κείμενο από το ypodomes.com
Μετά την εξαγγελία ης περασμένης εβδομάδας για την προώθηση προς υλοποίηση του οδικού άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά, ολοκληρώθηκε ένας κύκλος εσωστρέφειας γύρω από ένα έργο το οποίο απασχολεί πολύ την τοπική κοινωνία. Οι Ηπειρώτες και ειδικότερα οι Γιαννιώτες θεωρούν την αναβάθμιση του δρόμου αυτού ως ένα εχέγγυο για την ανάπτυξη της περιοχής και την διασύνδεση της χώρας με τα Δυτικά Βαλκάκια και ειδικότερα τις Δαλματικές Ακτές.
Η αλήθεια είναι πως ακόμα και σήμερα, είναι πιο εύκολο σε ένα έλληνα να πάει στο Βελιγράδι ή τη Σόφια, όχι όμως σε πόλεις όπως τα Τίρανα, η Ποντγκόριτσα, το Ντουμπρόβνικ ή το Σεράγεβο. Αυτές οι γειτονικές περιοχές εν μέρει και λόγω έλλειψης ενός σύγχρονου οδικού πλέγματος παραμένουν δύσκολα προσβάσιμες.
Σύμφωνα με το Google maps σήμερα για να πάει κάποιος από τα Ιωάννινα στο Ντουμπρόβνικ, θα χρειαστεί για μια απόσταση 556 χιλιομέτρων περισσότερες από 10 ώρες. Είναι μία διαδρομή σχεδόν παρόμοια με το Αθήνα-Θεσσαλονίκη που χρειάζονται 4 ώρες. Αυτή η προσθήκη επί ελληνικού εδάφους, του Ιωάννινα-Κακαβιά είναι ένα μεγάλο λιθαράκι στο να μπορεί η χώρα να αποκτήσει καλύτερες προσβάσεις και συναλλαγές με τους βαλκάνιους γείτονες της.
Η ακτινογραφία του Ιωάννινα-Κακαβιά
Αυτό που έχει τώρα σημασία, είναι πως θα προχωρήσει γρήγορα η ωρίμανση του έργου για να μπορέσει να δημοπρατηθεί. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, αυτό που έχει αποφασιστεί να κατασκευαστεί είναι ένας άξονας με 1+1 λωρίδα και ΛΕΑ ανά ρεύμα κυκλοφορίας. Το συνολικό πλάτος του δρόμου θα είναι 12,5 μέτρα.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, όταν θα ολοκληρωθεί ο δρόμος, θα είναι μια διαπλατυμένη εθνική οδός που θα καλύπτει με σύγχρονα χαρακτηριστικά τις ανάγκες των οδικών μετακινήσεων, τόσο στον Νομό Ιωαννίνων όσο και στη σύνδεση με την Αλβανία. Προς το παρόν δεν προβλέπεται στηθαίο ασφαλείας ανάμεσα στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας.
Στο υπουργείο Υποδομών με την παραλαβή των μελετών από την Περιφέρεια Ηπείρου, θα συνεχιστεί και θα ολοκληρωθεί η μελετητική ωρίμανση του έργου. Στο τμήμα Καλπάκι-Κακαβιά δεν υπάρχουν εγκεκριμένοι περιβαλλοντικοί όροι. Αυτό σημαίνει πως θα χρειαστεί μια συνολική επικαιροποίηση για να μπορέσει στο σύνολο του το έργο για να μπορέσει να εγκριθεί περιβαλλοντικά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου