Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου 2021

Μετρό Αθήνας: πρόταση για νέο σταθμό του ηλεκτρικού στον Πειραιά – Που προτείνεται να γίνει

 κείμενο από το ypodomes.com

Πρόταση για ένα νέο σταθμό Μετρό στη συμβολή Πειραιώς και Κηφισού έθεσαν με κοινή επιστολή προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, οι Δήμοι Πειραιά και Νίκαιας- Αγίου Ιωάννη Ρέντη. Με την επιστολή ζητούν την κατασκευή ενός νέου σταθμού της Γραμμής 1 του Μετρό ενδιάμεσα από τους σταθμούς Νέο Φάληρο και Μοσχάτο.

Ο σταθμός αυτός σύμφωνα με τους δημάρχους Μώραλη και Ιωακειμίδη, θα μπορούσε να γίνει στη συμβολή Πειραιώς και Κηφισού οπου υπάρχει ο απαιτούμενος χώρος και ο οποίος θα μπορεί να εξυπηρετεί ικανοποιητικά τους κατοίκους των περιοχών του Ρέντη, Νέου Φαλήρου και Μοσχάτου.

Ο μεγάλος εμπορικός πόλος του Ρέντη

Ένα μεγάλο κίνητρο για ένα νέο σταθμό Μετρό στη συμβολή Πειραιώς και Κηφισού, είναι το γεγονός ότι στο τετράγωνο αυτό δημιουργείται ένας μεγάλος εμπορικός πόλος. Υπάρχουν από τη πλευρά του Ρέντη Jumbo, Leroy Merlin, Κωτσόβολος, Lidl, κ.λπ., από τη μεριά του Πειραιά το Factory outlet και τώρα προστίθεται και ένα νέο μεγάλο εμπορικό κέντρο με 13.500 m2 μαγαζιών που είναι υπό κατασκευή.

Επίσης σε κοντινή απόσταση βρίσκεται τόσο το Factory Outlet αλλά και η λαχαναγορά του Ρέντη που απασχολεί εκατοντάδες εργαζομένους. Ο σταθμός θα βοηθήσει στην περαιτέρω αναβάθμιση της οδού Πειραιώς η οποία μεταμορφώνεται χρόνο με τον χρόνο.

Οι δύο δήμαρχοι ζητούν από το υπουργείο ΥΠΟΜΕ ως συνοδό έργο την κατασκευή δύο πεζογεφυρών που η μία θα περνάει πάνω από την Πειραιώς και θα συνδέει Ρέντη-Φάληρο και η άλλη πάνω από τον Κηφισό και θα συνδέει Μοσχάτο-Φάληρο.

Μάλιστα προτείνουν ο νέος σταθμός να φέρει το όνομα της μεγάλης Ελληνίδας ηθοποιού, Ειρήνης Παππά γιατί σε κοντινή απόσταση (Πειραιώς 52) βρίσκεται ο θεατρικός χώρος της Ειρήνης Παππά στον οποίο και μετεγκαταστάθηκε η Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 2000 είχε εξαγγελθεί η δημιουργία δύο νέων σταθμών στην γραμμή 1 του Μετρό. Ο πρώτος ήταν ακριβώς στο σημείο που προτείνουν οι Δήμοι Πειραιά και Νίκαιας-Αγίου Ιωάννη Ρέντη και ο δεύτερος στο ύψος της Νέας Φιλαδέλφειας. Το σχέδιο εκείνο δεν εφαρμόστηκε ποτέ.

Σε αναμονή αποφάσεων και για την υπογειοποίηση της γραμμής 1 του Μετρό

Στη γραμμή 1 του Μετρό επίσης προετοιμάζεται και το μεγάλο έργο της υπογειοποίησης των γραμμών από το Νέο Φάληρο μέχρι τον Πειραιά. Στο σχέδιο αυτό περιλαμβάνεται και η δημιουργία ενός ακόμα σταθμού στο ύψος του παλιού εργοστασίου του Κεράνη με την ονομασία Καμίνια.

Το έργο είναι απαραίτητο γιατί με την υπογειοποίηση θα μπορέσει να εξυπηρετείται επαρκώς η οδική κυκλοφορία και σύνδεση της πόλης με το λιμάνι του Πειραιά. Σημαντικό στοιχείο είναι και η αλλαγή των γραμμών που σήμερα είναι απαρχαιωμένες και δεν επιτρέπουν ταχύτητες άνω των 30χλμ/ώρα όταν στο υπόλοιπο δίκτυο οι ταχύτητες φτάνουν μέχρι και 70χλμ/ώρα.

Για αυτό το πλάνο, αναμένονται εξαγγελίες και σύμφωνα με πληροφορίες εξετάζεται η χρηματοδότηση του έργου από το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα