Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 24 Απριλίου 2024

The Ellinikon: πως προχωρούν τα 8 μεγάλα έργα στο Ελληνικό - 4 έργα στην γραμμή εκκίνησης

 κείμενο από το ypodomes.com

Με οκτώ μεγάλα έργα να τρέχουν ταυτόχρονα προχωρά το project της αξιοποίησης του Ελληνικού από την Lamda Development. Πλέον τα δύσκολα φαίνεται να έχουν μείνει πίσω και τον λόγο να έχουν οι μπουλντόζες, το πολύπλοκο έργο είναι πια σε πλήρη εξέλιξη και αυτό που μένει πλέον είναι η μάχη με τον χρόνο.

Μια είδηση που βγαίνει από τα οικονομικά αποτελέσματα του 2023 όπως τα δημοσίευσε η LD είναι πως το Vouliagmenis Mall μετονομάζεται πλέον σε "The Ellinikon Mall" ένω σε εξέλιξη είναι και οι πρόδρομες εργασίες στις κατοικίες και τις βίλες στον Άγιο Κοσμά.

Τα οικονομικά αποτελέσματα πάντως δείχνουν μια ενισχυμένη εικόνα για την εταιρεία και όπως σχολιάζοντας τα ο Διευθύνων Σύμβουλος της LAMDA Development κ. Οδυσσέας Αθανασίου ανέφερε πως: «Όλες οι επιμέρους επιχειρηματικές δραστηριότητες του Ομίλου επέδειξαν εξαιρετικά υψηλές επιδόσεις. Τα Εμπορικά Κέντρα κατέγραψαν ένα ακόμα νέο ιστορικό ρεκόρ λειτουργικής κερδοφορίας (Retail EBITDA) στα €81εκ, αυξημένη κατά 18% έναντι του 2022. Νέο ιστορικό ρεκόρ λειτουργικής κερδοφορίας κατέγραψαν και οι Μαρίνες του Ομίλου. Εντυπωσιακές ήταν οι εξελίξεις στην ανάπτυξη του έργου στο Ελληνικό. Οι συνολικές εισπράξεις από πωλήσεις ακινήτων, από την έναρξη του έργου, έφτασαν τα €641εκ, γεγονός που οφείλεται στη σημαντικότατη ζήτηση για τις οικιστικές αναπτύξεις του έργου.

Σημειώνουμε ότι το 2023 υπήρξε η πρώτη κερδοφόρα χρονιά σε λειτουργικό επίπεδο για το έργο, σε διάστημα μόλις 2,5 χρόνων από την υπογραφή της εξαγοράς των μετοχών από τη LAMDA (25.06.2021).

Το Ελληνικό προχωρά με πολύ γρήγορους ρυθμούς και τα οικιστικά έργα είναι πλέον ορατά από τη Λεωφ. Ποσειδώνος».

Πως τρέχουν οκτώ μεγάλα έργα στο Ελληνικό

Με τις μηχανές να αυξάνουν ολοένα και μεγαλύτερη ταχύτητα το έργο του Ελληνικού αναπτύσσεται όλο και περισσότερο. Την αρχή έκαναν τα έργα υποδομής (ΑΒΑΞ), για να συνεχίσει ο Riviera Tower (INTRAKAT - BOUYGUES) και έπεται και συνέχεια. Ας δούμε όμως αναλυτικά πως καταγράφεται η εξέλιξη των έργων:

1.The Ellinikon Mall (πρώην Vouliagmenis Mall): η οικοδομική άδεια εκσκαφών εκδόθηκε τον Ιούλιο 2023 ενώ η οικοδομική άδεια ανέγερσης του Επιχειρηματικού Κέντρου (Commercial Hub), εντός του οποίου θα αναπτυχθεί και το Ellinikon Mall, εκδόθηκε το Νοέμβριο 2023. Ο ανάδοχος για την εργολαβία των εκσκαφών ΑΚΤΩΡ ξεκίνησε τις εκσκαφές και τις πρόδρομες εργασίες στα τέλη Σεπτεμβρίου 2023 με στόχο την ολοκλήρωση των εργασιών τον Ιούνιο 2024. Τα επόμενα ορόσημα περιλαμβάνουν την έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών το Β’ Εξάμηνο 2024 με εκτιμώμενη ολοκλήρωση της κατασκευής εντός του Α’ Εξαμήνου 2027.

2.Riviera Galleria: η οικοδομική άδεια εκδόθηκε τον Ιούνιο 2023 ενώ οι κατεδαφίσεις και η μεταφορά και επαναλειτουργία των δικτύων υποδομών που εξυπηρετούν τη Μαρίνα Αγίου Κοσμά έχουν ολοκληρωθεί. Η δημοπράτηση για την ανάθεση εργολάβου είναι στο τελικό της στάδιο. Tα επόμενα ορόσημα περιλαμβάνουν την έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών το Α’ Εξάμηνο 2024 με εκτιμώμενη ολοκλήρωση της κατασκευής εντός του Α’ Εξαμήνου 2026.

3.Riviera Tower: η θεμελίωση του πύργου ολοκληρώθηκε τον Οκτώβριο 2023. Επίσης, ολοκληρώθηκαν οι εργασίες σκυροδέτησης των 2 υπογείων του πύργου ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες του Podium. Τα πρώτα επίπεδα του πύργου είναι πλέον ορατά από τη Λεωφόρο Ποσειδώνος. Συγκεκριμένα, βρίσκονται σε εξέλιξη οι εργασίες φέροντος οργανισμού της ανωδομής, με τη σκυροδέτηση των δύο (2) κεντρικών πυρήνων ανελκυστήρων/κλιμακοστασίων μέχρι και τον 2ο όροφο.

4.The Cove Residences: ολοκληρώθηκαν οι αρχαιολογικές εργασίες στα οικόπεδα του κηρυγμένου αρχαιολογικού χώρου καθώς και οι εκσκαφές στο σύνολο των 4 οικοπέδων. Στα οικόπεδα 5-6 ολοκληρώθηκαν οι εργασίες σκυροδέτησης θεμελίωσης, ενώ στο οικόπεδο 6 ολοκληρώθηκαν και οι εργασίες σκυροδέτησης της πλάκας ισογείου. Στα οικόπεδα 7-8 βρίσκονται σε εξέλιξη οι εργασίες σκυροδέτησης της θεμελίωσης.

5.The Cove Villas: ολοκληρώθηκαν οι απαιτούμενες κατεδαφίσεις, εκδόθηκαν οι οικοδομικές άδειες για 12 οικόπεδα ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία έκδοσης οικοδομικής άδειας για επιπλέον 7 οικόπεδα.

6.Park Rise (BIG): η οικοδομική άδεια εκδόθηκε το Δεκέμβριο 2023 ενώ οι πρόδρομες εργασίες/εκσκαφές θα ξεκινήσουν εντός του Απριλίου 2024.

7.Αθλητικό Κέντρο (Sports Complex): ολοκληρώθηκαν οι εργασίες θεμελίωσης για το κτίριο των κοιτώνων των αθλητών και για το κτίριο διοίκησης της ποδοσφαιρικής εγκατάστασης. Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες της θεμελίωσης του κτιρίου των κερκίδων του στίβου και οι χωματουργικές εργασίες διαμόρφωσης όλου του αθλητικού κέντρου.

8.ΕΡΓΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ:
8.1.Υπογειοποίηση Λεωφ. Ποσειδώνος: έχει ήδη ολοκληρωθεί περίπου 78% των εκσκαφών και 51% των σκυροδετήσεων.
8.2.Ρέμα Τραχώνων (αντιπλημμυρικά έργα): έχει ήδη ολοκληρωθεί 80% των εκσκαφών.

Στα ολοκληρωμένα projects το κτιριακό συγκρότημα ΑΜΕΑ ως έργο παραδόθηκε το Σεπτέμβριο 2023 προς χρήση στα 4 σωματεία ΑΜΕΑ. Το Φεβρουάριο 2024 έλαβε πιστοποίηση LEED Platinum. Το "The Ellinikon Experience Park" τον Φεβρουάριο τη διεθνή πιστοποίηση βιωσιμότητας SITES σε επίπεδο Gold, για νέες κατασκευές. Είναι το πρώτο έργο στην Ευρώπη στην κατηγορία Νέες Κατασκευές που λαμβάνει πιστοποίηση SITES (διεθνής πιστοποίηση Sustainable SITES Initiative για το σχεδιασμό, την ανάπτυξη και τη διαχείριση, βιώσιμων, ανθεκτικών τοπίων και υπαίθριων χώρων).

Μέσα στο 2023 πραγματοποιήθηκαν κεφαλαιουχικές δαπάνες (CAPEX) €171εκ ενώ το συμβασιοποιημένο ανεκτέλεστο υπόλοιπο υποχρεώσεων για CAPEX ανήλθε την 31.12.2023 σε περίπου €0,6δισ.

Πωλήσεις ακινήτων στο Ελληνικό

Στον τομέα των πωλήσεων των ακινήτων η εικόνα δείχνει αρκετά θετική με το ενδιαφέρον να παραμένει υψηλό. Πιο συγκεκριμένα:

Ο Riviera Tower σε σύνολο 173 κατοικιών έχει προπωλήσει τις 167 με σύνολο 626 εκατ. ευρώ εσοδα. Στα Cove Residences από τα 115 ακίνητα έχουν προπωληθεί τα 105 με συνολική αξία πωλήσεων 284 εκατ. ευρώ, οι Cove Villas έχουν "ξεπουλήσει" το σύνολο των 27 ακινήτων με αξία 211 εκατ. ευρώ και τέλςο των Little Athnes από τα 459 ακίνητα έχω προπωληθεί 140 και μένουν διαθέσιμα 243 (έπεται και συνέχεια με νέες αναπτύξεις σε αυτή την γειτονιά).

Τα λειτουργικά κέρδη EBITDA στο Ελληνικό είναι προ αποτιμήσεων στα €65εκ. Η κερδοφορία επιτεύχθηκε σε διάστημα μόλις 2,5 ετών από την εξαγορά των μετοχών της ΕΛΛΗΝΙΚΟ Μ.Α.Ε.

οι συνολικές εισπράξεις από Πωλήσεις Ακινήτων είναι €641εκ (από την
έναρξη του έργου μέχρι την 31.03.2024). Μετά την επιτυχημένη πορεία πωλήσεων των οικιστικών αναπτύξεων στο Παράκτιο μέτωπο, ξεκίνησε η διάθεση των πρώτων διαμερισμάτων στη Γειτονιά Little Athens: 243 διαμερίσματα έχουν διατεθεί μέχρι σήμερα στην αγορά εκ των οποίων 140 (58%) έχουν δεσμευθεί από αγοραστές.

Υπογράφηκαν συμφωνίες για την πώληση ακινήτων με το συνολικό ποσό των εισπράξεων μέχρι 31.03.2024 στα €90εκ: για τα ξενοδοχεία/branded residences στο Παράκτιο Μέτωπο (ΤΕΜΕΣ), για το Mixed Use Tower (BROOK LANE), για το Marina Residences & Club (ORILINA).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα