σύμβαση για τη Γραμμή 4

 κείμενο από το ypodomes.com

Το τελευταίο βήμα πριν την υπογραφή της σύμβασης για το μεγάλο έργο κατασκευής της νέας γραμμής 4 θα έχουμε τις επόμενες ημέρες καθώς θα περάσει για να παρουσιαστεί στη Βουλή. Σύμφωνα με πληροφορίες, μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες θα περάσει από την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής όπου θα ολοκληρωθεί και επίσημα η προσυμβατική περίοδος.

Με βάση την εμπειρία, αυτό σημαίνει πως πιθανότερα μέσα στον Ιούνιο θα υπογραφεί η σύμβαση κατασκευής, δίνοντας σάρκα και οστά στο μεγαλύτερο δημόσιο έργο όλων των εποχών για τη χώρα.

Το ανάδοχο σχήμα αποτελείται από τις ΑΒΑΞ-Ghella και Alstom χάρη στην έκπτωση των 12,19%. Το ποσό με το οποίο το σχήμα αναλαμβάνει το έργο είναι 1,158 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ). Να θυμίσουμε πως συνολικά με το ΦΠΑ το κόστος του έργου φτάνει σχεδόν το 1,8 δισ. ευρώ.

Με την προσθήκη αυτού του έργου το ανεκτέλεστο της ΑΒΑΞ θα σκαρφαλώσει σε πάνω από 2 δισ. ευρώ, φέρνοντας τον ελληνικό όμιλο ξανά στην κορυφή του κατασκευαστικού κλάδου.

Το έργο

Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή 15 σταθμών και 9 φρεάτων με σήραγγα η οποία έχει μήκος 12,9 χιλιόμετρα. Αφορά την Α`φάση ανάπτυξης της γραμμής 4 και περιλαμβάνει το τμήμα ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ-ΓΟΥΔΗ.

Ήδη από τον Μάρτιο έχει υπογραφεί η σύμβαση των πρόδρομων εργασιών με την εταιρεία ΕΡΕΤΒΟ. Αυτή η σύμβαση περιλαμβάνει την δημιουργία των εργοταξίωνν με τη μετακίνηση δικτύων όπου αυτά υπάρχουν, αλλά και τις αρχαιολογικές εργασίες. Θα προετοιμάζει δηλαδή το έδαφος για τα κυρίως έργα που θα αναλάβει το σχήμα με επικεφαλής την ΑΒΑΞ.

Τα πρώτα εργοτάξια θα αναπτυχθούν μέσα στο καλοκαίρι και χωροθετούνται στα άκρα της νέας γραμμής, (Λεωφόρο Βεϊκου και Κατεχάκη). Εκεί θα δημιουργηθεί ο απαραίτητος χώρος για να συναρμολογηθούν οι δύο μετροπόντικες που θα αναλάβουν την διάνοιξη της σήραγγας.

Ένα μεγάλο εγχείρημα

Ενδιαφέρον έχει το γεγονός πως η κατασκευή της γραμμής 4 θα γίνει και με ανοιχτά εργοτάξια αλλά και με υπόγεια. Τα σημαντικότερα εργοτάξια αναμένονται στην τετράδα του κέντρου Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι και Ευαγγελισμό όπως επίσης και στην πλατεία της Κυψέλης. Σκοπός είναι να υπάρξει η μικρότερη δυνατή όχληση των περιοχών των εργοταξίων και σε αυτό μετρά πλέον η πολυετής εμπειρία που έχει αποκομίσει η Αττικό Μετρό.

Σύμφωνα με πληροφορίες η ΕΡΕΤΒΟ έχει προχωρήσει σε καταμετρήσεις και αποτυπώσεις στα εργοτάξια και βρίσκεται σε συνεννόηση με τις εταιρείες των δικτύων που βρίσκονται σε αυτά. Στη συνέχεια αφού καταγραφούν θα πραγματοποιηθούν και οι μελέτες για την μετακίνηση τους. Επίσης βρίσκεται σε επαφή με την αρχαιολογική υπηρεσία για τα θέματα που μπορεί να ανακύψουν κατά την διάρκεια των εκσκαφών.

Επίσης θα χρειαστεί και η εκπόνηση των απαραίτητων συγκοινωνιακών μελετών στα εργοτάξια που θα στηθούν για να υπάρξουν οι απαραίτητες εγκρίσει. Σε αυτό εμπλέκονται τόσο η Αττικό Μετρό όσο και το υπουργείο ΥΠΟΜΕ.

Το κυρίως έργο

Μία από τις πρώτες κινήσεις της κοινοπραξίας του κυρίως έργου είναι η παραγγελία των δύο ΤΒΜ που θα αναλάβουν να σκάψουν το τούνελ της νέας γραμμής. Τα ογκώδη μηχανήματα θα σκάβουν παράλληλα από τις άκρες της γραμμής με στόχο την -όσο δυνατόν- ελαχιστοποίηση του χρόνου διάνοιξης.

Στη συνέχεια με τριγωνική συνεννόηση ΕΡΕΤΒΟ-Αττικό Μετρό-ΑGA (ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM) κάθε εργοτάξιο που θα είναι έτοιμο θα περνά από τον ένα ανάδοχο (ΕΡΕΤΒΟ) στον άλλο (AGA) για να προχωρά η κατασκευή. Η διάρκει του κυρίως έργου σύμφωνα με την προκήρυξη είναι 96 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Το πότε θα ολοκληρωθεί θα το δείξει το …υπέδαφος της Αθήνας μιας και στο παρελθόν έχει επιφυλάξει αρκετές εκπλήξεις στις εκάστοτε εργολαβίες κατασκευής έργων Μετρό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα