Υποδομές στην Ελλάδα

Σάββατο 11 Δεκεμβρίου 2021

Καραγιάννης: Έργα άνω των 3 δις. ευρώ υλοποιεί το Υπουργείο Υποδομών στην Κρήτη

 κείμενο από το ypodomes.com

Στα έργα άνω των 3 δισεκατομμυρίων ευρώ που υλοποιεί στην Κρήτη το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, αναφέρθηκε ο Υφυπουργός Υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης σε συνέντευξή του στο δελτίο ειδήσεων στο «Κρήτη TV» και τη δημοσιογράφο Κατερίνα Σαλαπάτα.

Ο Υφυπουργός Υποδομών επισκέφθηκε το νησί στην «σε μια πολύ σημαντική στιγμή για την Κρήτη και την Ελλάδα» όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, καθώς το Περιφερειακό Συμβούλιο έδωσε θετική γνωμοδότηση για το μεγαλύτερο τμήμα του ΒΟΑΚ, Χανιά – Ηράκλειο, μήκους 157χλμ. και σύντομα θα έχει το έργο και την περιβαλλοντική αδειοδότηση από το Υπουργείο Περιβάλλοντος.

Έτσι, ανοίγει ο δρόμος για την υλοποίηση του μεγαλύτερου αυτοκινητόδρομου που θα κατασκευαστεί στην Ελλάδα και ενός από τους μεγαλύτερους στην Ευρώπη.

Πρόσθεσε ότι, μέσα στο 2022 υπογράφονται οι συμβάσεις και στήνονται τα πρώτα εργοτάξια στα τμήματα:

«Χερσόνησος-Νεάπολη» μήκους 22,5χλμ., προϋπολογισμού 290 εκατ. ευρώ. Το έργο υλοποιείται μέσω ΣΔΙΤ.

«Νεάπολη-Αγ. Νικόλαος» μήκους 14χλμ., προϋπολογισμού 147 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για Δημόσιο Έργο το οποίο χρηματοδοτείται μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης.

«Είναι η πρώτη και μοναδική φορά που παρουσιάζεται ενοποιημένη χάραξη για τον ΒΟΑΚ και η Κρήτη θα αποκτήσει έναν αυτοκινητόδρομο που της αξίζει» τόνισε ο Υφυπουργός Υποδομών.

Μάλιστα, σημείωσε ότι θα υπάρξει βελτίωση μεγάλου κομματιού του παράπλευρου δικτύου για να εξασφαλιστούν οι μετακινήσεις των πολιτών και των επισκεπτών του νησιού.

Ο κ. Καραγιάννης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην οδική ασφάλεια, σημειώνοντας ότι στην Κρήτη καταγράφονται τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία. Υπογράμμισε τη σημασία που δίνει η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη στα ζητήματα της οδικής ασφάλειας και στην κατεύθυνση αυτή εκτελούνται είτε δημοπρατούνται έργα προϋπολογισμού 20 εκατ. ευρώ.

«Σύντομα θα μιλάμε για μια άλλη Κρήτη»

Εκτενής ήταν η αναφορά του κ. Καραγιάννη και στις εξελίξεις που υπάρχουν στο αεροδρόμιο στο Καστέλι, αλλά και για τα σχέδια αξιοποίησης του αεροδρομίου «Καζαντζάκης».

Ειδικότερα για το Καστέλι διαβεβαίωσε ότι το έργο πάει πάρα πολύ καλά. «Πρόκειται για ένα δύσκολο έργο, το οποίο θα αλλάξει την εικόνα της Κρήτης» σημείωσε.

Σχετικά με την αξιοποίηση του αεροδρομίου «Καζαντζάκης» ο Υφυπουργός Υποδομών διαμήνυσε ότι «δεν θα επιτρέψουμε να γίνει νέο Ελληνικό, όπως έχει πει και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Θα δουλέψουμε για να παρουσιάσουμε ένα σχέδιο το οποίο θα αναβαθμίζει όλο το Ηράκλειο». Σημείωσε ότι, «το έργο έχει πολυπλοκότητα, όμως, υπάρχει πλάνο και πρόθεση».

Ολοκληρωμένο και συνεκτικό πλάνο έργων

Στο μέτωπο των μεγάλων έργων εντάσσονται και τα φράγματα. Ο κ. Καραγιάννης έκανε αναφορά στο:

Φράγμα Ταυρωνίτη, όπου μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2022 θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός ΣΔΙΤ.

Φράγμα Πλατύ, που θα δημοπρατηθεί εντός του 2022.

Φράγμα Μπραμιανού,  ένα σύνθετο έργο, που θα δημοπρατηθεί το πρώτο εξάμηνο του 2022.

Σε ό,τι αφορά τα κτιριακά έργα, ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι έτοιμο να προχωρήσει στην κατασκευή του cluster Δικαστικών Μεγάρων της Κρήτης σε Ηράκλειο και Χανιά και την ανακατασκευή του Δικαστικού Μεγάρου Ρεθύμνου.

Ο Υφυπουργός Υποδομών τόνισε ότι: «Οι παρεμβάσεις μας στην Κρήτη είναι συνολικές. Προτιμούμε να λέμε λιγότερα λόγια και να προχωράμε μπροστά με πράξεις» και πρόσθεσε ότι «με το πακέτο έργων 3 δισ. ευρώ που υλοποιούμε η Κρήτη θα έχει τη δυνατότητα να πρωταγωνιστήσει όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά σε ολόκληρη την ευρύτερη περιοχή».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα