Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 19 Οκτωβρίου 2023

Εγνατία Οδός: τα βήματα για την ολοκλήρωση της παραχώρησης - Πάνω από 500 εκατ. για την αναβάθμιση του άξονα

 κείμενο από το ypodomes.com

Αρκετούς μήνες θα πρέπει να περιμένουμε ακόμα για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού. Σήμερα βρισκόμαστε δύο χρόνια μετά την ανακήρυξη του σχήματος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-EGIS PROJECTS ως προτιμητέου επενδυτή και τα βήματα που απαιτούνται για να ολοκληρωθεί η διαδικασία είναι ακόμα αρκετά.

Ένα από τα βασικότερα θέματα, είναι η αύξηση της τιμής των διοδίων στον άξονα. Αυτό αποτελεί ένα από τα προαπαιτούμενα της προκήρυξης του διαγωνισμού. Τι προβλέπεται σύμφωνα με αυτή;

Όπως αναφέρεται μετά την ανακήρυξη του προτιμητέου επενδυτή και πριν υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης προβλέπεται η έκδοση ΚΥΑ για την αύξηση της τιμής των διοδίων από 3 σε 4 λεπτά ανά χιλιόμετρο. Είναι η πρώτη δόση αύξησης.

Παράλληλα θα πρέπει να ολοκληρωθεί η πιστοποίηση των σηράγγων της Εγνατίας οι οποίες είναι δεκάδες, ιδιαίτερα στην δυτική πλευρά του αξονα. Σε αυτές προβλέπεται η πιστοποίηση τους στο επίπεδο πέντε. Είναι το ανώτατο επίπεδο ασφάλειας και με αυτό μπορεί να γίνεται ασφαλής χρήση των σηράγγων ακόμα και από βαριά οχήματα που μεταφέρουν καύσιμα.

Επίσης θα πρέπει να ολοκληρωθεί και η κατασκευή κάποιων τελευταίων πλευρικών σταθμών διοδίων, αλλά και η εναρμόνιση των standards λειτουργίας του αυτοκινητόδρομου σύμφωνα με τους υπόλοιπους που εφαρμόζονται σήμερα στη χώρα.

Η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης και η απόδοση του οικονομικού ανταλλάγματος είναι το επόμενο χρονικό ορόσημο το οποίο φέρνει την Εγνατία Οδό και τους τρεις κάθετους άξονες σε τροχιά αλλαγής από δημόσια σε ιδιωτική διοίκηση.

Μετά την υπογραφή της σύμβασης και μέχρι την έναρξη της παραχώρησης υπό το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-EGIS PROJECTS (που έχουν ποσοστό 75% και 25% αντίστοιχα), θα πρέπει να εφαρμοστεί η δεύτερη αύξηση στην τιμή των διοδίων, πάντα σύμφωνα με τα όσα ορίζει η προκήρυξη του διαγωνισμού. Σε αυτό το στάδιο η τιμή θα πρέπει να αυξηθεί από 4 λεπτά/χιλιόμετρο και 5/λεπτά ανά χιλιόμετρο.

Με την έναρξη της παραχώρησης το νέο σχήμα θα πρέπει να εκτελέσει ένα μεγάλο κατασκευαστικό έργο για την βαριά συντήρηση του δρόμου το οποίο σύμφωνα με πηγές κοντά στον διαγωνισμό θα διαρκέσει ως και δύο έτη.

Το κόστος αυτή την στιγμή εκτιμάται σε πάνω από 500 εκατ. ευρώ και αφορά την ανακαίνιση σηράγγων, συντήρηση και επισκευή όπου απαιτείται γεφυρών και το κυριότερο την νέα ασφαλτόστρωση του άξονα σε όλο το μήκος του.

Θεωρείται ως ένα κολοσσιαίο εγχείρημα το οποίο δεν έχει προηγούμενο, λόγω της μαζικότητας και της έκτασης του, όχι μόνο στη χώρα αλλά και στην Ευρώπη. Θα πρέπει σχεδόν 900 χιλιόμετρα δρόμου διπλής κατεύθυνσης να αναβαθμιστεί με νέο σύγχρονο ασφαλτοτάπητα αλλά και παρεμβάσεις όπου απαιτείται για φωτισμό, σήμανση κ.α.

Σημαντικό για τους χρήστες της Εγνατίας Οδού, είναι πως προβλέπεται επίσης η χωροθέτηση και λειτουργία επιπλέον 4 δίδυμων ΣΕΑ (Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών) στο μήκος του άξονα. Μια από τις μεγαλύτερες ελλείψεις του άξονα της Εγνατίας είναι η απουσία ΣΕΑ και χώρων ξεκούρασης.

Η σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού σύμφωνα με το επικαιροποιημένο πρόγραμμα του ΤΑΙΠΕΔ προβλέπεται να υπογραφεί εντός του πρώτου εξαμήνου του 2024, εκτός και αν υπάρξει νέα καθυστέρηση σε σχέση με τα προαπαιτούμενα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα