Υποδομές στην Ελλάδα

Σάββατο 11 Δεκεμβρίου 2021

Ποια είναι τα “λαμπερά έργα” που ανέλαβε να ωριμάσει το ΤΑΙΠΕΔ

 κείμενο από το ypodomes.com

Με ένα πακέτο 2,2 δισ. ευρώ για 19 “λαμπερά έργα” να ωριμάσει το ΤΑΙΠΕΔ ξεκίνησε η νέα Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (PPF. Από αυτά τα 16 αφορούν έργα του Ταμείου Ανάκαμψης και τα άλλα δύο έργα σε συνεργασία με υπουργεία. Μεταξύ αυτών η κατασκευη κτιρίου Πρωτοδικείου και Εισαγγελίας Αθηνών, η Αθηναϊκή Ριβιέρα, η ανακαίνιση του ΟΑΚΑ, νέα βιομηχανικά πάρκα κ.α.

Όπως έγινε γνωστό τα έργα αυτά είναι:

1. Μεταρρύθμιση Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας-RRF
2. Ανακαινίσεις και εκσυγχρονισμός νοσοκομείων σε ολόκληρη την Ελλάδα»-RRF
3. Αναβάθμιση υποδομών απονομής της δικαιοσύνης / Κατασκευή κτιρίου Πρωτοδικείου και Εισαγγελίας Αθηνών»– RRF
4. Καταπολέμηση παραεμπορίου και προστασία πνευματικών δικαιωμάτων – RRF
5. Αναβάθμιση του τομέα των δημόσιων συμβάσεων – RRF
6. Νέα Βιομηχανικά Πάρκα – RRF
7. Δράσεις για την απλοποίηση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος – RRF
8. Τροποποίηση του νομικού πλαισίου για την προσέλκυση στρατηγικών επενδύσεων – RRF
9. Ενίσχυση Βασικής Και Εφαρμοσμένης Έρευνας – RRF
10. Εξωστρέφεια Έρευνας Και Καινοτομίας-RRF
11.ΤΗORAX – Εξελίξιμο Ολιστικό Υβριδικό Επιχειρησιακό
Αυτόνομο Σύστημα (Άμυνα, Ασφάλεια, Πολιτική
Προστασία»-RRF
12.HORIZON 2020 -Σφραγίδα Αριστείας-RRF
13.Ερευνώ – Δημιουργώ – Καινοτομώ-RRF
14. Δημιουργία – Επέκταση- Αναβάθμιση των Υποδομών των Ερευνητικών Κέντρων εποπτείας ΓΓΕΚ-RRF
15. Αθηναϊκή Ριβιέρα (Στρατηγικές Αστικές Αναπλάσεις) – RRF
16. Ανακαίνιση ΟΑΚΑ – RRF
17. Σχέδιο Δασικής Προστασίας
18 Μετεγκατάσταση καταστήματος κράτησης Κορυδαλλού
19. Μετεγκατάσταση καταστημάτων κράτησης Ιωαννίνων και Χαλκίδας

Στα λαμπερά έργα που θα ωριμάσει το ΤΑΙΠΕΔ θα ενταχθεί και η προετοιμασία του διαγωνισμού για την παραχώρηση της έκτασης του αεροδρομίου Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης». Επιπλέον θα προετοιμαστούν και οι διαγωνισμοί για δύο logistics center σε Θεσσαλονίκη (Γκόνου) και Αθήνα (Φυλή).

Ενόψει της προετοιμασίας της χώρας μας για την απορρόφηση των κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης, τόνισε ο κ. Σταμπουλίδης αναπτύχθηκε εντός ΤΑΙΠΕΔ μία νέα αυτοτελής επιχειρησιακή μονάδα, το PPF, για την ωρίμανση συμβάσεων στρατηγικής σημασίας που θα ενταχθούν στο «Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας».

Πως θα γίνεται η ωρίμανση των έργων

Το Project Preparation Facility (PPF) θα αναλαμβάνει την ωρίμανση μεγάλων έργων, προϋπολογισμού άνω των 30 εκατ. ευρώ, καθώς και έργα που είναι ενταγμένα στο εθνικό πρόγραμμα «Ελλάδα 2.0».  Το ΤΑΙΠΕΔ επιλέχθηκε γιατί μπορεί να συντομεύσει κατά πολύ τις γραφειοκρατικές διαδικασίες που υπάρχουν στους δημόσιους φορείς και να προετοιμάσει μεθοδικά έργα με τη μέθοδο των προθεσμιών.

Ειδικότερα για τα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης ακολουθείται ένα πολύ αυστηρό χρονοδιάγραμμα. Το κάθε βήμα ακολουθείται με μια χρονική ακολουθία καθώς η συνέπεια οδηγεί στην εκταμίευση πόρων από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό. Να θυμίσουμε ότι τα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης πρέπει να έχουν συμβασιοποιηθεί μέσα στο 2023 και ολοκληρωθεί μέχρι το 2026.

Το Ταμείο αναλαμβάνει την υποβολή του Τεχνικού Δελτίου προς το υπουργείο Οικονομικών προς έγκριση. Η ωρίμανση γίνεται με την πρόσληψη συμβούλων και περιλαμβάνει την ολοκλήρωση των μελετών και αδειοδοτήσεων και την ολοκλήρωση των τευχών δημοπράτησης. Στη συνέχεια τα έργα θα προκηρύσσονται από τις εκάστοτε αναθέτουσες αρχές.

Τα έργα εκτός Ταμείου Ανάκαμψης ακολουθούν το ίδιο μοντέλο ωρίμανσης με μια βασική διαφορά. Εδώ αποφασίζεται το χρηματοδοτικό μοντέλο (δημόσιο έργο με χρηματοδότηση ΕΣΠΑ ή ΣΔΙΤ ή παραχώρηση) και φτάνει μέχρι την ολοκλήρωση των τευχών δημοπράτησης. Από εκεί και έπειτα η αναθέτουσα αρχή αναλαμβάνει την ολοκλήρωσης της χρηματοδοτικής κάλυψης και την επακόλουθη δημοπράτηση του έργου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα