Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 24 Ιουλίου 2009

Εξωτερική Περιφ. Θεσσαλονίκης:προσφυγών συνέχεια


Η Εξωτερική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης είναι ο αυτοκινητόδρομος που φιλοδοξεί να λύσει το μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα που έχει επιφέρει ο κορεσμός της εσωτερικής περιφερειακής της πόλης. Να γίνει ο Υπέρ-δρόμος της Θεσσαλονίκης και να δώσει Ευρωπαϊκό αέρα (και κυκλοφοριακές λύσεις).
Η διατομή του αυτοκινητόδρομους είναι εξάιχνη, συνολικού μήκους 38,5χλμ και φυσικά θα είναι κλειστός χωρίς φανάρια. Τα 6,6χλμ του δρόμου θα είναι υπόγεια προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι οχλήσεις στο περιβάλλον και σε τοπικές κοινωνίες.
Ο δρόμος είναι αντίστοιχος της Αττικής Οδού και τα στοιχεία του είναι: πλάτος 40 μέτρα, 6 λωρίδες κυκλοφορίας ,2 λωρίδες έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ).
Τα προβλήματα ξεκινούν στο σημείο που η Μελέτη προβλέπει διέλευση κάτω απο το δάσος του Σειχ Σου, μέσα στη ζώνη προστασίας με σήραγγες μήκους 2,5χλμ και 320μ , κοιλαδογέφυρες 770 μέτρων, cut and cover 570 μέτρων και επιφανειακό οδόστρωμα 3.000 μέτρων.
Στο ύψος των Κωνσταντινουπολίτικων προβλέπεται η δημιουργία ενός ανισόπεδου υπερκόμβου με σήραγγες και γέφυρες, συνολικού μήκους τεχνικών 2160 μέτρων ,που θα συνδέει εξωτερική με εσωτερική περιφερειακή οδό.
Εδώ λοιπόν αρχίζουν τα προβλήματα καθώς είναι σίγουρο ότι θα προσφύγουν στο ΣτΕ προκειμένου να αποτρέψουν τη διέλευση του αυτοκινητόδρομου μέσα από το δάσος του Σειχ Σου που (και λογικό είναι) θα καταστρέψει μέρος από το πολύ όμορφο δάσος.
Σήμερα ο σχεδιασμός προχωρά έτσι ώστε σε σύντομο χρονικό διάστημα να δημοπρατηθεί κ να ξεκινήσει ο απεγκλωβισμός χιλιάδων οδηγών ιχ και η καλυτέρευση του -κατά πολλούς χειρότερου κυκλοφοριακού και από την Αθήνα- προβλήματος της Θεσσαλονίκης.
Να θυμίσω ότι η επιτροπή για την Προστασία του Σειχ Σου,που μαζί με άλλες κινήσεις πολιτών της Θεσσαλονίκης πέτυχε, με προσωρινή διαταγή του ΣτΕ , την αποτροπή της ασφαλτόστρωσης του δασικού δρόμου Χίλια Δένδρα-Εξοχή από το Δασαρχείο Θεσσαλονίκης, είναι μία από τις ομάδες πολιτών που τάσσεται ενάντια στην κατασκευή της εξωτερικής περιφερειακής.
Επίσης την διαφωνία τους για την διέλευση του δρόμου από το μέρος τους έχουν εκφράσει οι κάτοικοι το Δήμου Θέρμης και συγκεκριμένα των χωριών Τριάδι και Νέας Ραιδεστού καθώς ο δρόμος θα περνά σε απόσταση μόλις 50μ από τις εστίες τους.
Θα έχουμε να λέμε λοιπόν το επόμενο διάστημα καθώς το σήριαλ μόλις αρχίζει, τα τύμπανα του πολέμου ηχούν και οι αντίπαλες παρατάξεις είναι έτοιμες για όλα..

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Εάν εξαιρέσουμε την επιτροπή προστασίας του Σέιχ Σού που αντιδρά συνολικά στην κατασκευή του έργου,οι διαφωνίες των κατοίκων του Τριαδίου και της Θέρμης έγκειται στην πολύ κοντινή διέλευση της οδού μέσα από τους οικισμούς που θα προκαλέσει μεγάλη ηχορύπανση στους κατοίκους των περιοχών αυτών.
Είναι λοιπόν απαραίτητο αφού οι μελέτες τις οποίες διενεργεί η Εγνατία Οδός δεν έχουν ακόμα οριστικοποιηθεί,να τροποποιηθούν στα σημεία εκείνα που έχουν σημειωθεί αντιδράσεις αναφορικά με την χάραξη της οδού έστω και εάν αυτό συνεπάγεται επιπλέον κόστος και καθυστέρηση στην έναρξη κατασκευής του έργου,αφού οι μελέτες σύμφωνα με τις προκυρήξεις που δημοσιεύει η Εγνατία Οδός στην ιστιοσελίδα της θα χρειαστούν από 8 έως 12 μήνες για να ολοκλρωθούν,άρα στο τέλος του 2010 αναμένεται να τελειώσει η διαδικάσία αυτή οπότε το 2011 θα αρχίσει να κατασκευάζεται το έργο επομένως ο χρόνος επαρκεί για τις απαραίτητες αλλαγές που χρείαζεται να γίνουν για να μην υπάρξουν καθυστερήσεις από ενδεχόμενες προσφυγές στο ΣΤΕ.

Εκτορας είπε...

Εγω θα συνεχίσω να μην καταλαβαίνω το σκοπό να γίνει αυτό το έργο.

Εκτός από κάποια κομμάτια του, όπως το βόρειο και το νότιο τμήμα, δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να δημιουργήσουμε άλλο ένα περιφερειακό έξω από το περιφερειακό.

Μήπως τα ΜΣΤ που κατασκευάζονται αρκούν για να αφαιρέσουν από το περιφερειακό αρκετά αυτοκίνητα, ώστε αυτά που μένουν να κυκλοφορούν με καλύτερες συνθήκες?

Κωστας είπε...

Δεν αρκει το μετρο.Καθε απογευμα ολο το χρονο εκτος απο τον Ιουλιο και τον Αυγουστο γινεται πανικος στον περιφερειακο.

Ειναι τρελο αυτο που συμβαινει.Ο δρομος αυτος επρεπε ηδη να υπαρχει.Οπως το κομματι της Εγνατιας εφερε βελτιωση στον εσωτερικο παλιο περιφερειακο ετσι κι αυτος ο δρομος θα αποδυμφορησει τα κεντρικοτερα κομματια της πολης.
Οσο για τις αντιδρασεις ειναι υπερβολικες.Θυμαστε και τις αντιδρασεις που ειχαν δημιουργηθει πριν την κατασκευη του παροντος περιφερειακου απο οικολογικες οργανωσεις?Φανταστειτε πως θα ταν η κατασταση αν δεν ειχε φτιαχτει.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα